FLEETNEWS #256

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024 #256 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Dataforce: Περισσότερα και πολυπλοκότερα τα καθήκοντα στόλου Premium SUV: πωλήσεις και τάσεις 2024 Η Γερμανία καθήλωσε την αγορά BEV της ΕΕ

29.07.24 #256 2 Πάνω από τέσσερις στους πέντε fleet managers δηλώνουν ότι τα καθήκοντά τους έχουν αυξηθεί και είναι πιο πολύπλοκα τα τελευταία χρόνια. Αυτό είναι ένα από τα πολλά ευρήματα της έρευνας Fleet Management της Dataforce για το 2024, στην οποία συμμετείχαν 300 Γερμανοί fleet managers. Εάν είστε fleet manager, σίγουρα αντιληφθήκατε πως τα πράγματα γίνονται όλο και πιο πιεστικά και περίπλοκα, και αυτή η έρευνα υποστηρίζει την άποψή σας. Το 83% τουλάχιστον των ερωτηθέντων fleet managers συμφωνεί επ’ αυτού. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 93% για τους fleet managers μεγάλων στόλων. ΝΟΜΙΚΈΣ ΑΠΑΙΤΉΣΕΙΣ Τα αίτια είναι γνωστά: αυξανόμενες νομικές και ρυθμιστικές απαιτήσεις, συμπεριλαμβανομένων της προστασίας ιδιωτικότητας των οδηγών και της αναφοράς των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου του στόλου. Επιπλέον, υπάρχει η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, που περιλαμβάνει και τη δημιουργία υποδομής φόρτισης EV στους χώρους εργασίας ή στο σπίτι και, συχνά, την εκπαίδευση οδηγών. Τα δύο τρίτα τουλάχιστον των fleet managers που ερωτήθηκαν, ανέφεραν πρόσφατες αλλαγές πολιτικής αυτοκινήτου ή πρόκειται να το κάνουν συντόμως. Οι περισσότερες (90%) από αυτές τις αλλαγές αφορούν στα EV. ΠΡΟΜΉΘΕΙΑ ΟΧΗΜΆΤΩΝ Μερικά βασικά πορίσματα της έρευνας: „Η επιλογή και η προμήθεια οχημάτων είναι η πλέον χρονοβόρα διαδικασία της διοίκησης στόλου, όχι μόνο λόγω ευρείας επιλογής μοντέλων και συστημάτων κίνησης, αλλά και επειδή το κατάλληλο μοντέλο δεν είναι πάντα διαθέσιμο. „Η διαχείριση ατυχημάτων και επισκευών είναι η δεύτερη πλέον χρονοβόρα διαδικασία. Οι ζημιές πρέπει να τεκμηριώνονται, να ειδοποιούνται οι ασφαλιστές, να προγραμματίζονται οι επισκευές και να παρέχονται οχήματα αντικατάστασης. „Ο προγραμματισμός υπηρεσιών συνεργείου, όπως συντήρηση και επιθεωρήσεις, είναι η τρίτη πλέον χρονοβόρα δραστηριότητα. ΣΥΣΤΉΜΑΤΑ ΔΙΟΊΚΗΣΗΣ ΣΤΌΛΟΥ „Η χρήση συστημάτων διοίκησης στόλου βάσει λογισμικού αυξάνεται ραγδαία. Η μελέτη του 2021 έδειξε ότι μόνο το 14% των fleet managers χρησιμοποιούσε τέτοιο σύστημα. Μέχρι το 2024, το ποσοστό αυξήθηκε στο 22%. Ένα επιπλέον 9% σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τέτοιο σύστημα τα επόμενα δύο χρόνια. Αυτά τα συστήματα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στους μεγάλους στόλους. „Τα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) δεν είναι ακόμα ιδιαίτερα διαδεδομένα στη διοίκηση στόλου. Μόλις το 3% ανέφερε ότι τα χρησιμοποιεί. Ωστόσο, τουλάχιστον το 45% των fleet managers δηλώνει ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει τέτοια εργαλεία στο εγγύς μέλλον, ειδικά για την προμήθεια και τη διαχείριση οχημάτων. Το 55% δηλώνει ότι δεν θα χρησιμοποιήσει εργαλεία AI, είτε για λόγους ιδιωτικότητας και ασφάλειας είτε λόγω έλλειψης εμπειρίας ή ενδιαφέροντος. ΕΚΠΟΜΠΈΣ CO2 „Περίπου το 40% των fleet managers δηλώνει πως διαθέτει σύστημα καταγραφής TCO και το ποσοστό αυξάνεται. „ Όπως και στη μελέτη του 2021, το 80% των στόλων εμμένουν στους στόχους τους μείωσης εκπομπών CO2. Άλλα θέματα που εξετάστηκαν κατά την έρευνα: „Τα κύρια κριτήρια και οι τυπικές διαδικασίες προμηθειών και επιλογής οχημάτων. „Διάφορες εναλλακτικές λύσεις κινητικότητας έναντι του εταιρικού αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένων των συνδρομών αυτοκινήτου. ΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΣΤΟΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΕΡΑ Έρευνα της Dataforce FLEET NEWS #256 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.

