FLEETNEWS #258

09.09.24 #258 8 Η τελευταία γενιά του Audi Q5 είναι πιο σύγχρονη και δυναμική. Είναι το πρώτο SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα PPC και πλέον τροφοδοτείται από κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που έγιναν πιο οικονομικοί χάρη στην τεχνολογία MHEVplus. Ένα ιδιαίτερα πρακτικό χαρακτηριστικό του μοντέλου είναι η πλήρως ρυθμιζόμενη πίσω σειρά καθισμάτων, που αυξάνει τον όγκο του χώρου αποσκευών ή την άνεση για τους πίσω επιβάτες. Η αεροδυναμική και η αεροακουστική του νέου Q5 έχουν βελτιστοποιηθεί. Το επενδυμένο στο κάτω μέρος αμάξωμα και τα αεροδυναμικά σχεδιασμένα εμπρός και πίσω τμήματα παίζουν σημαντικό ρόλο. Αεροκουρτίνες διοχετεύουν τη ροή του αέρα και την κατευθύνουν πέρα από τους θόλους των τροχών, έτσι ώστε να ρέει γύρω από τους μπροστινούς τροχούς και τα πλαϊνά του οχήματος με όσο το δυνατόν λιγότερες αναταράξεις. Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με την τεχνολογία MHEVplus. Το νέο σύστημα με ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνει τις εκπομπές CO2 και ταυτόχρονα αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση. Η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος παράγει πρόσθετη ροπή κίνησης έως και 230 Nm και έως 18 kW ισχύος. Το σύστημα 48 Volt επιτρέπει επίσης τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού. Αυτό προσφέρει το πλεονέκτημα ότι ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός - για παράδειγμα σε ελεύθερο τροχασμό ή σε κόκκινο φανάρι κυκλοφορίας - το σύστημα κλιματισμού συνεχίζει να λειτουργεί σε πλήρη ισχύ και διατηρεί το εσωτερικό σε άνετη θερμοκρασία. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των οχημάτων τεχνολογίας MHEVplus βασίζεται στη χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) και έχει χωρητικότητα 1,7 kWh. Τα κύρια καθήκοντα της γεννήτριας εκκίνησης με ιμάντα είναι η εκκίνηση του κινητήρα και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην μπαταρία. Η νέα γεννήτρια του κινητήριου συστήματος επιτρέπει την ηλεκτρική οδήγηση και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Κατά την επιβράδυνση, η γεννήτρια τροφοδοτεί έως και 25 kW ενέργειας στην μπαταρία. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Stronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro. Ως προς τους κινητήρες, υπάρχουν ο 2.0 TFSI που αποδίδει 150 kW με μέγιστη ροπή 340 Nm, ο 2.0 TDI γενιάς EA 288 evo που αποδίδει 150 kW και 400 Nm ροπής και ο V6 TFSI με κυβισμό τριών λίτρων είναι ισχύος 270 kW και έχει μέγιστη ροπή 550 Nm. Τα νέα Audi Q5 SUV και Audi SQ5 SUV θα λανσαριστούν στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του 2025 και θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην ελληνική αγορά από τον Οκτώβριο. ΤΟ SUV ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ Νέο Audi Q5 ΤΟ DS 4 HYBRID Μετά το DS 3 Hybrid, η γαλλική εταιρεία συνεχίζει την πορεία προς τον «εξηλεκτρισμό», διαθέτοντας το DS 4 Hybrid. Το μοντέλο διαθέτει μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία και τη δυνατότητα να καλύπτει περισσότερο από το 50% των διαδρομών σε αστικό κύκλο αμιγώς ηλεκτρικά, χωρίς ρύπους. Το σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα που αποδίδει 136 ίππους και 230 Nm ροπής σε συνδυασμό με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (29 ίππων) και 55 Nm ροπής. Μια μπαταρία 0,9 kWh ιόντων λιθίου τροφοδοτεί το αυτοφορτιζόμενο ηλεκτρικό σύστημα. Είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού και συνεπώς δεν επηρεάζει τόσο το χώρο της καμπίνας επιβατών όσο και το χώρο των αποσκευών. Ο βενζινοκινητήρας είναι τρικύλινδρος με χωρητικότητα 1.199 κ. εκ. Λειτουργεί σε κύκλο Miller, ο οποίος παρέχει υψηλότερη θερμοδυναμική απόδοση και σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Η πίεση στο σύστημα τροφοδοσίας έχει επίσης αυξηθεί στα 350 bar. Από την άλλη, ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη είναι ενσωματωμένος στο νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS6. Με 21 kW (29 ίππους) και μέγιστη ροπή 55 Nm, μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια υπό μέτρια φορτία, χωρίς υποβοήθηση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την ανάκτηση κινητικής ενέργειας και την τροφοδοσία της μπαταρίας, παρέχοντας ταυτόχρονα ενέργεια για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα. Τέλος, το νέο DS 4 Hybrid προσφέρει και βελτιωμένες επιδόσεις. Από τη στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10,4 δευτερόλεπτα, ενώ τα πρώτα 1000 μέτρα από στάση καλύπτονται σε 31,7 δευτερόλεπτα.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=