FLEETNEWS #241

15.04.24 #241 21 παρουσίασαν συνολικά τα SUV τον Μάρτιο 2024 σε σχέση με τον περσινό αφού το μερίδιό τους ανέρχεται σε 60,7% έναντι 58,93% ενώ στο τρίμηνο εμφανίζουν αύξηση 2,6 μονάδες μεριδίου. Η κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις είναι πάλι η Β με 55,2% της αγοράς και τα B-SUV καταλαμβάνουν το 31,5% της αγοράς του Μαρτίου. Δεύτερη σε προτίμηση είναι η κατηγορία C με μερίδιο 27,1% και τα C-SUV ανέρχονται στο 21,4%. Από πλευράς καυσίμων/ενέργειας το μερίδιο των υβριδικών τον Μάρτιο ήταν 37,4% αυξημένο κατά 8,8 μονάδες μεριδίου. Τα βενζινοκίνητα έπεσαν στο 41,7% από 44,3 του Μαρτίου 20213, τα πετρελαιοκίνητα υποχώρησαν κι άλλο καταλαμβάνοντας πλέον μόνο το 8,1% της αγοράς από 12,2% τον περσινό Μάρτιο. Τα επαναφορτιζόμενα (BEV και PHEV) κατέλαβαν το 9,9% τον Μάρτιο του 2023 έναντι 11,6% τον περσινό και 9,8% το τρίμηνο έναντι 9,4% το τρίμηνο του 2023. Το μερίδιο των αυτοκινήτων υγραερίου παρέμεινε αμετάβλητο τον Μάρτιο (2,7%) αλλά υποχώρησε το τρίμηνο στο 1,7% από 2,4%. Υποχώρηση σημείωσε και το μερίδιο των αυτοκινήτων φυσικού αερίου, τόσο το Μάρτιο (0,1% από 0,2%), όσο και το τρίμηνο 0,1% από 0,3%). Από πλευράς μαρκών, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ πρώτη τον Μάρτιο παρέμεινε η Toyota με 11,9% μερίδιο αγοράς και ακολουθούν η Nissan, που έκανε την έκπληξη με 9%, η Peugeot με 8,2%, η Hyundai με 6,9%, η Suzuki με 6,3%, η Opel με 6,2%, η Fiat με 4,8%, η Citroen/ DS με 4,7%, η BMW με 4,3% και η Volkswagen με 3,9%. Οι λοιπές μάρκες συγκεντρώνουν το υπόλοιπο 34% της ελληνικής αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων. Συνολικά το τρίμηνο η εικόνα είναι λίγο διαφορετική. Πρώτη εξακολουθεί να είναι η Toyota με 14,3% μερίδιο αγοράς και ακολουθούν η Peugeot με 9%, η Hyundai με 6,9%, η Suzuki με 6,7%, η Opel με 6,6%, Citroen/DS με 6,2%, η Nissan με 5,1%, η BMW με 4,3%, η Fiat με 4,2% και η Volkswagen με 3,9%. Οι λοιπές μάρκες συγκεντρώνουν το υπόλοιπο 32,9% των επιβατικών αυτοκινήτων. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΥΣΙΜΟ ΜΑΡΤΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΜΑΡΤΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΦΕΒ. ‘24 2024 2023 2024 2023 Βενζίνη 41,70% 44,30% -2,7 40,50% 44,20% -3,7 41,70% Πετρέλαιο 8,10% 12,20% -4,1 10,60% 16,60% -6 8,10% Υβριδικά (HEV) 37,40% 28,80% 8,6 37,30% 27,20% 10,2 37,40% Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 9,90% 11,60% -1,7 9,80% 9,40% 0,4 9,90% Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,10% 0,20% -0,1 0,10% 0,30% -0,2 0,10% Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 2,70% 2,70% 0 1,70% 2,40% -0,7 Πηγή: ΣΕΑΑ Η αγορά οχημάτων της Κίνας ξεκίνησε καλά το πρώτο τρίμηνο. Η παραγωγή και οι πωλήσεις ξεπέρασαν αμφότερες τις 6,6 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Κίνας (CAAM). Η παραγωγή αυξήθηκε 6,4% σε ετήσια βάση στα 6,6 εκατομμύρια οχήματα, ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,6% σε 6,72 εκατομμύρια, σύμφωνα με την CAAM. Οι εξαγωγές αυξήθηκαν 33,2% σε ετήσια βάση σε 1,32 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία. Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα σημείωσαν άλμα 5,7% τον Μάρτιο συγκριτικά με τον περσινό, σύμφωνα με στοιχεία της China Passenger Car Association, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προχώρησαν σε έναν παρατεταμένο πόλεμο τιμών για να προσελκύσουν πελάτες στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1,71 εκατομμύρια οχήματα τον περασμένο μήνα. Οι πωλήσεις επιβατικών του πρώτου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 12,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, φτάνοντας τις 4,88 εκατομμύρια μονάδες. ΚΙΝΑ: ΑΛΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024 ΜΕΡΙΔΙΟ % Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ TOYOTA 11,9% NISSAN 9,0% PEUGEOT 8,2% HYUNDAI 6,9% SUZUKI 6,3% OPEL 6,2% FIAT 4,8% CITROEN / DS 4,7% BMW 4,3% VOLKSWAGEN 3,9% ΛΟΙΠΑ 34,0% ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024 ΜΕΡΙΔΙΟ % Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ TOYOTA 14,3% PEUGEOT 9,0% HYUNDAI 6,9% SUZUKI 6,7% OPEL 6,6% CITROEN / DS 6,2% NISSAN 5,1% BMW 4,3% FIAT 4,2% VOLKSWAGEN 3,9% ΛΟΙΠΑ 32,9%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=