16.09.24 #259 15 Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΆΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΏΝ ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΈΧΕΙ ΉΔΗ ΞΕΚΙΝΉΣΕΙ Πάνω από το 92% των νέων επαγγελματικών οχημάτων εξακολουθούν να λειτουργούν με ντίζελ, ένα επιπλέον 3% με φυσικό αέριο και το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει μέτριο στο 2,8%. Επιπλέον, το 56% των ηλεκτρικών βαρέων επαγγελματικών (E-HCV) είναι λεωφορεία. Και όμως η ηλεκτροκίνηση της αγοράς επαγγελματικών οχημάτων έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό. Σε αντίθεση με τα οχήματα κυψελών καυσίμου (27 ταξινομήσεις φορτηγών), τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας έχουν ήδη κάνει το άλμα από τη δοκιμαστική φάση στην πρακτική λειτουργία. Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου, ταξινομήθηκαν 2.575 ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας, 777 από τα οποία ήταν ημιρυμουλκούμενα. Συνολικά 14 διαφορετικοί τύποι ηλεκτρικών ημιρυμουλκούμενων μοντέλων είναι ήδη διαθέσιμοι. Η Volvo Trucks είναι ο ξεκάθαρος ηγέτης της αγοράς. Οι σειρές FH, FM και FMX αντιπροσωπεύουν το 67% των ταξινομήσεων, αλλά οι Renault Trucks, Iveco και Mercedes-Benz Trucks είναι επίσης ήδη παρούσες με ικανό αριθμό μονάδων. Η Volvo αυξάνει τη χρήση χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 στα φορτηγά της. Αυτός ο χάλυβας παράγεται με ανακυκλωμένα υλικά και ενέργεια χωρίς ορυκτά και θα χρησιμοποιείται σε δεκάδες χιλιάδες φορτηγά της Volvo από το επόμενο έτος. Ήδη από το 2022, η Volvo ήταν ο πρώτος κατασκευαστής φορτηγών στον κόσμο που εισήγαγε αυτόν τον τύπο χάλυβα στα ηλεκτρικά της φορτηγά το 2022. Τώρα η εταιρεία επεκτείνει τη χρήση χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 σε όλα τα συστήματα μετάδοσης κίνησης. Ο νέος χάλυβας παράγεται από τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα SSAB και ονομάζεται SSAB Zero. Κατασκευάζεται από ανακυκλωμένα υλικά και παράγεται με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας και βιοαερίου χωρίς ορυκτά. Ως αποτέλεσμα, το CO2 μειώνεται κατά περίπου 80% σε σύγκριση με την παραγωγή συμβατικού χάλυβα με χρήση ορυκτής ενέργειας. Το επόμενο έτος, οι δοκοί του πλαισίου σε περίπου 12.000 φορτηγά Volvo FH και FM θα είναι κατασκευασμένες από χάλυβα με χαμηλές εκπομπές CO2. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 6.600 τόνων ισοδύναμου CO2. Καθώς αυξάνεται η διαθεσιμότητα του χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2, θα εισαχθεί σε περισσότερα μοντέλα φορτηγών καθώς και σε άλλα μέρη του φορτηγού. Η Volvo σχεδιάζει επίσης να αντικαταστήσει κι άλλα υλικά στα φορτηγά με εναλλακτικές λύσεις που έχουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. «Αυτό είναι ένα επιπλέον βήμα προς το όραμά μας για μηδενικές εκπομπές. Ο χάλυβας είναι ένα από τα κύρια υλικά των φορτηγών μας. Προσπαθούμε επίσης να ανταλλάξουμε κι άλλα υλικά, όπως το αλουμίνιο και το πλαστικό, με εναλλακτικές λύσεις με χαμηλές εκπομπές. Είμαστε υπερήφανοι που πρωτοπορούμε στον κλάδο όσον αφορά τα βιώσιμα υλικά στα φορτηγά μας», δήλωσε ο Jan Hjelmgren, ανώτερος αντιπρόεδρος Διαχείρισης Προϊόντων και Ποιότητας της Volvo Trucks. Η VOLVO ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΧΑΛΥΒΑ ΧΑΜΗΛΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ CO2 MERCEDES-BENZ SPECIAL TRUCKS: ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΕΣΣΕΡΑ ΠΟΛΥΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ UNIMOG ΣΤΗΝ INNOTRANS Η Mercedes-Benz Special Trucks θα παρουσιάσει το νέο Unimog, ένα ευέλικτο όχημα για οδική και σιδηροδρομική χρήση, στη διεθνή εμπορική έκθεση τεχνολογίας μεταφορών InnoTrans 2024 στο Βερολίνο. Τέσσερα διαφορετικά οχήματα Unimog θα εκτίθενται στο περίπτερο της Mercedes-Benz Special Trucks, στα υπαίθρια περίπτερα O/270, O270a και O/270b, από τις 24 έως τις 27 Σεπτεμβρίου 2024. Unimog U 530, πολυλειτουργικό μηχάνημα εργασίας με υδροστατική διεύθυνση, για εργασίες συντήρησης και ελέγχου Unimog U 423, ραδιοελεγχόμενο όχημα φόρτωσης ρυμουλκούμενων έως 1.000 μετρικούς τόνους Unimog U 423 με σύστημα διεύθυνσης διπλής λειτουργίας VarioPilot και συνεχώς μεταβαλλόμενη κίνηση Unimog U 423 καθαρισμού σιδηροτροχιών και αυλακώσεων με σύστημα επεξεργασίας ύδατος Νέο για το 2024: Unimog με συστήματα GSR και ενσωματωμένο υπολογιστή Uni-Touch.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=