22.04.24 #242 14 Ο νόμος για την τεχνητή νοημοσύνη (AI) επιδιώκει «να διασφαλίσει ότι τα συστήματα AI που χρησιμοποιούνται στην Ε.Ε. είναι ασφαλή, διαφανή, ανιχνεύσιμα, χωρίς διακρίσεις και φιλικά προς το περιβάλλον» και ότι «εποπτεύονται από ανθρώπους και όχι αυτομάτως, για την πρόληψη επιβλαβών αποτελεσμάτων». ΠΡΏΤΟΣ ΝΌΜΟΣ AI Θα είναι ο πρώτος ολοκληρωμένος νόμος σημαντικής ρυθμιστικής αρχής για την τεχνητή νοημοσύνη παγκοσμίως. Ο νόμος θα κατανείμει τις εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης σε διάφορες κατηγορίες κινδύνου: ανεπίτρεπτοι κίνδυνοι (π.χ. συστήματα κοινωνικής πίστωσης κινεζικού τύπου), που θα απαγορεύονται εφαρμογές υψηλού κινδύνου (π.χ. εργαλείο σάρωσης βιογραφικού για την κατάταξη των αιτούντων), που θα υπάγονται σε ρυθμίσεις εφαρμογές γενικής χρήσης και περιορισμένου κινδύνου (π.χ. ChatGPT), που θα υπόκεινται σε προϋποθέσεις διαφάνειας και όλες οι άλλες εφαρμογές (οι περισσότερες), οι οποίες δεν υπόκεινται σε ρυθμίσεις Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία. Μόλις συμφωνήσουν σε ένα κοινό κείμενο, η πράξη θα καταστεί ευρωπαϊκός νόμος, ο οποίος δεν προβλέπεται να ισχύσει προ του 2025. ΕΜΠΙΣΤΟΣΎΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΏΝ Οι επαγγελματίες του Remarketing καλωσορίζουν τη ρύθμιση για την τεχνητή νοημοσύνη, αναγνωρίζοντας το εξαιρετικά ευρύ φάσμα πιθανών προβλημάτων της τεχνολογίας. «Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να επιφέρει προκατάληψη και διακρίσεις, κίνδυνο απώλειας θέσεων εργασίας και απειλές ασφάλειας κυβερνοχώρου. Και υπάρχουν ανησυχίες προσωπικών δεδομένων που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο στην Tchek χρησιμοποιούμε δικά μας δεδομένα και AI», ανέφερε η Léa Chevry. Για την Kim De Vos (JP.cars), «ο κίνδυνος για τα δεδομένα και τα πολύπλοκα πρότυπα πρόβλεψης έγκειται στο να μη καταστούν κατανοητές οι αιτίες για συγκεκριμένες αποφάσεις που οδηγούν σε συγκεκριμένα αποτελέσματα. Για να διατηρηθεί η εμπιστοσύνη των πελατών, πρέπει να εξηγηθεί η διαδικασία βάσει της οποίας προκύπτει το αποτέλεσμα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο στην JP.cars διασφαλίζουμε ότι οι διαδικασίες μας γίνονται κατανοητές και παραμένουν διαφανείς». Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στο remarketing αυτοκινήτων μπορεί να περιλαμβάνει ανάλυση τεράστιων ποσοτήτων ευαίσθητων δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων προσωπικών πληροφοριών πελατών και αντιπροσώπων ή ενσωματωμένων στο ιστορικό των οχημάτων και «οποιεσδήποτε παραβιάσεις αυτών των δεδομένων μπορεί να επιφέρουν κινδύνους απορρήτου και ασφάλειας», ανέφερε ο Jolijn Bockstaele (OPENLANE). ΑΝΘΡΏΠΙΝΟ ΣΦΆΛΜΑ Εξίσου δύσκολη είναι η διαχείριση αυτού του κινδύνου, ανέφερε η κ. Bockstaele, που θα πρέπει απλώς να συμβαδίζει με τις κανονιστικές απαιτήσεις και τα πρότυπα συμμόρφωσης που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη του remarketing αυτοκινήτων – όπως θα συμβεί συντόμως με τον νόμο AI. Η εστίαση στην τεχνολογία, ακόμα και όταν πρόκειται για τεχνητή νοημοσύνη, δεν πρέπει να μας αποσπά από τον «κίνδυνο του ανθρώπινου σφάλματος», αναφέρει ο Joep Weijden (Macadam). Για παράδειγμα: «Η έλλειψη εποπτείας παρέχει δεδομένα κακής ποιότητας στους πελάτες», αναφέρει ο Morten Holmsten (Autorola), ο οποίος αναφέρει ως ανησυχητικά τα «θέματα ασφαλείας μέσω AI, την εκτέλεση κακόβουλων εντολών ή την κακή δημοσιότητα λόγω απόδρασης». Πώς νιώθουν οι remarketers για τον συγκεκριμένο κανονισμό που περιέχεται στο νόμο της Ε.Ε. για την τεχνητή νοημοσύνη; Πώς θα επηρεαστούν; «Στο remarketing, ο ρόλος του νόμου για την τεχνητή νοημοσύνη θα είναι να ορίσει με μεγαλύτερη σαφήνεια τα όρια εντός των οποίων μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο υποστήριξης των επαγγελματιών του remarketing και να διασφαλίσει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα των προσωπικών δεδομένων», ανέφερε ο Igor Valandro (Air - Connected Mobility). ΚΑΛΉ ΠΡΑΚΤΙΚΉ «Θα χρειαστεί διαφάνεια στη χρήση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης, αλλά δεν πιστεύω να θεωρηθούμε υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης υψηλού κινδύνου», δήλωσε ο κ. Holmsten. «Θα έλεγα ότι η υπάρχουσα καλή πρακτική μας για το απόρρητο και την προστασία δεδομένων θα καλύψει τις ανησυχίες για την τεχνητή νοημοσύνη. Ωστόσο, πρέπει να δούμε αν τα πρότυπα τεχνητής νοημοσύνης θα επιφέρουν πιο περιοριστικές απαιτήσεις». «Πιστεύουμε ότι οι κανονισμοί είναι απαραίτητοι για τη δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού στην Ευρώπη, επομένως υποστηρίζουμε πλήρως τη νομοθεσία», ανέφερε η κ. De Vos: «Αυτήν τη στιγμή, δεν έχουμε σημαντικές ανησυχίες σχετικά με τον συγκεκριμένο νόμο». «Ενώ ο πλήρης αντίκτυπος αυτού του νόμου παραμένει ασαφής, αναμένουμε ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΟ REMARKETING Ο ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ Οι ειδικοί του Remarketing καλωσορίζουν τον Κανονισμό AI
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=