ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2024 #258 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Μικρή αλλά αναπτυσσόμενη η κατηγορία plug-in LCV Σημαντική αύξηση εκθετών στην IAA Transportation 2024 Η ανάλυση της Jato Dynamics για τις πωλήσεις BMW Corporate Sales. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το Δίκτυο Επίσημων Εμπόρων BMW ή το www.bmw.gr. ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ. 100% ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ. Ανακαλύψτε την απόλυτη εμπειρία της ηλεκτρικής οδήγησης. Αποκτήστε τις αμιγώς ηλεκτρικές BMW iX1 & ΒΜW iX2 με εγγύηση τιμής και κρατική επιδότηση €9.000 μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». THE iX1 THE iX2 Ανακαλύψτε την εφαρμογή My BMW
09.09.24 #258 2 Εν όψει της IAA Transportation 2024 (17-22 Σεπτεμβρίου, Ανόβερο), η Volkswagen Commercial Vehicles κυκλοφόρησε την plug-in έκδοση του Caddy. Πρόκειται για σημαντική προσθήκη στη μικρή αλλά αναπτυσσόμενη κατηγορία υβριδικών LCV. Μέχρι τώρα, το VW Caddy ήταν διαθέσιμο μόνο ως TDI 2,0 λίτρων (ντίζελ) ή TSI 1,5 λίτρων (βενζίνης). Το eHybrid Caddy βασίζεται στην έκδοση βενζίνης. Η plug-in έκδοση συνδυάζει βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρία 19,7 kWh, παρέχοντας μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία 122 χλμ. Το όχημα μπορεί να φορτιστεί μέσω wallbox AC 11 kW στο σπίτι και σε ταχυφορτιστές DC έως 50 kW. ΠΛΕΟΝΕΚΤΉΜΑΤΑ Το eHybrid Caddy διατίθεται με στάνταρ και μεγαλύτερο μεταξόνιο (Maxi) και για μεταφορά εμπορευμάτων (Cargo) ή προσωπικού (Kombi). Οι plug-in εκδόσεις του Caddy λανσαρίστηκαν εφόσον αυξάνεται η ζήτηση υβριδικών LCV. Τα υβριδικά LCV συνδυάζουν δύο σημαντικά χαρακτηριστικά δύο διαφορετικών συνόλων κίνησης: του ηλεκτροκινητήρα, για είσοδο σε ζώνες περιορισμένων εκπομπών, και του θερμικού κινητήρα, για πολλά ημερήσια χιλιόμετρα. Με δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ κινητήριων συνόλων, τα υβριδικά LCV προσφέρουν και τα δύο. ΑΝΑΠΤΥΣΣΌΜΕΝΗ ΚΑΤΗΓΟΡΊΑ Τα plug-in υβριδικά LCV αποτελούν σχετικά μικρό αλλά αναπτυσσόμενο τμήμα της κατηγορίας LCV. Τα στοιχεία της ACEA δείχνουν ότι το 2018, όταν το ντίζελ εξακολουθούσε να αποτελεί το 92,9% της αγοράς και τα BEV το 1,3%, τα υβριδικά αντιπροσώπευαν μόλις το 0,10% του συνόλου. Το 2023, το μερίδιο του ντίζελ στα ευρωπαϊκά LCV μειώθηκε σημαντικά (στο 82,60%), κυρίως προς όφελος των αμιγώς ηλεκτρικών LCV (7,40%) και σε μικρότερο βαθμό, των υβριδικών LCV (2,30% ). Αυτό σημαίνει ότι τα υβριδικά LCV υποσκέλισαν τις «άλλες» κατηγορίες (CNG, κυψελών καυσίμου υδρογόνου, κινητήρες τεχνολογίας ectin (η οποία παρέμεινε στάσιμη, από 1,20% το 2018 σε 1,40% το 2023). Το πρόβλημα με τα plug-in LCV είναι η περιορισμένη επιλογή μοντέλων. Αυτό συμβαίνει επειδή οι περισσότεροι κατασκευαστές LCV παρέβλεψαν το υβριδικό στάδιο και προχώρησαν κατευθείαν στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. ΆΛΛΑ ΜΟΝΤΈΛΑ PLUG-IN LCV Παρατίθενται μερικά χαρακτηριστικά μοντέλα: Το Ford Transit Custom Υβριδικό Plug-in, που κυκλοφορεί στην αγορά από το 2021. Η Ford θα κυκλοφορήσει και την plug-in έκδοση του Transit Connect εντός του έτους. Η Mercedes παρουσίασε την υβριδική έκδοση του Vito, που συνδυάζει ηλεκτροκίνηση και ντίζελ. Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Volkswagen παρουσίασε την έκδοση PHEV του Transporter. Δύο ακόμα PHEV LCV στην ευρωπαϊκή αγορά είναι το LECV VN5, της βρετανικής θυγατρικής της Geely, που κατασκευάζει λονδρέζικα ταξί και το Mitsubishi Outlander Commercial, η LCV έκδοση του επιβατικού SUV Outlander PHEV. Τα plug-in LCV διαθέτουν διάφορα πλεονεκτήματα. Δεν παρέχουν απλώς πρόσβαση σε ζώνες χαμηλών εκπομπών ή ελεύθερες ρύπων, αλλά, εάν χρησιμοποιούνται σωστά, και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Λαμβάνοντας υπόψη τη μεγαλύτερη αυτονομία και την ευκολία ανεφοδιασμού του κινητήρα ICE, τα βαν PHEV συμφέρουν ιδιαιτέρως. ΚΆΠΟΙΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΉΜΑΤΑ Το γεγονός ότι υπάρχουν τόσο λίγες επιλογές και η κατηγορία παραμένει