03.06.24 #248 21 νοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο βαν. Η ανάλυση του συνολικού κόστους λειτουργίας των ηλεκτρικών βαν σε σχέση με τα αντίστοιχα πετρελαιοκίνητα ή βενζινοκίνητα οχήματα αποκάλυψε ότι τα πρώτα μπορούν να αντισταθμίσουν το υψηλότερο αρχικό κόστος αγοράς τους μέσα σε μία τριετία σε συνήθεις συνθήκες χρήσης. Πέρα από τα οικονομικά οφέλη, η έρευνα εντόπισε και άλλους λόγους που έκαναν τις ΜμΕ να στραφούν στα ηλεκτρικά βαν. Συγκεκριμένα, η πρόσβαση στις ζώνες χαμηλών εκπομπών ήταν ο πιο συνηθισμένος λόγος για τη μετάβαση (46,3%), ενώ άλλα κριτήρια ήταν η ανησυχία για το περιβάλλον (45%) και η φήμη της μάρκας (45%). Ο χρόνος φόρτισης ήταν η μεγαλύτερη ανησυχία για όσους δεν έχουν μεταβεί ακόμα στα EV (38,1%), ενώ το αρχικό κόστος αγοράς αποτέλεσε επίσης σημαντικό ζήτημα (37,7%). Παρ’ όλα αυτά, μεταξύ εκείνων που δεν έχουν ακόμα μεταβεί σε EV, η πλειονότητα (58,6%) δήλωσε ότι είναι αρκετά πιθανό να αποκτήσει ηλεκτρικό βαν μέσα στην επόμενη πενταετία. Οι fleet managers που έχουν ήδη πραγματοποιήσει τη μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ πιο πιθανό να αναγνωρίσουν τη σημασία των τεχνολογιών και των υπηρεσιών που υποστηρίζουν τους ιδιοκτήτες των βαν. Μεταξύ των επιχειρήσεων που υιοθέτησαν τεχνολογίες και λογισμικό, η συντριπτική πλειονότητα ανέφερε τις θετικές επιπτώσεις τους στον τομέα της παραγωγικότητας, ιδιαίτερα για όσους υιοθέτησαν μέτρα ασφάλειας και προστασίας των οχημάτων, λύσεις διαχείρισης στόλου και λογισμικό επικοινωνίας. Παρομοίως, η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών επιχειρηματικού λογισμικού ανέφερε θετικό αντίκτυπο στη λειτουργικότητα των επιχειρήσεών τους, ιδιαίτερα για εκείνους που υιοθέτησαν συστήματα συμμόρφωσης και αναφοράς, τηλεματικής ενσωματωμένης με άλλα συστήματα και λογισμικού επικοινωνίας. ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΤΙΜΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Πηγή: European Commission, Office for National Statistics, Cebr analysis 8,2 5,1 7,3 4,4 7,0 7,8 6,7 4,8 4,3 4,0 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Γαλλία Ισπανία Ιταλία Γερμανία Ην. Βασίλειο 2018 2023 Η ηλεκτροκίνηση οδηγεί τους στόλους σε επιλογές νέων κατασκευαστών, σύμφωνα με έρευνα σε 8.605 επιχειρήσεις σε 30 χώρες. Ο συνδυασμός κατάλληλου οχήματος στη σωστή τιμή και άμεσης διαθεσιμότητας, αναγκάζει τους στόλους να προσφέρουν νέες μάρκες στους οδηγούς τους. Το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων αναφέρθηκε ως σημαντικό εμπόδιο στην ηλεκτροκίνηση από το 34% των ευρωπαϊκών στόλων και το 35% παγκοσμίως, στο Fleet and Mobility Barometer 2024 του Arval Mobility Observatory. Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι η περιορισμένη γκάμα διαθέσιμων EV αποτελεί εμπόδιο για το 26% των ευρωπαϊκών και το 28% των παγκόσμιων στόλων. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 71% των στόλων είναι θετικό στη συνεργασία με νέους κατασκευαστές, κυρίως από την Ασία και τις ΗΠΑ, και ένας στους τέσσερις το έχει ήδη κάνει, σύμφωνα με την Arval. Πώς θα επιδράσει στην αγορά οχημάτων η ανάδειξη νέων κατασκευαστών; Συμπεριλαμβάνονται ήδη στη λίστα επιλογών 25% Πρόθεση συμπερίληψης στη λίστα επιλογών 23% Αναμονή έως ότου αναγνωριστούν περισσότερο 21% Δεν συμπεριλαμβάνονται στο άμεσο μέλλον 14% Δεν γνωρίζω 17% Ο Shaun Sadlier, επικεφαλής του Arval Mobility Observatory Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε: «Η επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων στους στόλους και η ανεπάρκεια παραγωγής μετά την πανδημία έχουν ήδη επιφέρει πολύ ουσιαστικές αλλαγές στους κατασκευαστές, οι οποίοι προσθέτουν στις επιχειρήσεις τους νέες επιλογές. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και βαν με σοβαρές προσφορές BEV και μικρότερους χρόνους αναμονής αυξήθηκαν ιδιαιτέρως τα τελευταία χρόνια». Τα στοιχεία πωλήσεων της ACEA δείχνουν πόσο γρήγορα κάποιες νεοεισερχόμενες μάρκες κυριάρχησαν στην Ευρώπη. «Δίνονται πολλές ευκαιρίες σε νεότερους εισερχόμενους εάν είναι σε θέση να παρέχουν την υψηλή ποιότητα και τα ελκυστικά οχήματα με το κατάλληλο κόστος λειτουργίας που απαιτεί ο κλάδος στόλου», δήλωσε ο κ. Sadlier. ΟΙ ΣΤΟΛΟΙ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΝΕΟΥΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Shaun Sadlier
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=