29.07.24 #256 4 Τα premium πολυτελή και υπερπολυτελή SUV συνιστούν, παραδόξως, μια από τις ισχυρότερες κατηγορίες της αγοράς. Όπως φαίνεται σε πρόσφατη ανάλυση που διενήργησε το GoodCarBadCar, σχεδόν κάθε μάρκα κατέγραψε αυξήσεις πωλήσεων σε ετήσια βάση κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024. Υπάρχουν τρεις τάσεις στα premium και τα υπερπολυτελή που έχουν ιδιαίτερη σημασία για τους αγοραστές: „Υβριδικά „Αυτόνομη Υποστήριξη „Βελτιωμένη συνδεσιμότητα Σύμφωνα με την ανάλυση, αν συνεχιστούν οι τάσεις, οι κατηγορίες πολυτελείας και υπερπολυτελείας μπορεί να επιτύχουν ισχυρό 2024, ίσως το καλύτερο των τελευταίων ετών. Στην επισκόπηση πρώτου τριμήνου 2024, προβλεπόταν ότι οι κατηγορίες πολυτελείας και υπερπολυτελείας ήταν από τις λίγες που θα συνέχιζαν να αναπτύσσονται καθ’ όλην τη διάρκεια του έτους. Έχοντας διανύσει το ήμισυ του 2024, είναι καιρός να διερευνήσουμε αν ισχύει η πρόβλεψη. Η ανάλυση προχωρά πέραν της τυπικής αγοράς πολυτελών SUV. Ανεβαίνει στην γκάμα των Bentley, RollsRoyce, Lamborghini, Aston Martin και άλλων παρόμοιων. Για να προσδιοριστεί η δυναμική, εξετάζεται η αύξηση των πωλήσεων σε ετήσια βάση και οι σημαντικότερες νέες τάσεις πελατών για αυτοκίνητα πολυτελείας και υπερπολυτελείας. ΠΩΛΉΣΕΙΣ Παρ’ όλο που αυτή η κατηγορία παρουσιάζει συχνά πωλήσεις κάτω των 10.000 μονάδων ανά τρίμηνο, υπήρξαν κάποιες πολύ σημαντικές αυξήσεις πωλήσεων σε ετήσια βάση. Π.χ., το κατ’ εξοχήν αμερικανικό premium πολυτελές SUV Cadillac Escalade (και συγκεκριμένα το Premium Luxury και επάνω). Το πρώτο τρίμηνο του 2023 παρέδωσε 5.523 μονάδες και το πρώτο τρίμηνο του 2024 9.135 μονάδες. Πρόκειται για αύξηση 65,4% σε ετήσια βάση, καθιστώντας την εταιρεία μια από τις μεγαλύτερες κερδισμένες του 2024 μέχρι στιγμής. Αντιθέτως, η Rolls-Royce, που δεν κοινοποιεί τα στοιχεία πωλήσεών της, ανέφερε προσφάτως ότι οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου 2024 στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 7% έναντι του 2023. Αυτό οφείλεται στο ότι το υπερπολυτελές SUV Cullinan αναβαθμίζεται, και γι’ αυτό δεν έχουν λάβει νέες παραγγελίες και εκτελούν μόνο παλιές. Για την Bentley και το υπερπολυτελές SUV Bentayga, δεν υπάρχουν επίσης στοιχεία. Ωστόσο, η Bentley ανέφερε ότι κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2024, η Bentayga, σε όλες τις εκδόσεις της, αντιπροσώπευε το 44% των πωλήσεων και το VW Group προβλέπει αρκετά σταθερές πωλήσεις της μάρκας για το 2024. Σε απόλυτους αριθμούς, αναμένουν οι πωλήσεις το 2024 να φτάσουν περίπου τις 13.600, που σημαίνει 3.400 οχήματα ανά τρίμηνο, και από αυτά περίπου 1.496 θα είναι Bentayga. Πρόκειται για βελτίωση σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, όταν η Bentayga αποτελούσε περίπου 41%​ των πωλήσεων. Ο μεγαλύτερος κερδισμένος, όμως, είναι το premium πολυτελές μοντέλο της Land Rover, το Range Rover. Το α΄ τρίμηνο του 2023 πουλήθηκαν συνολικά 2.920 μονάδες, ενώ το α΄ τρίμηνο του 2024 πουλήθηκαν 4.946 μονάδες. Πρόκειται για τεράστια αύξηση 69,38%. ΤΆΣΕΙΣ 2024 ΚΑΙ 2025 Η μεγαλύτερη τάση στα premium και υπερπολυτελή SUV σήμερα μπορεί να κατηγοριοποιηθεί σε τρεις βασικούς τομείς: Υβριδικά, Αυτόνομη Υποστήριξη και Βελτιωμένη Συνδεσιμότητα. „Υβριδικά Σχεδόν κάθε premium και υπερπολυτελής μάρκα που παράγει SUV διαθέτει κάποιον τύπο υβριδικού κινητήρα. Στην πραγματικότητα, με εξαίρεση την έκδοση κορυφαίου εξοπλισμού της Bentley Bentayga, όλες οι χαμηλότερες εκδόσεις προσφέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης ή υβριδικό. Αυτή η τάση οφείλεται εν μέρει στη στασιμότητα των EV SUV, καθώς δεν υπάρχει υπερπολυτελές EV SUV αυτήν τη στιγμή. Ο σημαντικότερος αντίκτυπος για τα υβριδικά είναι η μεταστροφή ολόκληρης της αγοράς προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτό ισχύει κυρίως για πολλούς πελάτες υπερπολυτελών μαρκών, όπως δήλωσε πρόσφατα ο CEO της Bentley, Adrian Hallmark, καθώς διανύουν περίοδο «συναισθηματικής ευαισθησίας» στην οικονομία. Ωστόσο, αν εξετάσετε την κατηγορία των υπερπολυτελών αυτοκινήτων, PREMIUM ΚΑΙ ΥΠΕΡΠΟΛΥΤΕΛΗ SUV Πωλήσεις και τάσεις 2024

