FLEETNEWS #254

15.07.24 #254 19 ανάπτυξη (+256,7%). Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα λεωφορεία ήταν λιγότερα φέτος από πέρυσι. Συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν 56 μονάδες τον Ιούνιο από 68 τον αντίστοιχο περσινό μήνα (-17,6%) και 406 μονάδες το φετινό εξάμηνο έναντι 472 το περσινό (-14%). ΜΟΤΟΣΥΚΛΈΤΕΣ Αύξηση 12% παρουσίασαν οι καινούργιες μοτοσυκλέτες άνω των 50cc τον Ιούνιο 2024 με 9.314 μονάδες έναντι 8.318 του Ιουνίου 2023. Αύξηση 15,3% παρουσίασαν και κατά το εξάμηνο συνολικά με 38.762 μονάδες φέτος έναντι 33.607 πέρυσι. Οι εισαγόμενες μεταχειρισμένες μοτοσυκλέτες κατέγραψαν πτώση τον φετινό Ιούνιο (-9,4%) με 405 μονάδες έναντι 447 του περσινού. Οι συνολικές ταξινομήσεις μεταχειρισμένων μοτοσυκλετών του εξαμήνου πάντως κατέγραψαν 8,6% αύξηση, με 2.116 μονάδες φέτος έναντι 1.948 πέρυσι. ΚΑΤΗΓΟΡΊΕΣ Τη μεγαλύτερη αύξηση τον Ιούνιο κατέγραψε η Α΄ κατηγορία (+6,4 μονάδες μεριδίου) με συνολικό μερίδιο 14,3%. Αμέσως μετά σε αύξηση έρχεται η Β’ κατηγορία (+6,3 μονάδες μεριδίου) με το μεγαλύτερο συνολικό μερίδιο 58,1%. Παρομοίως, το εξάμηνο τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψε η Α’ κατηγορία (+4,1 μονάδες μεριδίου) με συνολικό μερίδιο 11,7%. Αμέσως μετά σε αύξηση έρχεται η Β’ κατηγορία (+2,7 μονάδες μεριδίου) με το μεγαλύτερο συνολικό μερίδιο 55,9%. Τα B-SUV ήταν και πάλι η κυρίαρχη κατηγορία στην αγορά με 34,3% μερίδιο τον Ιούνιο και 30,9% το εξάμηνο. Τα SUV συνολικά εξακολουθούν να ανεβαίνουν καταλαμβάνοντας το 60,4% του Ιουνίου 2024 (2023: 55,8%) και το 57,6% του πρώτου εξαμήνου (2023: 54,4%). ΤΎΠΟΙ ΕΝΈΡΓΕΙΑΣ Τα υβριδικά (HEV) ήταν τα μόνα που κατέγραψαν αύξηση μεριδίου (+15,2 μονάδες) τον Ιούνιο, καταλαμβάνοντας το 45,6% της αγοράς έναντι του 30,4% τον περσινό Ιούνιο. Όλοι οι άλλοι τύποι κινητήρων κατέγραψαν υποχώρηση του μεριδίου τους, με σημαντικότερο των βενζινοκίνητων (-6,9 μονάδες) -που ανήλθαν στο 36,9% της αγοράς καταλαμβάνοντας πλέον τη δεύτερη θέση- και των πετρελαιοκίνητων (-6,2 μονάδες), που ανήλθαν στο 7,3% της αγοράς. Το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων (BEVPHEV) ανήλθε στο 9,5% από 9,9% τον Ιούνιο του 2023. Στο εξάμηνο τα βενζινοκίνητα διατηρούν την πρώτη θέση (40,7% της αγοράς), παρά τη μείωση κατά 4,4 μονάδες του μεριδίου τους. Τα πετρελαιοκίνητα έχασαν 5 μονάδες μεριδίου το εξάμηνο (14,2% της αγοράς). Τα υβριδικά (HEV) βρίσκονται στη δεύτερη θέση με 39,3% της αγοράς (+10,9 μονάδες μεριδίου). Τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) παραμένουν στο 9,5% της αγοράς (-0,3 μονάδες). ΜΆΡΚΕΣ Η πρώτη δεκάδα των μαρκών τον Ιούνιο του 2024 με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ διαμορφώνεται ως εξής: Toyota 21,8%, Suzuki 7,5%, Hyundai 6,5%, Fiat 5,9%, Citroën/DS 5,6%, Peugeot 5,5%, Volkswagen 5,1%, Opel 4,0%, BMW 3,9% και Kia 3,8%. Οι λοιπές μάρκες συγκεντρώνουν το 30,5% της ελληνικής αγοράς. Λίγο διαφορετική από πλευράς κατάταξης μαρκών είναι η εικόνα του πρώτου εξαμήνου του έτους. Πρώτη παραμένει η Toyota με 16,8%. Ακολουθούν η Suzuki με 8,3%, η Peugeot με 8,0%, η Hyundai με 6,8%, η Opel με 5,6%, η Fiat με 4,9%, η Citroën/ DS με 4,9%, η Volkswagen με 4,3%, η BMW με 4,0% και η Škoda με 3,6%. Όλες οι άλλες μάρκες καταλαμβάνουν το 32,8% της αγοράς. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΙΟΥΝΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΙΟΥΝΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ.-MAΪ.‘24 2024 2023 2024 2023 Βενζίνη 36,90% 43,90% -6,9 40,70% 45,10% -4,4 35,50% Πετρέλαιο 7,30% 13,50% -6,2 9,20% 14,20% -5 12,90% Υβριδικά (HEV) 45,60% 30,40% 15,2 39,30% 28,40% 10,9 29,20% Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 9,50% 9,90% -0,4 9,50% 9,70% -0,3 19,20% Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,00% 0,40% -0,4 0,00% 0,30% -0,3 3,20% Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,70% 2,00% -1,3 1,40% 2,30% -0,9 Πηγή: ΣΕΑΑ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΙΟΥΝΙΟΣ 2024 ΜΕΡΙΔΙΟ % Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ TOYOTA 21,8% SUZUKI 7,5% HYUNDAI 6,5% FIAT 5,9% CITROEN / DS 5,6% PEUGEOT 5,5% VOLKSWAGEN 5,1% OPEL 4,0% BMW 3,9% KIA 3,8% ΛΟΙΠΑ 30,5% ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024 ΜΕΡΙΔΙΟ % Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ TOYOTA 16,8% SUZUKI 8,3% PEUGEOT 8,0% HYUNDAI 6,8% OPEL 5,6% FIAT 4,9% CITROEN / DS 4,9% VOLKSWAGEN 4,3% BMW 4,0% SKODA 3,6% ΛΟΙΠΑ 32,8%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=