ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024 #255 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Τα φθηνά ελαστικά κοστίζουν περισσότερο στους στόλους Ο πράσινος χάλυβας μπορεί να μειώσει τις κλιματικές επιπτώσεις παραγωγής Περιορίστηκε στο 14,4% το μερίδιο των BEV στην EE
22.07.24 #255 2 Η τεχνολογία εξελίσσεται. Η φόρτιση της μπαταρίας, η αυτονομία και η αξιοπιστία βελτιώνονται σταδιακά και τα BEV εξισούνται με τα ICE από άποψη κόστους και χρηστικότητας. Δύο νέες εξελίξεις μπορεί σύντομα να δώσουν την πρωτοπορία στα BEV, σηματοδοτώντας το τέλος των ICE. Αντιμετωπίζουν τα δύο βασικά θέματα των BEV που απασχολούν πολλούς οδηγούς: τον χρόνο φόρτισης και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. ΧΡΌΝΟΣ ΦΌΡΤΙΣΗΣ Ακόμα και με τους σημερινούς ταχυφορτιστές, χρειάζονται περίπου 20 λεπτά για φόρτιση από 10% στο 80%. Αν και είναι καλύτερο από την αργή φόρτιση πολλών ωρών, εξακολουθεί να είναι περίπου 10 φορές περισσότερο από ό,τι χρειάζεται για να ανεφοδιαστεί ένα αυτοκίνητο βενζίνης. Η βρετανική startup μπαταριών, Nybolt, μείωσε σημαντικά τη φόρτιση των BEV, αναπτύσσοντας μπαταρία ιόντων λιθίου 35 kWh, που μπορεί να φορτίσει από 10% στο 80% σε μόλις τεσσεράμισι λεπτά. Αυτό θα καθιστούσε τα BEV πρακτική εναλλακτική λύση ακόμα και για οδηγούς χωρίς οικιακή φόρτιση ή εταιρείες των οποίων οι επαγγελματικοί στόλοι χρησιμοποιούνται διαρκώς. Βάσει δεκαετιών έρευνας του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, ο σχεδιασμός της νέας μπαταρίας ελαχιστοποιεί την παραγωγή θερμότητας κατά τη φόρτιση, μειώνοντας τον κίνδυνο υπερθέρμανσης, που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιές και εκρήξεις. Η Nyobolt διαπραγματεύεται με οκτώ κατασκευαστές BEV για ενσωμάτωση των μπαταριών της στα μελλοντικά οχήματά τους. Δύο εμπόδια παραμένουν: η τεχνολογία απαιτεί σταθμούς υπερταχείας φόρτισης, οι οποίοι εξακολουθούν να σπανίζουν, και το νιόβιο, κρίσιμο στοιχείο για τις μπαταρίες, είναι σε ανεπάρκεια. ΔΙΆΡΚΕΙΑ ΖΩΉΣ ΜΠΑΤΑΡΊΑΣ Η άλλη σημαντική εξέλιξη αφορά στη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Ερευνητές του Πανεπιστημίου Επιστημών και Τεχνολογίας Pohang (POSTECH) της Νότιας Κορέας ανέπτυξαν μπαταρία BEV με διάρκεια ζωής έως και ενός εκατομμυρίου χιλιομέτρων. Εξηγούν πώς το κατάφεραν σε άρθρο στο ACS Materials & Interfaces, διεθνές περιοδικό για την επιστήμη των υλικών. Οι δευτερεύουσες μπαταρίες λιθίου των BEV μετατρέπουν την ηλεκτρική ενέργεια σε χημική ενέργεια για να την αποθηκεύσουν και στη συνέχεια αντιστρέφουν τη διαδικασία για να την χρησιμοποιήσουν. Ωστόσο, οι μικροσκοπικοί κρύσταλλοι της καθόδου νικελίου που διευκολύνουν αυτήν τη διαδικασία υποβαθμίζονται σταδιακά, καθώς φορτίζονται και αποφορτίζονται. Αυτή η υποβάθμιση μειώνει την αποτελεσματικότητα των μπαταριών BEV με την πάροδο του χρόνου και περιορίζει τη διάρκεια ζωής τους. Η λύση που επινοήθηκε από τους επιστήμονες του POSTECH: σύνθεση κρυστάλλων αρκετά μεγάλων προς αποτροπή της υποβάθμισης. Αυτοί οι αποκαλούμενοι «μονοί κρύσταλλοι» έχουν πολύ μεγαλύτερη χημική και δομική σταθερότητα, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα την αντοχή και τη μακροζωία τους. Το κλειδί για αυτή την ανακάλυψη ήταν η εξεύρεση της κρίσιμης θερμοκρασίας σύνθεσης του υλικού. Σε αρκετά υψηλή θερμοκρασία, οι συμπυκνωμένοι, υψηλής ποιότητας κρύσταλλοι μπορούν να παραχθούν εύκολα. Οι μπαταρίες με αυτούς τους κρυστάλλους μπορούν να προσδώσουν στα BEV συνολική χιλιομετρική διάρκεια έως και ενός εκατομμυρίου χιλιομέτρων, δηλαδή περίπου 25 φορές την περιφέρεια της γης. Η τρέχουσα τεχνολογία μπαταριών παρέχει συνολική διάρκεια 160.000 χλμ. έως 320.000 χλμ. ή περίπου 4 με 8 φορές την περιφέρεια της γης. Η αντοχή της μπαταρίας ίσως να υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα, δήλωσε ο καθηγητής Kyu-Young Park του POSTECH: «Θα συνεχίσουμε την έρευνά μας για να καταστήσουμε τις μπαταρίες BEV φθηνότερες, ταχύτερες και μεγαλύτερης διάρκειας». ΦΟΡΤΙΣΗ ΣΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 5 ΛΕΠΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΝΑ ΕΚΑΤ. ΧΛΜ Οι μπαταρίες προσεχώς Οι μπαταρίες συνιστούν την αχίλλειο πτέρνα των BEV: χρειάζονται πολύ χρόνο για να φορτιστούν, έχουν περιορισμένη αυτονομία και υποβαθμίζονται με την πάροδο του χρόνου. Όμως, οι πρόσφατες εξελίξεις αντιστρέφουν το πρόβλημα: οι καλύτερες μπαταρίες μπορεί σύντομα να καταστούν ο λόγος για τον οποίο όλοι θα θέλουν ένα BEV. FLEET NEWS #255 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.