29.07.24 #256 5 κάθε αντίστοιχος κατασκευαστής διαθέτει ένα υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο EV, όπως το Spectre EV της Rolls Royce. Δεδομένου ότι τα υπερπολυτελή αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι περιζήτητα, συχνά με μισθωμένο οδηγό για τους πολύ εύπορους, θα εξακολουθήσουν να κερδίζουν πωλήσεις. „Αυτόνομη υποστήριξη Πρέπει να τονιστεί ότι αυτό δεν σημαίνει απαραιτήτως αμιγώς αυτόνομη οδήγηση, τουλάχιστον σύντομα. Ο όρος αφορά σε θέματα όπως φρενάρισμα ανά τροχό, έλεγχος ταχύτητας μέσω ραντάρ και lidar, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης και συστήματα ανίχνευσης και αποφυγής σύγκρουσης, που καθίστανται ο κανόνας. Αυτό δεν είναι και τόσο περίεργο, καθώς όταν ξοδεύετε πάνω από 200.000 δολάρια για ένα όχημα, περιμένετε να διαθέτει τις πλέον πρόσφατες και καλύτερες καινοτομίες και τεχνολογία. Τα τελευταία χρόνια, περιλαμβάνονται ακόμα και συστήματα καταγραφής καμπίνας που αναλαμβάνουν τον έλεγχο του κλιματισμού, διατηρώντας το εσωτερικό στην επιθυμητή θερμοκρασία, καταγράφοντας τη θερμοκρασία του σώματος, τη θερμοκρασία και την υγρασία του αέρα και την εξωτερική θερμοκρασία, ελέγχοντας συνεχώς τους αεραγωγούς. „Βελτιωμένη συνδεσιμότητα Ενώ η συνδεσιμότητα των οχημάτων βρίσκεται σήμερα στο στάδιο του Internet of Things (IoT), εμφανίζεται μια νέα τεχνολογία γνωστή ως Vehicle-to-Everything (V2X). Η V2X αποτελεί φυσική εξέλιξη. Διαδικασίες όπως η εξ αποστάσεως εκκίνηση του οχήματος με το τηλέφωνο, το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα εγγύτητας και η ανίχνευση του οδηγού και η αυτόματη μετακίνηση του καθίσματος, των πεντάλ και του τιμονιού, δεν συνιστούν πλέον ιδιαίτερο εξοπλισμό, αλλά αναμενόμενα χαρακτηριστικά για premium και υπερπολυτελή οχήματα. Η άλλη χρησιμότητα του V2X είναι ότι ορισμένες πόλεις στον Καναδά και τις ΗΠΑ διαθέτουν νέο τύπο αισθητήρων κυκλοφορίας με Bluetooth και ασύρματη λειτουργία για ανίχνευση της ταχύτητας και του φόρτου κυκλοφορίας. Εάν υπάρξει κυκλοφοριακή συμφόρηση ή αργή κίνηση, τα συστήματα μετάδοσης του οδικού δικτύου θα εκπέμψουν σήμα που θα ανιχνεύσει το αυτοκίνητό σας. Το σήμα μεταδίδεται στα συστήματα δορυφορικής πλοήγησης για να γίνουν προσαρμογές πορείας και να αποφευχθεί η συμφόρηση.Αυτό το είδος συνδεσιμότητας εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα αυτοκίνητα Porsche στα μέσα της δεκαετίας του 2010, σε πιλοτικό έργο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ανίχνευσε κυκλοφοριακή συμφόρηση, αργή κίνηση, ακόμα και κάμερες ταχύτητας με ακρίβεια 99%. ΈΝΤΟΝΗ ΑΝΆΠΤΥΞΗ Όπως φαίνεται από τους κερδισμένους και τους χαμένους των πωλήσεων, τα πράγματα είναι αρκετά καλά για την κατηγορία των premium και υπερπολυτελών SUV. Οι αναλυτές του GoodCarBadCar θεωρούν πως οι προβλέψεις των αρχών του έτους, τόσο οι δικές τους, όσο και των κατασκευαστών, θα επαληθευτούν. Αυτό μπορεί να αποδειχθεί ένα από τα καλύτερα έτη σε πωλήσεις για την κατηγορία, εάν συνεχιστούν το ενδιαφέρον και η δυναμική των καταναλωτών. Βοηθά και το γεγονός ότι αυτές οι κατηγορίες είναι μικρότερης παραγωγής και προσφέρουν περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης, ενώ δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στη λεπτομέρεια. Σημείωση: Για ορισμένα οχήματα, ενδέχεται να υπάρχουν εκθέσεις μόνο του πρώτου τριμήνου 2024, δεδομένου ότι ορισμένοι κατασκευαστές ανακοινώνουν μόνο τριμηνιαία στοιχεία. Η Ursula von der Leyen, που πρόσφατα επανεξελέγη πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υποστηρίζει ότι τα συνθετικά καύσιμα (e-fuels) διαδραματίζουν ρόλο στην απαλλαγή από τις μεταφορές που εκπέμπουν άνθρακα. Η Ε.