FLEETNEWS #244

08.05.24 #244 15 ευρώ. Τα HEV είναι αυτοφορτιζόμενα και 27% φθηνότερα κατά μέσον όρο από ένα EV. Σύμφωνα με την JATO, η εξοικείωση των καταναλωτών με τα υβριδικά, τα οποία διατίθενται στην αγορά για περισσότερα από 20 χρόνια και η απουσία εξάρτησης από τις δημόσιες υποδομές φόρτισης επηρεάζει την αύξηση της ζήτησης. ΜΕΊΩΣΗ ΤΩΝ ΠΩΛΉΣΕΩΝ TESLA, ΑΎΞΗΣΗ BMW ΚΑΙ VOLVO Στην κατηγορία των EV η συμπεριφορά των καταναλωτών άλλαξε και οι πωλήσεις κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων επιβραδύνθηκαν, η Tesla έχασε τη δυναμική της και η Volkswagen αύξησε τις πωλήσεις της. Τον Μάρτιο, οι κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων παρέδωσαν 33.000 μονάδες (συμπεριλαμβανομένης της MG, που ανήκει στη SAIC Motors), που αντιπροσωπεύει αύξηση 0,7% έναντι του Μαρτίου 2023. Από αυτά, το 36% ήταν ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ τα κινεζικά EV αντιπροσώπευαν το 6,1% του συνόλου των BEV τον Μάρτιο του 2024. Η Tesla ηγήθηκε της κατάταξης BEV τον Μάρτιο με 39.000 ταξινομήσεις, μειωμένες κατά 36% σε σύγκριση με πέρυσι. Πιο συγκεκριμένα, το μερίδιο της Tesla στην αγορά BEV υποχώρησε στο 19,9% τον Μάρτιο του 2024, από 27,8% τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους. Η BMW, με τη στρατηγική της ευρείας γκάμας μοντέλων EV, σημείωσε 60% αύξηση ταξινομήσεων σε ετήσια βάση. Εξίσου επιτυχημένη ήταν η Volvo, η οποία σημείωσε αύξηση ταξινομήσεων 70% χάρη στο EX30, που κατέστη το τρίτο σε πωλήσεις EV στην Ευρώπη, μετά τα Tesla Model Y και Model 3. Από την άλλη, το Volkswagen Golf ήταν το δεύτερο αυτοκίνητο με τις περισσότερες ταξινομήσεις στην Ευρώπη τον Μάρτιο, με αύξηση 43%. Η JATO επισημαίνει ότι η πτώση των ταξινομήσεων του Μαρτίου περιλαμβάνει παραδοσιακούς και Κινέζους κατασκευαστές. Τα προβλήματα της ευρωπαϊκής αγοράς νέων αυτοκινήτων επηρέασαν και τους Κινέζους κατασκευαστές, για τους οποίους διεξάγεται από την Ε.Ε. έρευνα κατά των επιδοτήσεων. Το Euro NCAP ανακοίνωσε επισήμως ένα σημαντικό ορόσημο στην ανάπτυξη συστήματος αξιολόγησης Ασφαλών Φορτηγών, ως άμεση αντίδραση στα στοιχεία που δείχνουν ότι, ενώ τα φορτηγά αντιπροσωπεύουν μόνον το 3% των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης, εμπλέκονται σχεδόν στο 15% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στην Ε.Ε. Στο NCAP24, ενώπιον διεθνών εμπειρογνωμόνων οδικής ασφάλειας και του κλάδου, το Euro NCAP θα παρουσιάσει τα στοιχεία και τον τρόπο της μελλοντικής αξιολόγησης ασφαλών φορτηγών. Τα φορτηγά διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο σε μια ζωντανή και παραγωγική οικονομία. Ωστόσο, τα στοιχεία δείχνουν δυσανάλογο αριθμό μοιραίων ατυχημάτων που σχετίζονται με φορτηγά σε όλη την Ευρώπη. Το μελλοντικό σύστημα αξιολόγησης του Euro NCAP σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει αμεσότερα το θέμα σε σχέση με τους ισχύοντες κανονισμούς ασφαλείας φορτηγών της Ε.Ε. και να επιφέρει καινοτομίες και εξισορρόπηση των αναγκών των διαφόρων τομέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη. «Πρόκειται για σημαντικό σημείο ανάπτυξης του συστήματος αξιολόγησης Ασφαλών Φορτηγών του Euro NCAP. Δυστυχώς, όταν εμπλέκονται φορτηγά στα ατυχήματα, το μέγεθος και το βάρος συνιστούν μεγαλύτερο κίνδυνο μοιραίων ατυχημάτων - ειδικά για τους πλέον ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Το Euro NCAP υπογραμμίζει την ανάγκη φορτηγών καλύτερα εξοπλισμένων με τεχνολογίες που σώζουν ζωές, ιδιαιτέρως αποφυγής συγκρούσεων, ορατότητας και διάσωσης μετά τη σύγκρουση. Τα πρωτόκολλα που ανακοινώθηκαν θα δημοσιευθούν επισήμως τον άλλο μήνα και καταδεικνύουν ότι οι μέθοδοι δοκιμών βέλτιστης πρακτικής της τελευταίας δεκαετίας για επιβατικά αυτοκίνητα μπορούν να χρησιμεύσουν για το σχεδιασμό ασφαλέστερων μελλοντικών βαρέων φορτηγών. Δημοσιοποιώντας τις διαδικασίες και τις απαιτήσεις προ της αξιολόγησης, ελπίζουμε να τις λάβει υπόψη του ο κλάδος και να αντιδράσει αναλόγως. Στο NCAP24 είμαστε ευτυχείς που συνεργαζόμαστε με βασικά ενδιαφερόμενα μέρη του κλάδου και αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των DAF, Scania, Volvo και ZF, που παρουσιάζουν τις τεχνολογίες αιχμής τους», δήλωσε ο δρ Michiel van Ratingen, γενικός γραμματέας Euro NCAP. «Τους τελευταίους 12 μήνες, συνεργαστήκαμε στενά με κατασκευαστές οχημάτων για την ανάπτυξη των δοκιμών και συμβουλευτήκαμε διάφορους ενδιαφερόμενους φορείς σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων διανομέων, μεταφορέων, ασφαλιστών, δημοτικών αρχών, νομοθετών και στρατηγικών οδικών οργανισμών, για να κατανοήσουμε πλήρως την πολυπλοκότητα κατασκευής ασφαλέστερων φορτηγών και δρόμων. Η μελλοντική βαθμολογία Ασφαλών Φορτηγών θα δώσει κίνητρα για καλές επιδόσεις ασφαλείας στις πόλεις και στους αυτοκινητόδρομους και θα επιτρέψει τη βελτιστοποίηση της λειτουργικής ασφάλειας και του κόστους. Οι νέες κανονιστικές απαιτήσεις ανάγκασαν τους κατασκευαστές να αυξήσουν τις επιδόσεις ασφαλείας. Ωστόσο, στόχος μας είναι να προωθήσουμε βέλτιστες πρακτικές σε όλους τους τύπους ασφαλείας οχημάτων, αντί να τηρούμε απλώς τα ελάχιστα απαραίτητα πρότυπα, κάτι που επιτύχαμε με τα επιβατικά αυτοκίνητα», δήλωσε ο Matthew Avery, διευθυντής Ανάπτυξης Στρατηγικής Euro NCAP. Περισσότερα στο fleetnews.gr EURO NCAP: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΒΑΡΕΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=