FLEETNEWS #257

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2024 #257 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Οι δασμοί στα κινεζικά δεν έχουν πάντα θετικό αποτέλεσμα Αναπτύσσεται η ευρωπαϊκή αγορά ενοικίασης Κάμψη στις ελληνικές ταξινομήσεις, οριακή αύξηση στις ευρωπαϊκές

02.09.24 #257 2 Τον Ιούλιο ταξινομήθηκαν 45% λιγότερα κινεζικά EV στην Ε.Ε. από ό,τι τον Ιούνιο. Φαίνεται πως οι υψηλότεροι ευρωπαϊκοί δασμοί λειτουργούν. Αλλά αυτό το εμπορικό εμπόδιο, που σχεδιάστηκε για να προστατεύσει τους Ευρωπαίους κατασκευαστές από τον αθέμιτο ανταγωνισμό, μπορεί να έχει και άλλες, ανεπιθύμητες επιπτώσεις. Η μείωση κατά 45%, που υπολογίστηκε από την Dataforce, μπορεί να υπερβάλλει ως προς τον αντίκτυπο των δασμών που επιβλήθηκαν στις αρχές Ιουλίου, γιατί οι δασμοί (έως 38%) ήταν αναμενόμενοι, επομένως οι αντιπρόσωποι μπορεί να είχαν προμηθευτεί και να πούλησαν περισσότερα οχήματα προτού ανακοινωθούν. Εξάλλου, δεν επηρεάζονται μόνον οι Κινέζοι κατασκευαστές BYD, Xpeng, Polestar και MG. Οι δασμοί πλήττουν και δυτικούς κατασκευαστές όπως η Stellantis, η Tesla και η BMW, οι οποίοι επίσης εισάγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα εργοστάσιά τους στην Κίνα. Ο συνολικός αριθμός ταξινομήσεων EV στις 16 ευρωπαϊκές χώρες που καταγράφει η Dataforce, μειώθηκε κατά 36% από τον Ιούνιο έως τον Ιούλιο, αντανακλώντας τη συνολική πτώση πωλήσεων EV. Ωστόσο, αυτό δείχνει μειωμένη επίδοση των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, που συνδέεται με τους δασμούς, οι οποίοι θα καταστούν μόνιμοι τον Νοέμβριο, εκτός εάν Ε.Ε. και Κίνα καταλήξουν σε συμφωνία. Εάν συμβεί αυτό, η Ε.Ε. κινδυνεύει να βλάψει τους στόχους της για το κλίμα, προειδοποιεί η ομάδα προβληματισμού Chatham House του Λονδίνου. Το βασικό πρόβλημα είναι ότι η Ε.Ε. στοχεύει στην επίτευξη τριών στόχων οι οποίοι, σε κάποιο βαθμό, έρχονται σε σύγκρουση μεταξύ τους: Επιθυμεί να επιταχύνει την απανθρακοποίησή της, να αποτρέψει τον κινεζικό κίνδυνο και να διατηρήσει την παραγωγική της βάση. Η ταυτόχρονη επίτευξη των τριών στόχων δεν είναι εφικτή, επομένως πρέπει να υπάρξουν επιλογές. Συγκεκριμένα, η επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αποτρέπει τον κινεζικό κίνδυνο και βοηθά στη διατήρηση της ευρωπαϊκής παραγωγής. Αυτό όμως επιβραδύνει την ενεργειακή μετάβαση της Ε.Ε. και αυξάνει το κόστος της - συμπεριλαμβανομένου του κόστους ηλεκτρικών οχημάτων, προειδοποιεί η Chatham House. Η επιθυμία να προστατευθεί η παραγωγή καθαρής ευρωπαϊκής τεχνολογίας είναι κατανοητή. Στις αρχές του 2010, οι φθηνοί κινεζικοί ηλιακοί συλλέκτες αποδεκάτισαν τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό κλάδο. Τώρα, η Ε.Ε. επιθυμεί να παράγεται όσο το δυνατόν περισσότερη καθαρή τεχνολογία στην Ευρώπη - όχι απλώς ηλιακοί συλλέκτες αλλά και EV και οι μπαταρίες τους. Η Ένωση έχει θέσει ως στόχο να παράγεται εγχώρια έως το 2030 τουλάχιστον το 40% της στρατηγικής τεχνολογίας μηδενικών εκπομπών. Ωστόσο, μόνον η επίτευξη των στόχων κατασκευής ηλιακών συλλεκτών και μπαταριών EV απαιτεί επενδύσεις περίπου 65 δισ. ευρώ. Οι σημερινές δεσμεύσεις υπολείπονται κατά πολύ αυτού του ποσού. Συγκεκριμένα, το ετήσιο έλλειμμα των επενδύσεων για το κλίμα στην Ε.Ε. υπολογίζεται σε 406 δισ. ευρώ. Για να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους του 2030, η Ε.Ε. πρέπει να διπλασιάσει τη σχετική χρηματοδότηση, επισημαίνει η Chatham House. Ο μακροπρόθεσμος στόχος της Ε.Ε. είναι να επιτύχει μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου έως το 2050, με ενδιάμεσο στόχο μείωσης τουλάχιστον κατά 55% έως το 2030 έναντι του 1990. Το 2022, η Ε.Ε. πέτυχε μείωση 32,5%, που σημαίνει ότι η απανθρακοποίηση πρέπει να επιταχυνθεί δραστικά για να επιτευχθούν οι στόχοι. Αυτό σημαίνει μαζικό μάρκετινγκ ηλιακών συλλεκτών, ηλεκτρικών οχημάτων και άλλων καθαρών τεχνολογιών. Ωστόσο, η στοχοποίηση των φθηνότερων κινεζικών εισαγωγών καθαρής τεχνολογίας -είτε πρόκειται για ηλιακούς συλλέκτες είτε για EV- και η προτίμηση ακριβότερων εναλλακτικών λύσεων που κατασκευάζονται στην Ε.