10.06.24 #249 13 των οχημάτων Tesla των στόλων τους. ΜΕΙΩΜΈΝΑ ΚΈΡΔΗ Πολλές εταιρείες μίσθωσης αποστασιοποιούνται από την Tesla. Η Hertz στις ΗΠΑ δήλωσε απώλεια 392 εκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2024 και την πώληση 30.000 ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων πολλών Tesla. Στα τέλη του περασμένου έτους, η Sixt στην Ευρώπη αποφάσισε να αποσύρει πλήρως τα Tesla από το στόλο της. Η πτώση της υπολειμματικής αξίας έπαιξε σημαντικό ρόλο και στις δύο αποφάσεις. Η Sixt ανέφερε μείωση κερδών 40 εκατομμυρίων ευρώ το 2023. Η δυσαρέσκεια μεταξύ των πελατών μεγάλων στόλων είναι ο λόγος που η Tesla τείνει κλάδο ελαίας, δήλωσε στο Reuters ο Richard Knubben, γενικός διευθυντής της Leaseurope: «Λένε στα μέλη μας: Μπορούμε να σας κάνουμε εκπτώσεις και να σας αποζημιώσουμε. Αλλά οι υπολειμματικές αξίες της Tesla μειώθηκαν τόσο, που δεν είμαι βέβαιος πως οι εκπτώσεις που προσφέρουν είναι αρκετές». Ανώνυμο στέλεχος εταιρείας leasing δήλωσε ότι η Tesla προσέφερε ανεπίσημες εκπτώσεις τέλους τριμήνου έως και 2.000 ευρώ για τα Model 3 και Υ από τα τέλη του 2023 - εάν αυτά τα μοντέλα ήταν διαθέσιμα. ΑΠΌΤΟΜΗ ΑΝΑΤΡΟΠΉ Η Arval έχει υποστεί ζημίες λόγω πτώσης των υπολειμματικών αξιών της Tesla και πλέον διαπραγματεύεται με τρεις Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων - οι οποίοι σύμφωνα με τον αναπληρωτή CEO της Arval, Bart Beckers, φαίνονται αποφασισμένοι να διατηρήσουν ισχυρές υπολειμματικές αξίες. Η δυσαρέσκεια μεταξύ των πελατών στόλου συμβάλλει στην απότομη ανατροπή της παγκόσμιας πορείας της Tesla. Κατόπιν ετήσιας αύξησης 57% το 2023, οι πωλήσεις στόλου της Tesla στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε 15 μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές μειώθηκαν κατά 2,3% το πρώτο τρίμηνο του 2024. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Tesla ανέφερε πτώση 8,5% στις παραδόσεις πρώτου τριμήνου, την πρώτη της πτώση εδώ και τέσσερα χρόνια. ΗΓΕΣΊΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΆΣ Καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές διεισδύουν στην ευρωπαϊκή αγορά, συμπεριλαμβανομένου του εταιρικού τομέα, είναι βέβαιο ότι η Tesla θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ πιο σκληρά από πριν για να κερδίσει και να διατηρήσει πελάτες. Ωστόσο, δεν πρέπει να υποτιμάται ο Elon Musk. Εάν ο Αμερικανός κατασκευαστής υιοθετήσει ένα σταθερό τιμολογιακό πρόγραμμα, βελτιώσει τη φήμη του στις επισκευές -πολύ χρονοβόρες και πολύ δαπανηρές, σύμφωνα με πολλούς πελάτες- και αναπτύξει αποδοτικότερη τακτική σχέσεων με τους πελάτες, η Tesla ίσως βελτιώσει τη φήμη της και διατηρήσει την ηγετική της θέση στην αγορά. Η αυστριακή αυτοκινητοβιομηχανία Magna Steyr διεξάγει συζητήσεις με Κινέζους κατασκευαστές για πιθανή συνεργασία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στην Ευρώπη. Η κίνηση αυτή καταδεικνύει την επιθυμία των Κινέζων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων να δημιουργήσουν ερείσματα στην Ευρώπη προ της αναμενόμενης αύξησης εισαγωγικών δασμών. Η Magna Steyr, θυγατρική της Magna International, επιβεβαίωσε τη διεξαγωγή συζητήσεων με αρκετές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες διαρκούν τουλάχιστον ένα χρόνο, καθώς πολλές κινεζικές μάρκες επιδιώκουν τοπική παραγωγή στην Ευρώπη. Η Magna Steyr κατασκεύαζε προσφάτως τo Fisker Ocean, έως ότου η αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων σταμάτησε την παραγωγή στις αρχές Μαΐου, μετά την υποβολή αίτησης αναδιοργάνωσης και πτώχευσης στην Αυστρία. Κατόπιν τούτου, η Magna-Steyr ανέφερε πως θα απολυθούν τουλάχιστον 500 εργαζόμενοι. Η κυβέρνηση Biden αύξησε τους δασμούς εισαγωγής των κινεζικών EV πάνω από 100% στα μέσα Μαΐου και η επικείμενη αύξηση των δασμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ωθεί τις κινεζικές μάρκες να υπερβούν το εμπόδιο, προσφέροντας έτσι νέους συνεργάτες στη Magna- Steyr. Η Magna Steyr ανέφερε ότι όλες οι κινεζικές μάρκες που πωλούν EV στην Ευρώπη ήλθαν σε επαφή με την εταιρεία και οι τοπικές εταιρείες ξεκίνησαν και αυτές συνομιλίες για τη δημιουργία ευρωπαϊκής κατασκευαστικής βάσης. Οι κινεζικές μάρκες ξεκίνησαν τις προσπάθειές τους για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και η BYD ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο του 2023 σχέδια κατασκευής εργοστασίου στην Ουγγαρία. Τον Απρίλιο, η Chery και η ισπανική Ebro-EV Motors υπέγραψαν συμφωνία κοινοπραξίας για τη συναρμολόγηση αυτοκινήτων σε πρώην εργοστάσιο της Nissan που έκλεισε το 2021. MAGNA STEYR: ΣΥΖΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΙΝΕΖΙΚΩΝ EV
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=