FLEETNEWS #250

17.06.24 #250 14 Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στον κόσμο, αυξάνει τις επενδύσεις της σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, για να καλύψει τη ζήτηση στις αγορές ηλιακής ενέργειας, λιθίου και EV. Το 2024, οι δαπάνες για καθαρή ενέργεια αναμένεται να φτάσουν τα 675 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην Κίνα το 2023 έφτασε τα 8,1 εκατομμύρια, αύξηση 35% σε σύγκριση με το 2022. Οι ταξινομήσεις προβλέπεται να αυξηθούν περίπου κατά 25% το 2024 και να φτάσουν τις 10 εκατομμύρια μονάδες. Η Κίνα αυξάνει τις επενδύσεις καθαρής ενέργειας για να καλύψει την αύξηση υλικών και την ενέργεια που απαιτούνται για τη συνεχώς διευρυνόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), οι επενδύσεις σε τεχνολογίες καθαρής ενέργειας στην Κίνα θα φτάσουν τα 675 δισ. δολάρια το 2024, ξεπερνώντας την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, οι οποίες προβλέπεται να δαπανήσουν 370 δισ. και 315 δισ. δολάρια, αντιστοίχως. Όπως αναφέρει το Κέντρο Έρευνας Ενέργειας και Καθαρού Αέρα (CREA) της Φινλανδίας, ο τομέας καθαρής ενέργειας ενίσχυσε κυρίως την οικονομική ανάπτυξη της Κίνας το 2023, αντιπροσωπεύοντας το 40% αυτής. Οι επενδύσεις σε υποδομές Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ανήλθαν σε 890 δισ. δολάρια πέρυσι, σχεδόν όσες και οι παγκόσμιες επενδύσεις σε ορυκτά καύσιμα το 2023. Οι ισχυρές επενδύσεις στην καθαρή ενέργεια στοχεύουν στην κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης ηλιακής ενέργειας, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλεκτρικών οχημάτων, που σημείωσαν 30% αύξηση εξαγωγών το 2023, σύμφωνα με τον IEA. Η παραγωγή μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας Li-ion της Κίνας έφτασε τις 185 GWh το 2023, ενώ οι εξαγωγές μπαταριών Li-ion αυξήθηκαν κατά 33% σε σύγκριση με το 2022 και έφθασαν τα 58,3 δισ. ευρώ. Οι παγκόσμιες εξαγωγές EV της Κίνας σημείωσαν επίσης τεράστιο άλμα το 2023, κατά 64% σε σύγκριση με το 2022, και ξεπέρασαν το 1,5 εκατομμύριο μονάδες. Οι περισσότερες επενδύσεις καθαρής ενέργειας αφορούν σε ηλιακούς συλλέκτες, που αναδεικνύονται σε νέα απειλή για τις τοπικές αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης λόγω σημαντικά χαμηλότερου κόστους. Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ενέργειας Wood Mackenzie, η Κίνα παράγει ηλιακούς συλλέκτες 60% φθηνότερους από τις ΗΠΑ και 50% φθηνότερους από την Ευρώπη. Ενισχύοντας την εφοδιαστική αλυσίδα EV και την αγορά καθαρής ενέργειας, η Κίνα εμφανίζεται ήδη ισχυρή για το 2025, ως πρωτοπόρος στην παγκόσμια αγορά EV. ΚΙΝΑ: ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΘΑΡΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΨΗ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ EV Στα επόμενα πέντε χρόνια, σχεδόν οι μισοί από τους καταναλωτές (49%) σκέφτονται να αποκτήσουν αυτοκίνητο μέσω συνδρομής, παρά να το αγοράσουν, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από την εταιρεία συμβούλων PwC στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι καταναλωτές, αποκτώντας αυτοκίνητο με συνδρομή, ουσιαστικά αποφεύγουν το υψηλό αρχικό κόστος αγοράς και λαμβάνουν μια πιο ευέλικτη, πιο βραχυπρόθεσμη δέσμευση από τη μίσθωση. Οι συνδρομές συνήθως συνοδεύονται και από άλλα πρόσθετα προϊόντα, όπως η μικτή ασφάλιση, η συντήρηση και η οδική βοήθεια. Το ενδιαφέρον για τις συνδρομές προέρχεται κυρίως από νεαρές - παραγωγικές ηλικίες (18-44 ετών) των οποίων το 85% επιλέγει premium και πολυτελείς μάρκες. Οι βασικοί λόγοι που επιλέγουν τη συνδρομή είναι ότι θέλουν να μάθουν και να εξερευνήσουν το αυτοκίνητο. Αυτή η μερίδα των καταναλωτών αγγίζει το 38%, καθώς, εκτός των άλλων, αναζητούν μια ευέλικτη διαρκή πρόσβαση σε νέα και καλύτερα αυτοκίνητα, με την ελάχιστη δυνατή δέσμευση. Ένα άλλο ποσοστό καταναλωτών (33%) αναζητά αυτοκίνητο με πακέτο all inclusive με σταθερή μηνιαία χρέωση, ενώ το υπόλοιπο 29% επιδιώκει μια εύκολη λύση που δεν θα συνοδεύεται από προβληματισμό απόσβεσης της επένδυσης ή της διάρκειας ζωής του αυτοκινήτου. Η μελέτη της PwC δείχνει ότι ένας στους 10 πιθανούς συνδρομητές δεν θα σκεφτόταν διαφορετικά να αγοράσει νέο αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει ότι οι συνδρομές για την απόκτηση ενός αυτοκινήτου μπορούν να προσελκύσουν νέους καταναλωτές στην αγορά, οι οποίοι δεν έχουν τη διάθεση να διαθέσουν μεγάλο χρηματικό ποσό για την απόκτηση αυτοκινήτου. Η συνδρομή θα μπορούσε να αποτελεί ελκυστική πρόταση, ειδικά τώρα που υπάρχει έντονος προβληματισμός για την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων -τα οποία έχουν υψηλό αρχικό κόστος- για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και την αυτονομία της. Το συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο έχει ένα βασικό πλεονέκτημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς με αυτό τον τρόπο μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα την παραγωγή, το κόστος και τις υπολειμματικές αξίες των αυτοκινήτων τους. Μπορούν, για παράδειγμα, να προσφέρουν το πλεονάζον απόθεμα των οχημάτων τους αντί να αναγκάζονται να μειώνουν τις τιμές. ΟΙ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΘΑ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΜΙΣΘΩΣΗ ΙΧ Έρευνα της PwC στο ΗΒ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=