FLEETNEWS #259

16.09.24 #259 23 Οι κλοπές αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και συνεχίζουν να αναστατώνουν τους οδηγούς παγκοσμίως, καθώς οι κλέφτες χρησιμοποιούν νέες μεθόδους. Η Hyundai και η Kia, δύο μάρκες που υφίστανται κλοπές, τις μείωσαν επιτυχώς με το αντικλεπτικό λογισμικό τους, χωρίς ωστόσο να τις εξαλείψουν. Η Kia και η μητρική της Hyundai υπέφεραν σημαντικά από κλοπές λόγω ενός βίντεο στο TikTok που έδειχνε πώς παίρνει εμπρός ένα μοντέλο Kia ή Hyundai με ένα απλό βύσμα USC. Τα κλεμμένα Kia και Hyundai εκτινάχθηκαν από 1.207 το 2019 σε 6.210 το 2022, μόνο στις ΗΠΑ. Οι κλοπές αυξήθηκαν τόσο πολύ, που το National Insurance Crime Bureau (NICB) συνέστησε στο YouTube και το TikTok να κατεβάσουν τα βίντεο «How to» για κλοπή οχημάτων. Η έξαρση κλοπών που προκλήθηκε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χειροτέρεψε το 2023. Τα στοιχεία της NICB δείχνουν ότι 48.445 Hyundai Elentra και 42.813 Hyundai Sonatas κλάπηκαν το 2023 στις ΗΠΑ, αντιπροσωπεύοντας τα δύο κορυφαία μοντέλα αυτοκινήτων που στοχοποιήθηκαν από κλέφτες. Η τρίτη θέση ανήκε στην Kia Optima, με περίπου 30.000 κλοπές. Η Kia είχε έξι μοντέλα στη λίστα με τα περισσότερα κλεμμένα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των Soul, Forte και Sportage, τα οποία είχαν κλαπεί πάνω από 21.000 φορές, πάνω από 16.000 φορές και περίπου 16.000 φορές, αντίστοιχα. Ακόμη χειρότερα, η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους κλέφτες προκάλεσε οκτώ θανάτους και 14 τροχαία ατυχήματα στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Μεταφορών Αυτοκινητοδρόμων (NHTSA). Αυτές οι εξελίξεις πανικόβαλαν στους οδηγούς, καθώς μεταξύ πρώτου εξαμήνου 2020 και πρώτου εξαμήνου 2023, οι αποζημιώσεις για τα κλεμμένα Hyundai και Kia αυξήθηκαν πάνω από 1000% στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το CNN. Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες αντέδρασαν στο κύμα κλοπών με ενημερώσεις λογισμικού. Η τελευταία αναβάθμιση, του Φεβρουαρίου 2024, καλύπτει τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα. Η αναβάθμιση αφορά στον εργοστασιακό συναγερμό και ακυρώνει την εκκίνηση όταν οι πόρτες είναι κλειδωμένες με το τηλεχειριστήριο. Σύμφωνα με ασφαλιστικά στοιχεία, το Ινστιτούτο Απώλειας Δεδομένων Αυτοκινητοδρόμων δήλωσε ότι οι αποζημιώσεις κλοπής μειώθηκαν κατά 53% στις αρχές Αυγούστου. Οι κλοπές οχημάτων μειώθηκαν συνολικά κατά 64% και ιδιαιτέρως των μοντέλων Kia και Hyundai. ΆΛΛΕΣ ΛΎΣΕΙΣ Πολλοί κατασκευαστές προτιμούν να προμηθεύονται τα αντικλεπτικά τους συστήματα από την ειδική αγορά αντικλεπτικών, η οποία, σύμφωνα με την KBV Research, προβλέπεται να σημειώσει πωλήσεις 20,4 δισ. δολαρίων έως το 2028. Η ανάπτυξη έξυπνων αντικλεπτικών λύσεων οχημάτων περιλαμβάνει διάφορες τεχνολογίες, όπως αισθητήρες και συστήματα ηλεκτρονικού κλειδώματος. Όσον αφορά στα διπλώματα ευρεσιτεχνίας, η Hyundai Motor είναι πολύ μπροστά στις αντικλεπτικές λύσεις από άλλους κατασκευαστές. Οι άλλες εταιρείες που εισέρχονται στον τομέα αυτόν είναι οι BYD, Ford, Porsche, General Motors και Toyota. Το αντικλεπτικό σύστημα της Toyota ενσωματώνεται στο σύστημα χωρίς κλειδί και περιλαμβάνει αισθητήρα θραύσης υαλοπίνακα (GBS) και εξαιρετικά ευαίσθητο μικρόφωνο ανίχνευσης παραβίασης. ΠΡΌΣΘΕΤΑ ΜΈΤΡΑ Η κλοπή οχημάτων συνιστά σημαντικό πρόβλημα στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ και αναδεικνύεται σε σοβαρή απειλή για τους στόλους. Πρόσφατη έρευνα αποκάλυψε πως το 45% των μικρών στόλων δεν διαθέτουν μέτρα ασφαλείας οχημάτων. Τα στοιχεία της Eurostat αποκαλύπτουν πως η Ιταλία κατατάσσεται πρώτη σε κλοπές, με 131.679 οχήματα το 2023. Ωστόσο, η αποφυγή κλοπής οχήματος δεν είναι δυνατή μόνο με ενημερώσεις λογισμικού. Οι στόλοι υιοθετούν νέες μεθόδους, από διπλό έλεγχο θυρών και παραθύρων έως παξιμάδια ασφάλισης τροχών. Η ενημέρωση λογισμικού της Kia και της Hyundai είναι ένα θετικό βήμα κατά των κλοπών, αλλά για την πλήρη αποφυγή τους απαιτείται σοβαρή προσέγγιση ασφάλειας οχημάτων, ειδικά για τους στόλους. ΤΟ ΑΝΤΙΚΛΕΠΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΗΣ HYUNDAI ΚΑΙ KIA Έξαρση κλοπής οχημάτων Το Περιφερειακό Κέντρο Αριστείας για τη Ρομποτική Τεχνολογία του Πανεπιστημίου του Ζάγκρεμπ συνεργάζεται με το Κέντρο Αριστείας Κυψελών Μπαταριών του BMW Group, συνεισφέροντας τεχνογνωσία στους τομείς της μηχανολογίας, της ηλεκτρικής μηχανικής και της επιστήμης των υπολογιστών. Οι δύο εταίροι αναπτύσσουν από κοινού λύσεις για τη βελτίωση της παραγωγής κυψελών μπαταριών με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI). Υποψήφιοι διδάκτορες και φοιτητές του Πανεπιστημίου του Ζάγκρεμπ συλλέγουν και δομούν υπάρχοντα δεδομένα παραγωγής, από τα οποία δημιουργούνται μοντέλα AI που μπορούν να εντοπίσουν ορισμένα μοτίβα. Αυτό τους επιτρέπει να κάνουν προβλέψεις για περαιτέρω βελτιστοποίηση της παραγωγή όσον αφορά την απόδοση, την ποιότητα και το κόστος. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=