FLEETNEWS #260

23.09.24 #260 17 μεγαλύτερης αγοράς νέων αυτοκινήτων της Ευρώπης, είναι πολύ επιεικές για αυτοκίνητα πετρελαίου υψηλών εκπομπών. Εάν οι κυβερνήσεις διαπιστώνουν ότι οι οικονομικές επιδοτήσεις εταιρειών για στήριξη της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων δεν είναι βιώσιμες, τότε απαιτείται πανευρωπαϊκή νομοθεσία που θα αναγκάσει τους στόλους να δράσουν, δήλωσε ο κ. Cornelis. «Πιστεύουμε ότι οι μεγάλοι στόλοι πρέπει να ανταποκριθούν στο χρονοδιάγραμμα του 2030», είπε. Ο καθορισμός συγκεκριμένης προθεσμίας θα εξασφαλίσει την εμπιστοσύνη των αυτοκινητοβιομηχανιών να προβούν σε επενδύσεις παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων. «Δεν επιθυμούμε φορολογικό σύστημα που θα αλλάξει τα πάντα από τη μια μέρα στην άλλη», είπε ο κ. Cornelis, επισημαίνοντας: «Ζητάμε ένα χρονοδιάγραμμα για την επόμενη πενταετία, ας πούμε μέχρι το 2030, τη δυνατότητα επανασχεδιασμού της πολιτικής και την υποστήριξη των κατασκευαστών αυτοκινήτων για μεταστροφή από την πώληση πετρελαιοκίνητων στην πώληση ηλεκτρικών οχημάτων. Υπάρχει δημοσιονομικός τρόπος για τέτοιον σχεδιασμό». ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ ΑΠΑΓΌΡΕΥΣΗΣ ICE Το Climate Group, του οποίου η πρωτοβουλία EV100 περιλαμβάνει μεγάλους στόλους που έχουν δεσμευτεί να αλλάξουν όλα τα αυτοκίνητα και τα βαν τους με ηλεκτρικά έως το 2030, δήλωσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι υποστηρίζει την ιδέα υποχρέωσης των εταιρικών στόλων. Μια εντολή, ανέφερε, «θα αποτελούσε σημαντικό εργαλείο για τη διευκόλυνση της υιοθέτησης οχημάτων μηδενικών εκπομπών, παράλληλα με τις απαραίτητες προϋποθέσεις, συμπεριλαμβανομένων της εξασφαλισμένης προμήθειας οχημάτων μηδενικών εκπομπών και της συνεπούς ανάπτυξης υποδομών φόρτισης σε ολόκληρη την Ε.Ε.». Η Avere, η ευρωπαϊκή ένωση για την ηλεκτροκίνηση, δήλωσε επίσης ότι τάσσεται υπέρ μιας εντολής για στόλους άνω των 100 οχημάτων, σε δύο φάσεις, μία για κράτη-μέλη έτοιμα για EV και μία παρατεταμένης προθεσμίας για κράτη-μέλη επιλέξιμα για το Ταμείο Συνοχής (χώρες της Ανατολικής Ευρώπης). Ωστόσο, η Avere προειδοποίησε: «Η διοικητική συμμόρφωση πρέπει να είναι όσο το δυνατόν απλούστερη, για να μην επιβαρυνθούν υπερβολικά οι εταιρείες. Πρέπει να υπάρχουν σαφή και εφικτά κατώτατα όρια και εξαιρέσεις, καθιστώντας σχεδόν αδύνατη την καταστρατήγηση». ΑΠΌΨΕΙΣ ΚΑΤΆ ΤΗΣ ΕΝΤΟΛΉΣ Δεν τάχθηκαν όλοι οι ερωτηθέντες υπέρ της εντολής. Η Leaseurope, που εκπροσωπεί 46 εθνικές ενώσεις leasing, είπε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να διευκολύνει αντί να επιβάλει την ηλεκτροκίνηση των εταιρικών στόλων. Οποιαδήποτε πολιτική πράσινων εταιρικών στόλων πρέπει να εξετάζει τη διαθεσιμότητα οχημάτων και το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας, τη διαθεσιμότητα φόρτισης και την τιμολόγηση, τα κίνητρα ενθάρρυνσης της ζήτησης και τον κίνδυνο υπολειμματικής αξίας λόγω στρέβλωσης αγοράς. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι εταιρείες leasing σημειώνουν μεγάλες ζημίες ανά ηλεκτρικό όχημα, λόγω της τεράστιας ανισορροπίας μεταξύ της τεράστιας ζήτησης νέων αυτοκινήτων μπαταρίας εκ μέρους των στόλων και της περιορισμένης ιδιωτικής ζήτησης γι’ αυτά τα μοντέλα ως μεταχειρισμένα. Η απλή επιβολή υποχρέωσης αγοράς, προειδοποίησε η Leaseurope, μπορεί να καθυστερήσει τη μετάβαση στα EV και να ωθήσει τους στόλους να διατηρήσουν παλαιότερα οχήματα με υψηλότερες εκπομπές, αντί να τα αντικαταστήσουν με ηλεκτρικά μπαταρίας. Ζήτησε επίσης συνεπές και σταθερό φορολογικό πλαίσιο προς στήριξη των επενδύσεων σε οχήματα μηδενικών εκπομπών από όλους τους ενδιαφερόμενους - επιχειρήσεις, εταιρείες leasing και ενοικίασης και κατασκευαστές. «Για να επιταχυνθεί η μεταστροφή των εταιρικών στόλων σε οχήματα μηδενικών εκπομπών, η Leaseurope συνιστά να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στην παροχή ευνοϊκών συνθηκών υιοθέτησης ZEV, συμπεριλαμβανομένων της διαθεσιμότητας κατάλληλων και οικονομικά προσιτών οχημάτων, της ανάπτυξης της υποδομής φόρτισης και της χωρητικότητας των δικτύων και υποστήριξη της αγοράς μεταχειρισμένων ZEV με πολυετή φορολογικά κίνητρα», ανέφερε. ΑΠΌΨΕΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΏΝ ΤΕΛΙΚΉΣ ΠΑΡΆΔΟΣΗΣ Μιλώντας εξ ονόματος των ευρωπαϊκών ταχυδρομικών φορέων, η PostEurop αντιτάχθηκε επίσης στην υποχρεωτική υιοθέτηση EV από τους στόλους. «Τα βαν μηδενικών εκπομπών, αν και είναι φιλικά προς το περιβάλλον, εξακολουθούν να αποτελούν οικονομική επιβάρυνση σε σχέση με τα συμβατικά ή τα χαμηλών εκπομπών άνθρακα», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «η υιοθέτηση υποχρεωτικών στόχων ενδέχεται να μη μετριάσει το θέμα και μπορεί να διογκώσει τεχνητά ή να διατηρήσει υψηλά τις τιμές». Επιπλέον, οι υποχρεωτικοί στόχοι θα είχαν ελάχιστο αντίκτυπο στη μείωση των εκπομπών, εάν δεν συνοδεύονταν από λύσεις υποδομής και δικτύου, ανέφερε η PostEurop. «Οι εταιρείες διαχείρισης δεν πρέπει να υποχρεωθούν να επενδύσουν σε οχήματα που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά λόγω ανεπαρκούς υποδομής», είπε. ΤΑ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ Η ΠΙΟ ΠΡΆΣΙΝΗ ΛΎΣΗ Και η Micro-Mobility for Europe, συνασπισμός παρόχων μικροκινητικότητας διαμοιρασμού, όπως η βραχυπρόθεσμη ενοικίαση ηλεκτρικών σκούτερ και ποδηλάτων, είπε ότι οποιαδήποτε πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για πράσινους εταιρικούς στόλους πρέπει να στοχεύει στην παροχή κινήτρων για βιώσιμες, ενεργές και διαμοιραζόμενες λύσεις κινητικότητας και όχι στην προώθηση την ατομικής ιδιοκτησίας αυτοκινήτου. «Δεδομένου ότι τα ιδιωτικά αυτοκίνητα δεν χρησιμοποιούνται στη συντριπτική πλειονότητα του χρόνου, [η βραχυπρόθεσμη ενοικίαση ηλεκτρικών σκούτερ και ποδηλάτων] προσφέρει μια πιο αποδοτική λύση πόρων, ειδικά στις αστικές περιοχές», πρόσθεσε.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=