FLEETNEWS #250

17.06.24 #250 19 Περίπου τέσσερις στους 10 στόλους LCV στην Ευρώπη (38%) σχεδιάζουν να αρχίσουν να χρησιμοποιούν μεταχειρισμένα LCV την επόμενη τριετία. Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο από το σημερινό. Επί του παρόντος, 19% των στόλων χρησιμοποιεί ήδη μεταχειρισμένα LCV και κάτι τέτοιο θα ανέβαζε το συνολικό ποσοστό που χρησιμοποιεί μεταχειρισμένα LCV στο 57%. Η πρόβλεψη προέρχεται από το φετινό Fleet & Mobility Barometer που δημοσίευσε το Παρατηρητήριο Κινητικότητας Arval. Τα στοιχεία συνιστούν ευρωπαϊκό μέσο όρο, που επαναλαμβάνεται σε εθνικό επίπεδο, με μερικές ενδιαφέρουσες αποκλίσεις: „Η χρήση μεταχειρισμένων LCV σήμερα είναι υψηλότερη στους στόλους της Ελλάδας (48%), της Φινλανδίας (40%) και της Δανίας (39%). Η προβλεπόμενη αύξηση της χρήσης μεταχειρισμένων LCV θα ανεβάσει αυτά τα ποσοστά σε 83%, 73% και 78% αντιστοίχως εντός τριετίας. „Τα μεταχειρισμένα LCV είναι λιγότερα στους στόλους της Ολλανδίας (7%), της Πολωνίας και της Ιταλίας (από 9%), αλλά αν προστεθεί η προβλεπόμενη τριετής αύξηση, το μερίδιο αυξάνεται σχεδόν στο μισό (45%) στην Πολωνία, και λίγο πάνω από το ήμισυ στην Ολλανδία (52%) και την Ιταλία (54%). Η γενική τάση είναι παρόμοια και στις άλλες μεγάλες αγορές της Ευρώπης - ξεκινώντας σχετικά χαμηλά σήμερα, σε πάνω από το μισό σε τρία χρόνια: Ισπανία (10% > 50%), Γαλλία (12% > 59%), ΗΒ (16% > 56%), Γερμανία (20% > 59%). Το Παρατηρητήριο δεν διερεύνησε τα αίτια της απότομης αύξησης, υπάρχουν όμως αρκετοί πιθανοί λόγοι, ανέφερε ο Shaun Sadler (επικεφαλής Παρατηρητηρίου Κινητικότητας Arval του ΗΒ): «Ο πιθανότερος λόγος είναι πως από την περίοδο της πανδημίας η προσφορά νέων βαν περιορίστηκε και, ως εκ τούτου, οι στόλοι στρέφονται προς εναλλακτικές πηγές κάλυψης των αναγκών τους, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς μεταχειρισμένων. Για ορισμένες εταιρείες διαχείρισης, η αγορά μεταχειρισμένων είναι συνήθης πρακτική και αποτελεσματικός τρόπος κάλυψης των αναγκών τους. Η τάση αυτή σημαίνει επίσης ότι οι στόλοι επεκτείνουν συνεχώς τους κύκλους αντικατάστασης και γνωρίζουν ότι τα βαν έχουν δυνητικά μεγαλύτερη διάρκεια χρήσης στόλου από ό,τι κάποτε πίστευαν, ακόμα και αν η συντήρηση καθίσταται προβληματική με την πάροδο του χρόνου. Ο φόβος αγοράς παλαιότερων οχημάτων έχει ενδεχομένως εξαλειφθεί. Τέλος, οι τιμές των νέων βαν αυξάνονται πολύ γρήγορα τα τελευταία χρόνια και η αγορά μεταχειρισμένων παρέχει την ευκαιρία μείωσης του κόστους απόκτησης. Η τάση παρατηρείται σε όλα τα μεγέθη στόλων και στο Ηνωμένο Βασίλειο: „Στους μικρούς στόλους (εταιρείες με λιγότερους από 10 εργαζομένους), το 18% χρησιμοποιεί ήδη μεταχειρισμένα LCV και το 36% σχεδιάζει να τα χρησιμοποιήσει την επόμενη τριετία. „Στους μεγάλους στόλους (εταιρείες με περισσότερους από 1.000 εργαζομένους), το 14% χρησιμοποιεί ήδη μεταχειρισμένα LCV και το 43% σχεδιάζει να τα χρησιμοποιήσει την επόμενη τριετία». Ο κ. Sadler προειδοποιεί: «Αν συνεχιστούν οι νέες προσφορές που παρατηρούνται την τελευταία διετία, θα σταματήσει η τάση για μεταχειρισμένα βαν. Ωστόσο, αυτά τα στοιχεία συνιστούν ισχυρή ένδειξη του τρόπου με τον οποίο οι στόλοι βαν αντιλαμβάνονται την τρέχουσα κατάσταση όσον αφορά στη διαθεσιμότητα οχημάτων και σε επιχειρησιακά θέματα». Μια τελευταία σημείωση: τα στοιχεία για την Ευρώπη έρχονται σε πλήρη αντίθεση με εκείνα των ΗΠΑ, όπου μόλις το 9% των στόλων LCV χρησιμοποιεί μεταχειρισμένα LCV και μόνο το 18% σχεδιάζει να το πράξει την επόμενη τριετία, με προβλεπόμενο σύνολο μόλις 27% στο τέλος αυτής της περιόδου. ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΣΤΟΥΣ 10 ΣΤΟΛΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ Μεταχειρισμένα LCV Η BYD ανακοίνωσε την υποστήριξή της στη Διεθνή Επιτροπή Fair Play (CIFP). Αυτή η συνεργασία, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, υπογραμμίζει τη δέσμευση της BYD στην προώθηση της βιωσιμότητας και της ηθικής του fair play στον αθλητισμό. Η συμμετοχή της BYD στον κόσμο του αθλητισμού είναι καλά εδραιωμένη. Η εταιρεία ήταν ο Επίσημος Συνεργάτης Αυτοκινήτων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Χειροσφαίρισης Γυναικών της IHF το 2023 και τώρα είναι ο Επίσημος Συνεργάτης του UEFA European Football Championship 2024, που πρόκειται να ξεκινήσει στις 14 Ιουνίου. Μέσω αυτών των σημαντικών συνεργασιών, η BYD είναι αφοσιωμένη στην ενίσχυση του πνεύματος του αθλητισμού, το οποίο δίνει έμφαση στη δικαιοσύνη, την ηθική, το σεβασμό και την αίσθηση της ευγενούς άμιλλας μεταξύ των ανταγωνιστών. Η BYD ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ FAIR PLAY

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=