FLEETNEWS #252

01.07.24 #252 16 «Δεν είναι άδικο να επαινούνται οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ εμείς κατηγορούμαστε για τις εκπομπές CO2 από την κατασκευή των μπαταριών τους;» λέει ο εκτελεστικός διευθυντής της Panasonic, Hirotoshi Uehara, σε συνέντευξή του στο Nikkei Asia. Η Panasonic, σημαντικός προμηθευτής μπαταριών EV της Tesla στη Βόρεια Αμερική, αντιμετωπίζει προκλήσεις για την αναγνώριση της πράσινης συνεισφοράς της. Η λύση: να συμπεριληφθεί η «αποφυγή εκπομπών» στις αξιολογήσεις βιωσιμότητας. Η ΈΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΦΥΓΉΣ ΕΚΠΟΜΠΏΝ Οι αποφευχθείσες εκπομπές είναι οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που αποφεύγονται με τη χρήση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Οι προμηθευτές κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων και άλλων κατασκευαστών πράσινης τεχνολογίας υποστηρίζουν ότι πρέπει να διενεργούνται τυποποιημένοι υπολογισμοί για να επισημαίνεται ο σημαντικός ρόλος τους στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Επί του παρόντος, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα υπολογίζονται βάσει προτύπων των Πεδίων 1, 2 και 3. Το Πεδίο 1 αναφέρεται στις άμεσες εκπομπές μιας εταιρείας (επαγγελματικά χιλιόμετρα, ICE), το Πεδίο 2 αφορά στις εκπομπές από την παραγωγή ενέργειας που χρησιμοποιεί η εταιρεία (επαγγελματικά χιλιόμετρα, BEV) και το Πεδίο 3 περιλαμβάνει εκπομπές από ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού (μετακινήσεις). Ωστόσο, αυτά τα πρότυπα δεν λαμβάνουν υπόψη τη συμβολή των προμηθευτών στη μείωση των εκπομπών. ΑΝΤΙΠΑΡΑΓΩΓΙΚΌ Χωρίς την κατάλληλη αναγνώριση και τα εύσημα, οι κατασκευαστές μπαταριών και άλλοι προμηθευτές εξαρτημάτων προσπαθούν να αναδείξουν τις προσπάθειές τους αποτελεσματικής μείωσης εκπομπών. Η Ένωση Ιαπώνων Κατασκευαστών Ηλεκτρικών Συστημάτων (JEMA) δημοσίευσε έκθεση τον Απρίλιο, καλώντας την κυβέρνηση, τον ιδιωτικό τομέα και την ακαδημαϊκή κοινότητα να συνεργαστούν για τον καθορισμό διεθνών κανόνων αποφυγής εκπομπών. Αυτό θα επέτρεπε στον χρηματοπιστωτικό τομέα να λάβει τεκμηριωμένες επενδυτικές αποφάσεις βάσει της συμβολής των εταιρειών στη μείωση εκπομπών. Η Διεθνής Ηλεκτροτεχνική Επιτροπή (IEC), με έδρα τη Γενεύη, συζητά για τα παγκόσμια πρότυπα υπολογισμού των αποτρεπόμενων εκπομπών, τα οποία υποστήριξε η Ιαπωνία. Ο πρωθυπουργός Fumio Kishida συμπεριέλαβε την υπόθεση στη δήλωση των ηγετών της συνόδου κορυφής της G7 στη Χιροσίμα. Οι ηγέτες της G7 συμφώνησαν να αναδείξουν τις εταιρικές προσπάθειες προώθησης της καινοτομίας που συμβάλλει στη μείωση εκπομπών. ΔΙΕΘΝΉΣ ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ Ο Uehara τόνισε ότι οι προμηθευτές χρειάζονται κίνητρα που θα τους παρακινήσουν να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα. Η ανάπτυξη των επιχειρήσεων επιφέρει αυξημένες εκπομπές και μπορεί να οδηγεί στο εσφαλμένο συμπέρασμα πως ότι η μείωση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων είναι ο καλύτερος τρόπος μείωσης των εκπομπών. Ως εκ τούτου, ένα πρότυπο αποτρεπόμενων εκπομπών θα ωφελούσε τους κατασκευαστές κρίσιμων εξαρτημάτων για προϊόντα όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και όσους εφαρμόζουν τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας. Ωστόσο, η διαφάνεια και η συνέπεια της νέας μεθόδου υπολογισμού συνιστά πρόκληση. Ιάπωνες κατασκευαστές, όπως η Hitachi και η Daikin Industries, υποστηρίζουν τη θέσπιση και ρύθμιση των αποτρεπόμενων εκπομπών, από κοινού με Ευρωπαίους κατασκευαστές ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως η γαλλική Schneider Electric. Από το 2023, η ιαπωνική χρηματιστηριακή εταιρεία Nomura Holdings έχει συμπεριλάβει τις αποτραπείσες εκπομπές στις αξιολογήσεις της για το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση (ESG). Ο CEO της Panasonic ανέφερε ότι ορισμένες εταιρείες χρησιμοποίησαν κατά το παρελθόν το θέμα της αποφυγής εκπομπών για να μεγαλοποιήσουν τη συμβολή τους στη μείωση του άνθρακα. Πρότεινε να εξετάσει ο κλάδος την πιθανότητα διασφάλισης από τρίτους για την αξιοπιστία και τη διαφάνεια των υπολογισμών. ΟΙ ΙΑΠΩΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΠΙΕΖΟΥΝ ΓΙΑ ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΤΥΠΑ Αποφυγή εκπομπών Η ταχεία αύξηση της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων (EV) παγκοσμίως -και ιδιαιτέρως στην Κίνα, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ- θα αυξήσει την παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας κατά 630% έως το 2030, όπως προβλέπει έρευνα της Finbold, βάσει στοιχείων του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA). Αυτά τα στοιχεία δείχνουν ότι η παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας για ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκε κατά 3.631% την τελευταία δεκαετία, από 2.600 γιγαβατώρες (GWh) το 2013 σε 97.000 GWh το 2023. ΣΗΜΕΊΟ ΚΑΜΠΉΣ „Το περασμένο έτος αποτέλεσε σημείο καμπής: το 2023 υπήρξε επιτάχυνση της παγκόσμιας ζήτησης ενέργειας για EV πάνω από 120%. ΤΑ EV ΘΑ ΑΥΞΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΖΗΤΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΩΣ ΤΟ 2030 ΚΑΤΑ 630%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=