22.07.24 #255 3 Η Hyundai Motor Company ανακοίνωσε την έναρξη της συνεργασίας της με τον Eduardo Ramírez στη θέση του Chief Designer του Hyundai Design Europe Center. Ο Eduardo Ramírez θα ηγηθεί του Hyundai Design Europe Center και θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της μάρκας σε επίπεδο σχεδιασμού στην ταχέως μεταβαλλόμενη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, προσφέροντας «πελατοκεντρική σχεδιαστική καινοτομία» και μοναδική εμπειρία πελάτη, που θα κάνει τη Hyundai να ξεχωρίζει. Μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο του Coventry και το Royal College of Art, ο Eduardo Ramírez ξεκίνησε την καριέρα του ως υπεύθυνος για τον εξωτερικό σχεδιασμό των οχημάτων της Audi και αργότερα της General Motors. Εντάχθηκε στο δυναμικό του Hyundai Design Europe Center το 2007 και ήταν υπεύθυνος για πολύ σημαντικά σχεδιαστικά projects για την ευρωπαϊκή αγορά όπως τα i10, Kona, Bayon και Santa Fe. Ο Eduardo Ramírez δήλωσε: «Πιστεύω ότι η δύναμη του σχεδιασμού σηματοδοτεί τα μελλοντικά μας βήματα και δεσμεύομαι να εμπνεύσω και να ενδυναμώσω τους σχεδιαστές μας να σκέφτονται με τόλμη και να δίνουν τις απαντήσεις που θα πυροδοτήσουν τα συναισθήματα των πελατών μας στο μέλλον». Παράλληλα, ο Sang Yup Lee, Executive Vice President και Head του Hyundai Genesis Global Design Center, δήλωσε: «Ανυπομονώ να δω ένα ισχυρότερο και πιο φρέσκο Design Europe Center υπό τον Eduardo. Ταιριάζει απόλυτα στη θέση, καθώς κατανοεί απόλυτα τη σχεδιαστική κατεύθυνση της Hyundai δίνοντας προτεραιότητα στις αξίες των πελατών, ενώ παράλληλα είναι αυτός που αντιλαμβάνεται τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που μπορούν να ικανοποιήσουν τους διαφορετικούς τρόπους ζωής των πελατών και εκτιμά την κληρονομιά της Hyundai». Από την 1η Σεπτεμβρίου, ο Philippe Krief θα αναλάβει Chief Technology Officer του Renault Group, παράλληλα με τα τρέχοντα καθήκοντά του στη μάρκα Alpine, όπως ανακοίνωσε ο όμιλος. Θα αντικαταστήσει τον Gilles Le Borgne, ο οποίος αναλαμβάνει στρατηγικό συμβουλευτικό ρόλο στον CEO. Ως Chief Technology Officer του Renault Group, θα αναφέρεται στον CEO Luca de Meo και θα διευθύνει όλες τις μηχανολογικές δραστηριότητες και τους πόρους του ομίλου, αξιοποιώντας την εκτενή πείρα του στον τομέα αυτό και ιδιαιτέρως την εμπειρία του ως διευθυντή Μηχανικής της Ferrari. Η αποστολή του Philippe Krief θα είναι να ηγηθεί και να διαμορφώσει ομάδα πρόβλεψης και, κυρίως, δημιουργίας, που θα εντοπίζει τις καινοτομίες και τα προϊόντα του αύριο, με βασική πρόκληση την τάχιστη ανάπτυξη των επόμενων «έξυπνων» οχημάτων, πριν από τους ανταγωνιστές. Ως CEO της Alpine, ο Philippe αφιέρωσε τους τελευταίους 12 μήνες στην εφαρμογή στρατηγικής της μάρκας και στην άφιξη της νέας γκάμας οχημάτων Alpine, που ενσαρκώνουν το A290 και το crossover GT που θα κυκλοφορήσει σύντομα. Υπό την καθοδήγησή του, η μάρκα επιτάχυνε επίσης την ανάπτυξη της επόμενης πλατφόρμας για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα υψηλών επιδόσεων. Με την παραίνεσή του, η Alpine ενστερνίστηκε την ισχύ υδρογόνου με το πρότυπο Alpenglow Hy4, που αποτελεί πραγματικά καινοτόμο τεχνολογία κινητήρα υδρογόνου. Ο Luca de Meo, CEO του Renault Group, δήλωσε: «Ο Gilles συνέβαλε στη θεαματική ανάκαμψη της εταιρείας μας, την ταχύτερη στην πρόσφατη ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Κατάφερε να επαναφέρει τη μηχανική μας στο προσκήνιο και να ανακτήσει την απόδοση, επιτρέποντάς μας να λανσάρουμε πολλά μοντέλα φέτος, βάσει του σχεδίου Renaulution. Τον ευχαριστώ θερμά. Παραδίδει μια κορυφαία θέση και ομάδες υψηλών επιδόσεων στον Philippe, ο οποίος είμαι βέβαιος πως με την πλούσια εμπειρία του, θα δώσει νέα δυναμική και μεγαλύτερο προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού που προέρχεται τόσο από την Ανατολή, όσο και από τη Δύση. Ας μην ξεχνάμε ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αποτελεί