29.07.24 #256 5 κάθε αντίστοιχος κατασκευαστής διαθέτει ένα υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο EV, όπως το Spectre EV της Rolls Royce. Δεδομένου ότι τα υπερπολυτελή αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι περιζήτητα, συχνά με μισθωμένο οδηγό για τους πολύ εύπορους, θα εξακολουθήσουν να κερδίζουν πωλήσεις. Αυτόνομη υποστήριξη Πρέπει να τονιστεί ότι αυτό δεν σημαίνει απαραιτήτως αμιγώς αυτόνομη οδήγηση, τουλάχιστον σύντομα. Ο όρος αφορά σε θέματα όπως φρενάρισμα ανά τροχό, έλεγχος ταχύτητας μέσω ραντάρ και lidar, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης και συστήματα ανίχνευσης και αποφυγής σύγκρουσης, που καθίστανται ο κανόνας. Αυτό δεν είναι και τόσο περίεργο, καθώς όταν ξοδεύετε πάνω από 200.000 δολάρια για ένα όχημα, περιμένετε να διαθέτει τις πλέον πρόσφατες και καλύτερες καινοτομίες και τεχνολογία. Τα τελευταία χρόνια, περιλαμβάνονται ακόμα και συστήματα καταγραφής καμπίνας που αναλαμβάνουν τον έλεγχο του κλιματισμού, διατηρώντας το εσωτερικό στην επιθυμητή θερμοκρασία, καταγράφοντας τη θερμοκρασία του σώματος, τη θερμοκρασία και την υγρασία του αέρα και την εξωτερική θερμοκρασία, ελέγχοντας συνεχώς τους αεραγωγούς. Βελτιωμένη συνδεσιμότητα Ενώ η συνδεσιμότητα των οχημάτων βρίσκεται σήμερα στο στάδιο του Internet of Things (IoT), εμφανίζεται μια νέα τεχνολογία γνωστή ως Vehicle-to-Everything (V2X). Η V2X αποτελεί φυσική εξέλιξη. Διαδικασίες όπως η εξ αποστάσεως εκκίνηση του οχήματος με το τηλέφωνο, το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα εγγύτητας και η ανίχνευση του οδηγού και η αυτόματη μετακίνηση του καθίσματος, των πεντάλ και του τιμονιού, δεν συνιστούν πλέον ιδιαίτερο εξοπλισμό, αλλά αναμενόμενα χαρακτηριστικά για premium και υπερπολυτελή οχήματα. Η άλλη χρησιμότητα του V2X είναι ότι ορισμένες πόλεις στον Καναδά και τις ΗΠΑ διαθέτουν νέο τύπο αισθητήρων κυκλοφορίας με Bluetooth και ασύρματη λειτουργία για ανίχνευση της ταχύτητας και του φόρτου κυκλοφορίας. Εάν υπάρξει κυκλοφοριακή συμφόρηση ή αργή κίνηση, τα συστήματα μετάδοσης του οδικού δικτύου θα εκπέμψουν σήμα που θα ανιχνεύσει το αυτοκίνητό σας. Το σήμα μεταδίδεται στα συστήματα δορυφορικής πλοήγησης για να γίνουν προσαρμογές πορείας και να αποφευχθεί η συμφόρηση.Αυτό το είδος συνδεσιμότητας εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα αυτοκίνητα Porsche στα μέσα της δεκαετίας του 2010, σε πιλοτικό έργο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ανίχνευσε κυκλοφοριακή συμφόρηση, αργή κίνηση, ακόμα και κάμερες ταχύτητας με ακρίβεια 99%. ΈΝΤΟΝΗ ΑΝΆΠΤΥΞΗ Όπως φαίνεται από τους κερδισμένους και τους χαμένους των πωλήσεων, τα πράγματα είναι αρκετά καλά για την κατηγορία των premium και υπερπολυτελών SUV. Οι αναλυτές του GoodCarBadCar θεωρούν πως οι προβλέψεις των αρχών του έτους, τόσο οι δικές τους, όσο και των κατασκευαστών, θα επαληθευτούν. Αυτό μπορεί να αποδειχθεί ένα από τα καλύτερα έτη σε πωλήσεις για την κατηγορία, εάν συνεχιστούν το ενδιαφέρον και η δυναμική των καταναλωτών. Βοηθά και το γεγονός ότι αυτές οι κατηγορίες είναι μικρότερης παραγωγής και προσφέρουν περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης, ενώ δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στη λεπτομέρεια. Σημείωση: Για ορισμένα οχήματα, ενδέχεται να υπάρχουν εκθέσεις μόνο του πρώτου τριμήνου 2024, δεδομένου ότι ορισμένοι κατασκευαστές ανακοινώνουν μόνο τριμηνιαία στοιχεία. Η Ursula von der Leyen, που πρόσφατα επανεξελέγη πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υποστηρίζει ότι τα συνθετικά καύσιμα (e-fuels) διαδραματίζουν ρόλο στην απαλλαγή από τις μεταφορές που εκπέμπουν άνθρακα. Η Ε.Ε. στοχεύει να επιτύχει την κλιματική ουδετερότητα έως το 2035, όταν θα απαγορευτεί η πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ολόκληρη την Ένωση. Ωστόσο, σε έγγραφο που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτόν το μήνα και το οποίο περιγράφει λεπτομερώς τους πολιτικούς προσανατολισμούς για την επόμενη περίοδο της Ε.Ε. (2024-29), τα συνθετικά καύσιμα αναφέρεται πως «έχουν ρόλο να διαδραματίσουν» προς το στόχο της κλιματικής ουδετερότητας. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εξακολουθούν να πωλούνται και μετά το 2035, εάν λειτουργούν αποκλειστικά με e-fuels. Αυτή η αποκαλούμενη «τεχνολογικά ουδέτερη» στάση αποτελεί παραχώρηση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μεγάλοι κατασκευαστές, κυρίως από τη Γερμανία και την Ιταλία, προωθούν τα e-fuels, τα οποία θεωρούν πιο εφικτό μέσο για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας, σε αντίθεση με την ουσιαστικά πλήρη εξάρτηση από την ηλεκτροκίνηση. Τα συνθετικά καύσιμα βρίσκονται ακόμα σε αρχικό στάδιο. Η διαδικασία θα συνίσταται στην παραγωγή καυσίμου από CO2 που απομένει ως απόβλητο από βιομηχανικές δραστηριότητες - πράγμα που σημαίνει ότι τα e-fuels είναι ουσιαστικά ουδέτερα άνθρακα. Ωστόσο, περιβαλλοντικοί ακτιβιστές ισχυρίζονται ότι η διαδικασία θα είναι δαπανηρή, ενεργοβόρα και ρυπογόνος. Λίγοι ειδικοί βλέπουν βιώσιμες περιπτώσεις χρήσης συνθετικών καυσίμων πέρα από έναν μικρό όγκο πολυτελών οχημάτων. Το τι θα αλλάξει στην πολιτική της Ε.Ε. για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα θα γίνει σαφές το 2026. Η VON DER LEYEN ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ E-FUELS
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=