σχετικά μικρή, οφείλεται σε ορισμένα μειονεκτήματα των υβριδικών βαν. Γενικά, είναι πιο ακριβά και βαρύτερα, γεγονός που μειώνει το ωφέλιμο φορτίο (τα αμιγώς ηλεκτρικά LCV είναι ακόμα βαρύτερα). Επίσης, είναι τεχνικά πιο περίπλοκα, με επιπτώσεις στη συντήρηση και την επισκευή. Και εάν δεν χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά, δεν θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες εξοικονόμησης κόστους. Άρα λοιπόν, υπάρχει μέλλον για LCV που δεν είναι απλώς ICE ή EV αλλά μείγμα και των δύο; Το λανσάρισμα του VW Caddy φαίνεται να υποδηλώνει πως υπάρχει. Η ανάπτυξή τους στην αγορά εξαρτάται από το πλήθος των βιώσιμων επιχειρηματικών εφαρμογών. ΜΙΚΡΗ ΑΛΛΑ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΗ Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ PLUG-IN LCV Νέα προσθήκη από τη Volkswagen FLEET NEWS #258 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.
09.09.24 #258 4 Το αμιγώς ηλεκτρικό Volvo EX90 κατευθύνεται ήδη προς τους επίσημους διανομείς της μάρκας στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, και οι πρώτοι πελάτες θα παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους πριν από το τέλος Σεπτεμβρίου. Η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα αυξήσει το ρυθμό των παραδόσεων, συμπεριλαμβάνοντας περισσότερες αγορές, μεταξύ του τελευταίου τριμήνου του τρέχοντος έτους και του πρώτου τριμήνου του 2025. Το EX90 είναι η νέα ναυαρχίδα της Volvo Cars και θέτει νέα πρότυπα για την εταιρεία στην ασφάλεια, τη βιωσιμότητα και την ανθρωποκεντρική τεχνολογία, που κάνει τη ζωή των ανθρώπων πιο εύκολη και πιο απολαυστική. Το EX90 αντιπροσωπεύει επίσης μία αλλαγή παραδείγματος για την εταιρεία, ως το πρώτο μοντέλο Volvo που βασίζεται σε έναν κεντρικό υπολογιστή. Ο in-car υπολογιστής AI βασίζεται στην πλατφόρμα Nvidia Drive. Αυτό το κεντρικό σύστημα, με την προσθήκη της Snapdragon Cockpit Platform από την Qualcomm Technologies Inc. και του εσωτερικά εξελιγμένου λογισμικού από τους μηχανικούς της Volvo Cars, συνεργάζονται απρόσκοπτα για να εκτελέσουν τις σημαντικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, από την ασφάλεια και το σύστημα infotainment έως τη διαχείριση της μπαταρίας. Το αποτέλεσμα είναι μια εμπειρία πιο απρόσκοπτη και με πιο άμεση απόκριση. Γεννημένο έξυπνο και συνδεδεμένο μέσω ενσωματωμένων υπηρεσιών και εφαρμογών Google, το EX90 εξοπλίζεται με μία σειρά αισθητήρων που περιλαμβάνουν ραντάρ, κάμερες και ένα lidar που παρέχεται από τη Luminar για επαυξημένη ασφάλεια. Η συλλογή δεδομένων από τους αισθητήρες, σε συνεργασία με τη συνεχώς ενεργή σύνδεση 5G και τις τακτικές ασύρματες (over-the-air) ενημερώσεις λογισμικού, επιτρέπουν τη συνεχή βελτίωση των χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου και την ανάπτυξη της λειτουργικότητάς του με την πάροδο του χρόνου. Το EX90 βασίζεται στη νέας γενιάς τεχνολογική βάση, σχεδιάστηκε ως αμιγώς ηλεκτρικό και έχει αυτονομία οδήγησης έως 600 χλμ. Είναι σχεδιασμένο για να είναι το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που έχει φτιάξει η Volvo, με πληθώρα συστημάτων παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας νέας γενιάς και λογισμικό που λαμβάνει πληροφορίες από μία δέσμη προηγμένων αισθητήρων. ΠΑΡΑΔΙΔΕΤΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΣΕ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΗ Το BEV Volvo EX90 Νέας γενιάς εμπειρία χρήστη έρχεται στο νέο κορυφαίο SUV Volvo XC90 καθώς και σε εκατομμύρια αυτοκίνητα Volvo σε όλο τον κόσμο. Στη διάρκεια του 2025, περίπου 2,5 εκατομμύρια πελάτες της Volvo ανά τον κόσμο θα λάβουν μία ενημέρωση στο Volvo τους για αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν από το 2020. Προγραμματίζεται να λανσαριστεί βαθμιαία αυτή η ενημέρωση στη διάρκεια του έτους. Πρόκειται για μία από τις πιο ολοκληρωμένες αναβαθμίσεις σε σύστημα infotainment από οποιονδήποτε κατασκευαστή αυτοκινήτων μέχρι σήμερα. Αυτή η ενημέρωση ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική της εταιρείας να κάνει τα αυτοκίνητά της