17.06.24 #250 2 Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι από τις 4 Ιουλίου η Ε.Ε. θα επιβάλλει προσωρινούς πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικά BEV (ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας) έως 38,1%. Διαβάστε περισσότερα εδώ. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Geely και SAIC (MG), κατηγορούνται για στρέβλωση της αγοράς μέσω κρατικών επιδοτήσεων και παραβίαση των κανόνων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ). Τα οριστικά μέτρα πρέπει να επιβληθούν εντός τεσσάρων μηνών από την επιβολή των προσωρινών δασμών, ενώ η ολοκλήρωση της επανεξέτασής τους μετά από συγκεκριμένο αίτημα έχει προθεσμία εννέα μηνών. Η Επιτροπή επικοινώνησε με τις κινεζικές αρχές για να συζητήσει τα πορίσματά της και να διερευνήσει πιθανούς τρόπους επίλυσης των ζητημάτων που εντοπίστηκαν με τρόπο συμβατό με τον ΠΟΕ. Το Πεκίνο έκρινε ότι αύξηση των δασμών εκ μέρους της Ε.Ε. στις εισαγωγές EV από την Κίνα συνιστούν «προστατευτισμό» και θα είναι «επιβλαβής» για τα ευρωπαϊκά συμφέροντα. Η Κίνα απειλεί με αντίποινα όχι μόνο για τα αυτοκίνητα αλλά και άλλους κλάδους, εκφράζοντας την απογοήτευση και την αντίθεσή της σε αυτούς τους δασμούς. Εν τω μεταξύ, η γερμανική κυβέρνηση εργάζεται για την αποτροπή αυτών των νέων δασμών ή τουλάχιστον για την άμβλυνσή τους, όπως αναφέρεται σε διάφορα μέσα, δεδομένου ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen Group, Mercedes-Benz Group και BMW Group, βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις πωλήσεις τους στην Κίνα, που είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Πέραν αυτού οι δυτικοί κατασκευαστές που παράγουν στην Κίνα και εξάγουν στην Ευρώπη, θα επιβαρυνθούν επίσης με δασμούς. Ήδη, η Tesla πρόκειται να αυξήσει την τιμή του Model 3, που εισάγεται από τη Σαγκάη, λόγω των δασμών της Ε.Ε. στα EV που κατασκευάζονται στην Κίνα, όπως αναφέρεται στον ιστότοπο της εταιρείας. Η ACEA δήλωσε ότι το ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο είναι απαραίτητο για τη δημιουργία μιας παγκόσμιας ανταγωνιστικής ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ ο υγιής ανταγωνισμός οδηγεί την καινοτομία και τις επιλογές για τους καταναλωτές. Ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο σημαίνει εγγύηση ίσων όρων ανταγωνισμού για όλους τους ανταγωνιστές, αλλά είναι μόνο ένα σημαντικό μέρος του παγκόσμιου παζλ ανταγωνιστικότητας. «Αυτό που χρειάζεται πάνω απ› όλα ο ευρωπαϊκός κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας για να είναι παγκοσμίως ανταγωνιστικός, είναι μια ισχυρή βιομηχανική στρατηγική για την ηλεκτροκίνηση. Αυτό σημαίνει διασφάλιση πρόσβασης σε κρίσιμα υλικά και οικονομικά προσιτή ενέργεια, ένα συνεκτικό ρυθμιστικό πλαίσιο, επαρκή υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού υδρογόνου, κίνητρα αγοράς και πολλά άλλα», δήλωσε η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries. Οι υψηλότεροι δασμοί ισοδυναμούν με επιπλέον κόστος δισ. ευρώ για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε μια εποχή που αντιμετωπίζουν επιβράδυνση της ζήτησης και πτώση των τιμών στο εσωτερικό, σύμφωνα με το Reuters. Ο CEO της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε ότι οι δασμοί θα βλάψουν τις ευρωπαϊκές εταιρείες και τα ευρωπαϊκά συμφέροντα. «Ο προστατευτισμός κινδυνεύει να ξεκινήσει ένα spiral: οι δασμοί οδηγούν σε νέους δασμούς, σε απομόνωση παρά σε συνεργασία», τόνισε. Ο CEO της Mercedes, Ola Kallenius, δήλωσε: «Δεν χρειαζόμαστε αυξανόμενους φραγμούς στο εμπόριο. Πρέπει να εργαστούμε για την άρση των εμπορικών φραγμών στο πνεύμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου». Η Volkswagen ανέφερε πως «η απόφαση της Επιτροπής της Ε.Ε. είναι επιζήμια αυτήν τη στιγμή με την τρέχουσα ασθενή ζήτηση για οχήματα BEV στη Γερμανία και την Ευρώπη. Οι αρνητικές επιπτώσεις αυτής της απόφασης αντισταθμίζουν τυχόν οφέλη για την ευρωπαϊκή και ειδικά τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία». Ο αναπληρωτής CEO της Volvo, Bjorn Annwall, δήλωσε στο Automotive News Europe Congress πως η Volvo υποστηρίζει το ανοιχτό και δίκαιο εμπόριο και οτιδήποτε το εμποδίζει δεν είναι σωστό. Η Stellantis θα κινηθεί επιθετικά για να μειώσει το κόστος, καθώς ο ανταγωνισμός από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνεται αντί να χρησιμοποιεί «αμυντική» στρατηγική που βασίζεται σε δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές στην Ευρώπη, δήλωσε από την πλευρά του ο CEO, Carlos Tavares. ΠΡΟΣΘΕΤΟΙ ΔΑΣΜΟΙ ΣΤΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ EV Αντιδρούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες FLEET NEWS #250 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ [email protected] MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ [email protected] CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ [email protected] ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ [email protected] ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 [email protected] ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 [email protected] Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=