Ε., θα οδηγήσουν αναπόφευκτα σε υψηλότερες τιμές και πιο αργή ενεργειακή μετάβαση. Αυτό δεν αυξάνει απλώς τον κίνδυνο αποτυχίας των στόχων μείωσης εκπομπών της Ε.Ε., αλλά εδραιώνει την αντίληψη ότι τα EV (και άλλες λύσεις καθαρής τεχνολογίας) είναι δαπανηρή υπόθεση, απρόσιτη για τους καταναλωτές και τις εταιρείες με περιορισμένο προϋπολογισμό. Αντιμέτωπες με παρόμοιο πρόβλημα, οι ΗΠΑ επέλεξαν ακόμα πιο δραστική λύση από την Ε.Ε: τον Μάιο, ανακοίνωσαν ότι οι δικοί τους δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα ανέλθουν στο πρωτοφανές 102,5%. Αυτό μπορεί να ικανοποιεί τους εγχώριους κατασκευαστές, αλλά δεν διευρύνει τη διαθεσιμότητα ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλού κόστους στην αγορά και θέτει σε κίνδυνο τους στόχους μείωσης εκπομπών της Αμερικής. Σε αμφότερες τις πλευρές του Ατλαντικού, οι αρνητικές επιπτώσεις της πρόσφατης επιβολής δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα πρέπει να εξεταστούν και να αντιμετωπιστούν. ΟΙ ΔΑΣΜΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΠΑΝΤΑ ΘΕΤΙΚΑ Κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα FLEET NEWS #257 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ [email protected] MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ [email protected] CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ [email protected] ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ [email protected] ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 [email protected] Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.

02.09.24 #257 3 Η Opel αποκτά νέα γενιά κορυφαίων στελεχών και επεκτείνει τη δομή της Εκτελεστικής Επιτροπής με νέο διοικητικό τμήμα. Η Vanessa Repp θα είναι υπεύθυνη για τον μελλοντικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη προϊόντων για τις μάρκες Opel και Vauxhall, ως αντιπρόεδρος Μελλοντικών Προϊόντων, από την 1η Σεπτεμβρίου 2024. Ταυτόχρονα, ο Tobias Gubitz αναλαμβάνει Senior Vice President Global Sales της Opel και της Vauxhall . «Θέλουμε να προσδώσουμε ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην ανάπτυξη πελατοκεντρικών προϊόντων, και αυτό αντικατοπτρίζεται στη νέα δομή της Εκτελεστικής Επιτροπής. Με την τεχνική της εξειδίκευση, τις εξαιρετικές ηγετικές της ικανότητες και νέα προοπτική, η Vanessa Repp είναι το ιδανικό πρόσωπο γι’ αυτό το έργο, εφόσον είμαστε η πρώτη γερμανική μάρκα αυτοκινήτων που προσφέρει σε κάθε μοντέλο μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση χωρίς εξαίρεση και απευθύνεται σε νέες ομάδες-στόχους», δήλωσε ο CEO της Opel, Florian Huettl. Η Vanessa Repp διαθέτει μεγάλη πείρα στην ανάπτυξη χαρτοφυλακίου προϊόντων. Ως επικεφαλής του Future Portfolio & Cross Carline (μελλοντικών προϊόντων και σειρών αυτοκινήτων), η Repp ανέλαβε την ευθύνη για τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό προϊόντων της μάρκας το 2022. Ξεκίνησε την καριέρα της στην Opel στο τμήμα Μηχανικών το 2015. Προηγουμένως εργάστηκε για τον πάροχο υπηρεσιών μηχανικής RLE Mobility GmbH & Co, όπου ήταν υπεύθυνη για έργα της Opel, μεταξύ άλλων, και σπούδασε βιομηχανική μηχανική με εξειδίκευση στη μηχανολογία στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ. «Η ικανοποίηση των πελατών μας είναι η βάση για βιώσιμη επιτυχία», τόνισε ο CEO της Opel, Florian Huettl, προσθέτοντας: «Ο Tobias Gubitz θα δώσει νέα ώθηση σε όλες τις αγορές μας στο τιμόνι του παγκόσμιου οργανισμού μας πωλήσεων. Η χρονική στιγμή της ανάληψης είναι σωστά επιλεγμένη - λίγο πριν την κυκλοφορία του νέου Frontera και του νέου Grandland στην αγορά». Ο Tobias Gubitz υπήρξε Senior Vice President Product & Pricing και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Opel Automobile GmbH από το 2022. Εντάχθηκε στην Opel ως διευθυντής International