FLEETNEWS #246

20.05.24 #246 16 Η Volkswagen βίωσε δύσκολο πρώτο τρίμηνο το 2024, αλλά ανέκαμψε ταχέως με αύξηση πωλήσεων του Volkswagen Golf τον Μάρτιο. Η γερμανική εταιρεία σκοπεύει να επικεντρωθεί στα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEV), καθώς μετατοπίζεται η ζήτηση των καταναλωτών στις μεγάλες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης, της Βόρειας Αμερικής και της Κίνας. Το πρώτο τρίμηνο του 2024 ήταν δύσκολο για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικά στην Ευρώπη. Ξαφνιάστηκαν από τη μείωση της ζήτησης αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων λόγω υψηλών τιμών και τις επιπτώσεις της έρευνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά των κινεζικών επιδοτήσεων. Παρ’ όλο που πολλές γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες επικρίνουν αυτή την κίνηση, οι στρατηγικές αλλάζουν. Ο αυξημένος σκεπτικισμός για τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας ενίσχυσε τη ζήτηση υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (HEV) και PHEV σε πολλές αγορές και η Volkswagen προτίθεται να επεκτείνει τη σειρά PHEV. Η εταιρεία τηρεί παρόμοια στάση με την Toyota, η οποία εξαπλώνεται και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η VOLKSWAGEN ΕΣΤΙΑΖΕΙ ΣΤΑ PHEV Μιλώντας στο Autocar, ο CEO της Volkswagen, Thomas Schäfer, ανέφερε: «Η ζήτηση για BEV κορέστηκε». Σε σύγκριση με πέρυσι, το ενδιαφέρον για τα υβριδικά αυξήθηκε σημαντικά, όπως φαίνεται από τα τελευταία στοιχεία από την Ευρώπη. Δηλώνοντας ότι οι εκδόσεις PHEV των Golf, Passat και Tiguan θα συνεχιστούν, ο Schäfer πιστεύει πως τα PHEV μπορεί να επιβιώσουν περισσότερο από το αναμενόμενο στην αγορά EV. Τα PHEV διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και ηλεκτροκινητήρα μπαταρίας. Όταν η μπαταρία αδειάσει, το όχημα συνεχίζει με ορυκτά καύσιμα, μειώνοντας το άγχος της αυτονομίας. Η NISSAN ΚΑΙ Η HYUNDAI ΑΥΞΆΝΟΥΝ ΕΠΊΣΗΣ ΤΑ PHEV Η Nissan μεταπηδά στα υβριδικά και ανακοίνωσε το σχέδιο «The Arc». Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σκοπεύει να λανσάρει 30 νέα μοντέλα παγκοσμίως έως το 2030. Επτά από αυτά θα απευθύνονται στην αγορά της Βόρειας Αμερικής. Επιπλέον, τα υβριδικά οχήματά της E-Power θα εισέλθουν στην αγορά της Βόρειας Αμερικής για πρώτη φορά το 2026. Η Hyundai αναστέλλει επίσης τα σχέδιά της για αμιγώς ηλεκτρικά και επικεντρώνεται στην πολυτελή μάρκα υβριδικών Genesis, αντί των BEV και των ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου (FCEV) υδρογόνου. Σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης της Νότιας Κορέας, η Hyundai σχεδιάζει υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές αγορές, όπως το Genesis G80 sedan και το GV70 SUVü. Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της Hyundai μειώθηκαν ελαφρά το τελευταίο τρίμηνο του 2023 (5,3% από 5,7% έναντι της ίδιας περιόδου του προηγούμενου έτους), αλλά οι πωλήσεις υβριδικών αυξήθηκαν στο 10,6% των συνολικών πωλήσεων. ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΤΗΣ TOYOTA Τελικά, η μεταβαλλόμενη δυναμική της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων δικαίωσε τη στρατηγική της Toyota, η οποία δεν επικεντρώθηκε στα αμιγώς ηλεκτρικά και διατήρησε ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων που περιελάμβανε PHEV και BEV. Σύμφωνα με τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης, η Toyota σχεδιάζει να λανσάρει δύο ή τρία νέα μοντέλα PHEV στην Κίνα, πιθανότατα βασισμένα στην πλατφόρμα BYD PHEV DM-i. Τα μοντέλα προβλέπεται να αντικαταστήσουν τις εκδόσεις PHEV των Corolla, Levin και RAV4, οι οποίες δεν σημείωσαν την αναμενόμενη επιτυχία. 46% ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΙΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ PHEV Οι παγκόσμιες πωλήσεις επιβατικών EV (BEV+PHEV) αυξήθηκαν κατά 18% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με το EV Market Tracker της Counterpoint. Ενώ οι πωλήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 7% το τρίμηνο αυτό σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό, οι πωλήσεις PHEV αυξήθηκαν κατά 46%. Η Κίνα παρέμεινε παγκόσμιος ηγέτης το πρώτο τρίμηνο, ακολουθούμενη από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Σύμφωνα με την Counterpoint, οι τρεις κορυφαίες εταιρείες στα PHEV είναι κινεζικές. Πρώτη η BYD, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων, ακολουθούμενη από τις Geely Holdings και Li Auto. VOLKSWAGEN, NISSAN ΚΑΙ HYUNDAI ΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΤΑ PHEV Στροφή στα plug-in υβριδικά ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ PHEV ΑΝΑ ΟΜΙΛΟ, Α' ΤΡΙΜ 2024 Ετήσια Μεταβολή Α' ΤΡΙΜ 2024 Α' ΤΡΙΜ 2023 Λοιποί Πηγή: Counterpoint Research Global Passenger Electric Vehicle Tracker, Q1 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=