30.09.24 #261 18 Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία διέρχεται βαθιά κρίση λόγω της ταχείας μετάβασης στην ηλεκτρική κινητικότητα και τον εξωτερικό ανταγωνισμό, κυρίως των Κινέζων κατασκευαστών. Αυτή η αλλαγή, σε συνδυασμό με σημαντικά διαρθρωτικά θέματα, αναγκάζει μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, η BMW και η Mercedes-Benz, να προσπαθούν να προσαρμοστούν. Πρόσφατες εκθέσεις επισημαίνουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως τις χαμηλές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV), τη συρρίκνωση της κερδοφορίας και το επικείμενο κλείσιμο εργοστασίων. Κυβερνητικές πρωτοβουλίες, όπως η επαναφορά κινήτρων απόσυρσης, συζητούνται ως πιθανές λύσεις για τόνωση της ζήτησης και άμβλυνση της κρίσης. ΚΑΤΆΡΡΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΩΛΉΣΕΩΝ EV Σημαντικός παράγοντας της κρίσης είναι η απότομη πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων μετά την απόσυρση των κρατικών επιδοτήσεων στη Γερμανία. Αυτά τα κίνητρα ήταν ιδιαίτερα σημαντικά για τη μεταστροφή των καταναλωτών, από τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης στα EV. Μόλις αποσύρθηκαν οι επιδοτήσεις, μειώθηκε η ζήτηση, με άμεσο αντίκτυπο στις αυτοκινητοβιομηχανίες που είχαν ήδη επιβαρυνθεί με το υψηλό κόστος της μετάβασης στην ηλεκτρική κινητικότητα. Το αποτέλεσμα ήταν μειωμένες πωλήσεις σε όλες τις κατηγορίες και αναθεώρηση των προβλέψεων κερδών εκ μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών, εξετάζοντας δραστικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος με σοβαρές επιπτώσεις στη γερμανική και ευρύτερα στην ευρωπαϊκή αγορά. Χωρίς την οικονομική υποστήριξη των κυβερνητικών κινήτρων, τα EV είναι λιγότερο ελκυστικά για τους καταναλωτές, ιδιαίτερα στη μαζική αγορά, όπου το υψηλό αρχικό κόστος και η περιορισμένη υποδομή φόρτισης εξακολουθούν να αποθαρρύνουν τους αγοραστές. Αυτό έχει δημιουργήσει σοβαρή ανισορροπία, καθώς οι κατασκευαστές έχουν επενδύσει σημαντικά στη μετάβαση στα EV, αλλά δεν υπάρχει η αντίστοιχη ζήτηση. ΚΊΝΗΤΡΑ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ: ΠΙΘΑΝΉ ΣΑΝΊΔΑ ΣΩΤΗΡΊΑΣ Μία από τις πιο συζητημένες λύσεις για την αναζωογόνηση της αγοράς αυτοκινήτου είναι η εφαρμογή νέων κινήτρων απόσυρσης. Αυτά θα ενθάρρυναν τους καταναλωτές να ανταλλάξουν παλαιότερα οχήματα εσωτερικής καύσης έναντι έκπτωσης για αγορά νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ουσιαστικά, αυτή η προσέγγιση θα τονώσει την αγορά, μειώνοντας την οικονομική επιβάρυνση των καταναλωτών, καθιστώντας τα EV πιο προσιτά. Τα προτεινόμενα κίνητρα περιλαμβάνουν αποζημίωση 6.000 ευρώ για απόσυρση οχήματος εσωτερικής καύσης και αγορά νέου ηλεκτρικού και αποζημίωση 3.000 ευρώ για αγορά μεταχειρισμένου EV. Αυτή η διττή προσέγγιση σχεδιάστηκε για να ενισχύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, αλλά και την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων, παρέχοντας επιλογές σε ευρύτερο αγοραστικό κοινό. ΠΡΟΓΡΆΜΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΎ LEASING: ΕΠΈΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΌΣΒΑΣΗΣ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ ΟΧΉΜΑΤΑ Εκτός των κινήτρων απόσυρσης, υπάρχουν προτάσεις για προγράμματα κοινωνικού leasing, που απευθύνονται σε καταναλωτές χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος. Αυτά τα προγράμματα, εμπνευσμένα από τη Γαλλία, θα παρέχουν κρατικές επιδοτήσεις για μείωση του κόστους leasing ηλεκτρικών οχημάτων. Το σχέδιο περιορίζει το οικονομικό εμπόδιο απόκτησης ηλεκτρικού οχήματος και μπορεί να βοηθήσει όσους δεν μπορούν να αντέξουν το αρχικό κόστος αγοράς του. Τα προγράμματα leasing αποτελούν ευέλικτη λύση για ένα από τα σημαντικότερα εμπόδια υιοθέτησης EV: το κόστος. Επιτρέποντας στους καταναλωτές την πρόσβαση σε ηλεκτρικά οχήματα χωρίς σημαντική αρχική καταβολή χρημάτων και με το πρόσθετο πλεονέκτημα της κρατικής υποστήριξης, το leasing μπορεί επιτρέψει ευρύτερη συμμετοχή στην πράσινη μετάβαση. Όμως προσοχή: το πρόγραμμα κοινωνικού leasing της Γαλλίας ήταν υποπροϋπολογισμένο και εξελίχθηκε σε διαδικαστικό εφιάλτη. ΚΑΜΨΗ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΕΠΙΦΕΡΕΙ ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ Κρίση στη χώρα του αυτοκινήτου
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=