Brand Strategy & Marketing Communications τον Απρίλιο του 2014. Ο αντικαταστάτης του θα οριστεί σε μεταγενέστερη ημερομηνία. Ο Tobias Gubitz διαδέχεται τον Christophe Mandon, του οποίου η νέα θέση στην Stellantis θα ανακοινωθεί σύντομα. «Επιθυμούμε να ευχαριστήσουμε τον Christophe για την εξαιρετική δουλειά του, η οποία συνέβαλε σημαντικά στην επιτυχία της Opel και της Vauxhall το 2023 και του ευχόμαστε ό,τι καλύτερο στη νέα του θέση», δήλωσε ο CEO της Opel, Florian Huettl. Η Opel σημείωσε ισχυρή ανάπτυξη 15% το 2023, με 670.000 πωλήσεις παγκοσμίως. Κύριοι παράγοντες αυτής της επιτυχίας ήταν τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (αύξηση 22%), τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (αύξηση 26%) και οι διεθνείς πωλήσεις (αύξηση 62%). Περισσότερα στο fleetnews.gr Η VANESSA REPP ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ «FUTURE PRODUCT» ΚΑΙ Ο TOBIAS GUBITZ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ Διοικητικές αλλαγές στην Opel Πρόσωπα Η Volvo ανακοίνωσε την τοποθέτηση του Fredrik Ohlsson ως νέου επικεφαλής της Digital, από την 21η Οκτωβρίου. Ο Fredrik προέρχεται από τη σουηδική εταιρεία μπαταριών Northvolt, όπου κατείχε τη θέση του επικεφαλής Πληροφορικής. Ως επικεφαλής της ομάδας Digital, ο Fredrik θα συνεχίσει το έργο που έχει ήδη ξεκινήσει για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Volvo Cars και τη δημιουργία νέας ψηφιακής υποδομής που θα βοηθήσει την ανάπτυξη, την αποτελεσματικότητα, την ευελιξία και την παροχή νέων υπηρεσιών στους πελάτες. «Η Volvo Cars εισέρχεται σε μια εποχή συνεχώς συνδεδεμένων αυτοκινήτων που σχεδιάστηκαν για να βελτιώνονται μέσω λογισμικού. Η ύπαρξη στιβαρής ψηφιακής υποδομής θα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία μας», δήλωσε ο Erik Severinsson, επικεφαλής προϊόντων και στρατηγικής της Volvo Cars, επισημαίνοντας ότι «ο Fredrik θα είναι ο βασικός παίκτης της ομάδας για τη μεγιστοποίηση των ψηφιακών δυνατοτήτων μας σε αυτήν τη συναρπαστική πορεία». Καθ’ όλην τη διάρκεια της καριέρας του, ο Fredrik κατείχε αρκετούς ηγετικούς ρόλους και καθιέρωσε με επιτυχία παγκόσμιες στρατηγικές πληροφορικής και επιχειρηματικής ευφυΐας, υιοθετώντας πλατφόρμες πληροφορικής. Έχει ζήσει και εργαστεί σε πολλές χώρες, όπως Σουηδία, Ελβετία, Γερμανία, Ιαπωνία και Σιγκαπούρη. Ο Fredrik Ohlsson θα αντικαταστήσει τον Tobias Altehed, ο οποίος νωρίτερα φέτος ανέλαβε νέα καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου της Volvo Car Δανίας. Θα συμμετέχει στην Ομάδα Διοίκησης του ομίλου, η οποία υποστηρίζει την Εκτελεστική Ομάδα Διοίκησης. Περισσότερα στο fleetnews.gr VOLVO CARS: Ο FREDRIK OHLSSON ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ DIGITAL Vanessa Repp Fredrik Ohlsson Tobias Gubitz

02.09.24 #257 4 Η smart, αμιγώς ηλεκτρική μάρκα αυτοκινήτων, αποκάλυψε το καινούργιο smart #5 στις εκδόσεις Summit Edition και #5 Premium+ κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε για την παγκόσμια παρουσίαση του μοντέλου στο Byron Bay της Αυστραλίας. To smart #5 είναι το τρίτο αυτοκίνητο στο αμιγώς ηλεκτρικό χαρτοφυλάκιο της μάρκας. Μαζί με τα smart #1 και #3, το smart #5 προσφέρει ένα ακόμα premium SUV, το οποίο είναι εξοπλισμένο με υπερσύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, τεχνολογίες ADAS και ένα μονοκόμματο, έξυπνο cockpit. Με την εισαγωγή του πλέον πολυχρηστικού οχήματος της γκάμας της μέχρι σήμερα, η smart προσφέρει ακόμα ένα αυτοκίνητο που καλύπτει τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών της παγκοσμίως. Tο smart #5 σχεδιάστηκε από τη Mercedes-Benz και υιοθέτησε τυπικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της smart, όπως η πανοραμική οροφή, οι πόρτες χωρίς πλαίσιο και οι κοντοί εμπρός και πίσω πρόβολοι. Το smart #5 έχει μεταξόνιο 2.900 mm και συνολικό μήκος 4.705 mm. Το νέο μοντέλο διαθέτει τα χαρακτηριστικά μακρόστενα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω καθώς και το λογότυπο της smart στην κολώνα D. Οι δίχρωμοι καθρέφτες και τα αιωρούμενα καλύμματα των τροχών με το λογότυπο smart στο κέντρο, το οποίο παραμένει όρθιο όταν οι τροχοί περιστρέφονται, διασφαλίζουν τον premium χαρακτήρα του. Εξοπλισμένο με το αποκλειστικό πακέτο «Adventurers’ Collection», το smart #5 Summit Edition συνδυάζει premium ποιότητα, πρακτικές καινοτομίες και πολυχρηστικότητα με τα χαρακτηριστικά που περιλαμβάνει, όπως η μπάρα φώτων οροφής, ο ηλεκτρικός κοτσαδόρος και η προστατευτική ποδιά, η σχάρα οροφής, τα σκαλοπάτια, η πλευρική θήκη και η πλευρική σκάλα. Tο καινούργιο smart #5 προσφέρει σύγχρονο, ευρύχωρο και τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό. Η μπαταρία 100 kWh διαθέτει λειτουργία super-charging (4C), η οποία επιτρέπει τη φόρτιση έως το 70% της χωρητικότητας σε 15 λεπτά. Η αυτονομία ξεπερνά τα 740 χλμ (CLTC). Περισσότερα στο fleetnews.gr PREMIUM ΜΕΣΑΙΟ SUV Παγκόσμια πρεμιέρα του smart #5 Η Mercedes-AMG ξεκινά την τελευταία φάση εξέλιξης του ιδιαίτερου σπορ αυτοκινήτου PureSpeed, το οποίο εμφανίστηκε σε παγκόσμια «πρώτη» τον Μάιο του 2024 στο Μονακό. Τα πρωτότυπα του μοντέλου ξεκινούν από δρόμους διαφόρων ειδών στη Βόρεια Ιταλία, πριν να κατευθυνθούν νότια, στην πίστα δοκιμών υψηλών ταχυτήτων στο Nardò. Ο ριζοσπαστικός σχεδιασμός του εντελώς ανοιχτού διθέσιου αυτοκινήτου επιδόσεων χωρίς οροφή ή παρμπρίζ πρέπει να αντεπεξέλθει σε ένα απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών, το οποίο περιλαμβάνει περισσότερα από 3.000 χιλιόμετρα. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, η ομάδα ανάπτυξης επικεντρώνεται σε ευρύ φάσμα εργασιών σε πραγματικές συνθήκες για τον έλεγχο της υψηλής ποιότητας του διθέσιου, ώστε να διασφαλιστούν η λειτουργικότητα και η αλληλεπίδραση των συστημάτων και των εξαρτημάτων. Αντίστοιχα, το εντυπωσιακό αμάξωμα αξιολογείται σε πολλές και διάφορες καταστάσεις όσον αφορά στη συμμόρφωση με αυστηρά πρότυπα ποιότητας. Επιπλέον, οι ειδικοί στην πίστα δοκιμών διενεργούν λεπτομερείς ρυθμίσεις υπό εξαιρετικά δυναμικές συνθήκες και σε υψηλές ταχύτητες. Η συνολική δοκιμή των οχημάτων σε δημόσιους δρόμους διεξάγεται από κοινού με την Pininfarina, με την οποία συνεργάστηκε η MercedesAMG γι’ αυτό το project. Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του ξεχωριστού αυτού διθέσιου είναι το σύστημα HALO, το οποίο αντικαθιστά τη συμβατική κολόνα Α. Προστατεύει τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος και προέρχεται από τη ναυαρχίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όπως και στη Formula 1, το αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο σύστημα ασφάλειας στη MercedesAMG PureSpeed αποτελείται από μια κυρτή ράβδο στερεωμένη στο αμάξωμα του οχήματος. Δύο κράνη, τα οποία είναι αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα, παρέχουν πρόσθετη προστασία. Η παραγωγή δεν θα ξεπεράσει τις 250 μονάδες και προορίζεται για λίγους - λάτρεις και συλλέκτες. TO PURESPEED ΤΗΣ MERCEDES-AMG ΣΕ ΤΕΛΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΔΟΚΙΜΩΝ

02.09.24 #257 6 Το MG ZSMax Hybrid+ τοποθετείται σε μία από τις σημαντικότερες κατηγορίες της αγοράς, αυτή της C-SUV κατηγορίας, προσφέροντας ένα δυνατό πακέτο, ενώ συμπληρώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ευρεία γκάμα των μοντέλων της MG και πιο συγκεκριμένα των: MG3 Hybrid+ (κατηγορία B-Hatch), MG ZS (κατηγορία B-SUV), MG HS (κατηγορία D-SUV) και των ηλεκτρικών MG4 (κατηγορία C-Hatch) και MG ZS EV (κατηγορία B-SUV), ενώ αναμένεται και το roadster supercar, το ηλεκτρικό MG Cyberster με ισχυρές επιδόσεις. Με αμάξωμα 4,43 μέτρα μήκος, 1,82 μέτρα πλάτος και μεταξόνιο 2,61 μέτρων, έρχεται να καλύψει ιδανικά την κατηγορία των C-SUV. Το καινούργιο MG ZSMax Hybrid+ θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: Excite, Exclusive και Luxury. Αμφότερες οι εκδόσεις του μοντέλου συνοδεύονται από