Ε. στοχεύει να επιτύχει την κλιματική ουδετερότητα έως το 2035, όταν θα απαγορευτεί η πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ολόκληρη την Ένωση. Ωστόσο, σε έγγραφο που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτόν το μήνα και το οποίο περιγράφει λεπτομερώς τους πολιτικούς προσανατολισμούς για την επόμενη περίοδο της Ε.Ε. (2024-29), τα συνθετικά καύσιμα αναφέρεται πως «έχουν ρόλο να διαδραματίσουν» προς το στόχο της κλιματικής ουδετερότητας. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εξακολουθούν να πωλούνται και μετά το 2035, εάν λειτουργούν αποκλειστικά με e-fuels. Αυτή η αποκαλούμενη «τεχνολογικά ουδέτερη» στάση αποτελεί παραχώρηση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Μεγάλοι κατασκευαστές, κυρίως από τη Γερμανία και την Ιταλία, προωθούν τα e-fuels, τα οποία θεωρούν πιο εφικτό μέσο για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας, σε αντίθεση με την ουσιαστικά πλήρη εξάρτηση από την ηλεκτροκίνηση. Τα συνθετικά καύσιμα βρίσκονται ακόμα σε αρχικό στάδιο. Η διαδικασία θα συνίσταται στην παραγωγή καυσίμου από CO2 που απομένει ως απόβλητο από βιομηχανικές δραστηριότητες - πράγμα που σημαίνει ότι τα e-fuels είναι ουσιαστικά ουδέτερα άνθρακα. Ωστόσο, περιβαλλοντικοί ακτιβιστές ισχυρίζονται ότι η διαδικασία θα είναι δαπανηρή, ενεργοβόρα και ρυπογόνος. Λίγοι ειδικοί βλέπουν βιώσιμες περιπτώσεις χρήσης συνθετικών καυσίμων πέρα από έναν μικρό όγκο πολυτελών οχημάτων. Το τι θα αλλάξει στην πολιτική της Ε.Ε. για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα θα γίνει σαφές το 2026. Η VON DER LEYEN ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ E-FUELS

29.07.24 #256 6 Η Jaguar Land Rover (JLR) επιβεβαίωσε ότι θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στο SUV F-Pace και θα καταργήσει τα άλλα πέντε μοντέλα της γκάμας της, XE, XF, F-Type, E-Pace και το ηλεκτρικό i-Pace. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων δεν τόνωσαν τον κλάδο, ιδιαιτέρως στις υψηλές κατηγορίες και τα υπό κατάργηση μοντέλα κατέστησαν ασύμφορα. Η F-Pace είναι προς το παρόν διαθέσιμη ως ICE, με plug-in υβριδικούς (PHEV) και ήπιους υβριδικούς (MHEV) κινητήρες. Η Jaguar μετασχηματίζεται σε πλήρως ηλεκτρική μάρκα έως το 2025, επομένως είναι πιθανόν η F-Pace να διαθέτει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Η JLR δήλωσε στο Fleet Europe: «Κατά τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η τρέχουσα παραγωγή των Jaguar XE, XF και F-Type έληξε στα μέσα του 2024, ενώ τα I-Pace και E-Pace, σε συνεργασία με τη Magna Steyr στο Γκρατς της Αυστρίας, θα λήξουν τον Δεκέμβριο του 2024. Η τρέχουσα παραγωγή F-Pace στο Solihull και η τοπική κινεζική παραγωγή θα συνεχιστούν στο εγγύς μέλλον. Η πώληση όλων των υπαρχόντων μοντέλων θα συνεχιστεί καθ’ όλο το 2024 και σε ορισμένες αγορές μέχρι και το 2025. Η Jaguar εγκαινιάζει μια συναρπαστική νέα εποχή ως αμιγώς ηλεκτρική μάρκα πολυτελείας και η παραγωγή οχημάτων ξεκινά στις εγκαταστάσεις μας στο Solihull το 2025». ΚΑΤΆΡΓΗΣΗ ΑΣΎΜΦΟΡΩΝ ΜΟΝΤΈΛΩΝ Σε συνέλευση επενδυτών στις 19 Ιουνίου 2024, ο CEO της JLR, Adrian Mardell, δήλωσε στα μέσα ενημέρωσης: «Καταργούμε πέντε προϊόντα χαμηλότερης αξίας. Δεν είχαμε έσοδα από κανένα από αυτά τα οχήματα, επομένως τα αντικαθιστούμε με νέα σε νέες αρχιτεκτονικές». Η εταιρεία παρουσίασε τα καλύτερα κέρδη της το οικονομικό έτος που έληξε 31 Μαρτίου 2024, από το 2015, λόγω τριών μοντέλων Land Rover: Range Rover, Range Rover Sport και Land Rover Defender. Σύμφωνα με τον Mardell, το δεύτερο τρίμηνο του 2023 αυτά τα τρία μοντέλα αντιπροσώπευαν το 59% των 111.180 μονάδων λιανικής που πωλήθηκαν παγκοσμίως, συνεισφέροντας το 85% της συνολικής αξίας της JLR. Η Jaguar πούλησε 15.324 οχήματα την ίδια περίοδο, ενώ η Land Rover πούλησε 95.856. Η Jaguar F-Pace σημείωσε τις περισσότερες πωλήσεις της Jaguar, με 5.292 μονάδες. ΝΈΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΉ ΠΛΑΤΦΌΡΜΑ Η JLR ανέπτυξε νέα πλατφόρμα Jaguar Electrified Architecture (JEA) για