FLEETNEWS #261

30.09.24 #261 15 93%, αναδεικνύοντας τα εξαιρετικά περιβαλλοντικά του διαπιστευτήρια. Χάρη στις μηδενικές εκπομπές εξάτμισης, την καλή ενεργειακή απόδοση και τις ελάχιστες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, το SEAL-U αναδεικνύεται στο ίδιο επίπεδο με τα άλλα δοκιμασμένα μοντέλα BYD: τα BYD ATTO 3 του 2023 και BYD DOLPHIN του 2024. Ωστόσο, συνιστάται η περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης του φορτιστή του. Με φόρτιση 11 kW, περίπου το 89% της ενέργειας διατίθεται προς χρήση και στην περίπτωση του SEAL U, το Green NCAP μέτρησε μόνο 87%. Τα αποτελέσματα του Green NCAP υποδηλώνουν ότι τα ICE -ιδιαιτέρως όσα λειτουργούν με βενζίνη και ντίζελ- αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις. Το Peugeot 308 με πετρελαιοκινητήρα BlueHDi λαμβάνει βαθμολογία 3 Πράσινων Αστέρων και μέσο όρο 55%. Το σύστημα κίνησης ντίζελ είναι ικανοποιητικό με λογικές τιμές κατανάλωσης και έχει και καλή απόδοση καθαρού αέρα, με αξιοπρεπή έλεγχο ρύπων. Η απόδοση του υπερσύγχρονου συστήματος μετεπεξεργασίας καυσαερίων είναι στιβαρή και αποτελεσματική στις περισσότερες συνθήκες δοκιμών, μπορούν όμως να γίνουν πρόσθετες βελτιώσεις, ειδικά όσον αφορά στις εκπομπές NOx σε σύντομες αστικές μετακινήσεις με εκκίνηση κρύου κινητήρα και σε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Το Volkswagen Taigo είναι ένα ελαφρύ συμπαγές crossover με βενζινοκινητήρα και συγκεντρώνει επίσης 3 Πράσινα Αστέρια και μέσο όρο βαθμολογίας 53%. Το όχημα διαθέτει καλά επίπεδα αέριων ρύπων και εκπομπές μικροσωματιδίων χαμηλότερες από πολλών ανταγωνιστών του. Όσον αφορά στην ενεργειακή απόδοση, το Taigo βαθμολογείται με 5,2/10, καλό αλλά όχι εξαιρετικό. Τέλος, τη χαμηλότερη βαθμολογία του 2024 μέχρι σήμερα παίρνει το δημοφιλές βενζινοκίνητο hatchback Kia Ceed, με μόνο 2 Πράσινα Αστέρια και μέσο όρο 37%. Αν και είναι πρακτικό και προσιτό, οι περιβαλλοντικές επιδόσεις του απαιτούν περαιτέρω μείωση εκπομπών και οικονομία καυσίμου. Έχει θέμα περισσότερο με τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, συγκεκριμένα CO2, όπως τα περισσότερα αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων. Η διαχείριση ρύπων είναι οριακή και το όχημα δεν διαθέτει στιβαρή μετεπεξεργασία καυσαερίων στη δοκιμή αυτοκινητόδρομου, όπου οι εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα (CO) είναι πολύ πάνω από το μεικτό όριο υπέρβασης του Green NCAP και η συνολική βαθμολογία Δοκιμών Αυτοκινητοδρόμου είναι μηδενική. Για υψηλότερη βαθμολογία σε μελλοντικές φάσεις δοκιμών, ειδικά εν όψει της αυστηροποίησης των πρωτοκόλλων αξιολόγησης το 2025, οι κατασκευαστές οχημάτων ICE πρέπει να υιοθετήσουν πιο προηγμένες τεχνολογίες ελέγχου εκπομπών, να βελτιώσουν την απόδοση καυσίμου και να υιοθετήσουν βελτιωμένα υβριδικά συστήματα. Η μείωση της μάζας του οχήματος και η βελτιωμένη αεροδυναμική σχεδίαση μπορούν επίσης να περιορίσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. «Είναι γεγονός πως τα ηλεκτρικά οχήματα υπερτερούν των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στις αξιολογήσεις μας, κυρίως ως προς την ποιότητα του αέρα και τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Ωστόσο, τα οχήματα ICE θα εξακολουθήσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο άμεσο μέλλον, λόγω ελκυστικότητας. Τα προηγμένα συστήματα ελέγχου εκπομπών, η υβριδική τεχνολογία και η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων αποτελούν υποσχόμενες εξελίξεις. Η αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών μακριά από τα μεγάλα αυτοκίνητα μπορεί επίσης να συμβάλει σε πιο βιώσιμη κινητικότητα. Το Green NCAP θα συνεχίσει να πιέζει για καθαρότερες, πιο αποτελεσματικές τεχνολογίες και να υποστηρίζει το μετασχηματισμό στον τρόπο σκέψης και στη χρήση των μεταφορών από τους καταναλωτές», δήλωσε ο δρ Aleksandar Damyanov, τεχνικός διευθυντής του Green NCAP. Η JLR ανακοίνωσε επένδυση 500 εκατ. λιρών για το μετασχηματισμό των ιστορικών της εγκαταστάσεων στο Halewood προς υποστήριξη της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, παράλληλα με τα υπάρχοντα μοντέλα εσωτερικής καύσης και υβριδικά. Το Halewood ανεγέρθηκε το 1963 για την παραγωγή του Ford Anglia και πλέον μετασχηματίζεται για την ηλεκτρική εποχή. Έχουν ήδη επενδυθεί 250 εκατ. λίρες και μέχρι στιγμής ο μετασχηματισμός έχει χρειαστεί πάνω από ένα εκατομμύριο ώρες κατασκευαστικών εργασιών τους τελευταίους 12 μήνες. Ο χώρος επεκτάθηκε κατά 32.364 τ.μ. για την παραγωγή των μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικών πολυτελών SUV της JLR στη νέα πλατφόρμα Electric Modular Architecture (EMA). Το ιστορικό εργοστάσιο έχει εξοπλιστεί με νέες γραμμές κατασκευής EV, 750 αυτόνομα ρομπότ, εξοπλισμό βαθμονόμησης ADAS, τεχνολογία ευθυγράμμισης λέιζερ για ακριβή τοποθέτηση εξαρτημάτων και τα πλέον σύγχρονα ψηφιακά συστήματα διαχείρισης εγκαταστάσεων βάσει cloud για επίβλεψη της παραγωγής, δημιουργώντας το «εργοστάσιο του μέλλοντος». Αυτή η επένδυση αποτελεί μέρος της δέσμευσης της JLR στη στρατηγική της Reimagine, βάσει της οποίας θα εξηλεκτρίσει όλες τις μάρκες της έως το 2030, με στόχο την επίτευξη μηδενικού άνθρακα σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, τα προϊόντα και τις δραστηριότητές της έως το 2039. «Ο εξηλεκτρισμός είναι στο επίκεντρο αυτής της στρατηγικής» αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας, «και προβλέπεται ένα συναρπαστικό μέλλον για το Halewood, με παράλληλη παραγωγή μοντέλων ICE, PHEV και BEV, πριν καταστεί τελικά η πρώτη μονάδα παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της JLR». Η JLR ΕΠΕΝΔΥΕΙ 500 ΕΚΑΤ. ΛΙΡΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ EV

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=