καλύτερα με την πάροδο του χρόνου, με τακτικές ασύρματες αναβαθμίσεις λογισμικού. «Η εμπειρία χρήστη νέας γενιάς που παρέχουμε, θα αποφέρει μια σημαντική βελτίωση στην εμπειρία του πελάτη και είναι ένα σημαντικό βήμα στην πορεία μας να προσφέρουμε λύσεις ανθρωποκεντρικής τεχνολογίας στους πελάτες μας. Θα συνεχίσουμε να προσαρμόζουμε απρόσκοπτα την εμπειρία χρήστη, για να καλύπτουμε τις ανάγκες των πελατών μας με νέες και βελτιωμένες λειτουργίες που παραδίδονται μέσω ασύρματων (over-the-air) ενημερώσεων, ώστε να βελτιώνουμε το αυτοκίνητο -και την εμπειρία σας- με την πάροδο του χρόνου», δήλωσε ο Erik Severinson, επικεφαλής Προϊόντων και Στρατηγικής στη Volvo Cars. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΧΡΗΣΤΗ VOLVO ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Δίπλα στη νέα σειρά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων Volvo, το plug-in υβριδικό XC90 T8 παραμένει δημοφιλής επιλογή και σημαντικό μοντέλο για την εταιρεία, με όρους πωλήσεων και κερδοφορίας. Μαζί με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, το XC90 και τα άλλα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα της μάρκας απαρτίζουν ένα ισορροπημένο παγκόσμιο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο, παρέχοντας μια ισχυρή γέφυρα προς ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον, επισημαίνει πρόσφατη ανακοίνωση της Volvo Cars. Αυτή η ισορροπία ανάμεσα στα αμιγώς ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά αποτελεί την κατάλληλη γκάμα μοντέλων για την αγορά του σήμερα, καθώς η αγορά των premium αμιγώς ηλεκτρικών εξακολουθεί να αναπτύσσεται σε αρκετές σημαντικές αγορές. Τα plug-in παραμένουν ζωτικής σημασίας για τα σχέδια ανάπτυξης πωλήσεων και κερδοφορίας της μάρκας κατά τα επόμενα χρόνια.
09.09.24 #258 6 H Cupra παρουσίασε το Terramar, το νέο SUV που τοποθετεί τη μάρκα στην καρδιά της ταχύτερα αναπτυσσόμενης κατηγορίας στην Ευρώπη. «Με το Cupra Terramar, όχι μόνο θα αυξήσουμε το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας, αλλά ταυτόχρονα θα βοηθήσουμε τη μάρκα να μεγαλώσει, φέρνοντας την Cupra σε νέους πελάτες και νέες αναπτυσσόμενες κατηγορίες, χωρίς ωστόσο να χάσουμε το επαναστατικό μας πνεύμα που αμφισβητεί τα καθιερωμένα. Ένα αυτοκίνητο που ενισχύει την Cupra σήμερα ως μια μάρκα που είναι πιο ώριμη, πιο αποφασιστική για την κατεύθυνσή της και πιο σίγουρη για την ταυτότητά της από ποτέ, χωρίς να συμβιβάζεται με το επαναστατικό πνεύμα και την αυθεντικότητά της», δήλωσε ο Wayne Griffiths, CEO Cupra. Το Cupra Terramar υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, με μια τολμηρή και γεμάτη αυτοπεποίθηση εμφάνιση. Το νέο σπορ SUV διαθέτει την εμβληματική υπογραφή των τριών τριγώνων και προβολείς Cupra Matrix LED Ultra με τεχνολογία φωτισμού υψηλής ανάλυσης (HD). Η εμπρόσθια εξωτερική σχεδίαση καθίσταται πιο εκφραστική, καθώς η μάσκα δίνει τη θέση της στο λειτουργικό κάτω άνοιγμα, που παραπέμπει σε σπορ αυτοκίνητα. Οι σπορ αναλογίες συνεχίζονται από το μπροστινό μέρος του SUV στο πλαϊνό τμήμα, με τις ρέουσες γραμμές να ενισχύουν την αίσθηση επιδόσεων του SUV. Οι φαρδιές αναλογίες χαρίζουν στο SUV ισχυρή παρουσία, ενώ το ενσωματωμένο και φωτιζόμενο λογότυπο Cupra είναι τοποθετημένο κεντρικά ανάμεσα στα πίσω φώτα. Το εσωτερικό περιλαμβάνει ένα οδηγοκεντρικό cockpit, το οποίο αναδεικνύεται από τη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας. Η ψηφιοποίηση βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής του οδηγού. Μία νέας σχεδίασης και βελτιωμένη διεπαφή ανθρώπου/μηχανής (HMI) ενσωματώνεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι καθώς και στο σύστημα infotainment 12.9”, με ένα slider αφής με ρετρό φωτισμό. Επιπλέον, η Cupra συνεχίζει τη συνεργασία της με τους ειδικούς ήχου της Sennheiser Mobility, ενσωματώνοντας ένα υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα 12 ηχείων. Το Cupra Terramar συνδυάζει τις δυνατότητες του κινητήρα εσωτερικής καύσης και της ηλεκτροκίνησης με πέντε διαφορετικά κινητήρια σύνολα που υιοθετούν τρεις διαφορετικές τεχνολογίες: TSI (βενζινοκινητήρας), eTSI (ήπια υβριδικό σύστημα), καθώς και τη νέα γενιά του συστήματος plug-in hybrid (eHybrid), με απόδοση από 150PS έως 272PS. Η δυναμική συμπεριφορά αναβαθμίζεται χάρη στη στάνταρ σπορ ανάρτηση, το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, το νέο προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πλαισίου (adaptive chassis) και τα φρένα της εταιρείας Akebono. Το νέο Cupra Terramar σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στη Βαρκελώνη και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Audi στο Györ της Ουγγαρίας. ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΚΟ ΑΓΩΝΑ Η Cupra παρουσίασε το νέο SUV, Terramar Το πιο δημοφιλές κινητήριο σύνολο στην ελληνική αγορά, η έκδοση ECO-G 100 του νέου Renault Captur με κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG) 100 ίππων, προσφέρεται από 21.950 ευρώ. Το Captur ECO-G 100 εφοδιάζεται με εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης, που τοποθετείται κατευθείαν στη γραμμή παραγωγής του μοντέλου και καλύπτεται από τις ίδιες εγγυήσεις που ισχύουν για όλη την γκάμα. Το υγραέριο είναι πιο φιλικό στο περιβάλλον από τα λοιπά ορυκτά καύσιμα, εκπέμποντας έως και 10% λιγότερο CO2, ενώ αποτελεί, με διαφορά, το πιο προσιτό καύσιμο κίνησης στην ελληνική αγορά. Έτσι το μέσο κόστος καυσίμου ανά χιλιόμετρο είναι τουλάχιστον 40% χαμηλότερο σε σχέση με τη βενζίνη. Το νέο Renault Captur ECO-G 100 μπορεί να διανύσει με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών (48 λτ. βενζίνης & 40 λτ. LPG) έως και 1.300 χιλιόμετρα, κάτι που το καθιστά ένα δρομέα μεγάλων αποστάσεων και ιδανικό σύντροφο για μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης. Με έως 121 γρ./ χλμ. εκπομπές CO2, το Captur με κινητήρα διπλού καυσίμου δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και έχει ελευθέρας στον πράσινο δακτύλιο. Περισσότερα στο fleetnews.gr TΟ ΝΕΟ RENAULT CAPTUR ECO-G 100
09.09.24 #258 7 Το καινούργιο Škoda Elroq φέρνει μια φρέσκια προοπτική στη βιώσιμη σχεδίαση αυτοκινήτων με την καινοτόμο χρήση υλικών όπως το Recytitan και το Technofil. Σύμφωνα με τη Modern Solid, τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, το εσωτερικό του Elroq τονίζει την απλότητα, την ευρυχωρία και τις καθαρές γραμμές. Ταυτόχρονα, τα επιλεγμένα υλικά υπογραμμίζουν τη δέσμευση της Škoda για προστασία του περιβάλλοντος και τη μείωση του αποτυπώματος CO2 των οχημάτων της: τα καθίσματα και τα υφάσματα ταπετσαρίας είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια και, για πρώτη φορά, ανακυκλωμένα ρούχα μετά τη φάση κατανάλωσης από πελάτες. Αυτά τυγχάνουν προσεκτικής επεξεργασίας σε νέα νήματα και υφάσματα υψηλής ποιότητας για το Elroq. Η τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία κάνει έτσι το επόμενο βήμα προς την περαιτέρω υλοποίηση των στόχων της για βιωσιμότητα. Οι ενδιαφερόμενοι για το Škoda Elroq θα έχουν την επιλογή τεσσάρων επιλογών σχεδίασης -Studio, Loft, Lodge, και Suite- η καθεμιά από τις οποίες ενσωματώνει μεγαλύτερο ποσοστό βιώσιμων υλικών. Στα υλικά που χρησιμοποιούνται για τις επιλογές αυτές περιλαμβάνονται τα εξής: Recytitan. Ένα υλικό που περιλαμβάνει 78% ανακυκλωμένο PET που προέρχεται από αντικείμενα όπως πλαστικά μπουκάλια νερού και, για πρώτη φορά στα μοντέλα της Škoda, ανακυκλωμένα ρούχα μετά τη χρήση τους. Το υλικό αυτό χρησιμοποιείται για τα πάνελ των θυρών, τα καλύμματα των καθισμάτων, το ταμπλό, το υποβραχιόνιο και τα μαξιλαράκια γονάτων. Technofil. Αυτό το υλικό περιέχει νήματα Econyl κατασκευασμένα από αναγεννημένο νάιλον που λαμβάνεται, για παράδειγμα, από παλιά δίχτυα ψαρέματος και υπολείμματα υφάσματος. Αποτελείται από 75% ανακυκλωμένες ίνες Econyl και 25% πολυεστέρα. Αυτό το καινοτόμο ύφασμα επαναχρησιμοποιεί τα απόβλητα από νάιλον, όπως δίχτυα ψαρέματος, υπολείμματα υφάσματος και χαλιά που προορίζονται για υγειονομική ταφή, μετατρέποντάς τα σε νέα νάιλον νήματα. Γνωστό για την εξαιρετική του αντοχή στην τριβή και τις εκδορές, το νάιλον Econyl είναι επίσης 100% ανανεώσιμο, επιτρέποντας στα νήματα να ανακυκλώνονται, να επαναμορφοποιούνται και να επαναχρησιμοποιούνται. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr ΝΕΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΣΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Το καινούργιο Škoda Elroq Η αναβαθμισμένη έκδοση του εμβληματικού Fiat Panda είναι πλέον διαθέσιμη για παραγγελίες στην Ελλάδα, με τιμή που ξεκινά από τις 16.700 ευρώ για το επίπεδο εξοπλισμού Urban. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει πλήρες πακέτο υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), με προηγμένα συστήματα ασφάλειας όπως αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, διατήρηση του οχήματος στην λωρίδα κίνησης, καθώς και αναγνώριση των σημάτων του ΚΟΚ και της κόπωσης του οδηγού. Παράλληλα, ουσιαστική αναβάθμιση στην καμπίνα εξασφαλίζει τόσο ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων 7” που διαθέτει τρεις επιλογές απεικόνισης, όσο και το νέας σχεδίασης τιμόνι με ενσωματωμένα χειριστήρια για τον έλεγχο του ηχοσυστήματος και των συστημάτων ADAS. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης κλιματισμός, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, cruise control, ηχοσύστημα με οθόνη 5”, ψηφιακός δέκτης ραδιοφώνου (DAB) και Bluetooth, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, καθώς και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι/θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες. Η κορυφαία και πιο δυναμική έκδοση Cross διαφέρει εξωτερικά χάρη σε ειδικούς προφυλακτήρες, προστατευτικά στα φτερά, προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω, φώτα ημέρας LED, τροχούς 15” και φιμέ πίσω τζάμια. Στο εσωτερικό επιπλέον των στοιχείων του Urban υπάρχουν καθίσματα με επενδύσεις από υλικό seaqual, infotainment με οθόνη αφής 7”, δέκτη DAB και συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay, αισθητήρας φωτός/βροχής καθώς και αυτόματη λειτουργία για τους προβολείς. Τα Fiat Panda θα βρίσκονται στις εκθέσεις της μάρκας από τον Οκτώβριο, συνοδευόμενα από 5 χρόνια εγγύησης μηχανικών και οδικής βοήθειας. Σε όλες τις εκδόσεις την ισχύ εξασφαλίζει ένα υβριδικό σύστημα με κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 70 HP και είναι ιδιαίτερα οικονομικό, ολοκληρώνοντας την εικόνα του ιδανικού αυτοκινήτου πόλης. Ταυτόχρονα, εκπέμπει πολύ χαμηλούς ρύπους, έτσι ώστε τα τέλη κυκλοφορίας να είναι μηδενικά και η καθημερινή κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας ελεύθερη. ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ FIAT PANDA
09.09.24 #258 8 Η τελευταία γενιά του Audi Q5 είναι πιο σύγχρονη και δυναμική. Είναι το πρώτο SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα PPC και πλέον τροφοδοτείται από κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που έγιναν πιο οικονομικοί χάρη στην τεχνολογία MHEVplus. Ένα ιδιαίτερα πρακτικό χαρακτηριστικό του μοντέλου είναι η πλήρως ρυθμιζόμενη πίσω σειρά καθισμάτων, που αυξάνει τον όγκο του χώρου αποσκευών ή την άνεση για τους πίσω επιβάτες. Η αεροδυναμική και η αεροακουστική του νέου Q5 έχουν βελτιστοποιηθεί. Το επενδυμένο στο κάτω μέρος αμάξωμα και τα αεροδυναμικά σχεδιασμένα εμπρός και πίσω τμήματα παίζουν σημαντικό ρόλο. Αεροκουρτίνες διοχετεύουν τη ροή του αέρα και την κατευθύνουν πέρα από τους θόλους των τροχών, έτσι ώστε να ρέει γύρω από τους μπροστινούς τροχούς και τα πλαϊνά του οχήματος με όσο το δυνατόν λιγότερες αναταράξεις. Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με την τεχνολογία MHEVplus. Το νέο σύστημα με ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνει τις εκπομπές CO2 και ταυτόχρονα αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση. Η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος παράγει πρόσθετη ροπή κίνησης έως και 230 Nm και έως 18 kW ισχύος. Το σύστημα 48 Volt επιτρέπει επίσης τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού. Αυτό προσφέρει το πλεονέκτημα ότι ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός - για παράδειγμα σε ελεύθερο τροχασμό ή σε κόκκινο φανάρι κυκλοφορίας - το σύστημα κλιματισμού συνεχίζει να λειτουργεί σε πλήρη ισχύ και διατηρεί το εσωτερικό σε άνετη θερμοκρασία. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των οχημάτων τεχνολογίας MHEVplus βασίζεται στη χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) και έχει χωρητικότητα 1,7 kWh. Τα κύρια καθήκοντα της γεννήτριας εκκίνησης με ιμάντα είναι η εκκίνηση του κινητήρα και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην μπαταρία. Η νέα γεννήτρια του κινητήριου συστήματος επιτρέπει την ηλεκτρική οδήγηση και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Κατά την επιβράδυνση, η γεννήτρια τροφοδοτεί έως και 25 kW ενέργειας στην μπαταρία. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Stronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro. Ως προς τους κινητήρες, υπάρχουν ο 2.0 TFSI που αποδίδει 150 kW με μέγιστη ροπή 340 Nm, ο 2.0 TDI γενιάς EA 288 evo που αποδίδει 150 kW και 400 Nm ροπής και ο V6 TFSI με κυβισμό τριών λίτρων είναι ισχύος 270 kW και έχει μέγιστη ροπή 550 Nm. Τα νέα Audi Q5 SUV και Audi SQ5 SUV θα λανσαριστούν στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του 2025 και θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην ελληνική αγορά από τον Οκτώβριο. ΤΟ SUV ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ Νέο Audi Q5 ΤΟ DS 4 HYBRID Μετά το DS 3 Hybrid, η γαλλική εταιρεία συνεχίζει την πορεία προς τον «εξηλεκτρισμό», διαθέτοντας το DS 4 Hybrid. Το μοντέλο διαθέτει μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία και τη δυνατότητα να καλύπτει περισσότερο από το 50% των διαδρομών σε αστικό κύκλο αμιγώς ηλεκτρικά, χωρίς ρύπους. Το σύστημα κίνησης αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα που αποδίδει 136 ίππους και 230 Nm ροπής σε συνδυασμό με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (29 ίππων) και 55 Nm ροπής. Μια μπαταρία 0,9 kWh ιόντων λιθίου τροφοδοτεί το αυτοφορτιζόμενο ηλεκτρικό σύστημα. Είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού και συνεπώς δεν επηρεάζει τόσο το χώρο της καμπίνας επιβατών όσο και το χώρο των αποσκευών. Ο βενζινοκινητήρας είναι τρικύλινδρος με χωρητικότητα 1.199 κ. εκ. Λειτουργεί σε κύκλο Miller, ο οποίος παρέχει υψηλότερη θερμοδυναμική απόδοση και σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Η πίεση στο σύστημα τροφοδοσίας έχει επίσης αυξηθεί στα 350 bar. Από την άλλη, ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη είναι ενσωματωμένος στο νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS6. Με 21 kW (29 ίππους) και μέγιστη ροπή 55 Nm, μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια υπό μέτρια φορτία, χωρίς υποβοήθηση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την ανάκτηση κινητικής ενέργειας και την τροφοδοσία της μπαταρίας, παρέχοντας ταυτόχρονα ενέργεια για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα. Τέλος, το νέο DS 4 Hybrid προσφέρει και βελτιωμένες επιδόσεις. Από τη στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10,4 δευτερόλεπτα, ενώ τα πρώτα 1000 μέτρα από στάση καλύπτονται σε 31,7 δευτερόλεπτα.
09.09.24 #258 9 Το Εποπτικό Συμβούλιο της Daimler Truck Holding AG όρισε την Karin Rådström νέα CEO από την 1η Οκτωβρίου 2024 έως την 31η Ιανουαρίου 2029. Θα διαδεχθεί τον Martin Daum, ο οποίος θα παραιτηθεί, ανοίγoντας το δρόμο για την επόμενη φάση μετασχηματισμού της εταιρείας. Ο Martin Daum θα παραμείνει μέλος του Δ.