FLEETNEWS #254

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 15 ΙΟΥΛΙΟΥ 2024 #254 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Αλλάζει το μείγμα κινητικότητας στην Ευρώπη Αυστηρή βαθμολογία στις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP Πρώτα σε ταξινομήσεις τα υβριδικά στην Ελλάδα

15.07.24 #254 2 Στο Goodwood Festival of Speed, που χορηγεί η Mastercard, παρουσιάστηκε μια φανταστική γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην έκθεση Electric Avenue, από την Πέμπτη 11, έως την Κυριακή 14 Ιουλίου. Φέτος, 20 διαφορετικές μάρκες αυτοκινήτων παρουσίασαν τα πλέον πρόσφατα ηλεκτρικά οχήματά τους. Τα αυτοκίνητα που παρουσιάστηκαν, ήταν: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΆ / SUV —OMODA E5 —BMW i5 Touring —Honda e:Ny1 —Mercedes-Benz EQE 500 SUV ΕΠΙΔΌΣΕΩΝ / ΣΠΟΡ — Porsche Taycan — Hyundai IONIQ 5 N —Callum Design Skye —Tesla Model 3 Performance ΠΌΛΗΣ —Αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper — Renault R5 E-Tech — BYD Dolphin —MG 4 X Power Σύμφωνα με το θέμα της εκδήλωσης, «Horseless to Hybrid - Revolutions in Power», το Festival of Speed ​παρουσίασε επίσης την τελευταία εναλλακτική τεχνολογία. Το Solar Challenge του Πανεπιστημίου Durham έτρεξε στο Hill την Πέμπτη στις 12.15 μ.μ., ενώ το Indy Autonomous Challenge κατέβαλε προσπάθειες για νέο ρεκόρ ανάβασης, καθ’ όλο το Σαββατοκύριακο, ωστόσο το κείμενο αυτό έκλεισε πριν από την ανάβαση. Ο δούκας του Ρίτσμοντ, ιδρυτής του Festival of Speed, δήλωσε: «Είτε απολαμβάνουν την Electric Avenue είτε τα γεγονότα στο Hill, οι επισκέπτες του Festival of Speed μπορούν να γνωρίσουν το έργο πρωτοπόρων καινοτομίας και το όραμά τους για τον κόσμο του αύριο». ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 2024 Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Capri πραγματοποίησε μόλις την επίσημη πρεμιέρα του. Με εκλεπτυσμένη coupe SUV σχεδίαση, το νέο μοντέλο είναι ένα προηγμένο EV σπορ οικογενειακό όχημα. Με σμιλευμένες εξωτερικές γραμμές για υψηλή αεροδυναμική απόδοση, σε συνδυασμό με μια ασυμβίβαστη σχεδίαση στο μοντέρνο και πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό του, το νέο Capri έρχεται να επαναπροσδιορίσει τους κανόνες του παιχνιδιού, προτάσσοντας ταυτόχρονα μοναδικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, χάρη στις έξυπνες τεχνολογίες επόμενης γενιάς, τους κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, την ασύγκριτη αυτονομία και τις απαράμιλλες επιδόσεις του. Το πολυτελές εσωτερικό του νέου Ford Capri ξεχωρίζει για τη μινιμαλιστική του σχεδίαση. Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη, το νέο μοντέλο είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία σε δύο εκδόσεις -και οι δύο με μπαταρίες ιόντων λιθίου NMC Εκτεταμένης Χωρητικότητας (Extended Range)- που εξασφαλίζουν εντυπωσιακή αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση, που φτάνει έως και 627 χλμ,, ενώ αργότερα μέσα στη χρονιά το νέο Ford Capri θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία με μπαταρίες Τυπικής Χωρητικότητας (Standard Range). Η πισωκίνητη έκδοση του νέου μοντέλου αξιοποιεί τη δυναμική που προσφέρει ένας προηγμένος ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς του οχήματος (RWD), αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 286PS. Η τετρακίνητη έκδοση προσθέτει έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα (AWD), για ακόμα καλύτερες επιδόσεις και ισχύ 340PS. Με ενσωματωμένο φορτιστή ΑC 11 kW και για τα δύο μοντέλα, το νέο Capri υποστηρίζει ταχεία φόρτιση DC έως 135 και 185 kW, εξασφαλίζοντας την αναπλήρωση της ενέργειας της μπαταρίας από 10% έως 80% σε χρόνο 28 λεπτών για το Capri Extended Range RWD και 26 λεπτών για το Capri Extended Range AWD. Η τιμή πώλησης του νέου Ford Capri στην Ελλάδα ξεκινά από τα 37.200 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης 9.000 ευρώ - Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ). ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ FORD Το νέο Capri FLEET NEWS #254 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.

