16.09.24 #259 11 Η ιαπωνική κυβέρνηση ανακοίνωσε επιδοτήσεις 2,4 δισ. δολαρίων για την υποστήριξη κατασκευής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) από εγχώριους κατασκευαστές. Ο στόχος είναι να αυξηθεί η ετήσια παραγωγή μπαταριών και να ενισχυθούν οι προσπάθειες ηλεκτροκίνησης. Στη παγκόσμια αγορά EV, όπου οι μεγάλες εταιρείες στρέφονται σε μικρότερα έργα ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, η ιαπωνική κυβέρνηση υποστηρίζει τις εγχώριες εταιρείες στην προσπάθειά τους ανάπτυξης τεχνολογιών μπαταριών και ενίσχυσης της αντίστοιχης αλυσίδας εφοδιασμού. Μετά τις επιδοτήσεις περίπου 1 δισ. δολαρίων για στήριξη της παραγωγής μπαταριών αποθήκευσης, οι πρόσφατες επιδοτήσεις απευθύνονται στις εταιρείες Toyota Motor, Nissan και Panasonic, με στόχο την υποστήριξη της ανάπτυξης μπαταριών. Το Ιαπωνικό Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας (METI) έδωσε το πράσινο φως για την τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης (SSB) της Toyota, που προβλέπεται να τεθεί σε παραγωγή το 2026. Η ιαπωνική κυβέρνηση ενέκρινε επίσης τα σχέδια ανάπτυξης και μαζικής παραγωγής μπαταριών λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP) της Nissan. Η Nissan προτίθεται να παράσχει EV χαμηλού κόστους με μπαταρίες LFP και να ενισχύσει την εφοδιαστική αλυσίδα προσθέτοντας νέες εγκαταστάσεις. Οι νέες μπαταρίες LFP θα χρησιμοποιηθούν στο μικρό EV που προτίθεται να λανσάρει το 2028. Μέρος των επιδοτήσεων των 2,4 δισ. δολαρίων θα διατεθεί και στην εταιρεία μπαταριών Panasonic, κυρίως για το νέο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών EV της Wakayama. Στο νέο εργοστάσιο θα παράγεται βασικά η κυλινδρική κυψέλη ιόντων λιθίου 4680 της Panasonic. Η εταιρεία θα επενδύσει επίσης, από κοινού με την Subaru, σε ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών που θα της επιτρέψει να φτάσει τα 16 GW έως το 2030. Η Panasonic συνεργάζεται επίσης με την Mazda για την ανάπτυξη κυλινδρικών μπαταριών ιόντων λιθίου. Οι συνολικές επιδοτήσεις του METI θα υποστηρίξουν 12 έργα μπαταριών αποθήκευσης και τον ανάλογο εξοπλισμό και ανάπτυξη εγκαταστάσεων. Η υποστήριξη είναι ιδιαίτερα σημαντική για την Toyota, η οποία πρόσφατα αναθεώρησε τα σχέδιά της για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και εστιάζει πλέον στην ανάπτυξη μπαταριών υψηλής απόδοσης στερεάς κατάστασης επόμενης γενιάς στην Ιαπωνία. Η Toyota επιδιώκει να ισχυροποιήσει το σχέδιο SSB με επιπλέον βιομηχανικές συνεργασίες και κατασκευαστές υλικών, κάτι που προσπάθησε για πρώτη φορά το 2020, αλλά δεν πέτυχε. Αυτή τη φορά, η Toyota θέλει να επιτύχει αυτονομία 1.000 χλμ. και ταχεία φόρτιση 10 λεπτών, βάσει του σχεδίου SSB. Σύμφωνα με τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, η υποστήριξη θα συμβάλει στην ενίσχυση της ικανότητας παραγωγής. Η ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ Επένδυση 2,4 δισ. δολαρίων Η Stellantis ανακοίνωσε πως επενδύει περισσότερα από 406 εκατ. δολάρια σε τρεις εγκαταστάσεις στο Μίσιγκαν, για να υποστηρίξει την πολυενεργειακή στρατηγική της, και επιβεβαίωσε ότι το Εργοστάσιο Συναρμολόγησης Sterling Heights (SHAP) θα είναι το πρώτο της εταιρείας στις ΗΠΑ που θα κατασκευάσει αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Το Ram 1500 REV, το πρώτο ελαφρύ αμιγώς ηλεκτρικό μπαταρίας pickup truck της εταιρείας που θα λανσαριστεί στα τέλη του 2024, και το εκτεταμένης αυτονομίας νέο 2025 Ram 1500 Ramcharger θα κατασκευάζονται παράλληλα με μοντέλα εσωτερικής καύσης (ICE) στο Sterling Heights. Θα υπάρξουν πρόσθετες επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου συναρμολόγησης φορτηγών Warren για την παραγωγή του μελλοντικού ηλεκτροκίνητου Jeep Wagoneer, καθώς και του εργοστασίου κινητήρων Dundee για την παραγωγή συστοιχιών μπαταριών και την κατεργασία αξόνων για τις μπαταρίες STLA Frame και STLA Large. «Οι εγκαταστάσεις Sterling Heights μετασχηματίστηκαν εκπληκτικά σε χρόνο ρεκόρ και επιθυμώ να ευχαριστήσω τους συναδέλφους γι’ αυτό το σπουδαίο επίτευγμα», δήλωσε ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, προσθέτοντας ότι «οι ομάδες μας πρέπει να είναι ιδιαίτερα υπερήφανες για την προετοιμασία κατασκευής του πρώτου μας ηλεκτρικού φορτηγού Ram και της έκδοσης εκτεταμένης αυτονομίας στο Μίσιγκαν. Με τις επενδύσεις στην Jeep και τη Ram, φέρνουμε καινοτομίες στις κατασκευαστικές μας δραστηριότητες στο Μίσιγκαν και υποστηρίζουμε την πολυενεργειακή προσέγγιση προς ικανοποίηση των πελατών». Αυτές οι επενδύσεις θα συμβάλουν σημαντικά στο στρατηγικό σχέδιο Stellantis’Dare Forward 2030, παρέχοντας καινοτόμους, καθαρές, ασφαλείς και προσιτές λύσεις κινητικότητας. Η πολυενεργειακή προσέγγιση της Stellantis καλύπτει προϊόντα, πλατφόρμες, αλυσίδα παραγωγής και εφοδιασμού και παρέχει τη δυνατότητα στην εταιρεία να υιοθετήσει πολλούς τρόπους ηλεκτροκίνησης. Η STELLANTIS ΕΠΕΝΔΥΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ 406 ΕΚΑΤ. ΔΟΛΑΡΙΑ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ MICHIGAN
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=