τα καινούργια οχήματά της. Η απόφαση αμιγούς ηλεκτροκίνησης δεν αποδίδει σε ορισμένες αγορές. Τον περασμένο μήνα, η CarDealer ανέφερε ότι οι Καναδοί αντιπρόσωποι της Jaguar ετοιμάζονται για νομική διαδικασία έναντι της εταιρείας για τα σχέδιά της περικοπών μοντέλων και ηλεκτροκίνησης. Εάν και όταν κυκλοφορήσει νέο ηλεκτρικό μοντέλο το 2025, οι Καναδοί αντιπρόσωποι ισχυρίζονται πως οι πωλήσεις θα περιοριστούν από περίπου 8.000 μονάδες ετησίως σε περίπου 700. Η μετάβαση σε ένα μόνο μοντέλο σημαίνει επίσης ότι η Jaguar θα κλείσει περίπου 60 από τις 80 εκθέσεις αυτοκινήτων της στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο Mardell υπερασπίστηκε την απόφαση λέγοντας: «Το επιχειρηματικό μας πρότυπο δεν θα στηριχθεί σε σύστημα εκπτώσεων και σταθερά έξοδα μάρκετινγκ, για να διατηρηθούν τα εργοστάσιά μας. Αυτό ήταν ένα μαζικό μοντέλο premium. Το πρότυπό μας είναι πολύ διαφορετικό και μας παρέχει τεράστια ευκαιρία να διαπρέψουμε». Ο Mardell τόνισε ότι η JLR σκοπεύει να αυξήσει την κερδοφορία με την τολμηρή στρατηγική της, λανσάροντας πολυτελή οχήματα περιορισμένης έκδοσης. ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Η Jaguar εστιάζει αποκλειστικά στην F-Pace Η Jaecoo ανακοίνωσε επίσημα ότι θα λανσάρει μια καινούργια σειρά - την J5. Με μεταξόνιο 2.620 mm, το νέο όχημα τοποθετείται ως A0-class SUV, με στόχο να εμπλουτίσει περαιτέρω την γκάμα της μάρκας. Το περίγραμμα του J5 είναι φυσικά ενοποιημένο, καθαρό και αιχμηρό. Οι γραμμές που σχηματίζουν το περίγραμμα αυτό είναι εμπνευσμένες από τις ευθείες γραμμές των ορεινών κορυφογραμμών, συνεχίζοντας τη σταθερότητα και την αίσθηση δύναμης της Jaecoo. Ταυτόχρονα, η έξυπνη χρήση των επιφανειών που «ξεθωριάζουν» προσδίδει μια ρέουσα ζωτικότητα στο J5, παρουσιάζοντας μια αρμονική ομορφιά δύναμης και απαλότητας. Η Jaecoo στοχεύει στο κενό ζήτησης ισχύος που δεν έχει καλυφθεί πλήρως στην τρέχουσα αγορά A0-class SUV. Όπως αναφέρεται, το J5 θα προσφέρει ποικιλία επιλογών κινητήρα, συμπεριλαμβανομένων των εσωτερικής καύσης (ICE), υβριδικών (HEV) και καθαρά ηλεκτρικών (BEV). Η JAECOO ΘΑ ΛΑΝΣΑΡΕΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΣΕΙΡΑ J5

29.07.24 #256 7 Η Lexus παρουσίασε τις ιαπωνικές προδιαγραφές του νέου LBX Morizo RR, το οποίο αρχικά παρουσιάστηκε στο Tokyo Auto Salon τον Ιανουάριο του 2024. Οι παραγγελίες του συμπαγούς αυτοκινήτου για την ιαπωνική αγορά γίνονται ήδη δεκτές και η κυκλοφορία του προγραμματίζεται για τα τέλη Αυγούστου. Πρόκειται για μοντέλο υψηλών επιδόσεων με εκλεπτυσμένο σχεδιασμό, που ξεπερνά την κατηγορία του και προσφέρει ιδιαίτερη πολυτέλεια. ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Εξαιρετικές επιδόσεις οδήγησης με ιδιότητες οχήματος αγώνων „Ειδική πλατφόρμα σχεδιασμένη να εξισορροπεί ευελιξία και ισχύ για σπορ εμπειρία AWD „Θέση οδηγού και συστήματα σχεδιασμένα για απρόσκοπτη σύνδεση οδηγού και αυτοκινήτου „Τοποθέτηση του πρώτου παγκοσμίως συστήματος απόσβεσης αυξημένης απόκρισης (REDS) στους εμπρόσθιους κάτω βραχίονες „Ξεχωριστή καταστολή θορύβων και κραδασμών „Μεγιστοποιημένη αεροδυναμική απόδοση για βελτίωση της δυναμικής οδήγησης και της αισθητικής Οδηγική απόλαυση με επιδόσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού και ομαλή επιτάχυνση „Υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,6 λίτρων με εναλλάκτη θερμότητας σχεδιασμένος για σπορ οδήγηση στα άκρα „Δύο επιλογές μετάδοσης κίνησης: Direct Shift-8AT για μεγιστοποίηση της απόδοσης του οχήματος και σπορ οδήγηση και iMT 6 σχέσεων, το πρώτο της Lexus „Ο ηλεκτρονικός έλεγχος συνεχούς AWD συμβάλλει στην ασφαλή σπορ οδήγηση „Σύστημα πέδησης μέγιστης απόδοσης Ο σχεδιασμός εξισορροπεί τη συμπαγή και εντυπωσιακή εμφάνιση, που χαρακτηρίζεται από υψηλές επιδόσεις „Δυναμικές διαστάσεις που δεν επηρεάζονται από το συμπαγές αμάξωμα „Λαμβάνοντας υπόψη της απαιτήσεις ψύξης, αεροδυναμικής και δυναμικών επιδόσεων κατά την οδήγηση, π.