15.07.24 #254 4 Αντί να αναγκάζει τις εταιρείες να εξηλεκτρίσουν πλήρως τους στόλους οχημάτων τους, η Ε.Ε. πρέπει να επικεντρωθεί στη δημιουργία κατάλληλων συνθηκών για μια τόσο μεγάλη αλλαγή. Αυτό αναφέρει η Leaseurope σε αναφορά της που συμπίπτει με τη λήξη της δημόσιας διαβούλευσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για Πράσινους Εταιρικούς Στόλους. Η διαβούλευση ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους με το ερώτημα αν πρέπει η Ε.Ε. να αναγκάσει τους εταιρικούς στόλους να είναι 100% ηλεκτροκίνητοι. Λόγω της σημασίας της εταιρικής κινητικότητας, μια τέτοια απόφαση θα έδινε την ώθηση που χρειάζεται για τον εξηλεκτρισμό του συνόλου του ευρωπαϊκού στόλου αυτοκινήτων, υποστηρίζουν διάφοροι ειδικοί και ακτιβιστές. ΜΕΤΑΚΙΝΉΣΕΙΣ ΈΝΑΝΤΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΎ Προκαταλαμβάνοντας τα συμπεράσματα της Επιτροπής, η Leaseurope -η ευρωπαϊκή ομοσπονδία εταιρειών leasing και ενοικίασης- εκφράζει την αντίθεσή της. Όχι ως προς τον προορισμό, αλλά ως προς τις μετακινήσεις. Η ομοσπονδία ξέρει τι λέει. Το 2023, το 54% των οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην Ε.Ε. αγοράστηκαν από τα μέλη της και ήδη υπερβαίνουν την υπόλοιπη αγορά σε οχήματα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών (LEV/ZEV). Οι ευρωπαϊκές εταιρείες leasing και ενοικίασης οχημάτων βοηθούν τις επιχειρήσεις στη μετάβαση σε πιο βιώσιμους στόλους, προσφέρουν ελκυστικές λύσεις φόρτισης και αποτελούν σημαντική πηγή νέων, πράσινων μεταχειρισμένων οχημάτων. «Οποιαδήποτε νέα πολιτική επιτάχυνσης της υιοθέτησης ZEV, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Πράσινων Εταιρικών Στόλων, πρέπει να καλύπτει ορισμένες βασικές προϋποθέσεις», αναφέρει το έγγραφο της Leaseurope. ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΊΗΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΔΎΝΟΥ Οι προϋποθέσεις αυτές είναι: „Διαθεσιμότητα και κόστος οχημάτων. Λαμβάνοντας υπόψη τον ανταγωνισμό και τις τιμές, ο κλάδος ενοικίασης και leasing πρέπει να μπορεί να παρέχει στους πελάτες προσιτές τιμές προϊόντων. „Υποδομή φόρτισης. Η οικιακή και δημόσια φόρτιση πρέπει να είναι επαρκής και να διασφαλίζεται η διανομή βιώσιμης ενέργειας. „Κίνδυνος Υπολειμματικής Αξίας. Για να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος RV, απαιτούνται σωστοί κανονισμοί εξισορρόπησης προσφοράς και ζήτησης. „Απαιτήσεις πελατών. Κίνητρα όπως επιδόματα παροχών σε είδος είναι ζωτικής σημασίας για την υιοθέτηση των ZEV εκ μέρους των πελατών leasing, αλλά οι πελάτες ενοικίασης χρειάζονται διαφορετικά μέτρα. Δεν έχει νόημα να εξαναγκαστούν οι εταιρείες να αγοράσουν ZEV εάν δεν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις, αναφέρει η Leaseurope. Στην πραγματικότητα, θα μπορούσε να καθυστερήσει τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα, αυξάνοντας το κόστος για τους στόλους και περιορίζοντας την ευελιξία τους. ΚΑΤΆΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΘΉΚΕΣ Αντιθέτως, η Leaseurope συνιστά «η μεγαλύτερη προσοχή να επικεντρωθεί στην εξεύρεση των κατάλληλων συνθηκών υιοθέτησης ZEV, συμπεριλαμβανομένων της διαθεσιμότητας κατάλληλων και οικονομικά προσιτών οχημάτων, της ανάπτυξης της υποδομής φόρτισης, της χωρητικότητας του δικτύου και υποστήριξης της αγοράς μεταχειρισμένων ZEV με μέτρα, συμπεριλαμβανομένων των δημοσιονομικών κινήτρων, επί σειρά ετών». «Επιπλέον, πρέπει να υπάρχει συνεκτικό και σταθερό ρυθμιστικό και δημοσιονομικό πλαίσιο προώθησης επενδύσεων σε ZEV εκ μέρους όλων: επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν οχήματα, εταιρειών leasing και ενοικίασης και του συνόλου της εφοδιαστικής αλυσίδας αυτοκινήτου. Το πλαίσιο πρέπει να λαμβάνει υπόψη το γεγονός ότι κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική, με διαφορετικές ανάγκες κινητικότητας, διαφορετικές οικονομικές καταστάσεις και σε διαφορετικά στάδια μετάβασης στη βιωσιμότητα». ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΕΣ ΠΡΟΚΛΉΣΕΙΣ Το έγγραφο αναφέρει ορισμένες προκλήσεις ηλεκτροκίνησης που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένες κατηγορίες της αγοράς: „Οι εταιρικοί στόλοι θέλουν γενικώς να αυξήσουν το μερίδιο των ZEV, αλλά παρεμποδίζονται από το υψηλό κόστος των οχημάτων, την έλλειψη υποδομής φόρτισης και την αβεβαιότητα της φορολογίας τους. „Οι στόλοι LCV που μεταβαίνουν σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αντιμετωπίζουν περιορισμένη διαθεσιμότητα μοντέλων, υψηλές τιμές και τις επιπτώσεις της αυτονομίας και του χρόνου φόρτισης για επιχειρηματικές δραστηριότητες. „Οι εταιρείες ενοικίασης αντιμετωπίζουν χαμηλή ζήτηση για ZEV, λόγω επιφυλακτικής στάσης των πελατών έναντι της τοπικής φόρτισης, μεταξύ άλλων. Εν ολίγοις, η Leaseurope προτείνει στην Ε.Ε. να μη βιαστεί. Θα ήταν αντιπαραγωγικό να απαιτηθεί από τις εταιρείες να εξηλεκτρίσουν τους στόλους τους πριν να καλυφθούν οι κατάλληλες συνθήκες που θα επέτρεπαν την επίτευξη μιας τέτοιας εντολής. ΜΗΝ ΕΞΑΝΑΓΚΑΖΕΤΕ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ - ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΤΕ ΤΗΝ Η Leaseurope για τη διαβούλευση της Ε.Ε.

