FLEETNEWS #26

13.05.19 #26 12 Στο πλαίσιο των ευρύτερων προσπα- θειών για τη μείωση των εκπομπών CO 2 από τις οδικές μεταφορές, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ( ACEA ) ζητεί ένα πλαί- σιο πολιτικής που να υποστηρίζει ένα πανευρωπαϊκό σύστημα μεταφορών μεγάλης χωρητικότητας. Αυτό θα επιτρέψει στα οχήματα μεγάλης χωρητικότητας -ειδικά σχεδιασμένα να μεταφέρουν διπλάσια φορτία από τα συμβατικά φορτηγά- να ταξιδεύ- ουν σε ειδικά τμήματα του οδικού δικτύου της Ε.Ε. Η ACEA έκανε την έκκληση αυτή στους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικής σε πρόσφατη εκδήλωση στις Βρυξέλλες. Η εμπειρία καταδεικνύει ότι τα οχή- ματα μεγάλης χωρητικότητας εί- ναι πιο αποδοτικά και παραγωγικά από τα συμβατικά οχήματα βαρέων φορτίων, καθώς μπορούν να ενο- ποιήσουν φορτία από μικρότερα φορτηγά, καταναλώνοντας λιγότερα καύσιμα και μειώνοντας τις επιβλα- βείς εκπομπές. Αυτό τα καθιστά πιο φιλικά προς το περιβάλλον από το συνδυασμό των συνήθων οχημάτων. Πράγματι, σύμ- φωνα με ένα νέο έγγραφο της ACEA, τρία οχήματα μεγάλης χωρητικότη- τας μπορούν να αντικαταστήσουν έξι συμβατικά φορτηγά, μειώνοντας τις εκπομπές CO 2 έως και 27%. Τα πρώτα πρότυπα εκπομπών CO 2 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήμα- τα καθορίστηκαν πρόσφατα για τα έτη μεταξύ 2025 και 2030. «Οι κατα- σκευαστές φορτηγών δεσμεύονται να συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών» , εξήγησε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert , επισημαίνο- ντας: «Ωστόσο, αυτά τα πρότυπα από- δοσης για τα νέα οχήματα δεν θα αρκούν για να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές CO 2 από τις οδικές μεταφορές». Η ζήτηση για εμπορευματικές μετα- φορές αναμένεται να αυξηθεί σημα- ντικά κατά τις επόμενες δεκαετίες. Τα οχήματα μεγάλης χωρητικότητας παρέχουν οικονομικά αποδοτικό τρόπο αντιμετώπισης αυτής της αυ- ξανόμενης ζήτησης, διατηρώντας παράλληλα υπό έλεγχο τις εκπομπές άνθρακα, χωρίς να χρειάζεται να τροποποιήσουν ή να επεκτείνουν την υπάρχουσα οδική υποδομή της Ευρώπης. «Για να μπορέσουμε να επωφεληθούμε από τα οφέλη των οχημάτων μεγάλης χωρητικότητας σε ολόκληρη την Ε.Ε.» , δήλωσε ο κ. Jonnaert, «παροτρύνου- με τους φορείς χάραξης πολιτικής να επιτρέψουν την εισαγωγή διασυνορια- κού συστήματος μεταφορών μεγάλης χωρητικότητας» . Η ACEA ζητά επίσης εναρμονισμένες προδιαγραφές για τέτοιου είδους οχήματα. Τα οχήματα μεγάλης χωρητικότη- τας με τη μορφή συνδυασμών του ευρωπαϊκού αρθρωτού συστήματος (European Modular System - EMS) επιτρέπονται ήδη στο Βέλγιο, στη Δανία, στη Φινλανδία, στα περισσό- τερα ομοσπονδιακά κράτη της Γερ- μανίας, στην Ολλανδία, στην Πορτο- γαλία, στην Ισπανία και στη Σουηδία. Στις χώρες αυτές, η μείωση των εκ- πομπών CO 2 έχει επιβεβαιωθεί στην πράξη. Οι παλαιότερες ανησυχίες σχετικά με μια ενδεχόμενη μετάβαση από τη σιδηροδρομική στην οδική μεταφορά, τη φθορά των δρόμων και γεφυρών και την ασφάλεια έχουν επίσης αποδειχθεί αδικαιολόγητες, σύμφωνα με την ACEA. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΖΗΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΟΧΗΜΑΤΩΝΜΕΓΑΛΗΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ Ε.Ε. Τα HCT βοηθούν στη μείωση των εκπομπών CO 2 Οχήματα (και οδηγοί) Μήκος οχήματος Φορτίο ανά όχημα Κατανάλωση καυσίμου Εκπομπές CO 2 Οδική χρήση 3 ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΕΓΑΛΗΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (HCT) ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ 6 ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ΦΟΡΤΗΓΑ, ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO 2 MEXΡI KAI 27% Πηγή: Cider L, Larsson L, HCT DUO2-project Gothenburg-Malmö in Sweden, 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=