χ. σε πίστα, σχεδιάστηκαν ειδικοί προφυλακτήρες και σχάρες υψηλών προδιαγραφών „Η οπίσθια σχεδίαση είναι λιτή και συμπαγής, με χαμηλό κέντρο βάρους και οι διπλές εξατμίσεις προσδίδουν αίσθηση ζωηρής οδήγησης „Επένδυση αλουμινίου σε κάθε πεντάλ για ενίσχυση του σπορ χαρακτήρα „Ειδικά σχεδιασμένα εμπρόσθια καθίσματα παρέχουν σταθερή στήριξη Οι πελάτες μπορούν να διαμορφώσουν το δικό τους όχημα από ένα ευρύ φάσμα επιλογών που παρέχει το σύστημα παραγγελιών «Bespoke Build». ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ ΥΨΗΛΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ, LBX «MORIZO RR» Η Seat S.A.τοποθέτησε την Arantxa Alonso Brand Officer της μάρκας. Πρόκειται για νέα θέση με υπευθυνότητα τη συνεχή επιτυχία της μάρκας. Επί του παρόντος, επικεφαλής του Cupra Project Office στη Volkswagen Anhui στην Κίνα, η κ. Alonso θα αναλάβει τον νέο της ρόλο την 1η Σεπτεμβρίου, αναφερόμενη άμεσα στον Sven Schuwirth, εκτελεστικό αντιπρόεδρο της Seat S.A. με αρμοδιότητα τις πωλήσεις, το μάρκετινγκ και το aftersales. Ως Brand Officer της Seat, η Arantxa Alonso θα δημιουργήσει μακροπρόθεσμη στρατηγική για τη μάρκα αναπτύσσοντας και εφαρμόζοντας πρόγραμμα κύκλου ζωής προς ενίσχυση του όγκου και των κερδών. Θα δημιουργήσει ισχυρή ομάδα για να εξασφαλίσει τη σωστή τοποθέτηση της σειράς μοντέλων στην αγορά και να αναπτύξει τις καμπάνιες μάρκετινγκ της μάρκας. «Η μάρκα Seat διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη μακροπρόθεσμη κερδοφόρα ανάπτυξη της εταιρείας. Για να αναλάβουμε αυτήν τη θέση, χρειαζόμασταν κάποιον με τη φιλοδοξία και το όραμα να οδηγήσει τη συνεχή επιτυχία της μάρκας. Η Arantxa είναι χωρίς αμφιβολία το τέλειο πρόσωπο για αυτόν το ρόλο. Αποδέχεται τις προκλήσεις και τις αντιμετωπίζει. Είμαι βέβαιος ότι με την αφοσίωσή της η Seat θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να προσελκύει νέους πελάτες», δήλωσε ο Wayne Griffiths, CEO των Seat και Cupra. Η Arantxa Alonso αναλαμβάνει αυτόν τον ζωτικό ρόλο σε μια στιγμή ραγδαίων αλλαγών στην αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ η μάρκα Seat ανακοίνωσε πρόσφατα νέες εκδόσεις μερικών από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της. «Η μάρκα Seat θα συνεχίσει να λανσάρει βελτιωμένα plug-in υβριδικά και οικονομικά αυτοκίνητα, που ταιριάζουν απόλυτα στις ανάγκες της κοινωνίας», δήλωσε ο Sven Schuwirth, εκτελεστικός αντιπρόεδρος Πωλήσεων, Μάρκετινγκ & Aftersales της Seat S.A. Αυτά περιλαμβάνουν τα ανανεωμένα Arona και Ibiza, καθώς και τις αναβαθμισμένες εκδόσεις των Ateca και Leon - η εκτεταμένη εμπειρία της Arantxa θα διασφαλίσει την επιτυχία αυτών των λανσαρισμάτων και θα ενισχύσει την ισχυρή θέση της μάρκας στην αγορά. ΝΕΟΣ ΡΟΛΟΣ ΣΤΗ SEAT S.A. Η Arantxa Alonso Brand Officer Arantxa Alonso

29.07.24 #256 8 Το BMW Group είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που λαμβάνει την πιστοποίηση CCC Digital Key από την κοινοπραξία Car Connectivity Consortium για την ψηφιακή πρόσβαση στα οχήματά του. Η πιστοποίηση βασίζεται στις υψηλότερες απαιτήσεις του CCC για ασφαλή και διαλειτουργική πρόσβαση vehicle-to-device και επιβεβαιώνει ότι το Ψηφιακό Κλειδί της BMW πληροί αυτές τις προϋποθέσεις. Το Car Connectivity Consortium είναι ένας διακλαδικός οργανισμός τυποποίησης και έχει ως αποστολή την περαιτέρω ανάπτυξη της συνδεσιμότητας των οχημάτων με έξυπνες κινητές συσκευές και την προώθησή της σε παγκόσμιο επίπεδο. Το BMW Group είναι μέλος της κοινοπραξίας από το 2017. Από την πρώτη στιγμή, η εταιρεία ηγείται της ανάπτυξης και καθιέρωσης διακλαδικών τεχνολογιών και προτύπων ασφαλείας με τους εταίρους της στην κοινοπραξία. Εκτός από έναν μεγάλο αριθμό αυτοκινητοβιομηχανιών, στις εταιρείες-μέλη του CCC περιλαμβάνονται επίσης οι σημαντικότεροι κατασκευαστές smartphone, προμηθευτές αυτοκινήτων Tier 1, κατασκευαστές ημιαγωγών και πάροχοι προϊόντων ασφαλείας. «Η πιστοποίηση των λύσεων ψηφιακών κλειδιών