15.07.24 #254 5 VOLVO ΕΧ40 ΚΑΙ EC40 Με νέο προνομιακό μίσθωμα advertorial «Ε», όπως «electric». Τα αμιγώς ηλεκτρικά XC40 Recharge και C40 Recharge μετονομάστηκαν σε EX40 και EC40, αντίστοιχα, σύμφωνα με τη νέα τυποποίηση που ακολουθεί η Volvo για την ονοματοδοσία των αυτοκινήτων της. Το EX40 διαθέτει compact αμάξωμα με άψογη εκμετάλλευση χώρων, ενώ το design του EC40 εντυπωσιάζει με τις καμπύλες του και το αθλητικό του look. Και τα δύο, συνδυάζουν ισχυρά ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με πολύ καλές τιμές αυτονομίας - με μικτές τιμές τα 573 km για το EX40 και τα 582 km για το EC40, στις εκδόσεις Extended Range, οι οποίες εφοδιάζονται με μεγαλύτερη μπαταρία. Η αλλαγή του ονόματος συνοδεύτηκε από την παρουσίαση των ξεχωριστών εκδόσεων Black Edition. Ντυμένα σε total black απόχρωση μέσα-έξω, τα EX40 και EC40 Black Edition αποπνέουν κύρος και δύναμη, με στοιχεία όπως το εντυπωσιακό χρώμα Onyx Black, τα μαύρα γυαλιστερά σήματα, οι τροχοί ελαφρού κράματος 20 ιντσών με πέντε ακτίνες σε μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα και οι σύγχρονες επενδύσεις στο εσωτερικό τους - microtech ή ύφασμα σε απόχρωση charcoal. Κορυφαίες επιλογές από πλευράς ασφάλειας, αλλά και συνδεσιμότητας, με ενσωματωμένες εφαρμογές και υπηρεσίες Google και τεχνολογίες που εξασφαλίζουν απρόσκοπτο χειρισμό εξ αποστάσεως, τα δύο αμιγώς ηλεκτρικά Volvo σειράς 40 είναι ιδιαίτερα δημοφιλή και ως «εταιρικά». Τώρα, γίνονται ακόμη πιο ελκυστικά, με νέα προνομιακά μισθώματα που ξεκινούν από 399 ευρώ + ΦΠΑ/μήνα για το ΕΧ40 και από 419 ευρώ + ΦΠΑ/μήνα για το EC40. Η εταιρική χρήση ενός Volvo EX40 ή EC40 είναι ιδιαίτερα επωφελής και σε επίπεδο φορολογικών ελαφρύνσεων, καθώς η μίσθωση ή η απόκτησή τους συνοδεύονται από κίνητρα όπως ο μηδενικός ή ιδιαίτερα χαμηλός φόρος για παροχή σε είδος, η έκπτωση του μισθώματος από τα ακαθάριστα έξοδα με προσαύξηση 50%, καθώς και ο αυξημένος συντελεστής φορολογικής απόσβεσης 50%. Επιπλέον, εφόσον κάνουν αίτηση για επιδότηση μέσω του Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υπολογίζουν σε συνολικό όφελός 8.000 ευρώ, σε συνδυασμό με απόσυρση. Τα EX40 και EC40 προσφέρονται με εγγύηση 5 ετών και δωρεάν συντήρηση 3 ετών.

15.07.24 #254 6 Το πλήθος των αυτοκινήτων στους δρόμους συνεχώς αυξάνεται. Παρ’ όλα αυτά τα χιλιόμετρα που διανύει κάθε αυτοκίνητο συνεχίζουν να μειώνονται. Πρόσφατα γερμανικά στοιχεία επιβεβαιώνουν την τάση σε ολόκληρη την Ευρώπη. Το 2023, οι Γερμανοί αυτοκινητιστές διήνυσαν συνολικά 591 δισ. χλμ. με τα αυτοκίνητά τους. Αν και ο αριθμός είναι μεγάλος, μειώνεται για πέμπτη συνεχή χρονιά. Σύμφωνα με την Kraftfahrt-Bundesamt (KBA), την Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών της Γερμανίας, οι Γερμανοί οδήγησαν συνολικά 630 δισ. χλμ. το 2018 - 39 δισ. χλμ. περισσότερα από πέρυσι. ΣΤΑΘΕΡΉ ΑΎΞΗΣΗ Πέρυσι, το μέσο γερμανικό αυτοκίνητο κάλυψε συνολικά μόλις 12.320 χλμ., 150 χλμ. λιγότερα από το 2022 και 1.791 χλμ. λιγότερα από μία δεκαετία νωρίτερα, το 2014. Η μείωση της μέσης χιλιομετρικής απόστασης έρχεται σε έντονη αντίθεση με τη σταθερή αύξηση του αριθμού των ταξινομημένων αυτοκινήτων στη Γερμανία, που αυξήθηκαν στα 49,1 εκατομμύρια στην αρχή του τρέχοντος έτους - αύξηση 0,7% σε ετήσια βάση και σχεδόν ένα εκατομμύριο περισσότερα από το 2020 . Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές διαφορές στα διανυθέντα χιλιόμετρα μεταξύ ορισμένων κατηγοριών οχημάτων. Πρώτον, αναλόγως κινητήρα. „Η KBA αναφέρει ότι το 2023, τα ντίζελ διήνυσαν κατά μέσο όρο 17.187 χλμ., ενώ τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μόνο 9.580 χλμ. „Ο μέσος όρος των άλλων τύπων κίνησης (BEV, PHEV και αερίου) ήταν 15.852 χλμ. ΠΑΡΆΓΟΝΤΕΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΊΗΣΗΣ Δύο ακόμα παράγοντες διαφοροποίησης είναι η ηλικία και η ισχύς του οχήματος. „Τα αυτοκίνητα ηλικίας έως τριών ετών διήνυσαν κατά μέσο όρο σχεδόν 2.300 χλμ. περισσότερα από τα αυτοκίνητα ηλικίας τεσσάρων έως επτά ετών. Σημαντικός παράγοντας είναι φυσικά ότι τα εταιρικά αυτοκίνητα είναι συνήθως νέα αυτοκίνητα. Οι αποστάσεις συνεχίζουν να μειώνονται όσο γερνούν τα αυτοκίνητα. „Τα αυτοκίνητα με ισχύ 60 ίππων ή λιγότερο διανύουν κατά μέσο όρο λιγότερα από 8.000 χλμ. ετησίως, ενώ τα αυτοκίνητα με ισχύ άνω των 122 ίππων διανύουν περισσότερα από 14.900 χλμ. Η αντίθεση μεταξύ αύξησης του αριθμού οχημάτων και μείωσης των διανυθέντων χιλιομέτρων (συνολικά και ανά όχημα) δεν είναι μόνο γερμανικό φαινόμενο. ΑΎΞΗΣΗ ΚΌΣΤΟΥΣ Το ερευνητικό πρόγραμμα ODYSSEEMure αναφέρει παρόμοια στοιχεία συνολικά για την Ε.