FLEETNEWS #245

13.05.24 #245 15 ότι οι στόλοι εξακολουθούν να αναφέρουν προβλήματα αυτονομίας και φόρτισης. Ανεξαρτήτως πραγματικών ή φανταστικών εμποδίων, η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένει μέχρι το 2025 να ξεκινήσουν οι επιχειρήσεις διαδικασία συνεχούς μείωσης εκπομπών CO2, τόνισε ο κ. Deusing. «Χωρίς ψηφιοποίηση του fleet management, ηλεκτροκίνηση και ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης και καταγραφής δεδομένων, οι στόλοι δεν θα επιτύχουν τους στόχους. Στην Alphabet, αναπτύσσουμε λύσεις αιχμής που δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες μας να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που εντόπισε η έρευνά μας και να προωθήσουν τους στόχους τους βιωσιμότητας προς διευκόλυνση της κινητικότητάς τους», είπε. Σύμφωνα με τον διευρυμένο Κανονισμό Γενικής Ασφάλειας Οχημάτων, οι στόλοι πρέπει να υιοθετήσουν δύο νέες τεχνολογίες ασφαλείας από τον Ιούλιο του 2024, που βελτιώνουν το ADAS και προσθέτουν νέα δεδομένα στο fleet management. Το GSR2, το οποίο στοχεύει σε σημαντική μείωση των ατυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους, περιλαμβάνει ευρύ φάσμα τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων της «ανίχνευσης υπνηλίας» και της Έξυπνης Υποβοήθησης Ταχύτητας (ISA). Το δεύτερο στάδιο GSR2 προβλέπεται να τεθεί σε ισχύ στις 6 Ιουλίου 2024, καθιστώντας την ISA υποχρεωτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) και τη Βόρεια Ιρλανδία. Οι νέες τεχνολογίες ασφαλείας απαιτούν την εγκατάσταση ανάλογων συστημάτων ανίχνευσης σε επιβατικά αυτοκίνητα και, ως εκ τούτου, υποχρεωτικές επενδύσεις για τους στόλους, αυξάνοντας τη σημασία των διαπραγματεύσεων με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Παρόλο που οι νέες τεχνολογίες ασφαλείας μπορούν να απενεργοποιηθούν, οι νέες πολιτικές αυτοκινήτου και εκπαίδευσης οδηγών πρέπει να συμμορφώνονται με τους στόχους. ΤΙ ΕΊΝΑΙ Η ISA; Η ISA στοχεύει στην καταγραφή της ταχύτητας και στη μείωσή της σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου. Χρησιμοποιεί το GPS για εντοπισμό του οχήματος και τα δεδομένα χαρτογράφησης για καταγραφή του ορίου ταχύτητας, ενώ οι κάμερες του οχήματος καταγράφουν τις πινακίδες ορίου ταχύτητας. Σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου, η ISA χρησιμοποιεί διάφορα συστήματα για μείωση της ταχύτητας, συμπεριλαμβανομένων της ηχητικής προειδοποίησης, της προειδοποίησης δόνησης και της ανάδρασης αφής και σηκώνει το πόδι του οδηγού από το γκάζι, μειώνοντας σταδιακά τις επιδόσεις του κινητήρα. Η ISA υιοθετήθηκε τον Ιούλιο του 2022 για νέα μοντέλα και τύπους οχημάτων και θα καταστεί υποχρεωτική για όλα τα νέα αυτοκίνητα από τον Ιούλιο του 2024. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το σύστημα ISA δεν θα περιορίσει τον οδηγό, παρέχοντας τη δυνατότητα παράκαμψης. Η φύση της νέας τεχνολογίας ασφάλειας μπορεί να επεκτείνει την εκπαίδευση των οδηγών που ήδη προσαρμόζεται στα ηλεκτρικά οχήματα και στην τηλεματική. Η περιβαλλοντική συμμόρφωση ασφαλείας φαίνεται να διευρύνεται με κάθε νέα τεχνολογία, επηρεάζοντας τα συστήματα μάνατζμεντ. ΣΗΜΑΝΤΙΚΉ ΜΕΊΩΣΗ ΜΟΙΡΑΊΩΝ ΑΤΥΧΗΜΆΤΩΝ Οι τεχνολογίες GSR2 ενδέχεται να αυξήσουν τις τιμές λιανικής, αλλά θα είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια των ευρωπαϊκών δρόμων. Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλείας Μεταφορών (ETSC), πολλοί οδηγοί θεωρούν την ISA θετικό βήμα, παρόλο που η προσαρμογή θα χρειαστεί χρόνο. Επιπλέον, το ETSC πιστεύει ότι η τεχνολογία μπορεί να μειώσει τα μοιραία ατυχήματα κατά 20%. Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Leeds, η τεχνολογία μπορεί να περιορίσει τους τραυματισμούς έως και 12%, μειώνοντας δραστικά τον κίνδυνο συγκρούσεων, αναφέρει η Telegraph. Αυτός είναι ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία αναφέρει επίσης ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν πλέον την ευκαιρία να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητες της τεχνολογίας ISA για ασφαλέστερους δρόμους. ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ Τεχνολογία ασφαλείας αποτροπής υψηλής ταχύτητας

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=