08.05.24 #244 14 Τα επίμονα υψηλά επιτόκια και ο πληθωρισμός έστρεψαν την προσοχή των Ευρωπαίων καταναλωτών στα υβριδικά τούς πρώτους τρεις μήνες του 2024. Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν ελαφρώς και οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων επιβραδύνθηκαν, συμπεριλαμβανομένων των κινεζικών, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics. Οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες, που ενισχύονται λόγω των περικοπών των επιδοτήσεων, επηρέασαν τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων καταναλωτών τούς τελευταίους μήνες, με σαφή ζήτηση για διαφορετικά συστήματα κίνησης. Οι συνολικές ταξινομήσεις 28 ευρωπαϊκών αγορών τον Μάρτιο του 2024 έφτασαν τις 1.377.541 μονάδες, 2,7% χαμηλότερες από πέρυσι (1,42 εκατομμύρια μονάδες τον Μάρτιο του 2023). Από την άλλη, οι συνολικές ταξινομήσεις α΄ τριμήνου 2024 αυξήθηκαν κατά 4,8%, φτάνοντας τις 3.380.048 μονάδες. Σύμφωνα με την JATO, τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου είναι θετικά, αλλά τα στοιχεία του Μαρτίου είναι ανησυχητικά. Αντανακλούν τον δισταγμό των καταναλωτών για μετάβαση από αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης (ICE) στα EV, λόγω υψηλών τιμών. Η αβεβαιότητα σχετικά με τους κανονισμούς και η απουσία κινήτρων απωθούν τους πιθανούς αγοραστές, ενώ προστίθενται και οι ανησυχίες σχετικά με τον κύκλο ζωής των μπαταριών. Οι υψηλές τιμές των EV και οι περικοπές των κρατικών επιδοτήσεων μείωσαν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα ηλεκτρικά οχήματα, προκαλώντας αύξηση της ζήτησης για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV). Τα HEV σημείωσαν τις υψηλότερες τριμηνιαίες ταξινομήσεις από το 2021, φτάνοντας τις 328.700 μονάδες μεταξύ Ιανουαρίου - Μαρτίου 2024. Ο όγκος των HEV αυξήθηκε κατά 18% έναντι του πρώτου τριμήνου 2023 και πάνω από 50% έναντι της ίδιας περιόδου 2022. Η αγορά EV αυξήθηκε κατά 3,8% και 39% αντιστοίχως έναντι της ίδιας περιόδου 2023 και 2022. Συνολικά, η αγορά νέων αυτοκινήτων παρουσίασε ανάπτυξη 4,8% και 23% το πρώτο τρίμηνο του 2024 έναντι των αντίστοιχων τριμήνων 2023 και 2022. Οι προσιτές τιμές των HEV προσέλκυσαν πολλούς καταναλωτές, καθώς η μέση τιμή λιανικής ενός HEV στις τέσσερις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές ήταν 11% - 21% χαμηλότερη από τα αντίστοιχα οχήματα βενζίνης και ντίζελ τον Φεβρουάριο του 2024. Τα HEV, με κινητήρα ICE και έναν ή περισσότερους ηλεκτρικούς κινητήρες, δεν είναι οχήματα plug-in, αλλά χρησιμοποιούν το σύστημα ICE και την αναγεννητική πέδηση για φόρτιση των μπαταριών τους. Για τον καταναλωτή, τα HEV είναι πιο αξιόπιστα από τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV), τα οποία η JATO αναφέρει ως την πλέον ακριβή επιλογή, με μέση τιμή λιανικής 74.800 Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΡΑΦΗΚΕ ΣΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ H ανάλυση της JATO Dynamics ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ PHEV & BEV - ΕΥΡΩΠΗ-28 ΜΑΡΤΙΟΣ 2024 ΟΙ 25 ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΜΑΡΚΕΣ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024 - ΕΥΡΩΠΗ-28 ΤΑ 25 ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024 - ΕΥΡΩΠΗ-28
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=