το γνωστό πλέον πακέτο τριπλής φροντίδας, που περιλαμβάνει 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση ή 150.000 χιλιομέτρων, 7 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 7 χρόνια δωρεάν έλεγχο οχήματος. Το MG Pilot, το οποίο περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη σειρά τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του καινούργιου μοντέλου και περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control, ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα, προειδοποίηση για εμπόδια κατά την οπισθοπορεία και για την ύπαρξη εμποδίου στα σημεία που δεν καλύπτουν οι εξωτερικοί καθρέπτες, προειδοποίηση σύγκρουσης και υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης. Το ισχυρό, αποτελεσματικό και προηγμένο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης συνδυάζει ιδανικά έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων 102 ίππων με ηλεκτροκινητήρα 136 PS/250 Nm και συνολικά αποδίδει ισχύ 197 ίππων! Αυτός ο συνδυασμός εξασφαλίζει μια κορυφαία οδηγική εμπειρία με εξαιρετικές επιδόσεις, φτάνοντας τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 8,7 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία υψηλής τάσης 1,83 kWh επαναφορτίζεται από μια υψηλής απόδοσης γεννήτρια 45 kW, για να προσφέρει τη δυνατότητα σημαντικής εξοικονόμησης κόστους λειτουργίας, με βελτιωμένη οικονομία καυσίμου 5,1 lt/ 100 km (WLTP Μικτή) και χαμηλές εκπομπές CO2, 113 g/km. ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΓΚΑΜΑ ΤΩΝ SUV ΤΗΣ MG MG ZSMax Hybrid+ Το Ford Capri επιστρέφει δυναμικά στη νέα ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης διαθέτοντας μια εντελώς ανανεωμένη σχεδίαση και μια πληθώρα τεχνολογιών και καινοτομιών που θα καθορίσουν εξ αρχής τους κανόνες του παιχνιδιού στην κατηγορία των σπορ crossover οχημάτων. Μεταξύ των στοιχείων που εντυπωσιάζουν στο νέο Ford Capri, είναι το εσωτερικό. Η πολυτελής καμπίνα του νέου EV ξεχωρίζει για την κομψή και μινιμαλιστική σχεδιαστική της προσέγγιση, με τα μαλακά και premium σε υφή υλικά να δίνουν από την πρώτη κιόλας στιγμή το στίγμα τους. Οι μεγάλοι χώροι για τους πίσω επιβάτες, σε συνδυασμό με τα μονοκόμματα εμπρός καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλά και το κομψό σπορ τιμόνι με την επίπεδη διαμόρφωση του κάτω μέρους του που εξασφαλίζει περισσότερο χώρο για τα γόνατα των οδηγών οποιουδήποτε αναστήματος, εξασφαλίζουν από την αρχή ένα ιδανικό περιβάλλον για τους επιβάτες. Πολλές έξυπνες λύσεις αποθήκευσης που αποδεικνύονται εξαιρετικά πρακτικές στην καθημερινότητα και τα ταξίδια. Η κινητή οθόνη αφής με διαγώνιο 14,6 ίντσες, η οποία υποστηρίζει τον οδηγό και το συνοδηγό, τόσο κατά την κίνηση, όσο και όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο, παρέχει τη δυνατότητα εύκολης και άμεσης πρόσβασης στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας όσον αφορά τη συνδεσιμότητα και τα συστήματα ελέγχου του οχήματος μέσα από ένα λειτουργικό και εύχρηστο περιβάλλον πλοήγησης. Συγχρόνως, η νέα κινητή οθόνη αφής SYNC Move της Ford μεγιστοποιεί τη χρήση στη μεγάλη οθόνη και προσφέρει ασύρματο κατοπτρισμό του τηλεφώνου, που υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay καθώς και συνδεδεμένη πλοήγηση. Το μοντέλο είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις υψηλών προδιαγραφών σε επίπεδο εξοπλισμού, τις Capri Style και Capri Premium. ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΣΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ FORD CAPRI