Σ. μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2024. Ο πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της Daimler Truck Holding AG, Joe Kaeser, ευχαρίστησε τον Martin Daum για τα εξαιρετικά επιτεύγματα και τη δέσμευσή του επί σχεδόν 40 έτη της καριέρας του στην Daimler. «Προσωπικά, και εκ μέρους του Εποπτικού Συμβουλίου, επιθυμώ να ευχαριστήσω τον Martin Daum για τη δέσμευσή του και τα εξαιρετικά αποτελέσματα. Διαχειρίστηκε τη μετάβαση της Daimler Truck από όμιλο ετερογενών δραστηριοτήτων σε επιτυχημένη εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο DAX. Την οδήγησε στην πλέον αξιόλογη εξέλιξή της και υπήρξε ο βασικός αρχιτέκτονας της οικονομικής επιτυχίας και της διεθνούς φήμης της. Η αφοσίωσή του στην εταιρεία, τους πελάτες και τους εργαζομένους της είναι εξαιρετική. Είναι ένας «φορτηγατζής» με καρδιά και ψυχή. Ο Martin Daum παραδίδει μια επιτυχημένη εταιρεία, καλά προετοιμασμένη για τις προκλήσεις του μέλλοντος». Ξεκινώντας την καριέρα του στην Daimler-Benz AG το 1987, ο Martin Daum διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της παγκόσμιας επιτυχίας της Daimler Truck. Ως CEO της Daimler Trucks North America, είχε βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της τοπικής επιχείρησης. Σήμερα, το τμήμα της Βόρειας Αμερικής είναι ένα από τα πιο δυναμικά κέντρα της Daimler Truck. Από την ανάληψη των καθηκόντων του ως μέλους του Δ.Σ. της πρώην Daimler AG για φορτηγά και λεωφορεία, το 2017, ο Martin Daum και η ομάδα του συνέβαλαν στην σημαντική αύξηση των εσόδων και παράλληλα ενίσχυσαν σημαντικά τα περιθώρια κέρδους, παρέχοντας μεγαλύτερη ευελιξία για μελλοντικές επενδύσεις. Υπό την ηγεσία του, η Daimler Truck πρωτοστάτησε στον τεχνολογικό μετασχηματισμό των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης μπαταρίας και υδρογόνου. Η διάδοχός του, Karin Rådström, εντάχθηκε στο Δ.Σ. της Daimler Truck το 2021 και έκτοτε είναι υπεύθυνη για τα φορτηγά Mercedes-Benz. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, η εκπαιδευμένη μηχανικός αναμόρφωσε επιτυχώς την κερδοφορία του τομέα και προώθησε τον μετασχηματισμό του στη βιωσιμότητα. Με διορατικότητα και επιχειρηματικό πνεύμα παρουσίασε νέα ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας, εστιάζοντας στους πελάτες με βελτιωμένη προσφορά υπηρεσιών και αύξηση της ικανοποίησής τους. Πριν να ενταχθεί στην Daimler Truck, επέβλεψε το Sales & Marketing ως μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Scania. Στην προηγούμενη εταιρεία της κατείχε τη θέση της ανώτερης αντιπροέδρου, επικεφαλής Λεωφορείων και Πούλμαν. Ο Joe Kaeser δήλωσε: «Είμαστε ευτυχείς για την τοποθέτηση της Karin Rådström, με τις εξαιρετικές γνώσεις της στον κλάδο και τις ηγετικές της ικανότητες, ως νέας CEO της Daimler Truck Holding AG. Έχει αποδείξει ότι είναι σε θέση να προωθήσει με επιτυχία το μετασχηματισμό μιας μάρκας και συγχρόνως να λειτουργεί σε ένα απαιτητικό εξωτερικό περιβάλλον. Ως πραγματική ηγέτις, η Karin Rådström συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία νέας αντίληψης στην απόδοση και την προώθηση της ενδυνάμωσης, της διαφορετικότητας και της εστίασης στον πελάτη. Αυτές είναι απαραίτητες αρχές, προκειμένου η Daimler Truck να τελειοποιήσει το μετασχηματισμό της κινητικότητας και να καταστεί η πρώτη επιλογή των πελατών μας. Ευχόμαστε στην ίδια και την ομάδα της καλή επιτυχία και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας». Ο Michael Brecht, αντιπρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της Daimler Truck Holding AG και πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου Εργαζομένων, δήλωσε: «Ως εκπρόσωποι των εργαζομένων συνεργαστήκαμε καλά και με εμπιστοσύνη με την Karin Radström τα τελευταία χρόνια. Είναι σημαντικό για εμάς να παραμείνει η Daimler Truck επιτυχής και διαχρονική υπό την ηγεσία της. Γι’ αυτό, τα συμφέροντα των εργαζομένων και των μετόχων πρέπει να λαμβάνονται εξίσου υπόψη. Αυτό αποτελεί προϋπόθεση για ασφαλείς και καλές θέσεις εργασίας. Ευχαριστούμε και εκφράζουμε το σεβασμό μας στον Martin Daum, ο οποίος προώθησε επιτυχώς την Daimler Truck παγκοσμίως με ιδιαίτερη φροντίδα. Σημείωσε εξαιρετικά επιτεύγματα, οδήγησε την Daimler Truck στην ανεξαρτησία και πάντα άκουγε τα συμφέροντα του ανθρώπινου δυναμικού». Οι ανωτέρω αποφάσεις του Εποπτικού Συμβουλίου ισχύουν για την Daimler Truck Holding AG και για την Daimler Truck AG. Η KARIN RÅDSTRÖM ΘΑ ΔΙΑΔΕΧΘΕΙ ΤΟΝ MARTIN DAUM Αλλάζει CEO η Daimler Truck Karin Rådström Martin Daum Joe Kaeser Michael Brecht Πρόσωπα
