FLEETNEWS #245

13.05.24 #245 9 Επιτυχημένο το πρώτο τρίμηνο του 2024 για το BMW Group, που παράλληλα με τη δυναμική αύξηση των πωλήσεων BEV, πέτυχε τους στόχους του για το περιθώριο κέρδους. Την περίοδο αυτή ο όμιλος παρέδωσε περίπου 83.000 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μάρκας BMW, MINI και Rolls-Royce, αυξάνοντας τις πωλήσεις BEV κατά περίπου 28%. Η μάρκα BMW αύξησε συνολικά τις πωλήσεις της κατά 2,5%. Ταυτόχρονα, το περιθώριο EBIT του αυτοκινητιστικού τομέα, στο 8,8%, ήταν εντός του εύρους στόχου 8%-10%, επαληθεύοντας την πρόβλεψη για το σύνολο του έτους. Στο 11,4%, το περιθώριο EBT σε επίπεδο Ομίλου ήταν πάνω από τον στρατηγικό στόχο >10%. Μετά τις προκλήσεις της πανδημίας και της έλλειψης ημιαγωγών, η εταιρεία βρίσκεται σταθερά από το πρώτο τρίμηνο του 2022 εντός του στόχου 8%-10% για το EBIT. Αυτό επιτεύχθηκε παράλληλα με την ταχεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης: Τα τελευταία δύο χρόνια, το BMW Group παρέδωσε σε πελάτες περισσότερα από 1,1 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα. Περισσότερο από το 60% αυτών ήταν BEV, το μερίδιο των οποίων συνεχίζει να αυξάνεται σταθερά. Το πρώτο τρίμηνο του 2023, το περιθώριο EBIT του αυτοκινητιστικού τομέα ήταν 12,1%. Το EBIT του α΄ τριμήνου του προηγούμενου έτους επωφελήθηκε από το χαμηλότερο επίπεδο τιμών αγοράς του 2022, καθώς πωλήθηκαν αποθέματα με χαμηλότερο κόστος παραγωγής. Η αύξηση του κόστους παραγωγής που σχετίζεται με τον πληθωρισμό, επηρέασε τα αποτελέσματα της BMW AG μετά το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Το υψηλότερο επίπεδο κόστους μεταφέρθηκε στο πρώτο τρίμηνο του 2024. «Τα τελευταία εννέα τρίμηνα υπογραμμίζουν τη συνέχεια και την αξιοπιστία της BMW: Βαδίζοντας βάσει προγράμματος, επεκτείνουμε δυναμικά το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων, διατηρώντας παράλληλα το υψηλό επίπεδο κερδοφορίας μας. Κάποιοι το αποκαλούν μετασχηματισμό - για εμάς, είναι συνεχής πρόοδος», δήλωσε ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, Oliver Zipse, επισημαίνοντας: «Θα παραμείνουμε σε αυτή την πορεία: Προσφέρουμε στους πελάτες μας τις τελευταίες καινοτομίες και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας - σε όλα τα συστήματα κίνησης των οχημάτων. Ως αποτέλεσμα, συνεχίζουμε να δημιουργούμε ισχυρή ζήτηση με ισχυρά προϊόντα». ΑΝΟΔΙΚΉ ΤΆΣΗ Έχοντας παραδώσει συνολικά 594.533 αυτοκίνητα σε πελάτες το πρώτο τρίμηνο, η εταιρεία κατέγραψε μικρή αύξηση 1,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ επιβεβαίωσε την ηγετική της θέση στην παγκόσμια πολυτελή κατηγορία. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι μεγάλες αγορές αυτοκινήτων παρουσίασαν σε μεγάλο βαθμό ανοδική τάση, βασισμένη στις συμπληρωματικές αγορές και στις αυξημένες πωλήσεις στη μεσαία κατηγορία τιμών. Το BMW Group επωφελήθηκε από τη νέα και ιδιαίτερα ελκυστική γκάμα προϊόντων του: Η BMW πούλησε 530.933 μονάδες το πρώτο τρίμηνο - αύξηση +2,5% σε ετήσια βάση. Πέτυχε αύξηση των πωλήσεων κατά 2,4% (84.475 μονάδες) στις ΗΠΑ και σημαντική αύξηση κατά 10,2% στην Ευρώπη με 188.863 παραδόσεις. Στην Κίνα, οι πωλήσεις αναπτύχθηκαν δυναμικά στις χαμηλότερες κατηγορίες τιμών, ενώ στην πολυτελή κατηγορία σημειώθηκε ελαφρά πτώση. Η μάρκα BMW πούλησε 182.998 οχήματα, ακολουθώντας την πορεία εξέλιξης της αγοράς (2023: 190.774 μονάδες/-4,1%). Στη Γερμανία, οι παραδόσεις αυξήθηκαν κατά 4,6% και ανήλθαν σε 49.509 πολυτελή οχήματα. Η δημοφιλής BMW i4, όπως και τα μοντέλα BMW iX1 και BMW i7, ήταν από τους μεγαλύτερους μοχλούς ανάπτυξης για τις παραδόσεις των 78.682 οχημάτων BMW BEV. Τα BEV της μάρκας BMW κατέγραψαν αξιοσημείωτη άνοδο της τάξης του +40,6%. Συνολικά παραδόθηκαν 122.582 ηλεκτροκίνητα οχήματα του BMW Group, BEV και PHEV, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 21% των πωλήσεων. Περαιτέρω ώθηση των πωλήσεων αναμένεται κατά τη διάρκεια της χρονιάς από τις BMW iX2 και BMW i5. Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αυξήθηκαν στο 13,9% των συνολικών πωλήσεων (2023: 11,0%). Για άλλη μια φορά, τα ακριβότερα μοντέλα αποδείχθηκαν σημαντικοί μοχλοί ανάπτυξης - με τις παραδόσεις να σκαρφαλώνουν στο 21,6%. Η μάρκα MINI προχωρά σε ριζική ανανέωση των μοντέλων της. Το νέο MINI Countryman λανσαρίστηκε πρόσφατα με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, παράλληλα με τον γνωστό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα ακολουθήσει το νέο MINI Cooper, το οποίο θα κυκλοφορήσει στα μέσα του δεύτερου τριμήνου με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή ως αμιγώς ηλεκτρικό. Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Aceman γιόρτασε πρόσφατα την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Πεκίνου και είναι το πρώτο crossover μοντέλο της μάρκας στην κατηγορία των πολυτελών μικρών αυτοκινήτων. Αυτά τα νέα μοντέλα αναμένεται να δώσουν πρόσθετη δυναμική από το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Η MINI παρέδωσε 62.075 οχήματα το πρώτο τρίμηνο (2023: 68.541 μονάδες/-9,4%). Η μάρκα Rolls - Royce έκανε ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο στο χώρο της ηλεκτροκίνησης με τη RollsRoyce Spectre: Μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2024, η πολυτελής μάρκα παρέδωσε 579 αμιγώς ηλεκτρικά super coupé. Το 38% των 1.525 αυτοκινήτων που παραδόθηκαν συνολικά ήταν ηλεκτροκίνητα (2023: 1.640 αυτοκίνητα/-7,0%). Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΙΣΧΥΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ BMW Group: δυναμικό ξεκίνημα το 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=