02.09.24 #257 7 Αυτή η χρονιά-ορόσημο είναι ιδιαίτερα ξεχωριστή, καθώς η MINI παρουσιάζει μια ολοκαίνουρια γκάμα, που περιλαμβάνει το αγαπημένο MINI Cooper, το ευέλικτο MINI Countryman και το τολμηρό MINI Aceman. Αυτά τα νέα μοντέλα αντιπροσωπεύουν το επόμενο κεφάλαιο στην ένδοξη ιστορία της MINI, συνδυάζοντας την τεχνολογία αιχμής με την κλασική διασκεδαστική οδήγηση για την οποία είναι διάσημη η MINI. Επιπλέον, το φθινόπωρο του 2024 θα κάνει το ντεμπούτο της ολόκληρη η νέα σειρά μοντέλων John Cooper Works, η οποία θα είναι διαθέσιμη τόσο σε βενζινοκίνητες όσο και σε ηλεκτρικές εκδόσεις. Αυτά τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων συνεχίζουν την ιστορική αγωνιστική κληρονομιά της MINI, προσφέροντας στους ενθουσιώδεις οδηγούς τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 4-κύλινδρους κινητήρες TwinPower και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης. Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί επίσης την 60ή επέτειο της πρώτης νίκης της MINI στο Ράλι Μόντε Κάρλο - ένα επίτευγμα που εδραίωσε τη φήμη της μάρκας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όπως άρμοζε στην περίσταση, η MINI γιόρτασε αυτή την κληρονομιά με μια νίκη στις 24 Ώρες του Nürburgring 2024, χάρη στις εξαιρετικές επιδόσεις του MINI John Cooper Works PROtotype, που προετοίμασε η Bulldog Racing. Καθώς η MINI γιορτάζει 65 χρόνια αυτοκινητιστικής αριστείας, η μάρκα προσβλέπει στη συνέχιση της κληρονομιάς σε ό,τι αφορά την καινοτομία, τις αγωνιστικές επιτυχίες και τη διασκεδαστική οδήγηση για πολλά χρόνια ακόμα. Η MINI ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ 65 χρόνια καινοτομίας και αγωνιστικής κληρονομιάς BMW M MOTORSPORT, ΝΕΟ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΓΙΑ ΑΓΩΝΕΣ Με τις BMW M235i Racing, BMW M240i Racing και BMW M2 CS Racing, τα προσιτά και τεχνικά εξελιγμένα entry-level αγωνιστικά αυτοκίνητα αποτελούν παράδοση στην BMW M Motorsport, λειτουργώντας ως το τέλειο σκαλοπάτι για τις υψηλότερες κατηγορίες GT4 και GT3. Επί του παρόντος, οι μηχανικοί της BMW M Motorsport εργάζονται για την ανάπτυξη ενός νέου αυτοκινήτου που θα ολοκληρώσει το χαρτοφυλάκιο των προτάσεών της για πελατειακή χρήση σε αγώνες ως μοντέλο εισόδου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το νέο Kuga 3 είναι ένα από τα πολλά μοντέλα της Ford που διαθέτει το σύστημα Intelligent Adaptive Cruise Control 4, το οποίο συμβάλλει ώστε το «χάσιμο» των εξόδων στις εθνικές οδούς να αποτελέσει οριστικό παρελθόν. Το έξυπνο σύστημα πλοήγησης που συνδέεται στο cloud συνεργάζεται με το Intelligent Adaptive Cruise Control ώστε το Ford Kuga να μειώσει ταχύτητα όταν πλησιάζει στην επιλεγμένη έξοδο - πλέον της παροχής τακτικών οπτικών και ηχητικών ειδοποιήσεων. Η τεχνολογία λειτουργεί επικουρικά ως πρόσθετη προτροπή προς τους οδηγούς. Εάν αυτοί επιθυμούν να συνεχίσουν προσπερνώντας τη σχετική έξοδο, απλά πρέπει να πατήσουν το γκάζι και να συνεχίσουν προς τα εμπρός. Εκτός από το γεγονός ότι το Intelligent Adaptive Cruise Control βοηθά τους οδηγούς ώστε τα ταξίδια τους να γίνουν πιο άνετα, το νέο Ford Kuga προσφέρει επίσης χώρο αποσκευών με χωρητικότητα έως και 553 λίτρα, σε συνδυασμό με μια επιλογή από πλήρως υβριδικά, plug-in υβριδικά και βενζινοκίνητα συστήματα κίνησης. Διαθέσιμο για πρώτη φορά είναι το νέο Ford Kuga Active, το οποίο διαθέτει πιο σκληροτράχηλη εξωτερική σχεδίαση και ένα ειδικό drive mode για κίνηση σε άμμο ή λάσπη. ΤΟ ADAPTIVE CRUISE CONTROL ΤΟΥ FORD KUGA Ο Björn Lellmann, επικεφαλής Customer Racing της BMW M Motorsport, δήλωσε: «Το να βρισκόμαστε δίπλα στους πελάτες μας είναι ένα από τα βασικά ζητήματα που επιδιώκουμε στην BMW M Motorsport. Από τη δική μας οπτική γωνία, αυτό περιλαμβάνει επίσης την παροχή ενός αυτοκινήτου για τις μικρότερες κατηγορίες, το οποίο οι ομάδες και οι νεοεισερχόμενοι στους αγώνες μπορούν να υποστηρίξουν οικονομικά, προσφέροντάς τους ταυτόχρονα το υψηλότερο επίπεδο τεχνολογίας της BMW M Motorsport. Ως εκ τούτου, είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε τώρα ένα μοντέλο που θα διαδεχθεί τις BMW M235i Racing, BMW M240i Racing και BMW M2 CS Racing. Οι μηχανικοί μας εργάζονται ήδη εντατικά σε αυτό το πρώιμο στάδιο εξέλιξης για τη βέλτιστη προετοιμασία του αυτοκινήτου που προορίζεται για χρήση από τους πελάτες».

