20.05.24 #246 13 Με το ιστορικό μνημόνιο συμφωνίας (MoU) με την TSR Recycling GmbH & Co. KG, η Mercedes-Benz επιδιώκει την ουσιαστική προώθηση της στρατηγικής κυκλικότητας για οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους. Το μνημόνιο συνεργασίας αφορά στην ανάκτηση δευτερογενών υλικών μέσω της λεγόμενης «αστικής εξόρυξης». Με αυτό το πιλοτικό έργο η Mercedes-Benz αναμένει να αποκτήσει βαθύτερη κατανόηση των δυνατοτήτων των χρησιμοποιημένων υλικών στην Ευρώπη, εστιάζοντας στο χάλυβα, το αλουμίνιο, τα πολυμερή, το χαλκό και το γυαλί. Οι δύο εταιρείες σχεδιάζουν να αναλύσουν από κοινού τη ζήτηση και την προέλευση δευτερογενών υλικών και να προχωρήσουν σε εμπορική αξιολόγηση. Έτσι, η Mercedes-Benz κάνει ένα ακόμα βήμα πραγματικής προσέγγισης κλειστού βρόχου για οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους. «Με την προσέγγισή μας “Σχέδιο Κυκλικότητας” αντιμετωπίζουμε την κυκλική οικονομία εξ αρχής. Στόχος είναι να αποσυνδεθεί η κατανάλωση πρωτογενών πόρων από την ανάπτυξη, διατηρώντας όσο το δυνατόν περισσότερες πρώτες ύλες σε χρήση. Προβλέπουμε πως έτσι θα μειωθεί η χρήση πρωτογενών πόρων στο στόλο νέων οχημάτων μας κατά 40% έως το 2030, σε σύγκριση με μια συμβατική προσέγγιση. Από κοινού με τους συνεργάτες μας, επιδιώκουμε να αυξήσουμε το μερίδιο των δευτερογενών πρώτων υλών στα οχήματά μας και να βελτιώσουμε περαιτέρω την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας. Διαβλέπουμε μεγάλες δυνατότητες στην αστική εξόρυξη ως οικονομικά αποδοτικό τρόπο διατήρησης πολύτιμων πόρων μέσω κυκλικής οικονομίας», δήλωσε ο Markus Schäfer, μέλος του Δ.Σ. της Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer Ανάπτυξης και Προμηθειών. Οι εταίροι σκοπεύουν να αναπτύξουν δραστηριότητες για πρόσβαση σε ροές υλικών που διαφορετικά θα εξάγονταν σε άλλους τομείς και χώρες. Στόχος είναι να αποφευχθεί η απαξίωση (downcycling), όταν τα ανακυκλωμένα υλικά υφίστανται απώλεια ποιότητας. Ένα τρέχον παράδειγμα είναι η προγραμματισμένη συνεργασία με την TSR και έναν ακόμα προμηθευτή Επιπέδου 1 για ανακυκλωμένο αλουμίνιο. Αυτό το πρότυπο υλικό περιέχει 86% ανακυκλωμένο αλουμίνιο και περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά 73%. Οι πρώτες δοκιμές πρέσας για πρότυπα εξαρτήματα ήταν επιτυχείς. Η αξιολόγηση συνεχίζεται και η Mercedes-Benz επιθυμεί να αρχίσει μαζική παραγωγή το συντομότερο δυνατό. Συνεργαζόμενη απευθείας με τους εταίρους, η εταιρεία επιδιώκει την ευθύνη της να προωθήσει ενεργά την επέκταση της κυκλικής οικονομίας στο μέλλον. Τέτοιες πρωτοβουλίες είναι κεντρικές για την επίτευξη του Ambition 2039, το οποίο στοχεύει να καταστήσει το στόλο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων ουδέτερο από εκπομπές άνθρακα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής των οχημάτων έως το 2039. Η MERCEDES-BENZ ΕΠΙΔΙΏΚΕΙ ΚΥΚΛΙΚΌΤΗΤΑ ΜΈΣΩ «ΑΣΤΙΚΉΣ ΕΞΌΡΥΞΗΣ» Mercedes-Benz - TSR Recycling Η Nissan Motor Co., Ltd. ανακοίνωσε πως θα χρησιμοποιεί εξαρτήματα αλουμινίου χαμηλών εκπομπών CO2, τα οποία θα είναι κατασκευασμένα από πράσινο ή ανακυκλωμένο αλουμίνιο σε νέα και τρέχοντα μοντέλα από το οικονομικό έτος 2024 και μετά και σκοπεύει να ολοκληρώσει την πλήρη μετάβαση σε τέτοια παρελκόμενα έως το 2030. Το αλουμίνιο αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του βάρους του οχήματος. Χρησιμοποιώντας αλουμίνιο χαμηλών εκπομπών CO2, η Nissan στοχεύει στην επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής των οχημάτων της έως το 2050. Το πράσινο αλουμίνιο παράγεται με ηλεκτρική ενέργεια που δεν προέρχεται από ορυκτά καύσιμα και μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά την παραγωγή κατά περίπου 50%. Επιπλέον, το ανακυκλωμένο αλουμίνιο μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 95%. Η Nissan αγοράζει φύλλα αλουμινίου χαμηλών εκπομπών CO2 για πάνελ οχημάτων που παράγονται στην Ιαπωνία από την Kobe Steel, Ltd. και την UACJ Corporation. Στο μέλλον, η εταιρεία θα χρησιμοποιεί αλουμίνιο χαμηλών εκπομπών CO2 για όλα τα σχετικά εξαρτήματα, συμπεριλαμβανομένων των επεξεργασμένων εξαρτημάτων παγκοσμίως, για να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές CO2. Από το οικονομικό έτος 2027, θα χρησιμοποιείται αλουμίνιο χαμηλών εκπομπών CO2 σε όλα τα νέα μοντέλα που παράγονται. Για τα τρέχοντα μοντέλα, από φέτος η Nissan σκοπεύει να αρχίσει να αγοράζει τροχούς, εξαρτήματα πλαισίου, άξονα και καλώδια από πράσινο αλουμίνιο στην Ιαπωνία, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Ως εκ τούτου, μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2024, περίπου το 20% του αλουμινίου για παρελκόμενα αυτοκινήτων που πωλούνται σε αυτές τις αγορές αναμένεται να αντικατασταθεί με πράσινο ή ανακυκλωμένο αλουμίνιο. NISSAN: ΠΛΗΡΗΣ ΧΡΗΣΗ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ ΧΑΜΗΛΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ CO2 ΕΩΣ ΤΟ 2030
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=