σε κάθε σημείο του οικοσυστήματος vehicle-to-device είναι επιτακτική, καθώς προσπαθούμε να ενισχύσουμε την υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας και την οικοδόμηση εμπιστοσύνης μεταξύ των καταναλωτών και του κλάδου γενικότερα. Το σύνολο των μελών μας έχει βοηθήσει να προχωρήσουμε προς αυτόν το στόχο από τότε που ξεκινήσαμε για πρώτη φορά το πρόγραμμα πιστοποίησης, τον Δεκέμβριο, και είμαστε υπερήφανοι που η BMW γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που λαμβάνει την πιστοποίηση CCC Digital Key», δήλωσε η Alysia Johnson, πρόεδρος του Car Connectivity Consortium. «Θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας την καλύτερη δυνατή συνολική εμπειρία και η πρωτοποριακή, εύκολη πρόσβαση στο όχημα αποτελεί σημαντικό μέρος αυτής. Το γεγονός ότι το ψηφιακό μας κλειδί είναι το πρώτο προϊόν που λαμβάνει την πιστοποίηση CCC Digital Key, αποτελεί επιβράβευση των προσπαθειών μας να ανοίξουμε νέους δρόμους σε αυτόν τον τομέα», δήλωσε ο Kai Barbehön, επικεφαλής Ανάπτυξης Κεντρικής Μονάδας Ελέγχου, Δικτύου Οχημάτων και Παροχής Ενέργειας του BMW Group, ο οποίος επεσήμανε: «Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας με τη CCC και θεωρούμε το CCC Digital Key αναπόσπαστο μέρος των σημερινών και μελλοντικών πλατφορμών των οχημάτων μας». Ο ΠΡΩΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ BMW Group: πιστοποίηση CCC Digital Key Η Volkswagen έγινε αποδέκτης του AutomotiveINNOVATIONS Award 2024 ως η πιο καινοτόμος μάρκα στον τομέα των συστημάτων ηλεκτροκίνησης. Το βραβείο κύρους απονέμεται κάθε χρόνο από το Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινήτου (Center of Automotive Management - CAM). Αιτιολογώντας τη βράβευση, κατά το CAM, η Volkswagen σημειώνει υψηλές βαθμολογίες χάρη στις καινοτόμους επιδόσεις της σε ευρεία κλίμακα σε διάφορες τεχνολογικές πτυχές της ηλεκτροκίνησης. Τα κυριότερα σημεία περιλαμβάνουν βελτιώσεις στην αυτονομία, καθώς και βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας και της ισχύος φόρτισης. Επιπλέον, η Volkswagen επιδεικνύει τη μεγάλη καινοτόμο ισχύ της στον τομέα του ηλεκτρικού οικοσυστήματος, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την ευκολία φόρτισης για τους πελάτες. Το ID.7 -το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Volkswagen στην πολυτελή μεσαία κατηγορία- αξιολογήθηκε επίσης θετικά. Ο Thomas Schäfer, διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, παρέλαβε το βραβείο στο Wolfsburg: «Τα πραγματικά εντυπωσιακά οχήματα αποτελούν προϋπόθεση για την επιτυχία της ηλεκτροκίνησης. Αυτό το σημαντικό βραβείο υπογραμμίζει την καινοτόμο πρόοδο που έχει συντελεστεί σε όλα τα νέα ID. μοντέλα. Τα ηλεκτρικά μας μοντέλα έχουν γίνει ακόμη πιο ελκυστικά και προσφέρουν στους πελάτες σημαντικά μεγαλύτερη άνεση και επιδόσεις και καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά. Είτε πρόκειται για ηλεκτρικά είτε για συμβατικά οχήματα, θα συνεχίσουμε να προωθούμε την εισαγωγή τεχνικών καινοτομιών σε ευρεία κλίμακα. Σε τελική ανάλυση, αυτή είναι και θα παραμείνει μια βασική πτυχή της μάρκας Volkswagen». Περισσότερα στο fleetnews.gr ΒΡΑΒΕΙΟ AUTOMOTIVEINNOVATIONS 2024 ΣΤΗΝ VOLKSWAGEN

29.07.24 #256 9 Η Suzuki Motor Corporation θα υλοποιήσει το όραμα για «τεχνολογία που ελαχιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας», από την κατασκευή έως την ανακύκλωση, στοχεύοντας σε ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα. ΕΛΑΦΡΎ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΈΣ ΑΜΆΞΩΜΑ Δέσμευση της εταιρείας είναι η περαιτέρω εξέλιξη των ελαφρών και ασφαλών αμαξωμάτων “HEARTECT” και η ανάπτυξη τεχνολογιών που θα αποφέρουν μείωση του βάρους και κατά συνέπεια ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης. „Πιο αποδοτική μπαταρία για BEV/HEV Η Suzuki θα εξελίσσει ηλεκτρικά οχήματα που ελαχιστοποιούν την κατανάλωση ενέργειας, συνδυάζοντας εξαρτήματα που