FLEETNEWS #242

22.04.24 #242 9 Οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν στα 844,44 εκατ. ευρώ το 2023 από 957,90 εκατ. το 2022, παρουσιάζοντας πτώση 11,84%. Η πτώση αυτή αποτυπώνει τη σημαντική μείωση των διεθνών τιμών των καυσίμων αλλά και την πτώση των πωλούμενων όγκων πετρελαίου θέρμανσης του ομίλου εντός της χρήσης. Οι συνολικοί πωλούμενοι όγκοι καυσίμων της μητρικής εταιρείας ανήλθαν στα 718,6 εκατ. λίτρα έναντι 756,5 εκατ. λίτρων το 2022, εμφανίζοντας μείωση 5,01%. Η πτώση των συνολικών όγκων οφείλεται στη σημαντική μείωση των πωλήσεων πετρελαίου θέρμανσης κατά 36,14% (ισοδύναμο περίπου ποσοστό μείωσης κατέγραψε και το σύνολο της αγοράς εντός της χρήσης) λόγω των ιδιαίτερα υψηλών θερμοκρασιών που επικράτησαν. Στον αντίποδα, τα καύσιμα κίνησης/ motor fuels (βενζίνες και πετρέλαιο) εμφάνισαν άνοδο 8,45% και 4,21% αντίστοιχα σε σχέση με το 2022. Το μικτό κέρδος του ομίλου ανήλθε στα 31,02 εκατ. ευρώ το 2023, μειωμένο κατά 3,09% σε σύγκριση με το αντίστοιχο μέγεθος ποσού 32,01 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Tα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου ανήλθαν στα 13,18 εκατ. ευρώ τη χρήση 2023 έναντι 14,12 εκατ. το 2022. Ο όμιλος έκλεισε τη χρήση του 2023 με κέρδη προ φόρων 3,30 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 7,01 εκατ. το 2022, παρουσιάζοντας πτώση κατά 52,92%. Η μείωση της κερδοφορίας οφείλεται: α) στην αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους, απόρροια της ανόδου των επιτοκίων βάσης δανεισμού του ομίλου (euribor), καθώς και των δανειακών υποχρεώσεων του ομίλου λόγω των νέων επενδύσεων στις ΑΠΕ, β) στη μείωση των πωλούμενων όγκων πετρελαίου θέρμανσης, γ) στην αύξηση των αποσβέσεων, απόρροια των επενδύσεων σε εξοπλισμό πρατηρίων που έγιναν τόσο στην τρέχουσα όσο και στην προηγούμενη χρήση, καθώς και δ) στη μειωμένη συνεισφορά στα έσοδα από τη διαχείριση των αποθεμάτων, που κατά τη χρήση του 2022 λόγω των μεγάλων διακυμάνσεων των τιμών ήταν πολύ μεγάλη. Σε επίπεδο αποτελεσμάτων μετά από φόρους, ο όμιλος έκλεισε με κέρδη 2,10 εκατ. ευρώ από κέρδη 5,77 εκατ. της χρήσης του 2022. Τo Δ.Σ. της Revoil θα προτείνει στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας τη διανομή μερίσματος αντίστοιχου ποσού με τη χρήση του 2022 (μερισματική απόδοση 3% με βάση την τρέχουσα τιμή της μετοχής). Περισσότερα στο fleetnews.gr REVOIL Οικονομικά αποτελέσματα 2023 VOLVO CAR HELLAS: Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ Ο κόσμος αλλάζει - και οφείλει να αλλάξει, ώστε να προσαρμοστεί στις τεράστιες προκλήσεις, με μεγαλύτερη όλων την επιταχυνόμενη κλιματική αλλαγή. Το φετινό Delphi Economic Forum ΙΧ (9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών), με πιο διεθνή χαρακτήρα από κάθε άλλη φορά, ήταν αφιερωμένο σε αυτήν ακριβώς τη Μεγάλη Μετάβαση. Η Volvo Car Hellas, Χρυσός Χορηγός του συνεδρίου και αποκλειστικός πάροχος μετακινήσεων με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της, όπως το νέο EX30, συνέβαλε στην ατζέντα, στο πλαίσιο της συζήτησης «Electrifying the way to a sustainable planet». Τα διοικητικά στελέχη της εταιρείας συνεισέφεραν την εμπειρία και τις γνώσεις τους από το μετασχηματισμό της Volvo Cars, την πιο φιλόδοξη και αποφασιστική «Μεγάλη Μετάβαση» στον κλάδο του αυτοκινήτου, προς την ηλεκτροκίνηση και τη βιωσιμότητα. Όπως ανέφεραν, η επιτυχία της στρατηγικής που εφαρμόζει η Volvo, με σταθμούς τη μετεξέλιξή της σε εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030 και σε πλήρως κυκλική επιχείρηση έως το 2040, αντανακλάται στην περσινή χρονιά-ρεκόρ όλων των εποχών. Αποτυπώνεται επίσης στην επίτευξη όλων των ενδιάμεσων στόχων της, όπως η λειτουργία όλων των εργοστασίων με κλιματικά ουδέτερη ηλεκτρική ενέργεια. Και υπογραμμίζεται εμφατικά από την πρόσφατη αναθεώρηση των επιδιώξεών της που έγιναν ακόμη πιο φιλόδοξες: ενδεικτικά, μείωση CO2 κατά 75% ανά αυτοκίνητο έως το 2030 και μηδενικές καθαρές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2040.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=