25.06.24 #251 12 Κάνοντας ένα σημαντικό βήμα για τον εξηλεκτρισμό του κλάδου των βαρέων φορτηγών (HGV), η Scania CV AB ανακοίνωσε τη σύσταση της νέας εταιρείας ιδιωτικών και ημιδημόσιων λύσεων φόρτισης, Erinion. Η πρωτοβουλία αποσκοπεί στη διευκόλυνση της μετάβασης στις ηλεκτρικές μεταφορές, εγκαθιστώντας 40.000 νέα σημεία φόρτισης σε τοποθεσίες πελατών και ενισχύοντας τις προσφορές e-Mobility του Scania Group για το μελλοντικό μεταφορικό οικοσύστημα. Η νέα εταιρεία, η Erinion, εστιάζει στη φόρτιση σε αμαξοστάσια και σε σημεία προορισμού και σχεδιάστηκε προς επιτάχυνση της υιοθέτησης ηλεκτρικών φορτηγών. Αυτό συνάδει με την αποστολή της Scania για μετάβαση σε ένα βιώσιμο σύστημα μεταφορών. Η πρωτοβουλία είναι ιδιαίτερα σημαντική για την επίτευξη του στόχου της εταιρείας να καλύψει το 50% των ευρωπαϊκών πωλήσεών της με ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030. Βασικό χαρακτηριστικό της προσφοράς της Erinion είναι η προσέγγισή της ανεξαρτήτως κατασκευαστή, που διασφαλίζει ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υποδομή φόρτισης και τις υπηρεσίες που παρέχονται ανεξαρτήτως μάρκας οχήματος. Αυτή η πολιτική χωρίς αποκλεισμούς θα συμβάλει στην προώθηση της ευρύτερης υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων και στη μετάβαση σε βιώσιμες μεταφορές. «Με τη λύση μας, οι πελάτες έχουν το κεφάλι τους ήσυχο και μπορούν να επικεντρωθούν στην κύρια δραστηριότητά τους, την ώρα που μια εξειδικευμένη μονάδα φόρτισης φροντίζει τον εξοπλισμό, το λογισμικό, τη χρηματοδότηση και τις λειτουργικές υπηρεσίες που απαιτούνται για ευρεία φόρτιση ανώτερης ποιότητας και αποδοτικότητας κόστους», ανέφερε ο Jonas Hernlund, επικεφαλής Ενέργειας και Υποδομών του Scania Group. ΦΌΡΤΙΣΗ ΣΕ ΑΜΑΞΟΣΤΆΣΙΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΊΑ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΎ Η έρευνα του κλάδου καταδεικνύει πως η φόρτιση σε αμαξοστάσια θα είναι η κύρια πηγή ενέργειας βαρέων οχημάτων μικρών και μεγάλων αποστάσεων. Η φόρτιση σε αμαξοστάσια και σημεία προορισμού συμπληρώνει τα δημόσια δίκτυα φόρτισης και παρέχει αποκλειστική υποδομή στα αμαξοστάσια των πελατών ή σε άλλες προκαθορισμένες τοποθεσίες. Αυτή η ρύθμιση προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, όπως προβλέψιμα χρονοδιαγράμματα φόρτισης, αυξημένοι χρόνοι λειτουργίας και βέλτιστη λειτουργική απόδοση. Επιπλέον, επιτρέπει την εξοικονόμηση μέσω σταθερού και προβλέψιμου κόστους ενέργειας, προσαρμοσμένου στις δραστηριότητες του πελάτη. Η έρευνα της Scania βάσει πιλοτικών προγραμμάτων με πελάτες επισημαίνει σημαντικές δυνατότητες εξοικονόμησης κόστους μέσω αυτών των προηγμένων λύσεων φόρτισης. Οι πελάτες μπορούν να έχουν έως και 50% μείωση επενδυτικών αναγκών και λειτουργική εξοικονόμηση έως και 15.000 ευρώ ανά φορτηγό ετησίως. Αρχικά, η Erinion θα δραστηριοποιηθεί στη Σουηδία, τη Νορβηγία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, με πρόγραμμα παγκόσμιας ανάπτυξης στο μέλλον. Μέχρι το 2030, προβλέπεται να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους 230.000 ηλεκτρικά φορτηγά. Γι’ αυτό η Erinion σκοπεύει να εγκαταστήσει τουλάχιστον 40.000 σημεία φόρτισης σε τοποθεσίες πελατών έως το δ΄ τρίμηνο του 2029. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΙΔΡΥΣΗ ΝΕΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ ΤΩΝ HGV Erinion, η νέα εταιρεία του Scania Group Η EV startup Fisker, με έδρα τις ΗΠΑ, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης, κατόπιν υπέρογκων εξόδων για την παράδοση του Ocean SUV στη Βόρεια Αμερική και στην Ευρώπη. Βασική αιτία της χρεοκοπίας ήταν η αδυναμία εξασφάλισης επένδυσης από μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, η ταυτότητα της οποίας δεν ανακοινώθηκε, αλλά σύμφωνα με το Reuters ήταν η Nissan. Τον Μάρτιο, μετά την κατάρρευση της συμφωνίας, η Fisker διέκοψε την παραγωγή και τις επενδύσεις σε μελλοντικά έργα μέχρι να εξασφαλίσει συνεργασία και δήλωσε πως θα μειώσει το ανθρώπινο δυναμικό της κατά 15%. Στη δήλωση Κεφαλαίου 11, που κατέθεσε σε δικαστήριο του Ντέλαγουερ, η Fisker ανέφερε πάγια στοιχεία μεταξύ 500 εκατ. και 1 δισ. δολαρίων, υποχρεώσεις μεταξύ 100 και 500 εκατ. δολαρίων και 200 - 999 πιστωτές. Η Fisker είναι μεταξύ των πολλών αμερικανικών νεοσύστατων εταιρειών ηλεκτροκίνητων οχημάτων που χρεοκόπησαν τα τελευταία χρόνια, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι Proterra, Lordstown και Electric Last Mile Solutions. Η διαδικασία είναι σε μεγάλο βαθμό παρόμοια: οι νέες εταιρείες καταρρέουν εξαντλώντας τα ταμειακά τους αποθέματα, αποτυγχάνοντας να συγκεντρώσουν επαρκή πρόσθετη χρηματοδότηση και αντιμετωπίζοντας προκλήσεις αύξησης της παραγωγής. Η FISKER ΥΠΕΒΑΛΕ ΑΙΤΗΣΗ ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=