23.09.24 #260 16 Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει τα σχόλια 268 ερωτηθέντων και ετοιμάζει την έκθεσή της για επιτάχυνση της οικολογικής μεταστροφής εταιρικών στόλων. Πηγές αναφέρουν ότι η έκθεση, βασισμένη στις απόψεις 119 εταιρειών και 74 εμπορικών ενώσεων και άλλων συμμετεχόντων, θα δημοσιευθεί εντός εβδομάδων, καθώς η Ε.Ε. προσπαθεί να επιταχύνει τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών. Η εξάμηνη διαβούλευση, που ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο, είχε ως στόχο την κατανόηση του αντίκτυπου των ρυθμιστικών και μη ρυθμιστικών πρωτοβουλιών προώθησης της πλήρους απανθρακοποίησης των στόλων αυτοκινήτων και βαν. ΟΙ ΣΤΌΛΟΙ ΑΓΟΡΆΖΟΥΝ ΤΟ 58% ΤΩΝ ΝΈΩΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ Οι εταιρείες διαχείρισης στόλων, ενοικίασης αυτοκινήτων, logistics και διαχείρισης κινητικότητας ήταν μεταξύ των ενδιαφερομένων, συμπεριλαμβανομένων όσων προσκλήθηκαν να εκφράσουν τις απόψεις τους, με το σκεπτικό ότι οι «εταιρικοί παράγοντες» αντιπροσωπεύουν το 58% των πωλήσεων νέων οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. «Οι εταιρικοί αγοραστές συχνά διαθέτουν διαφορετικά κριτήρια σε σχέση με τους ιδιώτες για την αγορά οχήματος, έχουν διαφορετικές απαιτήσεις και συγκεκριμένες ανάγκες υποδομής φόρτισης», δήλωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά την έναρξη της διαβούλευσης, τον Φεβρουάριο. ΟΙ ΙΔΙΏΤΕΣ ΟΔΗΓΟΊ ΕΊΝΑΙ ΠΙΟ ΠΙΘΑΝΌ ΝΑ ΑΓΟΡΆΣΟΥΝ EV Προς το παρόν, οι επιχειρήσεις υστερούν στην υιοθέτηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών έναντι των ιδιωτών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Transport & Environment. Σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων πρώτου εξαμήνου 2024 που δημοσιοποίησε η T&E, στη Γαλλία το 25,1% των πωλήσεων σε ιδιώτες είναι ηλεκτρικά μπαταρίας, σε σύγκριση με μόλις 10,7% των πωλήσεων σε εταιρείες, με τη διαφορά να διευρύνεται από πέρυσι. Στην Ισπανία, τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν το 6,2% των ιδιωτικών πωλήσεων, αλλά μόνο το 3,7% των εταιρικών. Και στη Γερμανία τα ποσοστά είναι 16,6% για τους ιδιώτες και 11,7% για τις εταιρείες. Μόνο στο Βέλγιο (35,3% έναντι 9%) και στο Ηνωμένο Βασίλειο (21,5% έναντι 8,6%) το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων στις εταιρικές πωλήσεις υπερβαίνει αυτό των ιδιωτών, λόγω τοπικών φορολογικών κινήτρων. «Ο τομέας των εταιρικών αυτοκινήτων πρέπει να ηγείται της πράσινης μετάβασης», δήλωσε ο Stef Cornelis, διευθυντής στόλων της T&E. ΑΠΑΓΌΡΕΥΣΗ ΠΩΛΉΣΕΩΝ ICE ΓΙΑ ΣΤΌΛΟΥΣ ΤΟ 2030; Ο κ. Cornelis υποστηρίζει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να νομοθετήσει έτσι ώστε όλοι οι μεγάλοι στόλοι (άνω των 100 οχημάτων συνολικά εντός της Ε.Ε.) να μπορούν να μισθώνουν ή να αγοράζουν μόνον ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας από το 2030. Οι στόλοι έχουν φορολογικές ελαφρύνσεις υπό μορφή εκπτώσεων και επιστροφής ΦΠΑ που δεν παρέχονται σε ιδιώτες οδηγούς, και αυτές οι επιδοτήσεις πρέπει να ισχύσουν για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, ανέφερε. «Προς το παρόν εξηλεκτρίζονται πολύ αργά, που σημαίνει ότι πολλά από αυτά τα φορολογικά οφέλη σπαταλώνται σε βενζινοκίνητα, ντίζελ και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ορυκτών καυσίμων», είπε, προσθέτοντας ότι το φορολογικό σύστημα της Γερμανίας, της ΘΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΘΟΥΝ ΤΑ ICE ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΛΟΥΣ ΤΟ 2030; Η Ε.Ε. και οι πράσινοι στόλοι Α΄ ΕΞΑΜ. 2023 Α΄ ΕΞΑΜ. 2024 ΧΏΡΑ ΕΤΑΙΡΕΊΕΣ ΙΔΙΏΤΕΣ ΕΤΑΙΡΕΊΕΣ ΙΔΙΏΤΕΣ Αυστρία 21,9% 12,5% 18,8% 13,5% Βέλγιο 22,6% 4,8% 35,3% 9,0% Κροατία 2,4% 3,9% 1,1% 4,3% Κύπρος 1,4% 4,5% - - Τσεχία 3,1% 1,4% 4,2% 1,7% Δανία 20,0% 48,9% 35,3% 64,6% Εσθονία 6,0% 4,2% 7,5% 5,1% Φινλανδία 30,4% 36,2% 29,6% 26,7% Γαλλία 11,2% 20,4% 10,7% 25,1% Γερμανία 14,3% 21,9% 11,7% 16,6% Ελλάδα 5,7% 2,6% 5,1% 3,0% Ουγγαρία 5,5% 4,3% - - Ιρλανδία 13,1% 21,3% 13,7% 13,4% Ιταλία 4,2% 3,4% 4,0% 3,9% Λετονία 8,8% 9,6% 6,6% 7,4% Λιθουανία 7,1% 7,3% 6,6% 4,9% Λουξεμβούργο 24,8% 13,8% 29,5% 23,8% Ολλανδία 27,0% 32,7% 32,8% 28,7% Πολωνία 4,1% 2,6% 4,1% 1,5% Πορτογαλία 15,1% 14,2% 17,8% 16,3% Ρουμανία 8,0% 11,8% 6,3% 7,8% Σλοβακία 3,8% 0,7% 4,2% 0,9% Σλοβενία 12,3% 4,8% 8,8% 4,9% Ισπανία 4,3% 5,4% 3,7% 6,2% Σουηδία 36,5% 39,9% 33,4% 30,0% Ηνωμένο Βασίλειο 22,5% 8,4% 21,5% 8,6% ΕΕ 27 12,3% 14,1% 12,4% 13,8% ΕΕ 27 + ΗΒ 13,7% 13,1% 13,8% 13,0% Νορβηγία - - 74,9% 97,0% Πηγή: Transport & Environment
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=