10.06.24 #249 12 Έχοντας μελετήσει την ευρωπαϊκή αγορά για αρκετά χρόνια, οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων (EV) κατάφεραν να κερδίσουν ένα συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς πέρυσι. Αντέχοντας τον σκληρό ανταγωνισμό με το πλεονέκτημα τιμής, οι κινεζικές μάρκες σχεδιάζουν τώρα να «πλημμυρίσουν» την ήπειρο με αρκετά μοντέλα, που θα κυκλοφορήσουν τα επόμενα χρόνια. Περίπου το 20% όλων των ηλεκτρικών οχημάτων που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2023, ήταν κινεζικά, και αυτή η αναλογία αναμένεται να φτάσει το 25% το 2024, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα είχε τιμή περίπου 45.999 ευρώ το 2023, παραμένοντας πολύ ακριβό σε αντίθεση με τα κινεζικά αντίστοιχα. Το BYD Dolphin, για παράδειγμα, ξεκινά από 28.990 ευρώ κατά μέσο όρο, και στην Ελλάδα η τιμή του με την κρατική επιδότηση αρχίζει από τα 25.767 ευρώ. Τώρα, οι πρωτοπόρες κινεζικές μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Chery και Great Wall Motor (GWM), σχεδιάζουν να κυκλοφορήσουν περίπου 20 αυτοκίνητα τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με το Reuters. Αναλύοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών στην ευρωπαϊκή αγορά, οι κινεζικές μάρκες έχουν εντείνει τις προσπάθειες μάρκετινγκ, έχουν επεκτείνει τα δίκτυα αντιπροσωπιών και βελτίωσαν τις υπηρεσίες μετά την πώληση, για να ικανοποιήσουν τους στόλους. Η BYD πούλησε 15.644 EV στην Ευρώπη το 2023, έχοντας λανσάρει έξι μοντέλα και παραδίδοντάς τα σε 20 χώρες σε όλη την ήπειρο. Η GWM στοχεύει να λανσάρει ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο για τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ η Chery σχεδιάζει να κυκλοφορήσει οκτώ μοντέλα SUV τα επόμενα δύο χρόνια. Σύμφωνα με το Reuters, και οι τρεις μάρκες θέλουν να «φυτέψουν βαθιές ρίζες» στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι κινεζικές μάρκες ήταν επιτυχημένες στο εύρος τιμών τους, ενώ η κυριαρχία της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού EV, από ορυκτά έως μπαταρίες, δίνει στις μάρκες EV ένα τεράστιο πλεονέκτημα στη μεγιστοποίηση των κερδών στην Ευρώπη. Η τιμή του BYD Seal U είναι 20.500 ευρώ στην Κίνα, ενώ πωλείται από 42.000 έως 47.000 στην Ευρώπη (τιμή χωρίς επιδοτήσεις). Η BYD κερδίζει 11 φορές περισσότερα στην Ευρώπη από την Κίνα, και σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, η Ευρώπη πρέπει να αυξήσει τους δασμούς έως και 50% για να αμφισβητήσει τα κινεζικά EV. Με καλύτερες λειτουργίες σέρβις και επισκευής και αυξημένη αξία μεταπώλησης χάρη στην τεχνολογία μπαταριών και τα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας, οι Κινέζοι κατασκευαστές EV φαίνεται να μη φοβούνται τους αναμενόμενους υψηλότερους δασμούς και επιθυμούν να ξεπεράσουν οποιονδήποτε αντίπαλο, συμπεριλαμβανομένης της Tesla. 20 ΚΙΝΕΖΙΚΑ EV ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΕ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ Οι κινεζικές μάρκες στην Ευρώπη Η Tesla προσφέρει ανεπίσημες εκπτώσεις σε στόλους και υπόσχεται να διορθώσει τα προβλήματα σέρβις, επισκευών και παραγγελιών. Πρόκειται για προσπάθεια βελτίωσης της φήμης της, που υπέστη ζημιά μετά τις πρόσφατες μειώσεις τιμών, αναφέρει το Reuters. Οι ειδικοί αναρωτιούνται αν αυτό επαρκεί. Κατόπιν αντίστοιχων μειώσεων στην Κίνα για το Model 3 και το Model, η Tesla τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους μείωσε τις τιμές για το Model Y και στην Ευρώπη από -4,2% έως -8,1%, αναλόγως έκδοσης και χώρας. Τον Μάρτιο ανακοίνωσε ότι θα ανέβαζε ξανά τις τιμές του Model Y κατά «περίπου 2.000 ευρώ», σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτά είναι δύο μόνο παραδείγματα των πολλών αλλαγών τιμών της εταιρείας. ΑΙΦΝΊΔΙΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΈΣ Τα τελευταία χρόνια η Tesla φημίζεται για τις αιφνίδιες προσαρμογές λιανικής τιμής των μοντέλων της. Οι μειώσεις τιμών εκλαμβάνονται ως προσπάθεια ενίσχυσης των πωλήσεων ενόψει της άμβλυνσης της παγκόσμιας ζήτησης EV και του αυξανόμενου ανταγωνισμού, ιδίως από φθηνότερες κινεζικές μάρκες. Ωστόσο, αυτές οι μειώσεις υπονομεύουν τα οικονομικά των μεγάλων πελατών στόλου της Tesla. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό στην Ευρώπη, όπου οι εταιρείες leasing και ενοικίασης οχημάτων απορροφούν το 44% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων. Αυτές οι εταιρείες υπολογίζουν τις τιμές τους βάσει της προβλεπόμενης υπολειμματικής αξίας των οχημάτων τους στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Οι αιφνίδιες μειώσεις τιμών της Tesla επηρεάζουν αρνητικά αυτές τις υπολειμματικές αξίες, μειώνοντας ή εξαλείφοντας το περιθώριο κέρδους Η TESLA ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΣΕ ΣΤΟΛΟΥΣ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=