FLEETNEWS #244

08.05.24 #244 18 πωλήσεις μειώθηκαν κατά 16,8% στη Γαλλία, τρεις μεγάλες αγορές ααναπτύχθηκαν σημαντικά: η Γερμανία (+20%), η Ιταλία (+18,3%) και η Ισπανία (+7,6%). ΝΕΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΠΗΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ „Ελαφρά επαγγελματικά Το ντίζελ ήταν η προτιμώμενη επιλογή για νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ το πρώτο τρίμηνο του 2024. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12,2% στις 336.698 μονάδες, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς 84,2% (μικρή πτώση από το 84,5% του πρώτου τριμήνου 2023). Τα βενζινοκίνητα μοντέλα αυξήθηκαν σημαντικά κατά 18,8%, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο 6,1%. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα βαν σημείωσαν μια πιο μέτρια ανάπτυξη 4,2%, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 5,8%, ελαφρά μειωμένο από το 6,2% πέρυσι. Οι πωλήσεις υβριδικών βαν αυξάνουν τον ρυθμό του σταδιακά, με άνοδο 12,6%, ενώ καταλαμβάνουν μόνο το 2,2% της αγοράς. „Φορτηγά Το ντίζελ διατήρησε την κυριαρχία του ως καύσιμο στην αγορά φορτηγών το πρώτο τρίμηνο του 2024. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά αντιπροσώπευαν το 95,5% των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ, παρά την πτώση κατά 4,5% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα φορτηγά αυξήθηκαν κατά 29,5%, εξασφαλίζοντας σχεδόν το 2% της αγοράς, από 1,4% πέρυσι. Η Γερμανία ηγήθηκε αυτής της ανάπτυξης με αύξηση 173,7%, συμβάλλοντας στο 56% των πωλήσεων ηλεκτρικά φορτιζόμενων φορτηγών στην ΕΕ. „Λεωφορεία Οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 10,3% το πρώτο τρίμηνο του 2024. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε ελαφρά από 13,7% πέρυσι σε 12,3%. Η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά σε όγκο, αυξήθηκε κατά 20,7%. Η αγορά της Ρουμανίας αυξήθηκε κατά 149,2%, γεγονός που την καθιστά δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων. Η Γαλλία, η μεγαλύτερη αγορά κατά το παρελθόν, μείωσε τις πωλήσεις ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων περισσότερο από το ήμισυ με πτώση 66,4%. Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών λεωφορείων παρουσίασαν οριακή πτώση 1,9% και πλέον αποτελούν το 10,9% της αγοράς. Οι ταξινομήσεις λεωφορείων ντίζελ αυξήθηκαν κατά 38,8% αντιπροσωπεύοντας πλέον μερίδιο αγοράς 70,7%, καταγράφοντας αύξηση από το 62,8% του προηγούμενου έτους. Στην Ελλάδα τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα μείωσαν τις ταξινομήσεις τους κατά 16,2% τον Ιανουάριο του 2024 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, τις αύξησαν τον Φεβρουάριο κατά 9,9% και τον Μάρτιο έχασαν πάνω από το ¼ των πωλήσεων του περσινού Μαρτίου (-28%). Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του έτους οι ταξινομήσεις LCV μειώθηκαν στη χώρα μας κατά 13,3%, μετά την πολύ θετική ανάπτυξη του αντίστοιχου περσινού τριμήνου (+42,4%). Πρώτη η Toyota με μερίδιο 28,5% (από 15,9% πέρυσι), που αυξάνει τις πωλήσεις της σημαντικά, όπως φαίνεται στον διπλανό πίνακα, εκτός από την περσινή χρονιά που παρουσίασε χαμηλή ανάπτυξη. Ακολουθεί στην πρώτη δεκάδα η Ford με μερίδιο 18,4%, η Fiat με 10,2%, η Citroen με 8,7%, η Peugeot με 8%, η Volkswagen με 6,8%, η Opel με 5,6%, η Renault με 3,5%, η Suzuki με 2,7% και η Isuzu με 2,5%. ΟΙ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΕΛΑΦΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΞΈΛΙΞΗ ΠΩΛΉΣΕΩΝ ΝΕΩΝ ΕΛΑΦΡΏΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΏΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΆΔΑ 2024-2021 Α’ΤΡΙΜ 2024 Α’ΤΡΙΜ 2023 Α’ΤΡΙΜ 2022 Α’ΤΡΙΜ 2021 ΜΕΡ. ΜΟΝ. ΜΕΤ % ΜΟΝ. ΜΕΤ % ΜΟΝ. ΜΕΤ % ΜΟΝ. ΜΕΤ % TOYOTA 28,5% 710 55,4% 457 1,1% 452 23,2% 367 33,9% FORD 18,4% 459 -41,7% 787 261,0% 218 -58,3% 523 76,1% FIAT 10,2% 255 -29,6% 362 5,8% 342 26,7% 270 28,0% CITROEN 8,7% 217 5,3% 206 35,5% 152 -53,1% 324 230,6% PEUGEOT 8,0% 200 -58,2% 478 234,3% 143 -54,2% 312 81,4% VOLKSWAGEN 6,8% 169 40,8% 120 93,5% 62 19,2% 52 -40,2% OPEL 5,6% 140 -4,1% 146 -26,6% 199 261,8% 55 17,0% RENAULT 3,5% 88 20,5% 73 114,7% 34 142,9% 14 133,3% SUZUKI 2,7% 67 63,4% 41 -31,7% 60 2900,0% 2 100,0% ISUZU 2,5% 62 3,3% 60 57,9% 38 100,0% 19 -32,1% MERCEDES 2,2% 54 25,6% 43 -32,8% 64 -40,7% 108 40,3% NISSAN 1,2% 30 -28,6% 42 68,0% 25 -87,9% 207 42,8% SAIC MAXUS 0,7% 17 183,3% 6 0,0% 6 500,0% 1 100,0% PIAGGIO 0,3% 8 -33,3% 12 33,3% 9 -25,0% 12 -33,3% IVECO 0,3% 7 16,7% 6 100,0% 3 0,0% 3 -40,0% JEEP 0,2% 6 -68,4% 19 -65,5% 55 100,0% - - MITSUBISHI 0,1% 2 -71,4% 7 -95,3% 150 28,2% 117 60,3% GOUPIL 0,0% 1 -50,0% 2 100,0% 1 - - - SKODA 0,0% 1 100,0% - - - - - - DACIA 0,0% 1 100,0% 0 - 0 -100,0% 55 44,7% BYD 0,0% 0 -100,0% 6 100,0% - - - - LAND ROVER - 0 -100,0% 1 -50,0% 2 100,0% - - LEVC - 0 -100,0% 1 -75,0% 4 100,0% - - ΣΥΝΟΛΟ 2.494 -13,3% 2.875 42,4% 2.019 -17,3% 2.441 54,8%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=