FLEETNEWS #241

15.04.24 #241 11 13 CEO κορυφαίων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών και προμηθευτών αυτοκινήτων συναντήθηκαν με τον Επίτροπο της ΕΕ για την Κλιματική Δράση, Wopke Hoekstra, σε μια «Στρογγυλή Τράπεζα για την Αυτοκίνηση», για να συζητήσουν την πράσινη μετάβαση του κλάδου. Είχε προηγηθεί συνάντηση με τον Charles Michel, Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, ενόψει της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ για την ανταγωνιστικότητα. Η αυτοκινητοβιομηχανία -από τους πλέον σημαντικούς τομείς της οικονομίας της ΕΕ- βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, καθώς πραγματοποιεί τον μεγαλύτερο μετασχηματισμό της, προσπαθώντας να επιτύχει τους πλέον φιλόδοξους στόχους μείωσης CO2 οχημάτων στον κόσμο. Οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές αυτοκινήτων επιθυμούν να διατηρήσουν την παραγωγή στην Ευρώπη, διατηρώντας θέσεις εργασίας και επενδύσεις στην περιοχή. Αλλά αντιμετωπίζουν τον απόλυτο σκληρό παγκόσμιο ανταγωνισμό κρίσιμων πόρων, χρηματοδότησης, επενδύσεων και πελατών, που επιδεινώνεται από το αυξημένο κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας, το ριζικά μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό τοπίο και την ανώριμη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Δεδομένων αυτών των προκλήσεων, η Ευρώπη οφείλει να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της και να δημιουργήσει ισχυρότερες θέσεις για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Luca de Meo, CEO του Renault Group και Πρόεδρος της ACEA, δήλωσε: «Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της ΕΕ έχουν δεσμευτεί για απανθρακοποίηση επενδύοντας πάνω από 250 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση, αλλά δεν μπορούμε να πραγματοποιήσουμε τη μετάβαση μόνοι μας. Η Ευρώπη οφείλει να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για ανταγωνιστικότητα και ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Σε αυτές περιλαμβάνονται υποδομές φόρτισης και εφοδιασμού υδρογόνου, επαρκής προμήθεια κρίσιμων πρώτων υλών, καλύτερη πρόσβαση σε χρηματοδότηση και κίνητρα αγοράς. Με άλλα λόγια, μια ολιστική βιομηχανική στρατηγική θα αποτελέσει το κλειδί για την επίτευξη των πράσινων φιλοδοξιών της Ευρώπης». Αναλυτικά στο fleetnews.gr Η ΕΥΡΩΠΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΙΣΧΥΡΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Στρογγυλή Τράπεζα για την Αυτοκίνηση Στις 10 Απριλίου, οι ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ της αποτροπής του greenwashing στον τομέα των μεταφορών, υιοθετώντας μια ενιαία μεθοδολογία της Ε.Ε. για τον υπολογισμό των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου. „ Σύστημα Ε.Ε. για τη σύγκριση του αποτυπώματος άνθρακα διαφόρων τρόπων μεταφοράς „ Βήματα για την ενσωμάτωση των εκπομπών του κύκλου ζωής στο μέλλον „ Δωρεάν δημόσιο απλοποιημένο εργαλείο υπολογισμού εκπομπών GHG για ΜΜΕ Επί του παρόντος, η Ε.Ε. δεν διαθέτει ενιαίο σύστημα μέτρησης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) από τον τομέα των μεταφορών και οι εταιρείες χρησιμοποιούν διαφορετικούς τρόπους για τον υπολογισμό του αποτυπώματος άνθρακα. Αυτό μπορεί να παραπλανήσει τους καταναλωτές που επιλέγουν υπηρεσίες μεταφοράς με βάση τις περιβαλλοντικές τους επιδόσεις και να δημιουργήσει συνθήκες για greenwashing (ψευδείς οικολογικούς ισχυρισμούς), το οποίο οι ευρωβουλευτές θέλουν να αποτρέψουν. Οι ευρωβουλευτές υποστηρίζουν τη βασική αρχή των νέων κανόνων για την καταμέτρηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προέρχονται από τη χρήση ενός οχήματος. Ωστόσο, θέλουν να διευρύνουν την εφαρμογή του και ζητούν από την Επιτροπή να υποβάλει, εντός δύο ετών από την έναρξη ισχύος αυτών των νέων κανόνων, μια νέα μεθοδολογία, η οποία θα υπολογίζει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που προέρχονται από την παραγωγή, χρήση, συντήρηση και απόρριψη οχημάτων, δηλαδή τον κύκλο ζωής τους. Οι νέοι κανόνες δεν θα υποχρεώνουν τις εταιρείες μεταφορών να υπολογίζουν τις εκπομπές τους αερίων θερμοκηπίου, αλλά εάν επιλέξουν να το κάνουν για λόγους αναφοράς ή μάρκετινγκ, θα πρέπει να ακολουθήσουν την παρεχόμενη μεθοδολογία. Σε περίπτωση που μετά από επανειλημμένες ειδοποιήσεις η εταιρεία αρνηθεί να διορθώσει τον υπολογισμό ή να συμμορφωθεί, θα πρέπει να αντιμετωπίσει μια ανάλογη και αποτρεπτική ποινή, προσθέτουν οι ευρωβουλευτές. ΤΟ ΕΚ ΤΑΣΣΕΤΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=