FLEETNEWS #247

27.05.24 #247 14 Τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) χρησιμοποιούνται 20% λιγότερο από τα βενζινοκίνητα. Τα BEV είναι πιο ακριβά και κοστίζουν 63,6% περισσότερο ανά 1.000 μίλια, όπως επισημαίνει αμερικανική μελέτη. Στην πραγματικότητα, από τα τέσσερα κύρια συστήματα μετάδοσης κίνησης, τα BEV χρησιμοποιούνται λιγότερο και κοστίζουν περισσότερο μεταξύ των τεσσάρων κύριων συστημάτων κίνησης, σύμφωνα με την μελέτη. «Το άγχος της αυτονομίας και η υποδομή φόρτισης απασχολούν κυρίως τους οδηγούς BEV, και αυτοί οι παράγοντες περιορίζουν πιθανώς τις διαδρομές τους εκ μέρους των ιδιοκτητών», ανέφερε ο Karl Brauer, εκτελεστικός αναλυτής της iSeeCars, της εταιρείας που ανέθεσε τη μελέτη. «Τα υβριδικά (HEV) και τα plug-in υβριδικά (PHEV), που δεν δημιουργούν άγχος, χρησιμοποιούνται ελαφρώς λιγότερο από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα», πρόσθεσε. Λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορές και τις μέσες τιμές ενός νέου οχήματος κάθε κατηγορίας συστήματος κίνησης (πάνω από 52.000 ευρώ για BEV, 53.000 ευρώ για PHEV, 40.000 ευρώ για βενζινοκίνητο και 38.000 ευρώ για HEV), έχουμε εντελώς διαφορετικό κόστος κίνησης για τα ίδια χιλιόμετρα. „Στις ΗΠΑ, ένα μέσο BEV κοστίζει 5.108 δολάρια ανά 1.000 μίλια ετησίως. Τουτέστιν 63,3% περισσότερο από τα βενζινοκίνητα. „Ένα μέσο PHEV κοστίζει 4.351 δολάρια ανά 1.000 μίλια. Δηλαδή 39,4% περισσότερο από τα αυτοκίνητα βενζίνης. „Ένα μέσο αυτοκίνητο βενζίνης κοστίζει 3.123 δολάρια. „Και ένα μέσο HEV κοστίζει 3.056 δολάρια για τα ίδια χιλιόμετρα. Δηλαδή 2,1% λιγότερο από τα βενζινοκίνητα. Ωστόσο, η μελέτη διαπίστωσε πως δεν χρησιμοποιούνται εξίσου όλα τα BEV. Τα Model 3, X και Y της Tesla διανύουν περισσότερα από 11.000 μίλια ετησίως, πολύ πάνω από τον μέσο όρο των αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. Αυτό σημαίνει επίσης ότι είναι από τα πιο αποτελεσματικά BEV όσον αφορά στο κόστος ανά μίλι. Το Model S, αντιθέτως, διανύει κατά μέσο όρο μόνον 8.293 μίλια ετησίως, 19,1% λιγότερα από τον μέσο όρο BEV, γεγονός που το καθιστά ένα από τα ακριβότερα αυτοκίνητα ανά μίλι. Τα PHEV είναι φθηνότερα από τα BEV όσον αφορά στα χιλιόμετρα. Το μοντέλο με την καλύτερη κατάταξη είναι το Chrysler Pacifica Hybrid: με 19.034 μίλια ετησίως κατά μέσο όρο, αποδεικνύεται 56% καλύτερο από τον μέσο όρο των PHEV (12.199 μίλια). Στα HEV, τα Honda Insight, Toyota Prius και Hyundai Ioniq Hybrid χρησιμοποιούνται τουλάχιστον 20% περισσότερο από το μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, με καλή απόδοση ανά μίλι. « Όλοι γνωρίζουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα κοστίζουν περισσότερο από τα βενζινοκίνητα, τα υβριδικά και τα plugin υβριδικά μοντέλα. Όταν όμως συνδυάσαμε την τιμή καταλόγου με το χαμηλό ποσοστό χρήσης EV και συγκρίναμε αυτά τα στοιχεία με άλλους τύπους οχημάτων, μπορέσαμε να εξακριβώσουμε πόσα περισσότερα πληρώνουν οι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων για λιγότερη χρήση», αναφέρει ο κ. Brauer. Τελικά, τα υβριδικά και όχι τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα διαθέτουν το φθηνότερο σύστημα κίνησης. «Αυτό συμβαίνει επειδή οι ιδιοκτήτες υβριδικών τα χρησιμοποιούν σχεδόν με τον ίδιο ρυθμό με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και το μέσο κόστος χρήσης τους είναι ελαφρώς χαμηλότερο από αυτό των βενζινοκίνητων μοντέλων. Τα υβριδικά γίνονται όλο και πιο δημοφιλή στους καταναλωτές τα τελευταία χρόνια και πολλά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του νέου Toyota Camry, πωλούνται πλέον μόνον ως υβριδικά. Αυτή η τεχνολογία θα κυριαρχήσει γενικά στα συστήματα κίνησης», λέει ο κ. Bauer. ΤΑ BEV ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ 20% ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ 64% ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ Αμερικανική μελέτη της iSeeCars ΔΙΑΠΙΣΤΏΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕΛΈΤΗΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ ΜΈΣΗΣ ΗΛΙΚΊΑΣ ΤΡΙΏΝ ΕΤΏΝ: Σύστημα κίνησης Χιλιόμετρα ετησίως Συγκριτικά με αυτοκίνητα βενζίνης Βενζινοκίνητα 20.621 - BEV 16.505 -20,0% PHEV 19.632 -4,8% HEV 20.070 -2,7% Αυξάνεται η ένταση μεταξύ της κυβέρνησης της Ιταλίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis, μετά την κατάσχεση δεκάδων Fiat Topolino, από την οικονομική αστυνομία της χώρας, στο λιμάνι του Λιβόρνο. Η ιταλική κυβέρνηση θεωρεί ότι το Topolino, το πιο μικρό μοντέλο της Fiat, δεν πρέπει να φέρει την ιταλική σημαία, καθώς κατασκευάζεται στο Μαρόκο. Η κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι έχει βάλει στο στόχαστρο την αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis, επειδή διαφωνεί με τις προσπάθειες της αυτοκινητοβιομηχανίας να μειώσει την παραγωγική δυνατότητα των ιταλικών εργοστασίων, προχωρώντας σε ευρύ πρόγραμμα απολύσεων και περικοπών. Τα οχήματα μπλοκαρίστηκαν στο λιμάνι του Λιβόρνο για εικαζόμενες παραβιάσεις του αποκαλούμενου νόμου Made in Italy, ο οποίος ήδη ανάγκασε τη μητρική εταιρεία της Fiat, Stellantis, να μετονομάσει το σπορ αυτοκίνητό της Alfa Romeo Milano σε Junior. ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ ΔΕΚΑΔΩΝ FIAT TOPOLINO ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=