εργαστήριο καινοτομίας για τα οχήματά μας. Από εμάς εξαρτάται να καταστήσουμε την καινοτομία όσο το δυνατόν προσιτή στους πελάτες μας». Απόφοιτος της Ecole Nationale Supérieure de Techniques Avancées, ο Philippe Krief εργάστηκε σε μεγάλη γκάμα μοντέλων, από την κατηγορία Β έως αυτοκίνητα αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Ξεκίνησε στη Michelin, συνέχισε την καριέρα του στο Fiat Group, πριν να ενταχθεί στη Ferrari και στη συνέχεια στη Maserati, ως διευθυντής Τμήματος Οχημάτων και τεχνικός διευθυντής της μάρκας Alfa Romeo, αντιστοίχως. Επιστρέφοντας στη Ferrari τον Ιούνιο του 2016, ο Philippe Krief ανέλαβε καθήκοντα διευθυντή Μηχανικής. Ορίστηκε διευθυντής Μηχανικής και Απόδοσης Προϊόντων της μάρκας Alpine την 21η Φεβρουαρίου 2023, προτού αναλάβει CEO. ΣΤΟΧΟΣ ΝΑ ΘΕΣΕΙ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ Ο Philippe Krief CTO του Renault Group CHIEF DESIGNER ΤΟΥ HYUNDAI DESIGN EUROPE CENTER Ο EDUARDO RAMΙREZ Πρόσωπα Ph. Krief E. Ramírez
22.07.24 #255 4 Η MG ανακοίνωσε επίσημα την εισαγωγή της προηγμένης τεχνολογίας Hybrid + στο καινούργιο μοντέλο της, το νέο MG3. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης Hybrid+ της MG καθιστά το νέο MG 3 Hybrid+ το ταχύτερο σε επιτάχυνση υβριδικό μοντέλο του B Segment, με χρόνο για 0-100 km/h, μόνο 8,0 δευτερόλεπτα. Η επιτάχυνση δε, από τα από 80-120 km/h, είναι εξίσου εντυπωσιακή, καθώς ολοκληρώνεται μόλις σε 5,0 δευτερόλεπτα, σημειώνοντας επιδόσεις ενός hot hatchback, sport μοντέλου. Η πρωτοποριακή τεχνολογία της MG σε αυτό το καινοτόμο υβριδικό σύστημα έχει ως αποτέλεσμα μια μεγαλύτερη μπαταρία και έναν πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές στην αγορά υβριδικών της κατηγορίας Β. Με συνολική ισχύ 195 ίππους, το νέο MG3 Hybrid+ προσφέρει εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου, 4,4l/100km και εκπέμπει μόλις 100g/km CO2. Αυτή η αποδοτικότητα ενισχύεται περαιτέρω από μια μπαταρία με χωρητικότητα 1,83kWh, παρέχοντας σημαντική αυτονομία οδήγησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Σε συνεργασία με τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος παράγει 100kW (136 ίππους), το σύστημα Hybrid+ εξασφαλίζει ένα ευρύ φάσμα απόδοσης ισχύος σε όλο το εύρος στροφών, καταφέρνοντας να κινηθεί με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση έως 80km/h. Συνοψίζοντας τα κυριότερα στοιχεία που ορίζουν το νέο MG3, αλλά και την Hybrid + τεχνολογία, είναι τα ακόλουθα: Ισχυρή απόδοση: Η συνδυασμένη ισχύς του υβριδικού συστήματος με τον ηλεκτροκινητήρα των 100kW και τον βενζινοκινητήρα των 75kW, παρέχει εξαιρετική απόδοση και επιτάχυνση. Οικονομία καυσίμου: Με κατανάλωση καυσίμου 4,4l/100km και εκπομπές CO2 μόλις 100g/km, το νέο MG3 Hybrid+ αποδεικνύεται εξαιρετικά οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον. Εύρος ηλεκτρικής οδήγησης: Η μπαταρία 1,83kWh προσφέρει ικανοποιητική αυτονομία για οδήγηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, καθιστώντας το ιδανικό για αστικές μετακινήσεις. Επιτάχυνση: Η ικανότητά του να επιταχύνει από 80-120 km/h σε μόλις 5,0 δευτερόλεπτα είναι εξαιρετικά εντυπωσιακή, προσφέροντας άνεση και ασφάλεια κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Διάφοροι τρόποι λειτουργίας: Το σύστημα κίνησης με τους διάφορους τρόπους λειτουργίας παρέχει ευελιξία και προσαρμοστικότητα σε διάφορες συνθήκες οδήγησης. To νέο MG 3 Hybrid + είναι εξοπλισμένο με τα πιο σύγχρονα και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) και την τεχνολογία MG Pilot. H ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ HYBRID + ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Το νέο MG 3 Hybrid+ Οι Ευρωπαίοι θα μπορούν σύντομα να αγοράσουν το κομψό, με σπορ χαρακτήρα Ariya Nismo, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Nismo της Nissan στην Ευρώπη. Δυναμικό, ευέλικτο και με τολμηρή προσωπικότητα, το