Ε: „Ο κατά κεφαλήν αριθμός αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε συνολικά από 397 (ανά 1.000) το 2000, στα 468 το 2010 και στα 550 το 2021. „Εν τω μεταξύ, η μέση χιλιομετρική απόσταση ανά αυτοκίνητο στην Ε.Ε. μειώθηκε από 12.975 χλμ. το 2000, στα 12.109 χλμ. το 2010 και στα 10.266 χλμ. το 2021 (το τελευταίο ήταν ασυνήθιστα χαμηλό λόγω Covid). Περισσότερα αυτοκίνητα και λιγότερα χιλιόμετρα. Πώς εξηγείται αυτό το παράδοξο; Μια πιθανή εξήγηση είναι ότι οι ανάγκες κινητικότητας καλύπτονται όλο και περισσότερο από άλλα μέσα μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων των δημόσιων συγκοινωνιών, του διαμοιρασμού αυτοκινήτων (car Sharing) και διαδρομών (ride sharing) και της μικροκινητικότητας. Αυτή η τάση σίγουρα θα ενισχυθεί από την αύξηση του κόστους της βενζίνης και του ντίζελ. ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΔΙΑΝΥΟΥΝ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ Αλλάζει το μείγμα κινητικότητας ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΔΙΑΝΥΘΕΝΤΩΝ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ ΑΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ■ Γερμανία ■ Αυστρία ■ Ισπανία ■ Γαλλία ■ Πορτογαλία ■ Ιταλία ■ Ολλανδία ■ Ευρωπαϊκή Ένωση ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΔΙΑΝΥΘΕΝΤΩΝ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ ΑΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ Ιταλία Πορτογαλία Πολωνία Ισπανία Ευρωπαϊκή Ένωση Γαλλία Ελλάδα Ολλανδία Αυστρία Γερμανία ■ 2000 ■ 2021 Πηγή: Enerdata 2001-2024 Πηγή: Enerdata 2001-2024

15.07.24 #254 7 Το νέο MG3 με τεχνολογία Hybrid+ αποτελείται από ένα μη plug-in υβριδικό σύστημα, με πέντε βασικά στοιχεία: κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων, μπαταρία, ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια. Το σύστημα αυτό καθιστά το νέο MG3 το ταχύτερο σε επιτάχυνση υβριδικό μοντέλο B Segment, με επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 8,0 δευτερόλεπτα. Η επιτάχυνση σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου -από 80-120 χλμ/ώρα- είναι εξίσου εντυπωσιακή, σε μόλις 5,0 δευτερόλεπτα. Το MG3 Hybrid+ αποδίδει συνδυαστικά ισχύ 195 ίππων (143 kW), με κορυφαία απόδοση κατανάλωσης βενζίνης μόλις 4,4 λίτρων/100 χλμ, ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 100 γρ/χλμ. Σε αυτό συμβάλλει η μπαταρία των 1,83 kWh, που επιτρέπει εκτεταμένη ηλεκτρική αυτονομία, αυξάνοντας σημαντικά την αποδοτικότητα. Το νέο MG3 διαθέτει βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου απόδοσης 102 ίππων (75 kW) και ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων (100 kW), καθώς και ξεχωριστή γεννήτρια ισχύος 45kW, που επιτρέπει μεγάλη ποικιλία τρόπων λειτουργίας του συστήματος κίνησης, παρέχοντας κορυφαίες επιδόσεις και ευελιξία. ΝΈΑ ΕΜΦΆΝΙΣΗ ΚΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΌΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΌΣ Το νέο MG3 είναι ένα σύγχρονο σπορ μοντέλο σχεδιασμένο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Με αυξημένες διαστάσεις, προσφέρει σημαντική ευρυχωρία στους επιβάτες και διαθέτει μεγάλο χώρο αποσκευών 293 λίτρων. Το εσωτερικό του συνδυάζει άνεση, ποιότητα και τεχνολογία. Διαθέτει ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών, που καλύπτει όλες τις ανάγκες πληροφόρησης του οδηγού, ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη αφής 10,25 ιντσών του συστήματος infotainment. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται δορυφορική πλοήγηση, δυνατότητα σύνδεσης smartphone μέσω Apple CarPlay/Android Auto και την ενσωματωμένη εφαρμογή κορυφαίας συνδεσιμότητας iSmart. Διαθέτει επίσης αυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα τεσσάρων ηχείων με συνδεσιμότητα Bluetooth, τέσσερις θύρες USB, καθώς και οπίσθιους αισθητήρες στάθμευσης και κάμερα οπισθοπορείας. Οι ανώτερες εκδόσεις διαθέτουν επένδυση με συνθετικό δέρμα, πρόσβαση χωρίς κλειδί, θερμαινόμενα εμπρόσθια καθίσματα και τιμόνι και κάμερα 360 μοιρών. Το νέο MG3 είναι εξοπλισμένο με τα πιο σύγχρονα και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και τεχνολογία MG Pilot, με αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης και έξυπνο έλεγχο προβολέων μεγάλης σκάλας. Όλα τα μοντέλα MG που διατίθενται στη χώρα μας καλύπτονται από την τριπλή φροντίδα “Triple 7”. Το MG3 Hybrid+ ξεκινά από τα 19.950 ευρώ και καλύπτεται με τριπλή φροντίδα “Triple 7”. ΠΡΟΗΓΜΈΝΟ ΥΠΕΡΥΒΡΙΔΙΚΌ ΜΟΝΤΈΛΟ MG3 Hybrid+ Απαράμιλλος συνδυασμός επιδόσεων και αποδοτικότητας στην αγορά B Segment παρουσίαση ΚΛΕΊΣΤΕ ΤΏΡΑ ΈΝΑ TEST DRIVE ΣΤΟ ΕΠΊΣΗΜΟ ΔΊΚΤΥΟ MG mgmotor.gr

