03.06.24 #248 20 οχήματα συνεισέφεραν το 2023 σε ολόκληρη την Ε.Ε. και το Ηνωμένο Βασίλειο περίπου 1 τρισεκατομμύριο ευρώ - καταγράφοντας αύξηση 6,5% σε σχέση με το 2021 και 27,4% σε σχέση με το 2017. Με αυτό ως δεδομένο, εάν οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις αποτελούσαν ένα κράτος-μέλος της Ε.Ε., τότε το ΑΕΠ του θα ήταν το έκτο μεγαλύτερο. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση εκτιμάται ότι 14,1 δισεκατομμύρια ευρώ (1,6%) αυτής της δραστηριότητας υποστηρίχθηκαν από αμιγώς ηλεκτρικά βαν οχήματα. Η Ford Pro ανέθεσε τη μελέτη για να κατανοήσει καλύτερα το ευρύτερο ευρωπαϊκό τοπίο των επαγγελματικών βαν, που υιοθετούνται από 23 εκατομμύρια μικρομεσαίες επιχειρήσεις - το 99% των συνολικών στην Ευρώπη. Η έκθεση The Economics of Commercial Van Usage Across Europe 2024 επανεξετάζει ένα δραστικά διαφοροποιημένο τοπίο από τότε που δημοσιεύθηκε η προηγούμενη έκθεση, το 2019, κάτι που καταδεικνύει ότι παρά τον αντίκτυπο της πανδημίας, της κρίσης του κόστους ζωής και του πολέμου στην Ουκρανία, η επίδραση των βαν στην οικονομία έχει αυξηθεί θεαματικά. Η έκθεση περιλαμβάνει την επικαιροποίηση του δείκτη Electrification Index, ο οποίος μετρά το βαθμό υιοθέτησης των επαγγελματικών ηλεκτρικών οχημάτων και τις μελλοντικές προοπτικές για πέντε σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές στην κατηγορία των βαν: Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως οι πωλήσεις των ηλεκτρικών βαν, τα σημεία φόρτισης, τα κίνητρα και η αύξηση των ζωνών χαμηλών εκπομπών, ο εν λόγω δείκτης προσδιορίζει ότι η υιοθέτηση των ΕV και οι προοπτικές στις παραπάνω χώρες ενισχύθηκαν στις περισσότερες αγορές σε σχέση με τον τελευταίο υπολογισμό του 2018. Η ενίσχυση αυτή υποστηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από τη σημαντική αύξηση στη διαθεσιμότητα των αμιγώς ηλεκτρικών βαν οχημάτων. Για παράδειγμα, η Ford Pro έχει πλέον κατασκευάσει ή ανακοινώσει ηλεκτροκίνητες εκδόσεις για κάθε μοντέλο της οικογένειας Transit. Το E-Transit -το πρώτο ηλεκτρικό βαν της Ford Pro στην αγορά της Ευρώπης- κατέγραψε περισσότερες από πενταπλάσιες πωλήσεις σε σχέση με τον πλησιέστερο ανταγωνιστή του το 2023 για να ηγηθεί της κατηγορίας του με μερίδιο αγοράς άνω του 50%. Σύμφωνα με τη μελέτη του Cebr, τα ηλεκτρικά βαν είχαν στη Γερμανία το μεγαλύτερο μερίδιο επί των συνολικών ταξινομήσεων της κατηγορίας το 2023 (9,5%). Το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στις πωλήσεις ηλεκτρικών βαν σε σχέση με την τελευταία έκθεση του 2018, με το μερίδιό τους να αυξάνεται από 0,3% σε 6%. Η Γαλλία, με βάση την εν λόγω έκθεση, είναι η αγορά με τις περισσότερες προοπτικές στην ηλεκτρική κινητικότητα, όπως ακριβώς και στην έκθεση του 2018, αντικατοπτρίζοντας την ήδη ισχυρή υιοθέτηση των EV και τις υποδομές φόρτισης υψηλής ποιότητας. Συνολικά, η Ισπανία παρουσίασε τη μεγαλύτερη βελτίωση στον δείκτη Electrification Index. Οι ερωτηθέντες στην έρευνα είπαν ότι το μειωμένο λειτουργικό κόστος ήταν ο κυριότερος λόγος στροφής στα EV (46,3%), με το ετήσιο κόστος φόρτισης των ηλεκτρικών βαν οχημάτων να ανέρχεται σε 3.700 ευρώ, έναντι 12.400 ευρώ για ένα βενζι26,0 25,0 54,5 51,2 49,8 41,0 45,7 48,2 55,3 65,6 0 10 20 30 40 50 60 70 Γαλλία Γερμανία Ην. Βασίλειο Ισπανία Ιταλία 2023 2018 ΔΕΙΚΤΗΣ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ, 2018 ΚΑΙ 2023 Πηγή: Cebr analysis ΜΕΡΙΔΙΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΒΑΝ Πηγή: European Alternative Fuel Observatory, Cebr analysis 2,1% 2,1% 0,3% 0,8% 0,4% 9,5% 7,1% 6,0% 3,7% 3,1% 0% 1% 2% 3% 4% 5% 6% 7% 8% 9% 10% Γερμανία Γαλλία Ην. Βασίλειο Ισπανία Ιταλία 2018 2023
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=