Ariya Nismo είναι η ενσάρκωση των απόλυτων επιδόσεων της Nissan. Βασισμένο στη μεγάλη κληρονομιά της Nismo και διατηρώντας την εμπνευσμένη από την Ιαπωνία σχεδίαση, το Ariya Nismo φέρνει ένα νέο επίπεδο ενθουσιασμού στην ήδη εξαιρετική απόδοση του Ariya e-4ORCE 87 KWh. Το Ariya Nismo παρουσιάζει μια σειρά από σπορ τολμηρές εξωτερικές λεπτομέρειες, προσφέροντας παράλληλα τη χαρακτηριστική ηλεκτρική αίσθηση με μια πρόσθετη «σπίθα» που προέρχεται από τις αγωνιστικές πίστες. Με σχεδίαση εμπνευσμένη από την Ιαπωνία, το πλήρως ηλεκτρικό Ariya Nismo παρέχει εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση, μειώνοντας την οπισθέλκουσα και δημιουργώντας μεγαλύτερη κάθετη δύναμη σε υψηλότερες ταχύτητες. «Η Nismo επιστρέφει στην Ευρώπη! Επαναφέρουμε αυτό το συναρπαστικό brand στην αγορά μας με ένα νέο μοντέλο. Καθώς προωθούμε τον εξηλεκτρισμό της γκάμας μας, είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να προσφέρουμε συναρπαστικά μοντέλα στους πελάτες και στους λάτρεις της Nismo. Το Ariya Nismo επιτυγχάνει την τέλεια ισορροπία της άμεσης απόκρισης και της επιτάχυνσης ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τις ιδιαίτερες ρυθμίσεις ενός σπορ αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο για καθημερινή οδήγηση. Με τον εντυπωσιακό σχεδιασμό του, ετοιμαστείτε να ξεχωρίσετε από το πλήθος», δήλωσε η Mayra González, Divisional Vice President Marketing & Sales, Nissan Europe. Το crossover Ariya Nismo EV έρχεται με μια σειρά από βελτιωμένα μέρη και ρυθμίσεις από τη Nismo, με ισχυρή αλλά εύκολα ελέγξιμη επιτάχυνση. Παρέχοντας υψηλότερες επιδόσεις, σε συνδυασμό με ελαστικά υψηλής πρόσφυσης, το Ariya Nismo είναι εξοπλισμένο με ένα τελειοποιημένο σύστημα e-4ORCE για καλύτερη κατανομή ισχύος και ροπής στους τροχούς. Το Ariya Nismo προσφέρει συνεχή γραμμική επιτάχυνση ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. ΤΟ ARIYA NISMO ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
22.07.24 #255 6 Η Volkswagen για πρώτη φορά διαθέτει ένα ηλεκτρικό station wagon μοντέλο: το ID.7 Tourer και το ID.7 Tourer GTX, που προσφέρονται στην ελληνική αγορά από την Kosmocar. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό station wagon της μάρκας στην πολυτελή μεσαία κατηγορία. Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των μηδενικών εκπομπών ρύπων με μεγάλη αυτονομία έως 685 km (μεικτός κύκλος, WLTP), ένα προηγμένο τεχνολογικά κόκπιτ, υψηλά επίπεδα άνεσης και εξαιρετική ευρυχωρία - καθιστώντας το ιδανικό «business car». Το ID.7 Tourer διαφέρει σημαντικά από το τετράθυρο fastback στο πίσω μέρος. Η επιμηκυμένη γραμμή της οροφής και το εκλεπτυσμένο προφίλ είναι τα ιδιαίτερα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού estate. Όσον αφορά το στυλ, το Tourer είναι μια συγχώνευση ενός κλασικού station όπως το Passat και ενός δυναμικού shooting brake, όπως το Arteon. Στο νέο ID.7 Tourer η Volkswagen υιοθετεί τα στοιχεία άνεσης της premium κατηγορίας μέσα από διάφορα εξελιγμένα χαρακτηριστικά. Τελευταία καινοτομία που έρχεται στα ID.7 και ID.7 Tourer είναι η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI) του ChatGPT. Η πρόσβαση σε αυτό γίνεται με τη χρήση του φωνητικού βοηθού “IDA” και προσφέρει μια σειρά νέων επιλογών που υπερβαίνουν κατά πολύ τον φωνητικό έλεγχο που ήταν διαθέσιμος μέχρι τώρα. Όλα αυτά λειτουργούν διαισθητικά: ο οδηγός απλώς μιλάει στο βοηθό σε φυσική γλώσσα και δεν χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από το δρόμο. Η Volkswagen προσφέρει δύο διαφορετικά μεγέθη μπαταριών για το ID.7 Tourer, το οποίο είναι εξοπλισμένο με ένα τελευταίας γενιάς σύστημα ηλεκτρικής κίνησης. Η συμπαγής μονάδα κίνησης είναι εγκατεστημένη στο πίσω μέρος του οχήματος και αποδίδει 210 kW (286 PS) και ροπή 545 Nm. H έκδοση Pro με ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο μπαταρίας 77kWh επιτρέπει αυτονομία έως 604 km (σε μεικτό κύκλο