15.07.24 #254 8 Το αναβαθμισμένο ID. Buzz Pro2 διαθέτει μακρύ μεταξόνιο, νέα μπαταρία 86 kW1 και νέο κινητήρα υψηλών επιδόσεων 210 kW (286 PS), ευρύχωρο εσωτερικό για επτά άτομα και χώρο αποσκευών. Το νέο κορυφαίο μοντέλο της σειράς, ID. Buzz GTX3/4, αποδίδει 250 kW (340 PS), με απαράμιλλες επιδόσεις, στάνταρ τετρακίνηση και υψηλές ικανότητες ρυμούλκησης. Το ID.Buzz GTX μπορεί να διαμορφωθεί με κανονικό ή μακρύ μεταξόνιο. Με κανονικό μεταξόνιο, διαθέτει νέα μπαταρία 79 kWh (αυτονομία 423 - 461 χλμ) και με μακρύ τη μεγαλύτερη των 86 kWh (αυτονομία 453 - 487 χλμ.). Όλες οι εκδόσεις 79 kWh του ID. Buzz μπορεί να επαναφορτιστούν σε σταθμούς ταχυφόρτισης DC έως 185 kW6 (προηγουμένως 170 kW). Στην περίπτωση των εκδόσεων 86 kWh, είναι δυνατή και η φόρτιση στα 200 kW7. Η μπαταρία 79 kWh φορτίζει από 10% σε 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά. Ο αντίστοιχος χρόνος για τις μπαταρίες 86 kW είναι επίσης μικρότερος από 30 λεπτά λόγω μεγαλύτερης χωρητικότητας. ΒΕΛΤΙΩΜΈΝΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΌ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΌΣ Όλα τα νέα μοντέλα ID.Buzz έχουν σημαντική αναβάθμιση εξοπλισμού και λογισμικού. Διαθέτουν εντελώς νέα γενιά συστημάτων Infotainment (βασικός εξοπλισμός) με διαισθητική πλοήγηση και τάχιστη υπολογιστική ισχύ. Η οθόνη αφής είναι πλέον 12,9 ιντσών αντί των 12,0 (33 εκ. διαγωνίως αντί των 30 εκ.). Νέα είναι και η φωτιζόμενη μπάρα αφής για τον έλεγχο θερμοκρασίας και έντασης ήχου. Ο νέος φωνητικός βοηθός IDA λειτουργεί με φυσικές φωνητικές εντολές. Επιτρέπει τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών και ανταποκρίνεται σε ερωτήσεις γενικής φύσεως, μέσω διαδικτυακής σύνδεσης με βάσεις δεδομένων, όπως η Wikipedia. Οι εκδόσεις του ID. Buzz Pro είναι ήδη διαθέσιμες για παραγγελία και τα μοντέλα ID.Buzz GTX θα ακολουθήσουν στα τέλη του καλοκαιριού. TO ID. BUZZ ΠΙΟ ΕΥΡΎΧΩΡΟ, ΜΕ ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΑΥΤΟΝΟΜΊΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΗ ΙΣΧΎ ΩΣ GTX Το ID. Buzz αναβαθμίστηκε Έχοντας ιδρυθεί στις 11 Ιουλίου του 1899, η Fiat είναι μια από τις μακροβιότερες και πιο ιστορικές μάρκες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από τότε μέχρι και σήμερα εκατομμύρια μοντέλα της εταιρείας έχουν κυλήσει τους τροχούς τους σε κάθε γεωγραφικό μήκος και πλάτος του πλανήτη, έχοντας αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα γεμάτο πρωτοπορία, στυλ και εμπορικές επιτυχίες. Ενσωματώνοντας ισχυρό όσο και προσιτό για όλους χαρακτήρα, έξυπνες ιδέες και μοναδικό σχεδιασμό, πολλά από τα μοντέλα της μάρκας έχουν γραφτεί με χρυσά γράμματα στο βιβλίο της παγκόσμιας βιομηχανίας αυτοκινήτου. Τα 125 χρόνια γιορτάστηκαν με την εντυπωσιακή εκδήλωση “Smiling to the Future”, που έγινε στο ιστορικό Lingotto στο Τορίνο, όπου ο CEO της μάρκας, Olivier Francois, αποκάλυψε το όραμα για την επόμενη δεκαετία. Βασικός πρωταγωνιστής ήταν το ολοκαίνουργιο Grande Panda, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά δημόσια. Πρόκειται για μοντέλο με τεράστιο ειδικό βάρος, καθώς σηματοδοτεί την επιστροφή της μάρκας στο B-Segment όπου παραδοσιακά διαπρέπει και έχει φανατικό κοινό. Τα 125 χρόνια της FIAT αποτέλεσαν επίσης την τέλεια αφορμή για τα εγκαίνια του νέου χώρου “Casa FIAT”. Πρόκειται για μια έκθεση-μουσείο, που υλοποιήθηκε μέσω της συνεργασίας της Pinacoteca Agnelli με τη FIAT, σκοπεύοντας στην ανασκόπηση της πορείας της μάρκας αλλά και στην ανάδειξη της σημασίας του θρυλικού εργοστασίου Lingotto. Η FIAT «ΧΑΜΟΓΕΛΑ» ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Capri και η υπερτροφοδοτούμενη Mustang GTD των 800 PS παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά σε δράση στο Goodwood Festival of Speed. Επίσης, το ηλεκτρικό «θηρίο» SuperVan2 έκανε το ντεμπούτο του στο Hillclimb Shootout. Η Ford παρουσίασε τις καλύτερες τεχνολογίες της, τόσο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης όσο και στα θερμικά συστήματα κίνησης, μέσα από μια πλειάδα από future icon μοντέλα της, τα οποία πραγματοποίησαν το ντεμπούτο τους στο φετινό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood. Αναλυτικά στο fleetnews.gr H FORD ΣΤΟ GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED 2024

