09.09.24 #258 20 Τον Ιούλιο υπήρξαν τρεις σημαντικές εξελίξεις στις ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτου: Οι ταξινομήσεις BEV επιβραδύνθηκαν σημαντικά, η BMW πούλησε περισσότερα BEV από την Tesla και τα SUV πέτυχαν το μεγαλύτερο μερίδιό τους στην αγορά. Σε γενικές γραμμές, η αγορά πηγαίνει καλά. Τα δεδομένα 28 ευρωπαϊκών αγορών που συνέλεξε η Jato Dynamics, δείχνουν αύξηση της ζήτησης κατά 2% έναντι του Ιουλίου 2023. Συνολικά, τον Ιούλιο ταξινομήθηκαν 1,03 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη (έναντι 1,02 εκατομμυρίων του προηγούμενου Ιουλίου), κάτι λιγότερο από 7,9 εκατομμύρια σε ετήσια βάση. Η ανάπτυξη ήταν ιδιαίτερα έντονη στην Πορτογαλία (+27%), στην Πολωνία (+19%) και στη Σλοβακία (+12%). Πιο ήπιες αυξήσεις σημειώθηκαν στην Ιταλία, την Ισπανία (+5%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (+3%). Οι ταξινομήσεις μειώθηκαν στο Βέλγιο (-7%), στην Ιρλανδία (-5%), στην Ολλανδία (-4%), στη Γαλλία και στη Γερμανία (αμφότερες -2%). ΜΕΊΩΣΗ BEV Αντιθέτως, η αμιγώς ηλεκτροκίνητη κατηγορία συρρικνώθηκε τον Ιούλιο. Τον προηγούμενο μήνα, ταξινομήθηκαν 139.300 νέα BEV στις 28 ευρωπαϊκές αγορές που καταγράφει η Jato. Πρόκειται για μείωση 6% έναντι του Ιουλίου 2023. Όσον αφορά στο συνολικό μερίδιο αγοράς, αυτό μεταφράζεται σε πτώση από το 14,6% του περασμένου Ιουλίου σε 13,5% τον περασμένο μήνα, δηλαδή επιπλέον 1,1 ποσοστιαίες μονάδες. «Η έλλειψη σαφήνειας για τα κίνητρα και το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζει να θέτει εμπόδια στους πιθανούς καταναλωτές EV», δήλωσε ο Felipe Muñoz, παγκόσμιος αναλυτής της Jato Dynamics, προσθέτοντας ότι «αυτοί οι παράγοντες και η χαμηλή υπολειμματική αξία των ηλεκτρικών οχημάτων συνέβαλαν στη μείωση που παρατηρήθηκε τον Ιούλιο». Η μείωση των πωλήσεων BEV είναι απροσδόκητη και ανεπιθύμητη. Εάν η Ευρώπη επιθυμεί να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους της, πρέπει να αυξηθούν γρήγορα οι πωλήσεις BEV. ΑΎΞΗΣΗ SUV Η κατηγορία των SUV αναπτύσσεται σε όλη την Ευρώπη επί δεκαετία και τον Ιούλιο πέτυχε μερίδιο αγοράς 54%, που αντιπροσωπεύει 554.000 μονάδες. Πρόκειται για αύξηση 6% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2023 και προσθέτει 4,2 εκατομμύρια SUV στις φετινές ταξινομήσεις, συνολική αύξηση 5%. Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής SUV στην Ευρώπη είναι το Volkswagen Group, που κάλυψε το 26% της αγοράς SUV τον Ιούλιο. Ακολουθούν οι Hyundai-Kia (12%) και Stellantis (11,5%). Τη μεγαλύτερη ζήτηση σημείωσαν τα συμπαγή μοντέλα (C-SUV), με 210.600 μονάδες (+3%). Μεγάλη αύξηση όγκου σημειώθηκε στα μικρά μοντέλα (B-SUV), με 204.300 (+14%). Η ζήτηση μοντέλων μεσαίου μεγέθους (D-SUV) μειώθηκε κατά 7%, στις 106.500 μονάδες. Οι ταξινομήσεις μεγάλων μοντέλων (E-SUV) ανήλθαν στις 27.600 μονάδες (+23%), ενώ τα πολυτελή μοντέλα (F-SUV) σημείωσαν λίγο περισσότερες από 5.000 μονάδες (+32%). Με πολλές διαθέσιμες επιλογές και πολλά οικονομικά μοντέλα, «οι καταναλωτές μεταβαίνουν από τις παραδοσιακές κατηγορίες στα SUV», ανέφερε ο κ. Muñoz. Η BMW ΞΕΠΕΡΝΆ ΤΗΝ TESLA Με 35% αύξηση ταξινομήσεων BEV σε ετήσια βάση, η BMW ηγείται των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών, ξεπερνώντας την Tesla. Η Tesla σηΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ BEV ΜΕΙΩΘΗΚΑΝ ΛΟΓΩ ΧΑΜΗΛΩΝ ΑΠΟΘΕΜΑΤΩΝ Η ανάλυση της Jato Dynamics ΟΙ 10 ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΜΑΡΚΕΣ BEV ΙΟΥΛΙΟΣ 2024 - ΕΥΡΩΠΗ-28 ΤΑ 25 ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΙΟΥΛΙΟΣ 2024 - ΕΥΡΩΠΗ-28
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=