09.09.24 #258 10 Η Hyundai Motor ανακοίνωσε την έναρξη συνεργασίας της με τον Αndrea Crespi, ο οποίος αναλαμβάνει Vice President Sales και Service στην ευρωπαϊκή έδρα της εταιρείας, στο Offenbach της Γερμανίας. «Ο Andrea Crespi έχει συνεισφέρει σημαντικά κατά τη διάρκεια της θητείας του στη Hyundai Motor Company Italy. Καθώς αναλαμβάνει τη νέα του ηγετική θέση στη Hyundai Motor Europe, αναμένω με ανυπομονησία τη συνεργασία μας, που θα οδηγήσει στη συνεχή ανάπτυξη της Hyundai σε ολόκληρη την ήπειρο», δήλωσε ο Michael Cole, President και CEO της Hyundai Motor Europe. Ο κ. Crespi διετέλεσε πρόεδρος της Hyundai Motor Company Ιταλίας (HMCI) από την 1η Σεπτεμβρίου 2022, μετά από περισσότερα από εννέα χρόνια ως Managing Director. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στην HMCI, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της μάρκας στην ιταλική αγορά. «Ευχαριστώ θερμά τη Hyundai Motor Europe για αυτή τη νέα ευκαιρία. Κύριο μέλημά μου θα είναι η διασφάλιση της βιώσιμης ανάπτυξης των καινοτόμων και βιώσιμων λύσεων κινητικότητας της Hyundai σε όλη την Ευρώπη. Ανυπομονώ να συνεργαστώ στενά με τη μελλοντική μου ομάδα για την επίτευξη αυτών των στόχων», δήλωσε ο Andrea Crespi, Vice President Sales και Service της Hyundai Motor Europe. Ο κ. Crespi διαδέχεται τον Ulrich Mechau, ο οποίος τον Φεβρουάριο του 2024 ανέλαβε τη θέση του προέδρου και CEO της Hyundai Motor στη Γερμανία. Τον κ. Crespi αντικαθιστά ο Francesco Calcara, ο οποίος ανέλαβε από τις 2 Σεπτεμβρίου πρόεδρος και CEO της Hyundai Motor Company Ιταλίας. Ο κ. Calcara έχει αναπτύξει βαθιά τεχνογνωσία στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ, με ιδιαίτερη έμφαση στα premium. Εργάστηκε στη MAZDA Motor, στο BMW Group Italia και στην PSA Groupe Italie. Μετά την ίδρυση της Stellantis, ανέλαβε Senior Vice President και Global Chief Marketing Officer της Alfa Romeo. Πιο πρόσφατα, ηγήθηκε της Free2Move eSolutions ως Chief Operating Officer, συντονίζοντας τις επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τη Βόρεια Αμερική για την υποστήριξη όλων των εμπορικών σημάτων Stellantis. O ANDREA CRESPI VICE PRESIDENT SALES ΚΑΙ SERVICE Αλλαγές στη Hyundai Motor Europe Πρόσωπα Ο CHRISTIAN STEIN ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΟΥ RENAULT GROUP Από τις 16 Σεπτεμβρίου, ο Christian Stein αναλαμβάνει διευθυντής Επικοινωνίας του Renault Group, αντικαθιστώντας την Stéphanie Cau, η οποία αποχωρεί από την εταιρεία. Θα αναφέρεται στον Luca de Meo, CEO του Renault Group, και θα είναι υπεύθυνος επικοινωνίας για όλες τις δραστηριότητες του ομίλου. Το Renault Group επιταχύνει και εφαρμόζει περαιτέρω την καινοτομία στη στρατηγική του προσέγγιση, με νέες σειρές και τεχνολογίες. Με την εκτενή πείρα του στον κλάδο, ο Christian θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στη συνέχιση του μετασχηματισμού του ομίλου στην πλέον προοδευτική ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σε έναν κλάδο που υφίσταται βαθιές αλλαγές. Θα πλαισιώνεται από ανανεωμένη ομάδα με αναγνωρισμένη εμπειρία και πάθος στην επικοινωνία, με στόχο την προώθηση της εταιρείας, της τεχνογνωσίας της και της ιστορικής της ανάκαμψης, της προσέγγισης και των προϊόντων της, σε όλα τα κοινά-στόχους. Ο Christian Stein ξεκίνησε την καριέρα του το 1991 στην PSA, όπου έμεινε μέχρι το 2011, αναλαμβάνοντας όλο και πιο υπεύθυνα καθήκοντα στο τμήμα πωλήσεων και μάρκετινγκ. Όλα αυτά τα έτη εργάστηκε μετακινούμενος μεταξύ Βελγίου, Γαλλίας, Ισπανίας και Ηνωμένου Βασιλείου, αποκτώντας εμπειρία σε κεντρικό και εθνικό επίπεδο. Το 2011, εντάχθηκε στο Volkswagen Group ως παγκόσμιος διευθυντής Μάρκετινγκ της Seat, πριν αναλάβει τη θέση του διευθυντή Παγκόσμιας Επικοινωνίας και Δημοσίων Υποθέσεων της Seat S.A. και των μαρκών Seat και Cupra από το 2015. Μετά από περισσότερα από 20 χρόνια στο εξωτερικό, ο Christian Stein επέστρεψε στη Γαλλία τον Νοέμβριο του 2020 και εντάχθηκε στο Renault Group ως διευθυντής Επικοινωνίας, πριν να αναλάβει διευθυντής Εσόδων και Εμπειρίας Πελατών της Ampere, τον Νοέμβριο του 2023. Αndrea Crespi Francesco Calcara Christian Stein
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=