15.07.24 #254 9 To best seller μοντέλο της Volkswagen, το Golf, αυτοκίνητο-θρύλος με περισσότερες από 37 εκατομμύρια μονάδες παραγωγής από το 1974 μέχρι σήμερα και με πωλήσεις σε πάνω από 70 χώρες του κόσμου, γιορτάζει φέτος τα 50 χρόνια της πετυχημένης του πορείας. Tο Golf, που αποτελεί σταθερή αξία για τη Volkswagen, έχει εξελιχθεί παρέχοντας ακόμη πιο υψηλή απόδοση, άνεση, ποιότητα και μια νέα φιλοσοφία λειτουργίας. Η γκάμα συστημάτων κίνησης του μοντέλου περιλαμβάνει άμεσα διαθέσιμους δύο χειροκίνητους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης (TSI) με 85 kW (116 PS) και 110 kW (150 PS) και δύο ήπια υβριδικά υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης 48V (eTSI) με 7τάχυτο κιβώτιο (DSG) που έχουν επίσης ισχύ 85 kW (116 PS) και 110 kW (150 PS). Για τη συλλεκτική - επετειακή έκδοση “Volkswagen Golf 50 Years”, η Kosmocar εξασφάλισε 50 αυτοκίνητα με σκοπό τη διάθεσή τους στην ελληνική αγορά. Η συγκεκριμένη exclusive έκδοση βασίζεται στην έκδοση Style και είναι εξοπλισμένη με πολλά πρόσθετα χαρακτηριστικά, όπως οι αποκλειστικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών «Leeds», τα φιμέ πίσω παράθυρα και το τρισδιάστατο σήμα «50» στην κολώνα B. Εσωτερικά, η έκδοση περιλαμβάνει κάποιες λεπτομέρειες, όπως: τα λογότυπα Edition 50 στις επενδύσεις των εμπρός μαρσπιέ και στο κάτω μέρος του τιμονιού, τα καλύμματα των πεντάλ από βουρτσισμένο ανοξείδωτο ατσάλι και τη μαύρη εσωτερική επένδυση οροφής. Επιπλέον, το νέο κορυφαίο σύστημα Infotainment «Discover» με λειτουργία πλοήγησης, το σύστημα εκκίνησης και κλειδώματος χωρίς κλειδί Keyless Access, ο φωνητικός βοηθός IDA, η επιλογή προφίλ οδήγησης και ο αντικλεπτικός συναγερμός, αποτελούν μέρος του διευρυμένου εξοπλισμού. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΕΠΕΤΕΙΑΚΉ ΈΚΔΟΣΗ VOLKSWAGEN GOLF 50 YEARS Το Golf πενηντάρισε ΝΕΟ ID.3 GTX ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ID.3 ΚΑΙ ID.5 Η Kosmocar - Volkswagen ανακοίνωσε την έναρξη διάθεσης του δυναμικού ID.3 GTX και της έκδοσης ID.3 Pure στην ελληνική αγορά. Παράλληλα, η μικρή μπαταρία των 52 kWh θα είναι διαθέσιμη για πρώτη φορά και στο αμιγώς ηλεκτρικό SUV coupé ID.5. „ΝΈΟ ID.3 GTX - IΣΧΥΡΌΣ ΚΙΝΗΤΉΡΑΣ, ΜΕΓΆΛΗ ΜΠΑΤΑΡΊΑ ΚΑΙ ΥΨΗΛΉ ΙΣΧΎΣ ΦΌΡΤΙΣΗΣ Το ID.3 GTX αποτελεί την πιο δυναμική έκδοση του μοντέλου το οποίο φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα που έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα και αποδίδει 210 kW (286 PS) με μέγιστη ροπή 545 Nm (αντίστοιχη ροπή με κινητήρα βενζίνης V8 5500 κυβικών). Το κορυφαίο σπορ μοντέλο επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Η μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 79 kWh προσφέρει έως και 603 km αυτονομίας και μπορεί να φορτιστεί σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC με έως 185 kW. Με αυτή την ισχύ, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί ξανά από το 10 στο 80% σε περίπου 26 λεπτά. „ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΈΝΑ ID.3 PRO ΚΑΙ ID.3 PRO S Ένα χρόνο μετά την αναβάθμισή του, το ηλεκτρικό Hatchback δέχεται περαιτέρω βελτιώσεις, αφού διαθέτει τώρα την επόμενη γενιά λογισμικού (ID. Software 5.0) και infotainment, καθώς και βελτιωμένη φιλοσοφία χειρισμού. „ΝΈΕΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΈΣ ΕΚΔΌΣΕΙΣ ID.3 PURE & ID.5 PURE H εισαγωγική έκδοση ID.3 Pure ενσωματώνεται στην γκάμα του ID.3, αποτελώντας μια νέα πιο προσιτή πρόταση στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Με μπαταρία ιόντων λιθίου 52, kWh (net), το ID.3 Pure αποδίδει 125 kW (170 PS) και 310 Nm ροπής, παρέχοντας αυτονομία έως 388 km (μικτός κύκλος, WLTP). Η μικρή μπαταρία με καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 52 kWh θα είναι πλέον διαθέσιμη και στο αμιγώς ηλεκτρικό SUV coupé ID.5. H εισαγωγική έκδοση έχει προβλεπόμενη αυτονομία 370 km (μικτός κύκλος, WLTP), με τον ηλεκτροκινητήρα που είναι εγκατεστημένος στον πίσω άξονα να παράγει ισχύ 125 kW (170 PS). Αναλυτικά στο fleetnews.gr

