FLEETNEWS #261

30.09.24 #261 13 Η τεχνολογική πρόοδος καθιστά την τεχνολογία της επόμενης γενιάς lidar FMCW λιγότερο απαραίτητη για μελλοντικά προϊόντα Η Mobileye επέλεξε τη διακοπή της εσωτερικής ανάπτυξης lidar μεταβλητής συχνότητας συνεχούς κύματος (FMCW) επόμενης γενιάς για αυτόνομα και αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης. Στο πλαίσιο της τακτικής αναθεώρησης του μακροπρόθεσμου τεχνολογικού οδικού χάρτη, η εταιρεία ανακοίνωσε πως το lidar FMCW επόμενης γενιάς είναι λιγότερο απαραίτητο για τα οπτικά συστήματα. Η απόφαση βασίστηκε σε διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων της σημαντικής εξέλιξης του υπολογιστή EyeQ6, της αυξημένης απόδοσης του εσωτερικά ανεπτυγμένου ραντάρ απεικόνισης και της συνεχιζόμενης μείωσης κόστους των μονάδων lidar εξωτερικών παρόχων. Αυτή η ενέργεια δεν επηρεάζει τα προγράμματα προϊόντων των πελατών της εταιρείας ή γενικά την ανάπτυξη προϊόντων. Επίσης, δεν έχει καμιά σχέση με τη δέσμευση της Mobileye για εσωτερική ανάπτυξη ραντάρ απεικόνισης, το οποίο πληροί τις προδιαγραφές των δειγμάτων Β και αναμένεται να τεθεί σε παραγωγή του χρόνου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Όσον αφορά στην εσωτερική ανάπτυξη αισθητήρων, το ραντάρ απεικόνισης αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα. Πρόκειται για βασική τεχνολογία δομικών στοιχείων που προβλέπεται να δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για συστήματα που επιτρέπουν στον οδηγό να μην εστιάζει στο δρόμο. Η μονάδα Ε&Α lidar θα παροπλιστεί στο τέλος του 2024, επηρεάζοντας περίπου 100 εργαζομένους. Τα λειτουργικά έξοδα της μονάδας προβλέπεται να ανέλθουν συνολικά σε περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια το 2024 (συμπεριλαμβανομένων περίπου 5 εκατομμυρίων δολαρίων για αποζημιώσεις μετοχών). Αν και αυτή η ενέργεια δεν αναμένεται να έχει ουσιαστικό αντίκτυπο στα αποτελέσματα της Mobileye το 2024, θα έχει ως αποτέλεσμα την αποφυγή μελλοντικών δαπανών ανάπτυξης lidar. Η MOBILEYE ΔΙΑΚΟΠΤΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ LIDAR Πάνω από 20 κανονισμοί της Ε.Ε. διέπουν την ανταλλαγή δεδομένων συνδεδεμένων οχημάτων. Αυτοί οι κανόνες επιτρέπουν στους καταναλωτές τον πλήρη έλεγχο των δεδομένων τους, παρέχοντας παράλληλα σωστή και ισορροπημένη πρόσβαση σε τρίτους. Παρ’ όλους τους υπάρχοντες κανονισμούς, η Ε.Ε. ετοιμάζεται να προσθέσει άλλον έναν. Αντί να ανακαλύπτει εκ νέου τον τροχό, τονίζει ανακοίνωση της ACEA, η Ε.Ε. πρέπει να βασιστεί στους υφιστάμενους κανόνες, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ένα συνεκτικό νομικό πλαίσιο ανταλλαγής δεδομένων οχημάτων. Όπως δήλωσε η Ursula von der Leyen στις πολιτικές κατευθυντήριες γραμμές της νέας θητείας της, αυτό που πραγματικά χρειάζεται η Ε.Ε. είναι μια ολοκληρωμένη στρατηγική δεδομένων βάσει των υφιστάμενων κανόνων, χωρίς επιπλέον πολυπλοκότητα. Θα εισακουσθεί; Υπάρχει μια ισχυρή ομάδα ενδιαφερομένων που πιστεύουν ότι η Ε.Ε. χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη πολυπλοκότητα και ζητούν τη ρύθμιση της αγοράς οχημάτων. Πράγματι, η Επιτροπή επεξεργάστηκε μια πρόταση κανονισμού σχετικά με την πρόσβαση όχι μόνο σε δεδομένα οχημάτων αλλά και σε λειτουργίες και πόρους. Επιφανειακά, η πρόταση επεδίωξε να συμπληρώσει το υφιστάμενο νομοθετικό έργο της Ε.Ε. -το νόμο περί δεδομένων- που εγκρίθηκε στα τέλη του περασμένου έτους. Αλλά η αρχική εκτίμηση επιπτώσεων της Επιτροπής ήταν αρνητική. Ο κανονισμός εισήγαγε συγκεκριμένους κανόνες που απέκλιναν από το νόμο περί δεδομένων, ακόμα και πριν ακόμη εφαρμοστεί ο ολοκληρωμένος κανονισμός ανταλλαγής δεδομένων όλων των συνδεδεμένων προϊόντων. Όπως αναφέρει η ACEA, «με το Νόμο περί Δεδομένων σε ισχύ, φαινομενικά δεν υπάρχει ανάγκη για πρόσθετη νομοθεσία. Λάθος. Η πρόταση της Επιτροπής φαίνεται να βρίσκεται ακόμα στο τραπέζι. Το χειρότερο είναι πως η προοπτική κρέμεται ως δαμόκλειος σπάθη την ώρα που αντιμετωπίζουμε άνευ προηγουμένου ανταγωνισμό από άλλες παγκόσμιες περιοχές και έναν όλο και πιο απαιτητικό λαβύρινθο νομοθετικής πολυπλοκότητας και υποκρισίας στην Ευρώπη». «Με απλά λόγια, η Ε.Ε. δεν έχει πλέον την πολυτέλεια να αποφεύγει κάθε πρόβλημα. Η πρόταση υπονομεύει σαφώς την ανταγωνιστικότητα, προσθέτοντας ακόμα ένα βάρος, όταν πρέπει να επικεντρωθούμε στη διαχείριση του μεγάλου πράσινου και ψηφιακού μετασχηματισμού που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας. Το χειρότερο είναι ότι ο κανονισμός μπορεί να δώσει την ευκαιρία σε τρίτους να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των οχημάτων στο δρόμο, θέτοντας μεγάλους κινδύνους για την ασφάλεια, σε μια εποχή που αυξάνονται οι απειλές στον κυβερνοχώρο». «Η θέσπιση νέας νομοθεσίας όχι μόνο θα ήταν περιττή», συμπληρώνει η ACEA, «αλλά θα μπορούσε και να επιδεινώσει την πολυπλοκότητα που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές οχημάτων όσον αφορά στη συμμόρφωση. Οι κατασκευαστές θα αντιμετωπίσουν αυξημένο διοικητικό φόρτο και πιθανές αλληλεπικαλύψεις των κανονιστικών απαιτήσεων, που θα επέφεραν αναποτελεσματικότητα και υψηλότερο κόστος συμμόρφωσης». Η ACEA ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Δεν χρειάζεται να επανεφεύρουμε τον τροχό

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=