17.06.24 #250 21 σμένο μήνα σε σχέση με τον Μάιο του 2023 με 6.602 μονάδες έναντι 7.348. Τα φορτηγά 9,8% πτώση μ1.446 μονάδες τον φετινό Μάιο από 1.603 τον περσινό. Τα λεωφορεία ταξινόμησαν μόνο ένα όχημα λιγότερο έναντι του Μαΐου 2023 (105 από 106) και οι μοτοσυκλέτες άνω των 50 cc πέντε μονάδες λιγότερες (393 από 398). Συνολικά, το πεντάμηνο η εικόνα διαφοροποιείται με 43.353 μεταχειρισμένα οχήματα φέτος έναντι 42.080 πέρυσι (+3%). Ειδικότερα το διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου 2024 ταξινομήθηκαν 33.785 μεταχειρισμένα επιβατικά έναντι 32.635, καταγράφοντας 3,5% αύξηση πενταμήνου. Ακόμα, 7.507 μεταχειρισμένα φορτηγά έναντι 7.540 (-0,4%), 350 λεωφορεία έναντι 404 (-13,4%) και 1.711 μοτοσυκλέτες έναντι 1.501 (+14%). ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ Μεγάλη αύξηση κατά 11,6 μονάδες κατέγραψαν τον Μάιο τα μικρά αυτοκίνητα, καταλαμβάνοντας σχεδόν το 1/5 της αγοράς (μερίδιο 19,4% από 7,8% τον Μάιο 2023). Ωστόσο, πρώτη εξακολουθεί να παραμένει η κατηγορία B συνολικά με μερίδιο 52,2% έναντι 48,5% του περσινού Μαΐου. Τα B-SUV παραμένουν πρώτα με 28,1% τον περασμένο μήνα έναντι 22,7% τον αντίστοιχο περσινό. Η κατηγορία C-SUV ήταν η κυρίως χαμένη, πέφτοντας στο 15,5% της αγοράς τον φετινό Μάιο από 22,5% τον περσινό. Η κατηγορία C συνολικά έχασε 11,3 μονάδες μεριδίου. Γενικότερα, πάντως, τα SUV κυριάρχησαν τον Μάιο με μερίδιο 56,1% (Μάιος 2023: 55,3%) και το πεντάμηνο με 57% της αγοράς (Ιανουάριος - Μάιος 2023: 54,1%). ΜΑΡΚΕΣ Οι κορυφαίες μάρκες που διαμορφώνουν τη δεκάδα τον Μάιο, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, είναι οι εξής: Πρώτη παραμένει η Toyota με 16,2% και ακολουθούν, η Suzuki με 13,7%, η Fiat με 7,1% η Peugeot με 6,6%, η Hyundai με 6,2%, η BMW με 4,9%, η Opel με 4,5%, η Kia με 4,2%, η Volkswagen με 4,1% και η Skoda με 3,9%. Όλες οι υπόλοιπες μάρκες κατέλαβαν το 28,6% της αγοράς του Μαΐου. Η κατάταξη της περιόδου Ιανουαρίου - Μαΐου 2024, σύμφωνα πάντα με την ΕΛΣΤΑΤ, είναι διαφορετική: Πρώτη η Toyota με μερίδιο 15,6%, δεύτερη η Peugeot με μερίδιο 8,5%, τρίτη η Suzuki με 8,5%, τέταρτη η Hyundai με 6,8%, πέμπτη η Opel με 5,9%, έκτη η Citroën/DS με 4,8%, έβδομη η Fiat με 4,7%, όγδοη η Volkswagen με 4,1%, ένατη η BMW με 4,1% και δέκατη η Skoda με 3,8%. Το 33% μοιράζονται οι υπόλοιπες μάρκες της ελληνικής αγοράς. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΑΪΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΜΑΪΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝ.-ΑΠΡ. ‘24 2024 2023 2024 2023 Βενζίνη 40,60% 47,40% -6,8 41,50% 45,40% -3,9 35,60% Πετρέλαιο 7,20% 10,60% -3,5 9,60% 14,40% -4,8 12,90% Υβριδικά (HEV) 43,50% 28,70% 14,8 37,90% 27,90% 10 29,00% Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 7,60% 11,20% -3,5 9,40% 9,70% -0,2 19,20% Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,00% 0,40% -0,4 0,10% 0,30% -0,3 3,40% Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 1,10% 1,80% -0,6 1,50% 2,30% -0,8 Πηγή: ΣΕΑΑ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΜΑΪΟΣ 2024 ΜΕΡΙΔΙΟ % Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ TOYOTA 16,2% SUZUKI 13,7% FIAT 7,1% PEUGEOT 6,6% HYUNDAI 6,2% BMW 4,9% OPEL 4,5% KIA 4,2% VOLKSWAGEN 4,1% SKODA 3,9% ΛΟΙΠΑ 28,6% ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΪΟΣ 2024 ΜΕΡΙΔΙΟ % Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ TOYOTA 15,6% PEUGEOT 8,5% SUZUKI 8,5% HYUNDAI 6,8% OPEL 5,9% CITROEN / DS 4,8% FIAT 4,7% VOLKSWAGEN 4,1% BMW 4,1% SKODA 3,8% ΛΟΙΠΑ 33,0% Οι πωλήσεις λιανικής των επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα συνέχισαν να αυξάνονται κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2024, καθώς η υλοποίηση υποστηρικτικών μέτρων από το Πεκίνο αύξησε τις δαπάνες των καταναλωτών, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία του κλάδου. Συνολικός αριθμός 8,07 εκατομμυρίων επιβατικών αυτοκινήτων πωλήθηκαν μέσω καναλιών λιανικών πωλήσεων την περίοδο Ιανουαρίου - Μαΐου, με ετήσια αύξηση 5,7%, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας (CPCA). Μόνο το μήνα Μάιο, οι πωλήσεις λιανικής των επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα έφτασαν τις 1,7 εκατομμύρια μονάδες, με ετήσια μείωση 1,9% αλλά και μηνιαία αύξηση 11,4%. ΚΙΝΑ: ΑΥΞΗΣΗ 5,7% ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΤΟ ΠΕΝΤΑΜΗΝΟ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=