FLEETNEWS #244

08.05.24 #244 12 Για την αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στην προμήθεια σπάνιων μετάλλων ζωτικής σημασίας για τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, Ιαπωνία και Ευρώπη ένωσαν τις δυνάμεις τους, για να δημιουργήσουν σύστημα ανακύκλωσης μπαταριών. Η πρωτοβουλία επιδιώκει τη δημιουργία πλατφόρμας ανταλλαγής πληροφοριών σχετικά με τις τοποθεσίες εξόρυξης και τους προμηθευτές ορυκτών για την παραγωγή μπαταριών. Αυτή η προσπάθεια προβλέπεται να λειτουργήσει το 2025, αποτρέποντας την εξαγωγή κρίσιμων υλικών από τις αντίστοιχες περιοχές τους, προωθώντας παράλληλα την επανάχρησή τους. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΉ ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ Η συμφωνία, που θα επισημοποιηθεί μέσω μνημονίου συναντίληψης μεταξύ της Ιαπωνικής Υπηρεσίας Προώθησης Τεχνολογίας Πληροφορικής (IPA) και των Ευρωπαίων ομολόγων της, υπογραμμίζει την κοινή δέσμευση για βιωσιμότητα και τεχνολογική πρόοδο. Συγκεκριμένα, η Ιαπωνία και η Ευρώπη διαθέτουν η καθεμιά τις δικές της ηλεκτρονικές πλατφόρμες διαχείρισης πληροφοριών μπαταριών EV. Στην πλατφόρμα βιομηχανικών δεδομένων της Ιαπωνίας, Ouranos Ecosystem, συμμετέχουν περίπου 50 εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Toyota Motor, Nissan Motor και Honda Motor. Η ευρωπαϊκή πλατφόρμα Catena-X είναι ήδη λειτουργική και συμμετέχουν το BMW Group και το Mercedes-Benz Group. Αναπτύσσονται σχέδια ενσωμάτωσης για αυτές τις πλατφόρμες το 2025, που θα διευκολύνουν την απρόσκοπτη ανταλλαγή πληροφοριών, με παράλληλη προστασία ευαίσθητων ανταγωνιστικών δεδομένων. ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΊΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΏΝ Αυτή η συνεργασία αποσκοπεί στην καταγραφή υλικών υπαρχουσών μπαταριών, τον περιορισμό μη εξουσιοδοτημένων εξαγωγών τους και τη διασφάλιση υπεύθυνων πρακτικών προμηθειών. Η Κίνα επεξεργάζεται και εξευγενίζει τις μεγαλύτερες ποσότητες λιθίου στον κόσμο και η ανάγκη διαφοροποίησης και διαφάνειας στην αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών καθίσταται πιο επιτακτική. Η ανταλλαγή γνώσεων για τις αλυσίδες παραγωγής και εφοδιασμού υλικών θα βελτιστοποιήσει τις διαδικασίες προμηθειών των ιαπωνικών και ευρωπαϊκών εταιρειών, θα μειώσει το κόστος και θα προωθήσει την καινοτομία στην τεχνολογία μπαταριών. Η συμμαχία Ιαπωνίας-Ευρώπης επιδιώκει επίσης να επεκτείνει την επιρροή της πέραν των συνόρων της, προτρέποντας τους κατασκευαστές άλλων χωρών, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, να τηρούν παρόμοιους κανόνες γνωστοποίησης πληροφοριών. Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα υιοθετήσει κανονισμούς που επιβάλλουν την ανακύκλωση υλικών μπαταριών EV εντός των συνόρων της. Το σημαντικό στοιχείο των προσπαθειών συμμόρφωσης είναι τα «διαβατήρια μπαταριών», παρόμοια με τις πλατφόρμες Catena-X και Ouranos, που καταγράφουν επακριβώς τις πληροφορίες της εφοδιαστικής αλυσίδας, από την προέλευση των υλικών έως τα ποσοστά ανακύκλωσης και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. ΑΜΟΙΒΑΊΑ ΑΝΑΓΝΏΡΙΣΗ Ένα σημαντικό πλεονέκτημα αυτής της συνεργασίας είναι η αμοιβαία αναγνώριση της πιστοποίησης. Οι ιαπωνικές εταιρείες που έχουν πιστοποιηθεί βάσει της πλατφόρμας Ouranos θα λάβουν αυτομάτως την έγκριση της Ε.Ε., εξορθολογίζοντας το διεθνές εμπόριο και προωθώντας τη διαλειτουργικότητα των προτύπων βιωσιμότητας. Καθώς η παγκόσμια μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα επιταχύνεται, συνεργασίες όπως αυτή μεταξύ Ιαπωνίας και Ευρώπης σηματοδοτούν ενεργητική προσέγγιση αντιμετώπισης των τρωτών σημείων της εφοδιαστικής αλυσίδας και προώθησης της κυκλικής οικονομίας. Συνδυάζοντας τη συλλογική τεχνογνωσία και αξιοποιώντας τις ψηφιακές πλατφόρμες, η Ιαπωνία και η Ευρώπη ενώνουν τις δυνάμεις τους, για να ηγηθούν του ανταγωνισμού μπαταριών με ρυθμιστικά επιχειρήματα. ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ EV Συνεργασία Ιαπωνίας και Ευρώπης Νέα έκθεση της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) αποκαλύπτει ανησυχητικό χάσμα μεταξύ της τρέχουσας διαθεσιμότητας δημόσιων σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) στην Ε.Ε. και όσων θα χρειαστούν στην πραγματικότητα για την επίτευξη των στόχων μείωσης του CO2. Οι πωλήσεις EV στην Ε.Ε. αυξήθηκαν τρεις φορές πιο γρήγορα από την εγκατάσταση σημείων φόρτισης μεταξύ 2017 και 2023, όπως δείχνει η έκθεση της ACEA. Ωστόσο, η Ε.Ε. χρειάζεται οκτώ φορές περισσότερα σημεία φόρτισης ετησίως έως το 2030, σύμφωνα με εκτιμήσεις του κλάδου. Η Ε.Ε. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΚΤΑΠΛΑΣΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΕΤΗΣΙΩΣ ΕΩΣ ΤΟ 2030 ACEA: Χάσμα EV - σημείων φόρτισης

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=