25.06.24 #251 7 Η Stellantis ιδρύει κοινοπραξία με την κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων (EV) LeapMotor για παραγωγή EV στο εργοστάσιο της μάρκας στο Tychy της Πολωνίας. Η κίνηση γίνεται μετά τους προσφάτως ανακοινωθέντες πρόσθετους εισαγωγικούς δασμούς κινεζικών EV. Το EV T03 αναμένεται να κυκλοφορήσει σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες τον Σεπτέμβριο. Αυτή η στρατηγική κίνηση αποσκοπεί στην τόνωση των προσιτών EV στην Ευρώπη, όπου πολλές μάρκες αναθεωρούν τις στρατηγικές τους για φθηνότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στην ετήσια συνέλευση της Stellantis, ο CEO Carlos Tavares δήλωσε ότι «οι νέοι δασμοί αντιμετωπίζουν την έλλειψη ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών» και προσέθεσε ότι το ύψος τους καθιστά την τοπική παραγωγή λογικότερη από την εισαγωγή. Ως εκ τούτου, όπως είπε, κάποια αυτοκίνητα της LeapMotor θα συναρμολογηθούν στην Ευρώπη. Οι νέοι δασμοί διαφέρουν αναλόγως των εταιρειών: η BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής νέων οχημάτων παγκοσμίως, επιβαρύνεται κατά 17,4%, ενώ η υποστηριζόμενη από την κινεζική κυβέρνηση, SAIC Motor, επιβαρύνεται κατά 38,1%. Οι δασμολογικές διαφορές καθορίζουν διαφορετικά σχέδια για κάθε κατασκευαστή EV και η BYD σκοπεύει να ξεκινήσει παραγωγή σε εργοστάσιο της Ουγγαρίας. Αντιθέτως, η Chery, η οποία επιβαρύνεται κατά 21%, σχεδιάζει την κατασκευή 150.000 αυτοκινήτων ετησίως έως το 2029 σε εργοστάσιο της Ισπανίας. Σύμφωνα με τη Stellantis και τη LeapMotor, η κοινοπραξία θα παρουσιάσει τουλάχιστον έξι ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2027. STELLANTIS ΚΑΙ LEAPMOTOR ΘΑ ΠΑΡΑΓΟΥΝ EV ΣΤΗΝ ΠΟΛΩΝΙΑ Η Volkswagen AG και η Vulcan Green Steel υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) για χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα - βασικό στοιχείο της στρατηγικής πράσινου χάλυβα της Volkswagen. Τα κύρια σημεία περιλαμβάνουν τα εξής: Θα καλυφθούν ετήσιες ευρωπαϊκές ανάγκες 300.000 τόνων χάλυβα. Οι όγκοι χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα που προβλέπεται να παραγγείλει η Volkswagen AG θα καλύψουν σημαντικό ποσοστό των συνολικών αναγκών και θα χρησιμοποιούνται στις εγκαταστάσεις παραγωγής του ομίλου από το 2027 και μετά. Στρατηγική από το ορυχείο στο μέταλλο: από την εξόρυξη σιδηρομεταλλεύματος, την πράσινη ενέργεια και το υδρογόνο, μέχρι το χάλυβα. Η πλήρως καθετοποιημένη παραγωγή φύλλων χάλυβα του Ομάν θα επεκταθεί από την εξόρυξη σιδηρομεταλλεύματος σε ίδια παραγωγή πράσινης ενέργειας και πράσινου υδρογόνου, έως και δευτερογενή παραγωγή τελικού χάλυβα. Ομάν: εξαιρετικές προοπτικές για Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ιδίως αιολικής και ηλιακής. Οι υψηλές ταχύτητες ανέμου και η ισχυρή συνεχής ηλιακή ακτινοβολία του Ομάν δημιουργούν ιδανικές συνθήκες παραγωγής πράσινης αιολικής και ηλιακής ενέργειας - ουσιαστική προϋπόθεση παραγωγής χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα με χρήση πράσινου υδρογόνου. Οι εκπομπές άνθρακα κατά την παραγωγή χάλυβα θα μειωθούν κατά 70%. Ο χάλυβας χαμηλών εκπομπών άνθρακα της Vulcan Green Steel προβλέπεται να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά την παραγωγή χάλυβα κατά 70% στο μέλλον. Η συνεργασία εντάσσεται στις πρωτοβουλίες του Volkswagen Group για επέκταση της χρήσης πράσινου χάλυβα στην παραγωγή. Εκτός από τη συνεργασία με τη Vulcan Green Steel, η Volkswagen συνεργάζεται με τη Salzgitter AG από το 2022. Ο όμιλος διαθέτει επίσης μερίδιο στη σουηδική εταιρεία κατασκευής πράσινου χάλυβα H2 Green Steel, μέσω της θυγατρικής του Scania. Το Jindal Steel Group, στο οποίο ανήκει η Vulcan Green Steel, είναι ένας διαφοροποιημένος βιομηχανικός όμιλος εξόρυξης χάλυβα, σιδηρομεταλλεύματος και ενέργειας, με δραστηριότητες στην Ινδία, το Ομάν, την Αφρική και την Αυστραλία. Από το 2027, η Vulcan Green Steel θα παράγει ποιότητες για αυτοκίνητα και άλλους χάλυβες υψηλής αντοχής, στο Ομάν. Στις εγκαταστάσεις του Duqm θα χρησιμοποιηθεί φυσικό αέριο τα πρώτα χρόνια και αργότερα θα μεταβούν στην πράσινη ενέργεια, μειώνοντας τις εκπομπές άνθρακα κατά 70%. Το εργοστάσιο ήδη κατασκευάζεται και προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία το 2026. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΧΑΛΥΒΑ ΧΑΜΗΛΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΑΝΘΡΑΚΑ Volkswagen AG & Vulcan Green Steel
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=