15.07.24 #254 10 Η Ford είχε ένα εξαιρετικό δεύτερο τρίμηνο στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) των ΗΠΑ, με πωλήσεις αυξημένες κατά 61% σε σύγκριση με πέρυσι. Η αμερικανική εταιρεία σχεδιάζει να στραφεί σε μικρότερα EV με τιμή περίπου 30.000 δολάρια έως το 2027, σε μια προσπάθεια διεύρυνσης των πελατών της. Οι πωλήσεις EV της Ford έφτασαν τις 23.957 μονάδες το δεύτερο τρίμηνο, ενώ οι πωλήσεις υβριδικών αυξήθηκαν κατά 55% και οι πωλήσεις οχημάτων εσωτερικής καύσης (ICE) μειώθηκαν κατά 5%. Τα μοντέλα με τις περισσότερες πωλήσεις το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ήταν τα Mustang Mach-E (12.645), F-150 Lightning (7.902) και E-transit (3.410). Με αυτές τις επιδόσεις η Ford ξεπέρασε την General Motors και πούλησε 21.930 EV το δεύτερο τρίμηνο, ενισχύοντας τη θέση της σε μια όλο και πιο ανταγωνιστική αγορά, στην οποία η Tesla συνέχισε να χάνει έδαφος, σημειώνοντας πτώση 16% το δεύτερο τρίμηνο. Η Ford σχεδιάζει να συνεχίσει την επιτυχία της στα EV, μεταβαίνοντας από τα μεγάλα SUV και φορτηγά σε μικρότερα οχήματα χαμηλού προϋπολογισμού. Ο CEO της Ford, Jim Farley, δήλωσε στο Aspen Ideas Festival ότι «τα μικρότερα EV είναι εξαιρετικά σημαντικά για την κοινωνία και για την υιοθέτησή τους». Ο Farley επεσήμανε το τεράστιο κόστος της μπαταρίας των μεγάλων EV και την ανάγκη ριζικής αλλαγής για να καταστούν κερδοφόρα. Γι’ αυτό η Ford πρόκειται να παρουσιάσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα αξίας 30.000 δολαρίων το 2027. Παρά τις αυξημένες πωλήσεις, η εταιρεία είχε ζημία 132.000 δολαρίων για κάθε EV που πωλήθηκε το πρώτο τρίμηνο. Ο Farley προειδοποίησε ότι εάν δεν καταφέρουν να έχουν κερδοφόρα EV, θα απολέσουν την παγκόσμια ανταγωνιστικότητά τους και θα περιοριστούν στη Βόρεια Αμερική. Η Ford πούλησε πάνω από 750.000 φορτηγά F-Series το 2023, αλλά μόνο 24.000 από αυτά ήταν ηλεκτρικά. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό F-150 Lightning είναι τουλάχιστον 26.000 δολάρια ακριβότερο από το φθηνότερο μοντέλο βενζίνης. Με τη μετάβαση σε μικρότερα οχήματα, η Ford είναι αποφασισμένη να επιτύχει κέρδη. ΝΈΟ ΠΟΛΥΕΝΕΡΓΕΙΑΚΌ ΌΧΗΜΑ Η Ford ανακοίνωσε στις αρχές Μαΐου την πρόθεση να κατασκευάσει νέο πολυενεργειακό επιβατικό αυτοκίνητο στο εργοστάσιο στη Βαλένθια της Ισπανίας, από το 2027. Σύμφωνα με το Reuters, η ετήσια παραγωγική ικανότητα προβλέπεται να ανέρχεται στις 300.000 μονάδες. Το νέο αυτοκίνητο θα διατεθεί στην Ευρώπη και άλλες αγορές. Η εταιρεία επικαιροποίησε τους κανόνες της πώλησης EV του 2022, αίροντας την επιλεκτική κατανομή και επιτρέποντας σε όλους τους αντιπροσώπους να πουλούν ηλεκτρικά οχήματα για να αυξηθούν οι πωλήσεις τους. Οι κανόνες του 2022 απαιτούσαν να ξοδεύουν οι αντιπρόσωποι 1 εκατομμύριο δολάρια για εξοπλισμό φόρτισης και διάφορα άλλα και αποσκοπούσαν στην απόκτηση τεχνογνωσίας εκ μέρους των αντιπροσώπων ηλεκτρικών οχημάτων για παροχή υποστήριξης σε πελάτες που διαθέτουν EV. Σύμφωνα με το Reuters, περίπου οι μισοί από τους 2.800 αντιπροσώπους της Ford εντάχθηκαν στο πρόγραμμα. ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΡΟΣΙΤΑ EV ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2027 Το σχέδιο της Ford για τα ηλεκτρικά Η Volvo Trucks θα συμμετάσχει στην έκθεση IAA Transportation 2024 στο Αννόβερο από 17 έως 22 Σεπτεμβρίου 2024 στο Hall 21, περίπτερο B01, καθώς και στην πίστα δοκιμών της ΙΑΑ για test drive από τους επισκέπτες. Τα μοντέλα της εταιρείας στην IAA 2024 θα επιδείξουν τη δέσμευσή της στη μείωση εκπομπών άνθρακα και στην αποτροπή ατυχημάτων στον τομέα των μεταφορών. Η Volvo θα παρουσιάσει φορτηγά με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, κυψέλες καυσίμου και ανανεώσιμα καύσιμα σε κινητήρες εσωτερικής καύσης - μια στρατηγική που επιτρέπει βιώσιμες μεταφορές σήμερα και αύριο. Η Volvo Trucks θα παρουσιάσει επίσης την επερχόμενη τεχνολογία e-axle, η οποία είναι ειδικά σχεδιασμένη για τα ηλεκτρικά φορτηγά Volvo επόμενης γενιάς με μπαταρίες και κυψέλες καυσίμου, επιτρέποντας μεγαλύτερη ηλεκτρική εμβέλεια καθώς και βελτιστοποιημένη οδηγική συμπεριφορά. «Είμαι ενθουσιασμένος που βλέπω τις αντιδράσεις των πελατών και των μέσων μαζικής ενημέρωσης για τις νέες σειρές των φορτηγών μας και τις μελλοντικές τεχνολογίες», δήλωσε ο Roger Alm, πρόεδρος της Volvo Trucks, επισημαίνοντας: «Η γκάμα μας στη φετινή ΙΑΑ θα δείξει την παγκόσμια δύναμη του Ομίλου Volvo και τη δέσμευσή μας για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών και μηδενικών ατυχημάτων - και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά για την επιτυχία των πελατών μας». Η VOLVO TRUCKS ΣΤΗΝ IAA TRANSPORTATION 2024