WLTP) με τελική ταχύτητα 180km/h και επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 6,6¨. Η κορυφαία έκδοση Pro S έχει ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο μπαταρίας 86kWh και αισθητά μεγαλύτερη αυτονομία έως 688 km (σε μεικτό κύκλο WLTP) με τελική ταχύτητα 180km/h και επιτάχυνση 0-100 σε 6,7¨. Η μεγαλύτερη μπαταρία είναι σχεδιασμένη για μέγιστη ισχύ φόρτισης έως 200 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC, ενώ η έκδοση Pro φτάνει τη μέγιστη ισχύ φόρτισης των 175 kW. Με αυτά το επίπεδα ισχύος, η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί από το 10% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ VOLKSWAGEN ID.7 Το νέο ID.7 Tourer ΤΟ ΝΕΟ 5ΘΥΡΟ MINI COOPER S Το 5θυρο MINI Cooper S προσφέρει στους επιβάτες περισσότερους χώρους και άνεση, είναι κατά 172 mm μακρύτερο από το τρίθυρο MINI και έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 72 mm. Χάρη στις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, τους κοντούς προβόλους και τον μικρό κύκλο στροφής των 11,4 μέτρων, το πεντάθυρο μοντέλο παραμένει ευέλικτο στην πόλη. Με τη διάμετρο των τροχών αυξημένη στα 625 mm, το 5θυρο MINI Cooper κάνει πιο αισθητή την παρουσία του. Ταυτόχρονα, οι τροχοί αυτοί βελτιώνουν τόσο τη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος όσο και την οδηγική άνεση. Με τα πίσω καθίσματα να αναδιπλώνονται σε αναλογία 60:40, ο όγκος του χώρου αποσκευών μπορεί να αυξηθεί από 275 σε έως και 925 λίτρα, επιβεβαιώνοντας τη συνολική φιλοσοφία MINI: άφθονοι χώροι σε μικρό αποτύπωμα. Το μοντέλο διαθέτει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα, που αποδίδει μέγιστη ισχύ 150 kW/204 hp (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 6,8 - 6,3 l/100 km: συνδυασμένες εκπομπές CO2 152 - 141 g/km κατά το πρότυπο WLTP - κατηγορία CO2 E) και μέγιστη ροπή 300 Nm. Επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα και επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 242 km/h. Τα διευρυμένα μετατρόχια και το μεγαλύτερο μεταξόνιο, σε συνδυασμό με ένα ρυθμισμένο με ακρίβεια σύστημα ανάρτησης και απόσβεσης, εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο άνεσης και ζωηρή συμπεριφορά στο δρόμο. Μαζί με την ακριβή αίσθηση του τιμονιού, που αποτελεί σήμα κατατεθέν της MINI, και τα ισχυρά φρένα, το 5θυρο MINI Cooper S εγγυάται υψηλά επίπεδα άνεσης στην καθημερινότητα. Οι βάσεις των αντιστρεπτικών δοκών και στους δύο άξονες διαθέτουν υψηλή προφόρτιση, εξασφαλίζοντας ισορροπημένη συμπεριφορά στις στροφές και αυξάνοντας την ακρίβεια που προσφέρει το τιμόνι στα χέρια του οδηγού.
22.07.24 #255 7 Η Volkswagen παρουσίασε επίσημα το πρώτο όχημα νέας ενεργειακής τεχνολογίας (NEV) που κατασκεύασε για την κινεζική αγορά. Η παρουσίαση του οχήματος έγινε στη Χεφέι, πρωτεύουσα της κινεζικής επαρχίας Ανχουέι. Πρόκειται για το νέο μοντέλο ID. UNYX. Είναι το πρώτο έξυπνο όχημα κουπέ SUV που παράγει η Volkswagen για την κινεζική αγορά, με μέγιστη αυτονομία 621 χιλιόμετρα, ενώ είναι εξοπλισμένο με μία μπαταρία (82,4 κιλοβατώρες) από την κινεζική εταιρεία παραγωγής μπαταριών Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL). Το ίδιο όχημα διαθέτει, επίσης, εξελιγμένο γλωσσικό μοντέλο που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης Iflytek, που έχει ηγετική θέση στην κινεζική αγορά. «Το ID. UNYX διευρύνει την οικογένεια της ηλεκτροκίνητης παρουσίας μας στην Κίνα, με μια τολμηρή, προοδευτική σχεδίαση βιώσιμης ηλεκτροκίνητης οδήγησης αλλά και με μια τεχνολογικά εξελιγμένη εμπειρία για το χρήστη», δήλωσε ο Stefan Mecha, CEO της μάρκας Volkswagen στη Κίνα. Η εισαγωγική έκδοση του ID. UNYX τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 210 kW (286 PS) στον πίσω άξονα. Διαθέτει μπαταρία 77 kWh. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης μπορεί να επιτύχει αυτονομία έως και 621 χλμ. (πρότυπο CLTC, China Light-Duty Test Cycle). Θα υπάρχει επίσης μια έκδοση all-wheel-drive με δύο ηλεκτροκινητήρες και απόδοση 250 kW (340 PS). Άλλα τέσσερα ID. UNYX έως το 2026: Σχεδιάζεται να επεκταθεί η γκάμα μοντέλων της νέας υπο-μάρκας Volkswagen ID. UNYX με τέσσερα ακόμη οχήματα τα επόμενα τρία χρόνια μαζί με το κουπέ E-SUV. Αυτά θα περιλαμβάνουν SUV και σεντάν. Τα μοντέλα ID. UNYX αποτελούν κεντρικό στοιχείο του γενικού σχεδίου της Volkswagen για την Κίνα, το οποίο προβλέπει την εισαγωγή συνολικά 34 νέων μοντέλων έως το 2030 και στοχεύει να ενισχύσει τη θέση της ως την πιο επιτυχημένη διεθνή μάρκα στην κινεζική αγορά. Με τις μακροχρόνιες κοινοπραξίες SAIC Volkswagen και FAW-Volkswagen καθώς και το νέο Volkswagen Smart E-Mobility Hub, η γκάμα προϊόντων της Volkswagen στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένου του ID. UNYX, θα επεκταθεί με 16 νέες ηλεκτρικά μοντέλα ID., δώδεκα νέα μοντέλα Volkswagen με κινητήρες εσωτερικής καύσης και έξι νέα μοντέλα με plug-in υβριδική κίνηση. ΕΞΥΠΝΟ ΚΟΥΠΕ ΜΕ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ 3D AVATAR Το ID. UNYX της Volkswagen Σε μια προσπάθεια να διασφαλιστεί η προμήθεια λιθίου της Ευρώπης, οι όμιλοι Mercedes-Benz και Stellantis υπέγραψαν επιστολή προθέσων με την κυβέρνηση της Σερβίας για επενδύσεις στην επεξεργασία λιθίου και την παραγωγή μπαταριών EV, παρέχοντας νέα στήριξη στο μεγαλύτερο ενδεχομένως ορυχείο λιθίου της Ευρώπης. Στελέχη των δύο εταιρειών μετέβησαν στη Σερβία στις 19 Ιουλίου, εν όψει της υπογραφής της συμφωνίας-πλαισίου μεταξύ Σερβίας και Ε.Ε. για ορυκτές πρώτες ύλες. Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες συνεργάζονται ήδη στην κοινοπραξία μπαταριών ACC, προτίθενται να ενισχύσουν την επένδυση των 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων του Rio Tinto Group για το προτεινόμενο ορυχείο στη Σερβία, αναπτύσσοντας διαδικασίες επεξεργασίας και παραγωγής μπαταριών για EV, όπως ανέφερε το Bloomberg. Προχωρούν οι διαπραγματεύσεις αναβίωσης του ορυχείου Jadar του Rio Tinto, το οποίο έκλεισε προ διετίας, κατόπιν μαζικών διαδηλώσεων που παρέλυσαν τη χώρα. MERCEDES - STELLANTIS: ΠΡΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΛΙΘΙΟΥ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ Η Mercedes-Benz High-Power Charging και η Starbucks ανακοίνωσαν στρατηγική συνεργασία για τον εξηλεκτρισμό περισσότερων από 100 καταστημάτων Starbucks σε όλη τη χώρα. Κατά την πρώτη φάση του προγράμματος θα τοποθετηθούν φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων (EV) 400 kW στα καταστήματα Starbucks που βρίσκονται κατά μήκος του Interstate 5 (I-5) - σημαντική οδική αρτηρία της δυτικής ακτής, που εκτείνεται από τον Καναδά μέχρι το Μεξικό. Οι δύο εταιρείες θα εντοπίσουν επιπλέον ευκαιρίες σε βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων των βασικών αστικών περιοχών και άλλων σημαντικών διαδρομών. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ MERCEDES-BENZ HIGH-POWER CHARGING ΚΑΙ STARBUCKS
22.07.24 #255 8 Η General Tire θα εξοπλίσει με τα ελαστικά της τη νέα Mercedes - AMG G63, δηλαδή τη σπορ έκδοση της Mercedes-Benz G-Class. Η νέα Mercedes-AMG G63 είναι ένα SUV εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων από τον βελτιωτικό οίκο AMG, το οποίο θα εφοδιάζεται αποκλειστικά στη μονάδα παραγωγής του, με τα θερινά ελαστικά General Tire Grabber HTS60, στις 20 ίντσες. Το ελαστικό έχει σχεδιαστεί για μέγιστη ασφάλεια, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Το Grabber HTS60 είναι ένα ανθεκτικό θερινό ελαστικό που έχει σχεδιαστεί ειδικά για SUV. Προσφέρει εξαιρετικό χιλιομετρικό ωφέλιμο, ακόμα και με χρήση σε off road έδαφος, ενώ παράλληλα χαρίζει μια πολύ ομαλή εμπειρία οδήγησης σε όλες τις συνθήκες δρόμου - βρεγμένο και στεγνό. Το καινοτόμο σχέδιο του πέλματος δίνει στο ελαστικό εξαιρετικά χαρακτηριστικά χειρισμού, έτσι ώστε το όχημα να ελέγχεται εύκολα ακόμα και σε βρεγμένες επιφάνειες. Χάρη στη