FLEETNEWS #251

25.06.24 #251 16 Νέα ανάλυση δείχνει ότι οι θάνατοι από τροχαίες συγκρούσεις στην Ε.Ε. συνολικά μειώθηκαν μόλις κατά 1% πέρυσι, θέτοντας σε κίνδυνο τους στόχους του 2030. Η Φινλανδία έλαβε το Βραβείο Οδικής Ασφάλειας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), ενεργό μέλος του οποίου αποτελεί το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς», για την εξαιρετική της πρόοδο στην Οδική Ασφάλεια. Η χώρα μείωσε τους θανάτους από τροχαία συμβάντα κατά 29% στη διάρκεια της δεκαετίας έως το 2023, ενώ η μέση μείωση στην Ε.Ε. ήταν μόλις 16%. Η διάκριση, γνωστή ως Δείκτης Οδικής Ασφάλειας (PIN), αναγνωρίζει την πρόοδο της Φινλανδίας στην Οδική Ασφάλεια και αποτελεί απόδειξη των μακροπρόθεσμων στόχων και της συνολικής στρατηγικής της χώρας για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας όλων των χρηστών του δρόμου. Ο Antonio Avenoso, εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, δήλωσε: «Στη Φινλανδία λένε “vahinko ei tule kello kaulassa”, που σε ελεύθερη απόδοση μεταφράζεται ως “τα ατυχήματα δεν έρχονται με ένα κουδούνι στο λαιμό τους”. Αυτό εξηγεί γιατί οι Φινλανδοί υιοθετούν μια τόσο ολοκληρωμένη και στρατηγική προσέγγιση, που επιδιώκει να καλύψει πολλές διαφορετικές πτυχές των κινδύνων του οδικού δικτύου. Οι προσπάθειες όμως δεν σταματούν αφότου συμβεί η τροχαία σύγκρουση. Η Φινλανδία είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που διερευνά σε βάθος κάθε θανατηφόρα σύγκρουση. Συγχαίρουμε τη Φινλανδία για την πρόοδό της τα τελευταία δέκα χρόνια και ελπίζουμε ότι το βραβείο θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης, ώστε να διπλασιάσει τις προσπάθειές της για την επίτευξη των μελλοντικών φιλόδοξων στόχων της». Η ΠΡΌΟΔΟΣ ΤΗΣ Ε.Ε. ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΌ ΤΩΝ ΘΑΝΆΤΩΝ ΑΠΌ ΤΡΟΧΑΊΕΣ ΣΥΓΚΡΟΎΣΕΙΣ ΠΑΡΈΜΕΙΝΕ ΣΤΆΣΙΜΗ ΤΟ 2023 Η ανακοίνωση συμπίπτει με τη νέα ανάλυση που δημοσιεύθηκε μόλις από το ETSC, η οποία δείχνει ότι υπήρχαν 20.418 θάνατοι στους δρόμους της Ε.Ε. πέρυσι. Αυτό καταδεικνύει μείωση μόλις 1% σε σύγκριση με το 2022, σημειώνοντας πολύ μικρότερη πτώση από την ετήσια μείωση 6,1% που απαιτείται για την επίτευξη του στόχου της Ε.Ε. για μείωση 50% έως το 2030. Μετά τις ευρωπαϊκές εκλογές την περασμένη εβδομάδα, το ETSC ζητά την ίδρυση μιας Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας, με συγκεκριμένες αρμοδιότητες, όπως η διαχείριση της διάθεσης αυτόνομων οχημάτων και η διενέργεια ερευνών σε τροχαία συμβάντα. Ενώ για τους υπόλοιπους από τους βασικούς τρόπους μεταφοράς στην Ευρώπη (αεροπορικώς, διά θαλάσσης και σιδηροδρομικώς) υπάρχουν ειδικές υπηρεσίες της Ε.Ε. αρμόδιες για την ασφάλεια, δεν υπάρχει ΣΤΑΣΙΜΗ Η ΠΡΟΟΔΟΣ ΣΤΑ ΜΟΙΡΑΙΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ Ε.Ε. Στη Φινλανδία το Βραβείο Οδικής Ασφάλειας ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΘΑΝΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Ε.Ε., 2013 - 2023 20% 10% 0% -10% -20% -30% -40% -50% -60% EL (1) CY FI (1) HR BE (1) RS LV (1) IT (1) CH DK (1) DE (1) HU (1) IE (1) IL LU PT (1) AT MT RO (3) SI SE FR NO EE BG UK (2) SK CZ ES (1) PL LT NL Πηγή: Έκθεση ETSC ΘΝΗΣΙΜΟΤΗΤΑ (ΟΔΙΚΟΙ ΘΑΝΑΤΟΙ ΑΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ) ΤΟ 2023, ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΘΝΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟ 2013 Πηγή: Έκθεση ETSC 100 90 80 70 60 50 40 30 20 10 0 EE NL ES (1) SK EL DE (1) FI (1) CZ PL SE RO (2) NO LT (1) IE (1) HU (1) DK (1) RS SI IT (1) BG PT HR IL UK (1) CY LV (1) AT MT FR CH LU BE (1)

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=