29.07.24 #256 16 Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. συνέχισαν να αυξάνονται φέτος - με εξαίρεση τη Γερμανία, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών μπαταρίας στην υπόλοιπη Ε.Ε. (πλην Γερμανίας) αυξήθηκαν κατά 9,4% κατά μέσο όρο το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023, σύμφωνα με ανάλυση της Transport & Environment (T&E) [1]. Σε ολόκληρη την Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, οι πωλήσεις των BEV αυξήθηκαν μόλις κατά 1,3%. Η απότομη κατάργηση των επιδοτήσεων αγοράς μείωσε κατά 16,4% τις πωλήσεις BEV στη Γερμανία το πρώτο εξάμηνο του 2024. Για να αποφευχθεί η στασιμότητα των επενδύσεων, απαιτείται ένα σταθερό και υποστηρικτικό ρυθμιστικό περιβάλλον, όπως ανέφερε η T&E και κάλεσε τους Γερμανούς νομοθέτες να ακολουθήσουν την πολιτική εταιρικών αυτοκινήτων του Βελγίου, που καθορίζει ελκυστικά ποσοστά απόσβεσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και καταργεί σταδιακά τις αποσβέσεις κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις BEV στο Βέλγιο αυξήθηκαν κατά 48% το πρώτο εξάμηνο του έτους. Ο Lucien Mathieu, cars director της T&E, δήλωσε: «Η Γερμανία είναι η άρρωστη της Ευρώπης όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι αγορές με ισχυρά, προβλέψιμα κίνητρα υιοθέτησης EV καρπούνται τα οφέλη. Οι νομοθέτες του γερμανικού CDU στις Βρυξέλλες πρέπει να σταματήσουν τις προσπάθειες αποδυνάμωσης του στόχου της Ε.Ε. για το 2035 και να προωθήσουν τα ηλεκτρικά οχήματα». Το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν στις αγορές με υποστηρικτικά ρυθμιστικά περιβάλλοντα: Στη Γαλλία, η οποία διαθέτει σύστημα κοινωνικού leasing για παροχή φθηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος, οι πωλήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 14,9% το πρώτο εξάμηνο του 2024. Στην Ιταλία, οι πωλήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 7,0% το πρώτο εξάμηνο του έτους, με κορύφωση τον Ιούνιο του 2024, όταν δόθηκαν νέα κίνητρα για EV. Στο Βέλγιο, η κατηγορία εταιρικών αυτοκινήτων κυριάρχησε στην αγορά BEV, με αύξηση 47,8% το πρώτο εξάμηνο του έτους. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η διαδικασία ZEV επηρέασε την αγορά BEV και οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9,2% το πρώτο εξάμηνο του 2024. Ενώ οι πωλήσεις BEV στην Ε.Ε. παρέμειναν σταθερές, ο μέσος όρος των BEV μειώθηκε ελαφρά στο 12,5% (από 12,9% το πρώτο εξάμηνο του 2023), σύμφωνα με την ανάλυση. Ωστόσο, στην υπόλοιπη Ε.Ε. (πλην Γερμανίας) το μερίδιο αγοράς BEV αυξήθηκε στο 12,5% το πρώτο εξάμηνο του 2024 (από 12,0% το πρώτο εξάμηνο του 2023). [1] Ανάλυση T&E βάσει επίσημων στοιχείων πωλήσεων Ιανουαρίου-Ιουνίου 2024. Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΚΑΘΗΛΩΣΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΣ Ε.Ε. Ανάλυση της T&E για το α΄ εξάμηνο Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΕ ΤΟ Α' ΕΞΑΜΗΝΟ ΤΟΥ 2024 Πηγή: Ανάλυση Τ&Ε βάσει στοιχείων ACEA Ιανουαρίου - Ιουνίου 2024 ● A' ΕΞΑΜ. 2023 ● Α' ΕΞΑΜ. 2024 Πωλήσεις BEV ΕΕ 27 ΕΕ 27 πλην Γερμανίας ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ BEV ΣΤΗΝ ΕΕ ΑΥΞΗΘΗΚΕ - ΕΞΑΙΡΟΥΜΕΝΗΣ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ Πηγή: Ανάλυση Τ&Ε βάσει στοιχείων ACEA Ιανουαρίου - Ιουνίου 2024 ● A' ΕΞΑΜ. 2023 ● Α' ΕΞΑΜ. 2024 BEV market share ΕΕ 27 πλην Γερμανίας ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΓΑΛΛΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΙΤΑΛΙΑ ΙΣΠΑΝΙΑ ΕΕ 27
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=