02.09.24 #257 8 Το νέο Ford Puma προσφέρει σήμερα μια επιλογή ισχυρών και εξαιρετικά αποδοτικών σε κατανάλωση κινητήρων, οι οποίοι διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, που υποστηρίζει ιδανικά τη γνώριμη διασκεδαστική εμπειρία οδήγησης του συμπαγούς crossover. Όλοι οι κινητήρες βενζίνης EcoBoost Hybrid διαθέτουν μια ενσωματωμένη μίζα/ γεννήτρια με κίνηση μέσω ιμάντα (BISG) στη θέση του στάνταρ εναλλάκτη, η οποία επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά την πέδηση και την οδήγηση για τη φόρτιση μιας αερόψυκτης μπαταρίας ιόντων λιθίου 48 Volt. Το BISG λειτουργεί επίσης σαν μοτέρ, συνεργαζόμενο με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια για να παρέχει υποβοήθηση ροπής κατά την κανονική οδήγηση και την επιτάχυνση, καθώς και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος. Ο 3κύλινδρος κινητήρας 1.0L EcoBoost Hybrid είναι διαθέσιμος στο νέο Ford Puma με μέγιστη ισχύ 125PS και 155PS, σε συνδυασμό με το προηγμένο 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Powershift διπλού συμπλέκτη της Ford, το οποίο παρέχει σε όλα τα οδηγικά σενάρια απρόσκοπτες αλλαγές για πιο εκλεπτυσμένη λειτουργία - το κιβώτιο αυτό επιτρέπει ακόμα και το κατέβασμα τριών σχέσεων για ταχύτερο προσπέρασμα όταν οι οδηγοί απαιτούν μέγιστη επιτάχυνση. Η έκδοση 1.0L EcoBoost Hybrid Powershift 125PS ξεχωρίζει για τις εξαιρετικά περιορισμένες απαιτήσεις καυσίμου, καταναλώνοντας 5,7-5,8 l/100 km με εκπομπές CO2 μόλις 129-130 g/km (WLTP), ενώ η αντίστοιχη παραλλαγή των 155PS απαιτεί 5,7 l/100 km και εκπέμπει 129 g/km (WLTP). Επιπλέον, ο κινητήρας βενζίνης 1.0L EcoBoost Hybrid 125PS διατίθεται και σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων της Ford, προσφέροντας κατανάλωση καυσίμου 5,4 l/100 km και εκπομπές CO2 121-122 g/km (WLTP). Όλες οι εκδόσεις κινητήριων μονάδων του νέου Ford Puma συνοδεύονται από επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes), τα οποία περιλαμβάνουν τις επιλογές Normal, Eco, Sport και Slippery, βοηθώντας όλους τους οδηγούς να βελτιστοποιούν περαιτέρω την οδηγική εμπειρία και να προσαρμόζουν τις αντιδράσεις του συστήματος κίνησης στις εκάστοτε συνθήκες και ανάγκες οδήγησης. Με το καινούργιο 600 η Fiat εξαργυρώνει την ανυπέρβλητη τεχνογνωσία που διαθέτει στα αυτοκίνητα με compact διαστάσεις. Το αμάξωμα, που έχει μήκος 4,17 μ., υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία του Fiat 500 και την υλοποιεί με SUV αρχιτεκτονική, συνθέτοντας ένα αποτέλεσμα που αρέσει σε όλους και δεν μοιάζει με τίποτα άλλο. Η καμπίνα διαθέτει ιδιαίτερο στυλ και μπορεί να φιλοξενήσει τον οδηγό και τέσσερις ενήλικους επιβάτες, προσφέροντάς τους 15 λίτρα αποθηκευτικού χώρου για μικροπράγματα και πλήρως εκμεταλλεύσιμα 385 λίτρα για τις αποσκευές. Το Fiat 600 χρησιμοποιεί την κορυφαία διαθέσιμη τεχνολογία για την άνεση, την ασφάλεια και την ψυχαγωγία, διαθέτοντας επιπλέον εντυπωσιακά στοιχεία πολυτέλειας όπως η λειτουργία μασάζ στο ηλεκτρικό κάθισμα του οδηγού, για την έκδοση la Prima. Το infotainment Uconnect με οθόνη αφής 10,25” και ο πίνακας οργάνων 7” αποτελούν την ψηφιακή πύλη προς τη σύγχρονη πραγματικότητα, ενώ από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού υπάρχουν στάνταρ πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, ασύρματο Apple CarPlay/ Android Auto και προβολείς LED Reflector. Διαθέσιμο με δύο συστήματα κίνησης, το Fiat 600 βρίσκεται στο τεχνολογικό επίκεντρο της εποχής. Το πρώτο αφορά σε ένα υβριδικό πακέτο που αποτελείται από κινητήρα βενζίνης με 100 HP (74 kW) και 205 Nm, καθώς και έναν ηλεκτρικό με ισχύ 21 kW. Για μέγιστη αποδοτικότητα ο πρώτος λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller και διαθέτει τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT), ενώ ο δεύτερος βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις. Χάρη σε αυτή την αρχιτεκτονική το 600 μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, κάτι που μειώνει σημαντικά το επίπεδο θορύβου και κατανάλωσης βενζίνης. Η ηλεκτρική έκδοση χρησιμοποιεί μπαταρία με ενεργειακή χωρητικότητα 54 kWh, η οποία τροφοδοτεί ηλεκτρικό κινητήρα με ισχύ 156 HP και ροπή 260 Nm. Ο συνδυασμός τους έχει ως αποτέλεσμα ζωντανές επιταχύνσεις και μέση αυτονομία 400 χλμ., ενώ η αναπλήρωση από το 20% έως το 80% της ενέργειας μπορεί να γίνει σε μόλις 27’. ΝΈΟ FIAT 600 Μοναδικό στυλ και κορυφαία τεχνολογία FORD PUMA, ΙΣΧΥΡΗ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΓΚΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ

02.09.24 #257 9 Η νέα υπηρεσία της Volvo Trucks, Διαχείριση Φόρτισης (Charging Management), επιτρέπει στις μεταφορικές εταιρείες να διαχειρίζονται αποτελεσματικά την ιδιωτική φόρτιση των ηλεκτρικών φορτηγών τους στις εγκαταστάσεις τους. Η υπηρεσία συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγικότητας και του χρόνου διαθεσιμότητας, διασφαλίζοντας ότι τα φορτηγά ενός στόλου φορτίζονται επαρκώς για τις προγραμματισμένες εργασίες και μειώνοντας τον αριθμό των μη προγραμματισμένων συνεδριών φόρτισης. Στην πλατφόρμα, ο μεταφορέας μπορεί να δημιουργήσει πλάνο φόρτισης, το οποίο καθορίζει πότε τα οχήματα αναμένεται να ξεκινήσουν τη φόρτιση και να φτάσουν σε πλήρη επίπεδα μπαταρίας. Οι αποκλίσεις από το πλάνο κοινοποιούνται στο χρήστη, προκειμένου να αποφευχθεί η χαμηλή στάθμη της μπαταρίας. Η υπηρεσία παρέχει μια οπτική επισκόπηση της διαδικασίας φόρτισης των φορτηγών, με προβολή της στάθμης της μπαταρίας και της κατάστασης φόρτισης. Οι αναφορές φόρτισης για τα οχήματα καθώς και για τους φορτιστές είναι διαθέσιμες για παρακολούθηση. Πέρυσι, η Volvo Trucks εγκαινίασε το Volvo Open Charge, μια υπηρεσία που έχει σχεδιαστεί για να κάνει τη φόρτιση στο δρόμο πιο προβλέψιμη και αξιόπιστη. Το Volvo Open Charge βοηθά τους μεταφορείς στην εύρεση και την πρόσβαση σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Είναι δυνατή η πληρωμή της φόρτισης μέσω του εργαλείου στους σταθμούς όπου η Volvo έχει συνεργασία. Στο μέλλον, θα είναι δυνατή η κράτηση χρόνου φόρτισης μέσω του εργαλείου το οποίο θα επιτρέψει στους μεταφορείς να βελτιστοποιήσουν τον προγραμματισμό της φόρτισης. Η υπηρεσία Volvo Open Charge έχει ξεκινήσει στη Σουηδία και την Ολλανδία, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες της Ευρώπης καθώς και άλλα μέρη του κόσμου. VOLVO TRUCKS Διαχείριση φόρτισης Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη παρήγγειλαν 89 FUSO eCanter με αμαξώματα φορτηγών από την Kaoussis για συλλογή απορριμμάτων σε αστικό περιβάλλον. Τα απορριμματοφόρα με τεχνολογία συμπίεσης περιστρεφόμενου τυμπάνου χρησιμοποιούνται κυρίως για τη συλλογή οργανικών απορριμμάτων σε μητροπολιτικές περιοχές. Τα 40 από τα οχήματα των 8,55 τόνων αναμένεται να αναπτυχθούν από τον Νοέμβριο. Η παράδοση αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του επόμενου έτους. Τα παραγγελθέντα οχήματα διαθέτουν μπαταρία μεσαίας χωρητικότητας 82,6 kWh και αυτονομία 140 χλμ. Το Next Generation eCanter είναι ιδανικό όχημα συλλογής απορριμμάτων για περιορισμένους χώρους. Ο Florian Schulz, επικεφαλής Πωλήσεων, Μάρκετινγκ και Εξυπηρέτησης Πελατών της Daimler Truck, συνοψίζει ως εξής: «Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του και τη μεγάλη δυνατότητα φορτίου, το ηλεκτρικό eCanter είναι ιδανικό για εταιρείες συλλογής απορριμμάτων που δραστηριοποιούνται σε στενούς δρόμους. Επιπλέον, το όχημα δεν εκπέμπει ρύπους και είναι αθόρυβο, καθιστώντας δυνατή τη συλλογή απορριμμάτων νωρίς το πρωί σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Αυτό το καθιστά ιδιαίτερα κατάλληλο για δημοτικές δραστηριότητες». Η ελληνική εταιρεία κατασκευής αμαξωμάτων Kaoussis έχει επενδύσει ιδιαιτέρως στην ανάπτυξη του αμαξώματος, ώστε οι κάτοικοι να μπορούν να επωφεληθούν από την αθόρυβη συλλογή απορριμμάτων στο μέλλον. Το αμάξωμα του φορτηγού είναι το πρώτο του είδους για το αμιγώς ηλεκτρικό eCanter και πληροί όλες τις τεχνικές προδιαγραφές λειτουργίας απορριμματοφόρων με όρθιο προσωπικό. Το αμάξωμα του φορτηγού Kaoussis επιτρέπει την αποτελεσματική αποκομιδή απορριμμάτων με μέγιστη ευελιξία. Τα οχήματα, με μεταξόνιο 3.400 χιλιοστών, διαθέτουν περιστρεφόμενο τύμπανο χωρητικότητας 4 μ3, το οποίο χρησιμοποιείται για τη συμπίεση των απορριμμάτων (σχέση συμπίεσης 4:1), καθιστώντας τα ιδανικά για οργανικά απόβλητα. Για να εξασφαλιστεί ότι η συμπίεση των απορριμμάτων είναι εξίσου αθόρυβη με το ηλεκτρικό φορτηγό, το τύμπανο διαθέτει πρόσθετο ηχομονωτικό περίβλημα από αλουμίνιο. Η πίσω πόρτα κλείνει ερμητικά και καθιστά την τεχνολογία συμπίεσης του τυμπάνου κατάλληλη για απορρίμματα υψηλής περιεκτικότητας υγρών. Ο χειρισμός επιτυγχάνεται μέσω μηχανικού άξονα που διατίθεται προαιρετικά. 89 ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ FUSO ECANTER ΘΑ ΣΥΛΛΕΓΟΥΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=