στιβαρή σύνθεση της γόμας, το πέλμα προσφέρει, επίσης, εξαιρετική απόδοση εκτός δρόμου. Επιπλέον, ένα παχύ στρώμα μονωτικού αφρού κάτω από το πέλμα κρατά τους κραδασμούς μακριά από το όχημα, κάτι που μειώνει τον ανεπιθύμητο θόρυβο κύλισης. Το ανθεκτικό σχέδιο του πέλματος μειώνει τη φθορά, με αποτέλεσμα το υψηλό χιλιομετρικό ωφέλιμο και τη μεγάλη διάρκεια ζωής του ελαστικού. Η σειρά ελαστικών Grabber HTS60 έχει εγκριθεί για τη MercedesAMG G63 στις πιο κάτω διαστάσεις, σε πολλές χώρες, ανάμεσά τους και στην ελληνική αγορά: General Tire Grabber HTS60 MO1A, 275/50 R 20 113H XL Παράλληλα, ο γερμανικός βελτιωτικός οίκος off road οχημάτων, delta4x4, βασίζεται στα ελαστικά της General Tire X3, για την κορυφαία έκδοση του νέου Ford Bronco. Τα ελαστικά Grabber X3, σχεδιασμένα για οδήγηση εκτός δρόμου και ειδικά για οδήγηση σε λασπώδη περάσματα, αποτελούν μέρος των off road tuning projects της delta4x4, που εδρεύει στη Βαυαρία. Η τοποθέτηση του General Tire Grabber X3, σε διάσταση 35 x 12.5 R 20 αυξάνει την απόσταση από το έδαφος, κατά επιπλέον 45 χιλιοστά, ενώ ένα φαρδύτερο «φτερό» πάνω από τον τροχό, φαρδαίνει και το όχημα κατά περίπου 100 χιλιοστά. Τα ελαστικά τοποθετούνται σε ζάντα κατασκευής της delta4x4. Η ζάντα έχει ένα αφαιρούμενο δαχτυλίδι που μπορεί να αποσυναρμολογηθεί και να αντικατασταθεί σε περίπτωση ζημιάς. Η ζάντα έχει διάσταση 20 x 9.5. ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΤΩΝ MERCEDES-AMG G63 ΚΑΙ FORD BRONCO OUTER BANKS General Tire Grabber HTS60 και X3 Το Ford Ranger -το Νο1 σε πωλήσεις pick-up της Ευρώπης για εννέα συναπτά έτη- αποτελεί κορυφαία πρόταση στην κατηγορία, προσφέροντας μοναδικές δυνατότητες και προηγμένα χαρακτηριστικά σε όλους τους επιμέρους τομείς. Η ετοιμοπαράδοτη στην ελληνική αγορά έκδοση XLT του δημοφιλούς Ranger διατίθεται σε δύο τύπους αμαξώματος, με μιάμιση και δύο καμπίνες -Rap Cab και Double Cab, αντίστοιχα- και έρχεται με τον πλούσιο εξοπλισμό της να ανεβάσει τον πήχυ ακόμα πιο ψηλά και να ανατρέψει τα δεδομένα της κατηγορίας, προσφέροντας κύρος στο δρόμο. Η έκδοση XLT αποτελεί ιδανικό καθημερινό συνεργάτη κάθε επαγγελματία που απαιτεί από το επαγγελματικό του όχημα αξιοπιστία, κορυφαία χαρακτηριστικά και μεταφορική ικανότητα. Ο πανίσχυρος και αξιόπιστος κινητήρας, σε συνδυασμό με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και την κορυφαία μεταφορική ικανότητα, είναι ικανά για να απογειώσουν την παραγωγικότητα κάθε επαγγελματία σε νέα επίπεδα. Το νέο ετοιμοπαράδοτο Ranger XLT τροφοδοτείται από τον καταξιωμένο και αξιόπιστο κινητήρα 2.0L EcoBlue της Ford, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 170PS (125 kW) στις 3.500 σ.α.λ. και εντυπωσιακή ροπή 405 Nm στις 1.750-2.500 σ.α.λ. Αυτός ο εξαιρετικά αποδοτικός και πανίσχυρος κινητήρας ντίζελ υποστηρίζεται από ένα προηγμένο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο προσφέρει στους οδηγούς του Ranger XLT τη δυνατότητα να επιλέξουν την κατανομή της ισχύος είτε στους πίσω (RWD) είτε και στους τέσσερις τροχούς (AWD). Ο κινητήρας ντίζελ υποστηρίζεται επίσης από τρία επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Normal, Eco, Slippery), τα οποία προσαρμόζουν την απόκρισή του, τον έλεγχο του συστήματος πρόσφυσης και ευστάθειας καθώς και το πρόγραμμα αλλαγής ταχυτήτων του κιβωτίου, με σκοπό τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του οχήματος στις εκάστοτε συνθήκες. ΑΜΕΣΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΤΟ ΝΕΟ FORD RANGER XLT
