FLEETNEWS #247

27.05.24 #247 12 Η Lamborghini, αν και έχει προγραμματίσει τη δημιουργία αμιγώς ηλεκτρικών supercars, θεωρεί ότι αυτά τα πανάκριβα μοντέλα υψηλών προδιαγραφών θα καθυστερήσουν να λανσαριστούν στην αγορά, καθώς αυξάνεται ο σκεπτικισμός γύρω από την τεχνολογία. Αν και η απόδοση κάθε ηλεκτρικής μονάδας δεν θα είναι πρόβλημα σε ένα EV, ορισμένες συναισθηματικές πτυχές -όπως ο ήχος του κινητήρα V-10 της Huracan- δεν μπορούν να αναπαραχθούν, όπως δήλωσε στο Bloomberg, ο πρόεδρος και CEO της Lamborghini, Stephan Winkelmann. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν τεχνητό ήχο που δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των οδηγών ούτε βέβαια και εκείνων των αγοραστών που ξοδεύουν μία περιούσια για να αποκτήσουν ένα ονειρεμένο supercar. Η πολυτελής μάρκα κατασκευής supercar που ανήκει στο Volkswagen Group εξετάζει, επίσης, το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει στα πανάκριβα μοντέλα της συνθετικά καύσιμα, εάν η νομοθεσία γίνει ευνοϊκότερη. Τα συνθετικά καύσιμα καταναλώνονται από κινητήρες εσωτερικής καύσης ειδικών προδιαγραφών και εξασφαλίζουν σημαντικά μικρότερη ποσότητα ρύπων. Τα αμιγώς ηλεκτρικά σπορ υπεραυτοκίνητα «δεν πωλούνται μέχρι στιγμής», ανέφερε ο Stephan Winkelmann στη συνέντευξή του. «Είναι πολύ νωρίς και πρέπει να δούμε στη συνέχεια αν και πότε θα συμβεί αυτό», πρόσθεσε. Είναι μια τεταμένη περίοδος στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας υψηλής τεχνολογίας, ο οποίος εξετάζει πώς να αντιμετωπίσει τις ρυθμιστικές πιέσεις για μείωση των εκπομπών, καθώς η ζήτηση για EV επιβραδύνεται και οι κυβερνήσεις περιορίζουν τις επιδοτήσεις για την τεχνολογία. Η Mercedes-Benz έχει σταματήσει την ανάπτυξη ξεχωριστών κατηγοριών για ηλεκτρικά πολυτελή σεντάν για να εξοικονομήσει χρήματα και σχεδιάζει να πουλά αυτοκίνητα με βενζίνη περισσότερο από το αναμενόμενο. Η ανταγωνίστρια της Lamborghini, η ιταλική μάρκα Ferrari, προχωρά πιο γρήγορα στην ηλεκτροκίνηση και ανεγείρει νέο εργοστάσιο κατασκευής υβριδικών και ηλεκτρικών supercars στην έδρα της, στο Μαρανέλο της Ιταλίας, το οποίο θα είναι έτοιμο στα τέλη Ιουνίου. Τον περασμένο μήνα, εγκαινίασε το νέο ερευνητικό εργαστήριο κυψελών μπαταριών λιθίου. Η Ferrari ετοιμάζεται να λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό supercar το τέταρτο τρίμηνο του επόμενου έτους. Ο CEO, Benedetto Vigna, δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη πως είναι βέβαιος ότι θα είναι εξίσου ελκυστικό με τα μοντέλα εσωτερικής καύσης της Ferrari. Το όχημα, που θα παρουσιαστεί το τέταρτο τρίμηνο του επόμενου έτους, θα είναι «μοναδικό από κάθε άποψη», είπε. «Είμαστε στο σωστό δρόμο». Όπως δήλωσε το 2023, μέχρι το 2026 το 60% των πωλήσεων της Ferrari θα αποτελείται από υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Το πρώτο EV της Ferrari δεν θα αναπαράγει τον ήχο των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά τον ήχο ηλεκτροκινητήρα, δήλωσε ο CEO. Και πρόσθεσε πως, πελάτες νεότεροι των 50 ετών -και κάποιοι μεγαλύτεροι- τον έχουν ήδη προσεγγίσει, εκφράζοντας το ενδιαφέρον τους για αγορά του πρώτου μοντέλου της Ferrari με μπαταρίες. Η κινέζικη BYD προσπέρασε σε αυτόν τον τομέα τις δύο δυτικές μάρκες, μετά την αποκάλυψη του ηλεκτρικού της σπορ αυτοκινήτου αξίας 232.452 δολαρίων τον Φεβρουάριο. Το Yangwang U9 της BYD αρχικά θα πωλείται μόνο στην Κίνα, όπου η απήχηση της Lamborghini είναι «περιορισμένη», σύμφωνα με τον Stephan Winkelmann. Η Lamborghini είχε επιτυχία στην πώληση plug-in υβριδικών, συμπεριλαμβανομένου του σπορ αυτοκινήτου Revuelto, αλλά το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο -το δίθυρο crossover Lanzador- δεν θα φτάσει στην αγορά μέχρι το 2028. Η Lamborghini 634 -η κωδική ονομασία του διαδόχου της Huracán που θα ενταχθεί στη σειρά Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων Υψηλής Απόδοσης (HPEV)- θα είναι εξοπλισμένη με κινητήρα V8 twin-turbo, σε συνδυασμό με ένα υβριδικό σύστημα που θα ενσωματώνει τρεις ηλεκτροκινητήρες και οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που έκανε το ντεμπούτο του πρόσφατα στη Lamborghini Revuelto, βελτιστοποιημένο για το νέο μοντέλο με μέγιστη απόδοση πάνω από 900 CV. Το λανσάρισμα της Lamborghini 634 έχει προγραμματιστεί για το τρέχον έτος και, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, είναι ένα ακόμη ορόσημο στο πρόγραμμα «Direzione Cor Tauri», που οδηγεί τη Lamborghini στον προοδευτικό εξηλεκτρισμό της γκάμας, που ξεκίνησε το 2023 με την πρεμιέρα του Revuelto και συνέχισε με την αποκάλυψη του Urus SE τον Απρίλιο του 2024. Στη φωτογραφία το πρότυπο Lanzador, όπως παρουσιάστηκε τον περασμένο Αύγουστο στο Monterey Car Week. ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ LAMBORGHINI Αργούν τα ηλεκτρικά supercars

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=