20.05.24 #246 15 Στο συνεχώς εξελισσόμενο περιβάλλον των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), ξεχωρίζουν δύο γίγαντες: η Tesla και η BYD. Ο ανταγωνισμός μεταξύ της αμερικανικής και της κινεζικής εταιρείας έχει ενταθεί, κυρίως όσον αφορά στην παγκόσμια παραγωγική ικανότητα και την πρόσβαση στην αγορά. Ο ανταγωνισμός μεταξύ Tesla και BYD καταδεικνύει την ταχεία εξέλιξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Το τελευταίο τρίμηνο του 2023, η BYD ξεπέρασε για λίγο την Tesla σε παγκόσμιες πωλήσεις BEV, λόγω επιβράδυνσης της Tesla στην κινεζική αγορά και γενικής μείωσης της ζήτησης EV. Ωστόσο, η Tesla ανέκτησε την ηγετική της θέση το πρώτο τρίμηνο του 2024, μολονότι αμφότερες οι εταιρείες σημείωσαν μειωμένες πωλήσεις. Όσον αφορά στην αγοραία αξία, η Tesla παραμένει η πολυτιμότερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, με κεφαλαιοποίηση περίπου 560 δισ. δολαρίων. Η BYD, με κεφαλαιοποίηση περίπου 81 δισ. δολαρίων, κατατάσσεται μεταξύ των δέκα κορυφαίων αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά πίσω από την Tesla και άλλους κολοσσούς, όπως η Toyota και η Stellantis. ΑΤΕΝΊΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΈΛΛΟΝ Η Tesla και η BYD επενδύουν ιδιαιτέρως στην επέκταση του παγκόσμιου παραγωγικού τους αποτυπώματος. Το αναμενόμενο εργοστάσιο της Tesla στο Μεξικό και τα νέα εργοστάσια της BYD στις αναδυόμενες αγορές θα αυξήσουν περαιτέρω τις παραγωγικές τους ικανότητες. Αυτός ο αγώνας επέκτασης αντανακλά τις στρατηγικές τους μείωσης του εξαγωγικού κόστους και ενίσχυσης των περιφερειακών πωλήσεων. Καθώς η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζει να αυξάνεται, ο ανταγωνισμός μεταξύ Tesla και BYD πιθανότατα θα ενταθεί. Οι συνεχείς επενδύσεις τους σε νέες τεχνολογίες και εγκαταστάσεις παραγωγής θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στη μελλοντική διαμόρφωση της παγκόσμιας αγοράς EV. Προς το παρόν, η διαμάχη της υπεροχής συνεχίζεται και οι δύο εταιρείες προσπαθούν να ξεπεράσουν η μία την άλλη σε καινοτομία, παραγωγή και πρόσβαση αγορών. ΤESLA VS BYD: ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ Πηγή: EVMarketsReports γραμματισμένη παραγωγή περίπου 2 εκατομμυρίων EV ετησίως. Στρατηγική γκάμας EV: Θα κυκλοφορήσουν παγκοσμίως επτά μοντέλα Honda 0 Series έως το 2030, ως ναυαρχίδες της Honda EV, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων μοντέλων μικρού και μεγάλου μεγέθους. Στο πλαίσιο της ηλεκτροκίνησης με το Honda Mobile Power Pack e: (MPP), η Honda θα παρουσιάσει ένα προϊόν μικροκινητικότητας εξοπλισμένο με 4 MPP, στην Ιαπωνία, εντός του 2026, ενισχύοντας τις εφαρμογές MPP. Χρηματοοικονομική στρατηγική: Η Honda σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 10 τρισ. γεν (59 δισ. ευρώ) σε πόρους έως το 2031, όταν προβλέπεται να ξεκινήσει η περίοδος πλήρους εκλαΐκευσης των ηλεκτρικών οχημάτων. Θα προχωρήσει σε τολμηρές επενδύσεις για τη μελλοντική της ανάπτυξη και για τις αποδόσεις των μετόχων.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=