22.07.24 #255 9 Στα τρίτα ετήσια Stellantis Venture Awards για την καινοτομία και τις επιτυχείς συνεργασίες, η Stellantis N.V. τίμησε επτά νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας κορυφαίων επιδόσεων. Τα βραβεία τονίζουν τη δέσμευση της Stellantis στην παροχή τεχνολογίας και συστημάτων προς όφελος του πελάτη, σύμφωνα με το όραμα Dare Forward 2030 για καθαρή, ασφαλή και οικονομική μετακίνηση. «Είμαστε αφοσιωμένοι στη δημιουργία τεχνολογιών που ενσωματώνονται απρόσκοπτα στις ζωές των ανθρώπων», δήλωσε ο Ned Curic, διευθυντής Μηχανικής και Τεχνολογίας της Stellantis, προσθέτοντας: «Είμαστε πραγματικά ευγνώμονες στις νεοφυείς επιχειρήσεις που μας βοηθούν να προσφέρουμε τεχνολογία που ευχαριστεί και βελτιώνει τις εμπειρίες των πελατών μας». Οι φετινοί τιμώμενοι επελέγησαν βάσει του αντικτύπου τους στην εμπειρία των πελατών, την τεχνολογική καινοτομία τους και τη δυνατότητα ευρύτερης εφαρμογής από τη Stellantis. Η αναγνώριση των Stellantis Venture Awards 2024 περιλαμβάνει τις ακόλουθες επιχειρήσεις: ΦΡΟΝΤΙΔΑ: Η Glanceable (Γαλλία) προσφέρει λύση τεχνητής νοημοσύνης για την εμπειρία των πελατών που συγκεντρώνει, αναλύει και αντιδρά στις παρατηρήσεις των καταναλωτών χρησιμοποιώντας διαισθητική διεπαφή και τεχνητή νοημοσύνη. Η Niron Magnetics (ΗΠΑ) προωθεί τη διαδικασία μαζικής παραγωγής μόνιμων μαγνητών νιτριδίου του σιδήρου, χωρίς σπάνιες γαίες και άλλα κρίσιμα υλικά. Με χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών, αυτή η καινοτομία επιφέρει επανάσταση στο σχεδιασμό νέων ηλεκτρικών κινητήρων και γεννητριών. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Η Epitone (ΗΠΑ) είναι πρωτοπόρος στην καινοτομία επαυξημένης πραγματικότητας αυτοκινήτου με το σύστημα LiveWindow, που αυξάνει την ασφάλεια προβάλλοντας την πλοήγηση και άλλες σημαντικές πληροφορίες στο παρμπρίζ στην πλευρά του οδηγού. Αυτή η προηγμένη τεχνολογία ενσωματώνεται πλήρως στα διάφορα επίπεδα αυτόνομης οδήγησης. Η Voltbras (Βραζιλία) παρέχει καινοτόμο λογισμικό λευκής ετικέτας διαχείρισης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων για καταγραφή και διαχείριση φορτιστών. Η Ample (ΗΠΑ) προσφέρει αρθρωτό σύστημα εναλλαγής μπαταρίας ηλεκτρικών οχημάτων χωρίς να απαιτείται ανασχεδιασμός της πλατφόρμας τους. Η αρθρωτή λύση της Ample μπορεί να παρέχει ενέργεια σε διάφορες πλατφόρμες οχημάτων, χρησιμοποιώντας την ίδια υποδομή χαμηλού κόστους και ταχείας ανάπτυξης. ΑΞΙΑ: Η εταιρεία ρομποτικής και IoT, Wheel.me (Νορβηγία) προσφέρει πρωτοποριακή λύση στην κινητικότητα εσωτερικών χώρων, με εξειδίκευση στους αυτόνομους τροχούς. Μετατρέποντας την υπάρχουσα υποδομή σε ρομπότ αυτόνομης οδήγησης, βοηθούν τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα των δρομολογίων τους. Η Emotiva (Ιταλία) ασχολείται με την αποκρυπτογράφηση της ανθρώπινης προσοχής και των συναισθημάτων μέσω τεχνητής νοημοσύνης, που αναλύει τις αντιδράσεις των πελατών, για βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διαφήμισης. Επιπλέον, η Stellantis συγχαίρει τους 22 φιναλίστ και τα επιτεύγματά τους: 4Screen, Bioxegy, Chunjian, Comet ML, Deep ESG, Deep legal analytics, DeepHawk, Fleeti, Forge 3D, Gaming, Gnani, Hevo, HMRexpert, Hubject, Inbol, Mira, Myelin, Nebula Link, Proovstation, Sowhen, Volix. Η Stellantis συνεργάζεται με τις startups με δύο τρόπους: Ως συνεργάτης: Προωθεί την καινοτομία μέσω ταχείας εφαρμογής καινοτόμων λύσεων των startups, έχοντας υπογράψει πάνω από 150 συμβάσεις συνεργασίας μαζί τους την τελευταία τριετία. Ως επενδυτής: Με αρχική επένδυση 300 εκατομμυρίων ευρώ, το ταμείο επιχειρηματικού κινδύνου Stellantis Ventures εστιάζει σε νεοφυείς εταιρείες πρώιμου και μεταγενέστερου σταδίου που αναπτύσσουν τεχνολογίες αιχμής για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και της κινητικότητας. Από την ίδρυσή του, προ διετίας, το Stellantis Ventures έχει ολοκληρώσει 14 επενδύσεις, συμπεριλαμβανομένων των φετινών επενδύσεων στην Tiamat, γαλλική εταιρεία που αναπτύσσει και εμπορευματοποιεί την τεχνολογία μπαταριών ιόντων νατρίου, και τη Steerlight, που αναπτύσσει τεχνολογία ανίχνευσης LiDAR νέας γενιάς και υψηλής απόδοσης (Light Detection and Ranging). Η STELLANTIS ΤΙΜΑ ΤΙΣ STARTUPS ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ 2024 Venture Awards
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=