FLEETNEWS #252

01.07.24 #252 17 „Η μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτες τιμές σημειώθηκε στην Ευρώπη, όπου η ζήτηση αυξήθηκε από 11.000 GWh σε 29.000 GWh σε ένα μόνο έτος. „Η μεγαλύτερη αύξηση σε σχετικούς όρους σημειώθηκε στις ΗΠΑ, όπου η ζήτηση αυξήθηκε κατά 206% (στις 22.000 GWh). „Η Κίνα εξακολουθεί να προηγείται, με την ενεργειακή ζήτηση για EV να έχει αυξηθεί από 470 GWh το 2013, σε 38.000 GWh το 2023. 710.000 GWH „Η τάση προβλέπεται να επιταχυνθεί περαιτέρω. Οι προβλέψεις βάσει του Σεναρίου Δεδηλωμένων Πολιτικών (STEPS) υποδεικνύουν ότι η παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας για EV θα αυξηθεί πάνω από 630% έως το 2030, φτάνοντας τις 710.000 GWh. „Η Κίνα προβλέπεται να απορροφά το 32% της παγκόσμιας ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας για EV ή 230.000 GWh. „Οι ΗΠΑ, που πρωτοστάτησαν το 2013 με 560 GWh, έμειναν πίσω τα τελευταία χρόνια και μάλιστα είχαν αρνητική ανάπτυξη το 2020, αλλά αναμένεται να καλύψουν τη διαφορά έως το 2030, ισοδυναμώντας με την Κίνα (230.000 GWh, περίπου ένα τρίτο της παγκόσμιας ζήτησης). ΖΉΤΗΣΗ ΚΑΤΆ ΚΕΦΑΛΉΝ Αξίζει να σημειωθεί η ιδιαιτέρως διαφορετική εικόνα μεταξύ των τριών μεγάλων αγορών EV όσον αφορά στην κατά κεφαλήν ζήτηση ενέργειας και η σημασία της ως προς την υιοθέτηση EV αναλόγως μεγέθους αγοράς. Βάσει αυτής της κατάταξης, η Κίνα έρχεται τελευταία (26,95 kWh ανά κάτοικο το 2023) και οι ΗΠΑ προηγούνται (64,7 kWh), ενώ η Ευρώπη παραμένει σταθερά στο μέσον (43,42 kWh). Ένας άλλος τρόπος υπολογισμού της υιοθέτησης EV είναι η μείωση των αναγκών σε ορυκτά καύσιμα. Λαμβάνοντας χονδρικώς υπόψη πως ένα βαρέλι πετρελαίου ισοδυναμεί με 1.700 kWh, η σημερινή ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας για EV ισοδυναμεί με περίπου 57 εκατομμύρια βαρέλια ετησίως. Δεδομένης της προβλεπόμενης αύξησης, ο όγκος αυτός θα αυξηθεί στα 420 εκατομμύρια βαρέλια μέχρι το 2030, ανέφερε η Finbold. Τα στοιχεία του IEA είναι ακόμα υψηλότερα, υπολογίζοντας ότι η αντιστοιχία σε πετρέλαιο για την κίνηση των EV αντιπροσώπευε 255 εκατομμύρια βαρέλια το 2023 και θα ανέλθει σε σχεδόν 2,85 δισεκατομμύρια βαρέλια έως το 2030. ΕΞΌΡΥΞΗ ΛΙΘΊΟΥ Για να το θέσουμε σε σωστές διαστάσεις: καταναλώθηκαν παγκοσμίως περίπου 37 δισεκατομμύρια βαρέλια το 2023, εκ των οποίων τα 11 δισεκατομμύρια αφορούσαν στις οδικές μεταφορές. Όπως υποδηλώνουν τα στοιχεία, «τα EV από μόνα τους δεν παρέχουν πλήρη και ολοκληρωμένη λύση», αναφέρει ο Andreja Stojanovic, εκ των συντακτών της μελέτης. Επιπλέον, «ένα σημαντικό μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία των EV εξακολουθεί να παράγεται από ορυκτά καύσιμα και η εξόρυξη λιθίου παραμένει εξαιρετικά αμφιλεγόμενο θέμα». Συμπερασματικά, η υιοθέτηση EV συμβάλλει σημαντικά, αν όχι μοναδικά, στη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια. Η διεθνής πλατφόρμα Global Fleet και το Fleet Forum Association ξεκινούν συνεργασία ανταλλαγής γνώσεων σχετικά με το πώς μπορούν να επιτύχουν οι εταιρικοί στόλοι στις λιγότερο ώριμες αφρικανικές αγορές, υποδεικνύοντας στα μέλη του Fleet Forum πώς να βελτιστοποιούν τις δραστηριότητες του στόλου τους. Ο Steven Schoefs, επικεφαλής Στρατηγικών Σχέσεων της Nexus, δήλωσε: «Παρέχουμε πληροφορίες και τεχνογνωσία και φέρνουμε σε επαφή τον διεθνή στόλο και το οικοσύστημα κινητικότητας. Η χρήση βέλτιστων πρακτικών μεταξύ των κοινοτήτων επιτρέπει τη συγκριτική αξιολόγηση και είναι ζωτικής σημασίας για την τόνωση της καινοτομίας και την ενίσχυση του επαγγελματισμού. Το Fleet Forum συνεργάζεται με ΜΚΟ των οποίων η οργάνωση και λειτουργία είναι διαφορετικές από αυτές των εταιρειών και η συνεργασία δίνει νέες ιδέες και πληροφορίες βέλτιστων πρακτικών». Ο Paul Jansen, εκτελεστικός διευθυντής του Fleet Forum, προσθέτει: «Οι οργανισμοί της κοινότητας του Fleet Forum λειτουργούν σε πολύ συγκεκριμένα περιβάλλοντα, διαφορετικά από τους περισσότερους εταιρικούς χρήστες στόλου. Η πλειονότητα των δραστηριοτήτων είναι στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή. Στις περισσότερες από αυτές τις χώρες δεν υπάρχει οικολογικό σύστημα ή είναι περιορισμένο. Π.χ. κανονισμοί για οχήματα, βιωσιμότητα και οδική ασφάλεια». Και δεδομένου ότι οι εταιρείες leasing δεν έχουν εισέλθει ακόμη στις αγορές αυτές και είναι πολύ δύσκολο να αποκτηθούν οχήματα χαμηλών εκπομπών, η λύση είναι η συνεργασία, σύμφωνα με τον Jansen. Σκοπός της συνεργασίας με το Fleet Forum και τις οργανώσεις-μέλη του είναι η απόκτηση νέων γνώσεων και βέλτιστων πρακτικών από μη κυβερνητικές οργανώσεις που λειτουργούν υπό περίπλοκες συνθήκες και σε απομακρυσμένες τοποθεσίες. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΣΥΝΕΡΓΑΣIΑ GLOBAL FLEET ΚΑΙ FLEET FORUM

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=