FLEETNEWS #249

10.06.24 #249 19 σε ψυχρό περιβάλλον -7°C. Η δοκιμή χωρητικότητας μπαταρίας του Green NCAP έδειξε 66,4 kWh, ελαφρώς μεγαλύτερη από την τιμή της ZEEKR. Το ZEEKR X επιτυγχάνει εντυπωσιακή συνολική βαθμολογία 96% και 5 Πράσινα Αστέρια. Τα υβριδικά αποτελούν βιώσιμη εναλλακτική λύση για όσους επιθυμούν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα. Ωστόσο, η εμπειρία του Green NCAP δείχνει ότι υπό συνθήκες αυτοκινητόδρομου, αυτά τα κινητήρια σύνολα παρέχουν μέτρια οικονομία, κυρίως αν πρόκειται για βαρύτερο και μεγαλύτερο όχημα, όπως το SUV. Και τα δύο οχήματα που δοκιμάστηκαν -βενζίνης και ντίζελ- είχαν πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων, λόγω καλής μετεπεξεργασίας καυσαερίων. Γενικά, τα αυτοκίνητα ντίζελ προσφέρουν καλή οικονομία, αλλά η πρόκληση είναι οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που εκλύονται από την καύση ορυκτών καυσίμων. Και για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ότι η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο, ειδικά κάτω από κρύες καιρικές συνθήκες, είναι σημαντικά υψηλότερη», δήλωσε ο δρ Aleksandar Damyanov, τεχνικός διευθυντής του Green NCAP. Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) και τα plug-in υβριδικά (PHEV) σε ηλεκτρική λειτουργία έχουν διπλάσιες πιθανότητες να κτυπήσουν πεζούς από ό,τι τα παραδοσιακά αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης (ICE), σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Journal of Epidemiology & Community Health» του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι ερευνητές υποθέτουν ότι αυτό συμβαίνει επειδή τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ πιο αθόρυβα από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ. Ένα αποδεικτικό στοιχείο: σε θορυβώδεις αστικές περιοχές, όπου είναι πολύ πιο δύσκολο να ακούσεις ένα EV να πλησιάζει, οι πεζοί είχαν σχεδόν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να κτυπηθούν από ηλεκτρικό αυτοκίνητο από ό,τι ένα ICE. «Τα EV είναι σίγουρα το μέλλον και εξαιρετικός τρόπος μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης», λέει ο Phil J. Edwards, επικεφαλής ερευνητής της μελέτης, «αλλά πρέπει να περιορίσουμε τον κίνδυνο». Με άλλα λόγια: οι οδηγοί EV «πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τους πεζούς». Αλλά αυτή η προσοχή πρέπει να είναι διττή. O Edwards λέει ότι η απόσπαση της προσοχής των πεζών συμβάλλει εξίσου: «Ο κόσμος είναι πολύ απασχολημένος με τα iPhone του όταν βγαίνει στο δρόμο». ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΕΕΑΕ Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για παραβίαση το άρθρου 110 της Συνθήκης, σχετικά με την ταξινόμηση και τη φορολόγηση μεταχειρισμένων οχημάτων εισαγόμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής: «Με την πρόσφατη απόφασή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά από καταγγελία του Συνδέσμου μας και αφού εκτίμησε τα νομικά επιχειρήματά μας και τις απαντήσεις της ελληνικής κυβέρνησης, μας δικαίωσε, κρίνοντας ως αντίθετες με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και ευρωπαϊκή νομολογία τις νομοθετικές ρυθμίσεις της ελληνικής κυβέρνησης, με τις οποίες επιβαρύνονται με υπέρμετρα ποσά (υπερβολικά τέλη ταξινόμησης) τα εισαγόμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση μεταχειρισμένα επιβατηγά αυτοκίνητα, των οποίων η αγορά από τους Έλληνες καταναλωτές καθίσταται αποτρεπτική. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη (δηλαδή μια σοβαρότατη εξώδικη όχληση) προς την ελληνική κυβέρνηση, ζητώντας της όπως εντός δύο μηνών να τροποποιήσει τις αντικοινοτικές και παράνομες νομοθετικές ρυθμίσεις για την έμμεση φορολόγηση των εισαγομένων από κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιβατικών αυτοκινήτων. Σε διαφορετική περίπτωση, θα παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο». Περισσότερα στο fleetnews.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=