FLEETNEWS #26

13.05.19 #26 6 COMMERCIAL VEHICLE SHOW Έντονο ενδιαφέρον των στόλων για ηλεκτρικά vans Τα νέα ηλεκτρικά και υβριδικά ελα- φρά επαγγελματικά οχήματα τράβη- ξαν τα φώτα της δημοσιότητας στο Σαλόνι Επαγγελματικού Αυτοκινή- του, στοΜπέρμιγχαμ του Ηνωμένου Βασιλείου, στις αρχές Μαΐου, καθώς οι επιχειρήσεις στόλου αναζητούν λύσεις για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων περιβαλλοντικών θε- μάτων που σχετίζονται με τις αστικές παραδόσεις. Ας σημειωθεί ότι από τον περασμένο μήνα, το Λονδίνο εφήρμοσε ημερή- σια χρέωση για την είσοδο στην Ultra Low Emission Zone (Ζώνη πολύ χαμηλών εκπομπών), χρεώνοντας τα ντίζελ LCVs 12,50 λίρες (14,50 ευρώ) ανά ημέρα. Μόνον τα Euro 6 ντίζελ, τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήμα- τα δεν πληρώνουν τέλος. Πέραν των ημερησίων χρεώσεων κυκλοφορια- κής συμφόρησης, ύψους 11,50 λιρών (13,40 ευρώ), τα μη συμμορφούμενα οχήματα αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόσθετο κόστος 28 ευρώ ημερη- σίως, αρκετό για να καταστήσει το TCO (συνολικό κόστος χρήσης) των ηλεκτρικών οχημάτων φθηνότερο από αυτό των Euro 5 ντίζελ. ΟΙ ΣΤΌΛΟΙ ΕΞΕΤΆΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΜΆΚΡΥΝΣΗ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΈΣ ΠΕΡΙΟΧΈΣ Ο αντίκτυπος αυτών των επιβαρύν- σεων είναι τόσο σοβαρός, ώστε η πλειονότητα των στόλων να εξετάζει το ενδεχόμενο εγκατάλειψης πελα- τών που εδρεύουν στην πόλη, σύμ- φωνα με νέα έκθεση. Σύμφωνα με το Industry Monitor 2019 της Asset Alliance Group , το 59% των στόλων ενδέχεται να σταμα- τήσει να εξυπηρετεί πελάτες, εάν το κόστος των ζωνών καθαρού αέρα και των ζωνών χαμηλών εκπομπών κατα- στήσει τις συμβάσεις μη αποδοτικές. Αυτές οι εταιρείες αισθάνονται ήδη το επιζήμιο κόστος της επιχειρημα- τικής δραστηριότητας σε περιβαλλο- ντικά ευαίσθητες περιοχές. Στο Ηνω- μένο Βασίλειο, οι πόλεις Μπέρμιγχαμ και Λιντς θα ακολουθήσουν το παρά- δειγμα του Λονδίνου το 2020. Ο Willie Paterson , Διευθύνων Σύμ- βουλος της Asset Alliance Group , δήλωσε: «Ο κλάδος των οδικών μετα- φορών λειτουργεί με χαμηλά περιθώρια κέρδους και η εισαγωγή αυστηρότε- ρης περιβαλλοντικής νομοθεσίας είναι σκληρή. Το γεγονός ότι περισσότεροι από τους μισούς στόλους μπορεί να απομακρυνθούν από τους υφιστάμενους πελάτες, λόγω της αύξησης του κόστους, δείχνει την πραγματικότητα που αντιμε- τωπίζουμε. Η εγκατάλειψη των συνερ- γασιών δεν είναι κάτι επιθυμητό από τις επιχειρήσεις». Για τους κατασκευα- στές οχημάτων, η απάντηση έγκειται σε οχήματα ικανά να κυκλοφορούν με μηδενικές εκπομπές ρύπων, χρη- σιμοποιώντας τεχνολογία κινητήρα μπαταριών ή/και υβριδικού. Ο Iker Lazzari , διευθυντής στόλου της Nissan Motor (GB) , δήλωσε: «Η πιο σωστή εμπορική λογική σήμερα για τους ιδιοκτήτες van και στόλων είναι η μετάβαση σε ηλεκτρικά μοντέλα». Προ- ωθώντας το Nissan LEAF και το van e-NV200 , είπε πως τα οχήματα με μηδενικές εκπομπές θα μπορούσαν «να αποφέρουν σημαντική εξοικονόμη- ση κόστους για τις επιχειρήσεις, βοηθώ- ντας παράλληλα τον καθαρισμό του αέρα του Λονδίνου, όπως φιλοδοξεί να κάνει το τέλος εισόδου στην ULEZ» . Και άλλα νέα ηλεκτρικά οχήματα LCV εξελίσσονται τόσο για το Ηνωμένο Βασίλειο όσο και για την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά πολλά δεν διατίθενται ακόμα προς πώληση. ΝΈΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΆ VANS ΤΟΥ PSA GROUP Το PSA Group , π.χ., εγκαινίασε παγκοσμίως δύο νέα vans με κί- νηση μπαταριών, το Peugeot Boxer Electric και το Citroen Relay Electric , στο CV Show (βλ. σελίδα 8), αλλά ένας εκπρόσωπος ανέφερε πως κανένα από τα δύο δεν θα είναι διαθέσιμο μέχρι το τέλος του τρέχο- ντος έτους, ενώ οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί. Τα panel vans θα έχουν εμβέλεια από 225 χλμ. έως 270 χλμ., ανάλογα με το μέγεθός τους. Διατη- ρώντας την ηλεκτρική δυναμική της, του χρόνου η PSA θα κυκλοφορήσει νέα μοντέλα των Peugeot Expert και Traveler , των Citroën Dispatch και SpaceTourer και των Vauxhall Vivaro και Vivaro Life . Η VOLKSWAGEN ΠΑΡΟΥΣΙΆΖΕΙ ΤΡΊΑ E-LCVS Στο τέλος του τρέχοντος έτους, η Volkswagen θα φέρει το πρώτο ηλε- κτρικό van, το Caddy μπαταρίας, και θα ακολουθήσει το e-Transporter το 2020 και το e-Crafter το 2021. Τα πρώ- τα δύο οχήματα αναπτύχθηκαν από την ABT , νικήτρια του πρωταθλήμα- τος FIA Formula E , ενώ το e-Crafter θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=