15.07.24 #254 11 Η Stellantis σημείωσε αύξηση 0,9% σε όγκο επιβατικών και επαγγελματικών αυτοκινήτων (PC και CV) στην ΕΕ29 κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, επιτυγχάνοντας μερίδιο αγοράς 18,2%. Οι μάρκες Citroën, Dodge, Jeep και Lancia κατέγραψαν πολύ καλές επιδόσεις, αυξάνοντας τις πωλήσεις τους σε σύγκριση με πέρυσι. Η εταιρεία είναι πρώτη στη Γαλλία, την Ιταλία και την Πορτογαλία σε ετήσια βάση (YTD). Στη Γαλλία, η Stellantis πέτυχε πάνω από 30% μερίδιο αγοράς, με τέσσερα μοντέλα (Peugeot 208, 308, 2008 και Citroën C3) στην πρώτη δεκάδα. Στην Ιταλία σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 1%, επιτυγχάνοντας μερίδιο αγοράς 33%: πέντε μοντέλα στην πρώτη δεκάδα τον Ιούνιο, συμπεριλαμβανομένων των Fiat Panda, Citroën C3, Lancia Ypsilon, Fiat 500 και Jeep Avenger, του SUV με τις περισσότερες πωλήσεις στη χώρα αυτή. Στη Γερμανία, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σχεδόν κατά 24%, με σχεδόν όλες τις μάρκες να καταγράφουν διψήφια ανάπτυξη σε σχέση με πέρυσι, ανεβάζοντας το μερίδιο αγοράς στο 14%. Η Βουλγαρία, η Κροατία, η Τσεχία, η Δανία, η Ιρλανδία και η Σλοβενία​ κατέγραψαν επίσης διψήφια αύξηση πωλήσεων. Η Stellantis Pro One είναι πρώτη στην αγορά επαγγελματικών με πάνω από 28,5% μερίδιο αγοράς και 4% αύξηση όγκου σε ετήσια βάση. Στη Γερμανία, η ανάπτυξη των επαγγελματικών της οχημάτων ήταν ιδιαίτερα αξιοσημείωτη, με αύξηση 4 ποσοστιαίων μονάδων στο μερίδιο αγοράς και πωλήσεις άνω του 44%. «Θα διατηρήσουμε την ανάπτυξή μας εκμεταλλευόμενοι ευκαιρίες και διαχειριζόμενοι διαταραχές», δήλωσε ο Uwe Hochgeschurtz, Chief Operating Officer Διευρυμένης Ευρώπης της Stellantis, προσθέτοντας: «Είμαστε ενθουσιασμένοι για τους επόμενους μήνες, οδηγούμενοι από το μαχητικό πνεύμα της ομάδας μας και τα συναρπαστικά νέα προϊόντα -όπως έχουν προγραμματιστεί φέτος στο στρατηγικό μας σχέδιο Dare Forward 2030- για να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε στην Ευρώπη». Η Stellantis ανέφερε σταθερή ανάπτυξη στην αγορά οχημάτων χαμηλών εκπομπών, χάρη στην ευρεία προσφορά της σε νέα μοντέλα BEV, PHEV και MHEV. Τα BEV κατέκτησαν μερίδιο 13,3% ετησίως στην ΕΕ29 και, στη Γαλλία, ο όγκος αυξήθηκε πάνω από 48%, ενώ το Peugeot E-208 είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις το εξάμηνο. Τον Ιούνιο, οι πωλήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 19% στην Ιταλία, υποστηριζόμενες από κρατικά κίνητρα και κατά 16% στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε κατά 1,1 μονάδα σε σύγκριση με πέρυσι. Η εταιρεία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Stellantis σημείωσε σημαντική ανάπτυξη τους τελευταίους έξι μήνες, κυρίως στις αγορές της G10, όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ολλανδία και η Ισπανία, που παρουσιάζουν σταθερή διψήφια αύξηση πωλήσεων σε σύγκριση με πέρυσι. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ Stellantis: Αύξηση πωλήσεων στην Ευρώπη Η Leaseurope, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία που εκπροσωπεί τις εταιρείες leasing και ενοικίασης αυτοκινήτων, ανακοίνωσε ότι η Finance & Leasing Association (FLA) του Ηνωμένου Βασιλείου αποφάσισε να επανενταχθεί σε αυτήν. Ο γενικός διευθυντής της FLA, Stephen Haddrill, δήλωσε: «Βλέπουμε σημαντική αξία στη στενότερη συνεργασία με τον ευρωπαϊκό κλάδο σε διάφορα θέματα, συμπεριλαμβανομένων των μηδενικών εκπομπών και των τεχνολογικών εξελίξεων, που υπερβαίνουν την αρμοδιότητα των ρυθμιστικών αρχών της Ε.Ε. Το Ηνωμένο Βασίλειο μπορεί να διδαχθεί από τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές και αντιστρόφως». Ο γενικός διευθυντής της Leaseurope, Richard Knubben, ανέφερε ότι ανυπομονεί να μοιραστεί την εμπειρία της FLA στο Ηνωμένο Βασίλειο, του οποίου οι νομοθέτες παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στην Ε.Ε. και αντιστρόφως. Η FLA ΕΠΑΝΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ LEASEUROPE

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=