ενσωματώνουν τη φιλοσοφία “Sho-Sho-Kei-TanBi”, όπως μια μικρή και αποδοτική ηλεκτρική μονάδα και μια μικρή σε μέγεθος και ελαφριά μπαταρία. „Τεχνολογία Υψηλής Απόδοσης ICE/CNF Το 2023, η εταιρεία ανέπτυξε τον κινητήρα υψηλής απόδοσης (ονομασία Z12E, που εφοδιάζει το νέο Swift) που έχει ως χαρακτηριστικό τη βελτιωμένη καύση, η οποία αποτελεί την ουσία των κινητήρων εσωτερικής καύσης, και πέτυχε μέγιστη θερμική απόδοση 40%. Στο μέλλον, η Suzuki θα διευρύνει τη διάθεση του κινητήρα υψηλής απόδοσης παγκοσμίως και θα επιδιώξει τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας με καύσιμο ουδέτερο ως προς τον άνθρακα και υβριδική τεχνολογία επόμενης γενιάς. „SDV RIGHT Επίσης, στον τομέα του SDV, η Suzuki θα αναπτύξει και θα παράσχει στους πελάτες της το “SDV right”, ένα προσιτό σύστημα που δημιουργεί προστιθέμενη αξία στα οχήματά της, ενσωματώνοντας τη φιλοσοφία “ShoSho-Kei-Tan-Bi” για την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας. „Εύκολη ανακύκλωση και αποσυναρμολόγηση Στο μέλλον, η Suzuki θα επιτύχει ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας με την κυκλική οικονομία, η οποία επιδιώκει τη μείωση της συνολικής χρήσης πόρων μέσω του σχεδιασμού προϊόντων που μπορούν να αποσυναρμολογηθούν εύκολα, έχοντας υπόψη την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση τμημάτων των μελλοντικών μοντέλων Suzuki. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Νέα στρατηγική της Suzuki 1.500 ΦΟΡΤΗΓΑ VOLVO FH AERO ΓΙΑ ΤΗ LANNUTTI Σε μια από τις μεγαλύτερες συμφωνίες της Volvo Trucks, ο Όμιλος Lannutti, ιταλική εταιρεία μεταφορών και logistics, η οποία ανανεώνει το στόλο των φορτηγών μεγάλων αποστάσεων, παρήγγειλε 1.500 φορτηγά Volvo FH Aero. Ο Όμιλος Lannutti, με έδρα την Ιταλία, διαθέτει στόλο άνω των 2.500 φορτηγών σε 24ωρη βάση σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες. Στο πλαίσιο του προγράμματος ανανέωσης του στόλου της, η Lannutti υπέγραψε παραγγελία για 1.500 φορτηγά Volvo FH Aero. Όλα είναι εξοπλισμένα με το νέο Σύστημα Παρακολούθησης με Κάμερα (Camera Monitor System) της Volvo - ένα νέο χαρακτηριστικό που αντικαθιστά τους κανονικούς καθρέφτες, βελτιώνοντας την αεροδυναμική και την ασφάλεια. «Η αρχή για την ανανέωση του στόλου για εμάς, στον Όμιλο Lannutti, είναι να δώσουμε προτεραιότητα στα οχήματα με χαμηλές εκπομπές ρύπων, προσφέροντας παράλληλα υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας στους οδηγούς μας, προστατεύοντας τους ίδιους και όλους τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου. Εκτός από την τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου I-Save που έχει ήδη υιοθετηθεί κατά 100% στο στόλο, στοχεύουμε τώρα να αξιοποιήσουμε τα οφέλη που προέρχονται από το Σύστημα Παρακολούθησης με Κάμερα (Camera Monitor System) και τον βελτιωμένο αεροδυναμικό σχεδιασμό. Αυτή η συνεργασία με τη Volvo θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε το ταξίδι μας προς τη μηδενική εκπομπή ρύπων», δήλωσε ο Valter Lannutti, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Lannutti. Η πλειονότητα των φορτηγών που παρήγγειλε η Lannutti θα κινείται με υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο - HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), ένα καύσιμο που μπορεί να παραχθεί από προϊόντα αποβλήτων, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 έως και 90 τοις εκατό. «Αυτή η συμφωνία με κάνει πολύ περήφανο, καθώς δείχνει την εμπιστοσύνη και τη δέσμευση που έχει η Lannutti με τη Volvo Trucks ως μακροχρόνιος επιχειρηματικός συνεργάτης», λέει ο Roger Alm, πρόεδρος της Volvo Trucks. Συνεχίζει: «Αυτό είναι πραγματικά η απόδειξη ότι κάναμε το σωστό με το νέο Volvo FH Aero. Όχι μόνο υποστηρίζει τους πελάτες μας στη μείωση του κόστους καυσίμων και των εκπομπών CO2, αλλά είναι επίσης ένα από τα ασφαλέστερα μοντέλα φορτηγών για τους οδηγούς τους».

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=