FLEETNEWS #242

22.04.24 #242 13 Η φόρτιση θεωρείται από τα μεγαλύτερα εμπόδια μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα, αλλά η κατάσταση βελτιώνεται ταχέως, όπως δείχνει νέα ανάλυση. Υπήρξε τριπλάσια αύξηση δημόσιων φορτιστών EV στην Ε.Ε. την τελευταία τριετία, σύμφωνα νέα ανάλυση της T&E. Υπήρχαν περισσότερα από 630.000 σημεία φόρτισης στα τέλη του 2023 και το δίκτυο φόρτισης αυξήθηκε ταχύτερα πέρυσι σε σχέση με το στόλο ηλεκτρικών οχημάτων. Οι περισσότερες χώρες της Ε.Ε. έχουν ήδη πιάσει τους στόχους δημόσιων υποδομών φόρτισης της Ε.Ε. για το 2024, σύμφωνα με την ανάλυση των εθνικών δικτύων φόρτισης και την προβλεπόμενη ανάπτυξη του στόλου ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με τον ισχύοντα Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) της Ε.Ε., κάθε χώρα έχει ετήσιους στόχους αναλόγως της συνολικής ισχύος φόρτισης και του πλήθους των κυκλοφορούντων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μεταξύ των χωρών που δεν έχουν επιτύχει ακόμα τους στόχους τους για το 2024, η Πορτογαλία, η Ουγγαρία και η Λιθουανία θα καλύψουν πιθανότατα τη διαφορά έως την προθεσμία της 31ης Δεκεμβρίου. Η Ελλάδα και η Ιρλανδία πρέπει να προσπαθήσουν περισσότερο, αλλά μπορούν να επιτύχουν τους στόχους τους εάν κινηθούν ταχέως φέτος, ανέφερε η T&E. Το Λουξεμβούργο, η Κύπρος και η Μάλτα υστερούν επίσης, αλλά μπορούν εύκολα να επιτύχουν τους στόχους με λίγους νέους φορτιστές, λόγω μικρού μεγέθους των στόλων τους EV. Ο Fabian Sperka, διευθυντής Πολιτικής Οχημάτων της T&E, δήλωσε: «Η φόρτιση θεωρείται από τα μεγαλύτερα εμπόδια για τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα, αλλά η κατάσταση βελτιώνεται ταχέως. Οι κυβερνήσεις πρέπει να υπερβούν τους στόχους της ΕΕ εάν επιθυμούν να πείσουν περισσότερους οδηγούς. Πρέπει να εγκατασταθεί μεγαλύτερη ικανότητα όπου υπάρχει κίνηση και οι πληρωμές πρέπει να είναι απλούστερες. Πρέπει επίσης να υπάρξει έλεγχος για χαλασμένους φορτιστές». Η T&E καλεί τις κυβερνήσεις της Ε.Ε. να υπερβούν τις επιδιώξεις του AFIR και να λάβουν υπόψη τα ακόλουθα: 1Πρόβλεψη και εντοπισμό μελλοντικής ζήτησης για φόρτιση προς αποφυγή τα προβλημάτων δικτύου. 2Εγκατάσταση κόμβων ταχυφόρτισης κάθε 60 χλμ κατά μήκος κύριων οδικών αρτηριών έως το 2025, πριν από την προθεσμία AFIR για το 2030 και επέκταση των στόχων AFIR στις μεγάλες εθνικές οδούς· 3Αποκεντρωμένη εφαρμογή των εθνικών στόχων φόρτισης βάσει στόλου, ώστε η ανάπτυξή της να συνάδει με την υιοθέτηση EV σε περιφερειακό ή επαρχιακό επίπεδο. 4Επιδιόρθωση της προβληματικής υποδομής, απαιτώντας από τους διαχειριστές των δημόσιων σημείων φόρτισης ελάχιστο χρόνο λειτουργίας τουλάχιστον 98% ετησίως. 5Περιορισμό της γραφειοκρατίας για τις εταιρείες διαχείρισης δικτύων, εναρμονίζοντας τις αδειοδοτήσεις και τις διοικητικές διαδικασίες της Ε.Ε. και εστιάζοντας στη δημόσια οικονομική στήριξη όπου υφίσταται αδυναμία αγοράς, π.χ. όπου χρειάζονται υποδομές αλλά υποχρησιμοποιούνται και δεν προσελκύουν ιδιωτικές επενδύσεις. ΣΤΟΧΟΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΦΟΡΤΙΣΗΣ Οι περισσότερες χώρες της Ε.Ε. βρίσκονται σε καλό δρόμο % της δημόσιας υποδομής φόρτισης που αναπτύχθηκε το 2023 σε σχέση με τους προβλεπόμενους στόχους της Ε.Ε. ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΣΛΟΒΑΚΙΑ ΤΣΕΧΙΑ ΙΣΠΑΝΙΑ ΙΤΑΛΙΑ ΕΣΘΟΝΙΑ ΓΑΛΛΙΑ ΚΡΟΑΤΙΑ ΑΥΣΤΡΙΑ ΠΟΛΩΝΙΑ ΔΑΝΙΑ ΕΕ-27 ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΟΛΛΑΝΔΙΑ ΣΛΟΒΕΝΙΑ ΒΕΛΓΙΟ ΛΕΤΟΝΙΑ ΣΟΥΗΔΙΑ ΡΟΥΜΑΝΙΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ ΟΥΓΓΑΡΙΑ, ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ ΙΡΛΑΝΔΙΑ ΚΥΠΡΟΣ ΜΑΛΤΑ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε. ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΕΠΙΤΥΧΕΙ ΤΟ ΣΤΟΧΟ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 2024 Πηγή: EAFO (2024), eco-movement (2024). Based on internal EV uptake projections. • Transport & Environment Πάνω από το στόχο της Ε.Ε. Κάτω από το στόχο της Ε.Ε. 2024 0% 100% 300% 500% 700% 2025 0% 100% 300% 500% 700% 2026 0% 100% 300% 500% 700% Κάτω Ανεπαρκής υποδομή Πάνω Επαρκής υποδομή Στόχος 100%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=